No niin,tänään se tapahtui eli E 200 T Automatik -97 vaihtui S124 300 Turbodiesel -92 Automatikiin...439 tkm mittarissa ja kaikki pelaa...sähköikkunat ja ilmastointi ja Eberspächer...nahkaistuimetkin iskussa...nyt loppui se väännön ja vaivattoman kulun puute,mikä bensa-Väyrysen kanssa oli aina läsnä.Ruostetta en kakkosnelosesta löytänyt kuin se perinteinen kuskin puolen etukulma ja takaluukussa pistekukkanen.Yllättäen tämä 124-sarjalainen tuntuu jämäkämmältä ja vakaammalta ajaa kuin hieman "purjelaivamainen" Väyrys-farkku...liekö BRABUS-alustalla osuutensa asiassa. Moottorissa ei näyttäisi olevan mitään BRABUS-virityksiä,mutta jarrulevytkin näyttävät järeämmiltä ja jarrusatulat maalattu vihreiksi.
Viimeksi muokannut Etwas Anders, Pe 18.11.2011 18:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
No niin alkaa viikko olla takana 300 TDT:n ratissa,ja mainiosti kotouduin,kun itse 124-sarja oli tuttu jo vanhastaan...kyllä on hieno kone tuo ahdettu rivikuutonen...sanonta pitää paikkansa: "ahdin määrää tahdin"...ja nahkaistuimetkin on mukavimmat mitä 124-sarjalaisissa tullut vastaan,ihan kuin pehmusteita olisi muutenkin enemmän...ei pelkästään päällysero kangasistuimiin...ainoa miinus koko autossa löytyy tuoreista Nokian Hakkapeliitta 4 nastarenkaista...nastajollotus on yllättävän kova...tullut mieleeni,että kitkarenkaita tämä pirssi kaipaa...massaakin on sen verran Mersulla,että kitkoilla pärjäisi liukkaammillakin keleillä.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Etwas Anders kirjoitti:No niin alkaa viikko olla takana 300 TDT:n ratissa,ja mainiosti kotouduin,kun itse 124-sarja oli tuttu jo vanhastaan...kyllä on hieno kone tuo ahdettu rivikuutonen...sanonta pitää paikkansa: "ahdin määrää tahdin"...ja nahkaistuimetkin on mukavimmat mitä 124-sarjalaisissa tullut vastaan,ihan kuin pehmusteita olisi muutenkin enemmän...ei pelkästään päällysero kangasistuimiin...ainoa miinus koko autossa löytyy tuoreista Nokian Hakkapeliitta 4 nastarenkaista...nastajollotus on yllättävän kova...tullut mieleeni,että kitkarenkaita tämä pirssi kaipaa...massaakin on sen verran Mersulla,että kitkoilla pärjäisi liukkaammillakin keleillä.
sulla taitaa olla sammat kummit kun mulla väyrysessä...ihan paksat....seuraavat on kitkat...sutiiko sulla toi jo ihan normilähdössä ?...omani sutii heti kun lähtee rampista ja vähänkin kääntää mutkaan autoa....todella kevyttä on noilla nastoilla ajo...
No eipä ole vielä ollut niin liukasta,että olisin Hakkapeliitta 4:n sutimisherkkyyttä pannut merkille, mutta kyllä kitkoihin vaihtuu,kunhan noi on kuluneet vaihtokuntoon,siihen menee kyllä useampi talvi,kun Mersun edellinen omistaja oli vasta nämä Hakkapeliitat ostanut...edellisessä 124-sarjalaisessani oli Kumhon nastarenkaat ja ne oli suorastaan hiiren hiljaiset näihin verrattuna.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Heh heh. Kyllä minulle naurettiin, kun en vuonna 2004 ostanutkaan väyrystä vaan ostin vähän ajetun W124:n. Kiva huomata, että alkaa muutkin liittyvät tiimiin.
Samalla sanoin etten tule W124 uudempaa Mersua ostamaankaan.
Uskon, että W124:sta tulee aina löytymään Saksasta vähän ajettuina. Osa tosin maksaa jo nyt enemmän kuin väyrynen, mutta laatu maksaa.... Tosin näillä vuosittaisilla ajosuoritteilla omaa W124:sta ei tarvitse ihan heti vaihtaa. Nykyinen 145 tkm ajettuna on jyystetty loppuun noin vuoden 2050 paikkeilla.