MB V 1999 ilmajouset
MB V 1999 ilmajouset
Mikähän tökkii ilmajousissa, kun toisinaan perä jää alas?Aluksi toimi oikein, sitten ei enää lähtenyt automaatilla nousemaan, vaan kabiinissa olevasta napista. Mutta nyt ei nouse enää edes nappia painamalla.
Re: MB V 1999 ilmajouset
Onko tästä apuja ?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=96417" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=96417" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: MB V 1999 ilmajouset
Tulin siihen loppu tulokseen että vaihdan kierrejouset,,eli käykö tuohon normaalit viton jouset?
Re: MB V 1999 ilmajouset
Kyllä, katso että se jousen ylä tai alapäähän liittyvä juttu tulee jousien mukana kun asioit romiksella.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: MB V 1999 ilmajouset
Mangeettiventtiili paketti on yksi kuluva/vaihdettava osa. Se on siinä kompura paketissa kiinni.
Aina ei voi onnistua, mutta aina ei tarvis epäonnistuakkaan.
Re: MB V 1999 ilmajouset
Magneettiventtiilit on helppo tarkistaa kun irrottaa 4-napaisen liittimen (auton alla) ja mittaa kummankin käämin resistanssin (pitäisi olla jotain kymmeniä/satoja ohmeja) ja syöttämällä 12v käämiin jolloin pitäisi naksahtaa.
Hajonnut venttiili rikkoo helposti myös kompressorin. Itellä käynyt 2x niin että ensin hajoaa venttiili ja kun se on vaihdettu vähän sen jälkeen kompura hajoaa. Viimeksi ostin ebay:sta tarvikekompressorin 400€. Ensiksi vaihdettu alkuperäinen (900€) kesti 3v.
Hajonnut venttiili rikkoo helposti myös kompressorin. Itellä käynyt 2x niin että ensin hajoaa venttiili ja kun se on vaihdettu vähän sen jälkeen kompura hajoaa. Viimeksi ostin ebay:sta tarvikekompressorin 400€. Ensiksi vaihdettu alkuperäinen (900€) kesti 3v.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Re: MB V 1999 ilmajouset
Taas jälleen toimii!Viasta ei tietoa!Kävin kaikki liittimet läpi putsasin ja rappailin niitä muttei lähteny pelaa,,,perän sain kuitenkin nousemaan kun kompuran releestä painoi koskettimen pohjaan tällä tyylillä ajelin pari päivää ja sitten yhtäkkiä taas rupes pelaa oikein,,
Re: MB V 1999 ilmajouset
Kannattaa tarkistaa kompurasta imuilman suodatin sekä ilmankuivain, joka on rakennettu kertakäyttöiseksi. Saksasta siihen on saatavilla vaihtopakkauksia http://www.v-klasse-presser.de/shop/scr ... roduct=205" onclick="window.open(this.href);return false; eikä hintakaan päätä huimaa. Nuo pitäisi vaihtaa kompuraan mielellään jokavuosi, jos meinaa että se toimii kunnolla, eikä alkaisi pahasti kuumentua. Samalla jos nuita letkuja irroittelee, niin kannattaa tarkistaa liitosten tiiveys sen jälkeen. Itse ainakin totesin että kannattaa suosiolla leikata letkun päästä pätkä pois jotta liitoksesta tulee pitävä kun uudestaan liittää.. ja niitä tiivisteitä kannattaa myös vaihtaa. Omasta tuo kompura lasahti sitten lopullisesti, kun ei ollut saanut riittävää huoltoa. Imuilman suodattimesta ei itse puhaltamalla saanut ilmaa läpi ja ilmankuivain oli yksi kiinteä märkä pallo.
Laitoin sitten itselle kierrejouset. Ajovalojen korkeudensäätö oli helppo toteuttaa. Kävin purkaamolta hakemassa 2kpl rikkinäisiä viton ajovaloja 20 € pari, joista purin korkeudensäätömoottorit pois (Hartikaisella uutena n. 45 € kappale). Auton omat umpiot purin meisselillä nitkuttelemalla (runkoon yhteen kohti piti tehdä reikä että pääsi meisselillä oikeaan väliin.) ja laitoin moottorin osineen (jotka sain varaosaumpioista) oikeille paikolle ja nippuun. sitten liitin säätimien letkut yhdeksi t-haaralla ja vedin yhden letkun kabiinin puolelle kytkimenpaikan taakse. Veholta uusi kytkin 45€. Kytkimen taakse tuli tehtaan tekemä alipaineletku jossa oli liitos jo valmiiksi. Joten ei muuta kuin liitos auki, t-haara väliin ja letkun pätkä säätökytkimelle. Koko säätöjärjestelmän rakentamiseen meni aikaa noin 2 tuntia, ja järjestelmä on aivan uutta vastaava. Taakse jouset tarvitsivat tietenkin kaverikseen jousilautaset ja kumit, jotka maksoivat Hartikaisella muistaakseni n. 70 €..
Laitoin sitten itselle kierrejouset. Ajovalojen korkeudensäätö oli helppo toteuttaa. Kävin purkaamolta hakemassa 2kpl rikkinäisiä viton ajovaloja 20 € pari, joista purin korkeudensäätömoottorit pois (Hartikaisella uutena n. 45 € kappale). Auton omat umpiot purin meisselillä nitkuttelemalla (runkoon yhteen kohti piti tehdä reikä että pääsi meisselillä oikeaan väliin.) ja laitoin moottorin osineen (jotka sain varaosaumpioista) oikeille paikolle ja nippuun. sitten liitin säätimien letkut yhdeksi t-haaralla ja vedin yhden letkun kabiinin puolelle kytkimenpaikan taakse. Veholta uusi kytkin 45€. Kytkimen taakse tuli tehtaan tekemä alipaineletku jossa oli liitos jo valmiiksi. Joten ei muuta kuin liitos auki, t-haara väliin ja letkun pätkä säätökytkimelle. Koko säätöjärjestelmän rakentamiseen meni aikaa noin 2 tuntia, ja järjestelmä on aivan uutta vastaava. Taakse jouset tarvitsivat tietenkin kaverikseen jousilautaset ja kumit, jotka maksoivat Hartikaisella muistaakseni n. 70 €..
"ex. V 220 cdi -00"
Re: MB V 1999 ilmajouset
No niin nyt ois kierre jousien asennus menneillään!Pitikö jousien päihin olla jotku osat/kumit?
Re: MB V 1999 ilmajouset
Kyllä. Jousen molempiin päihin pitää olla kovamuoviset lautaset, joiden päälle tulee kumit. Merkkiliikkeestä nuo kaikki 4 muovista lautasta ja 4 kumia maksoi yhteensä noin 70 €.
"ex. V 220 cdi -00"