Ilmamassamittereiden yhteensopivuus??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
juhes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 22.02.2006 21:58

Ilmamassamittereiden yhteensopivuus??

Viesti Kirjoittaja juhes »

Miten nuo massamittarit yleensä käyvät ristiin? Minulla oli tuossa w210 200cdi:ssä tuollainen pierupurkin 7.22684.07 mittari.
Tuo meni ilmeisesti liian kovakouraisesti puhdistaessa rikki :( Laitoin tilalle BOSCH:in F00C2G2068 massamittarin, joka on ilmeisesti w211 270cdi:stä. Auto toimii tuolla boshilla kuten ehjällä toimi aikaisemmin.

Voikohan tuosta olla mitään haittaa, jos auto toimii?? Torque puhelimessa näyttää MAF arvon heiluvan 20-115 g/s.
Avatar
juhes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 22.02.2006 21:58

Re: Ilmamassamittereiden yhteensopivuus??

Viesti Kirjoittaja juhes »

Onko tästä kenelläkään tietoa? Tai siitä, miten auto oireilee jos egr on tukittu muttei disabloitu??
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: Ilmamassamittereiden yhteensopivuus??

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Jos on facelift W210/S210 väyrysestä kyse niin tuo EGR:n tukkimisen pitäisi aiheuttaa hetken käynnin jälkeen moottorin menemisen vikatilaan. ECU Syöttää X-määrän virtaa EGR venttiilin alipaineohjaukselle ja odottaa tästä johtuen MAF:lta tulevan ilmamäärän signaalin laskua samassa suhteessa. Jos ilmamäärä ei putsarin boksissa pienene, olettaa ECU että EGR on rikki tms, ja pistää vikatilan päälle. Vanhemmissa koneissa ECU ei ota noihin mitään kantaa joten riittää kun venttiilin tukkii.

Itse olen kiertänyt ongelman sähköisesti ECU:lle meneviä piuhoja ronkkimalla, ja tuntuisi toimivan.

Noiden eri MAF:ien yhteensopivuuksista en osaa ottaa mitään kantaa. Jos toimii oikein niin sehän on hyvä :)
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
juhes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 22.02.2006 21:58

Re: Ilmamassamittereiden yhteensopivuus??

Viesti Kirjoittaja juhes »

Juu. Luultavasti tuo vikatila mikä nyt menee päälle (koneen lämmettyä jonkin aikaa ajettua, ahdot ei nouse pikkukierroksilla ja alavääntö puuttuu) johtuu tuosta takaisinkierrätyksestä. Vikakoodeja ei kuitenkaan ollut?

Tarkoitat varmaan tuossa allekirjoituksessasi olevaa egr disable modia? Tuohan on ilouutinen, että sen voi tehdä ilman ohjelmointia :D:D Auto on facelift -02.
Avatar
juhes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 22.02.2006 21:58

Re: Ilmamassamittereiden yhteensopivuus??

Viesti Kirjoittaja juhes »

Juu. Tuli tehtyä tuo EGR disable modi. Nyt ainakin tähän asti on alaväännöt pysyneet mukana ja auto pelaa kuten kuuluukin.. MAF:n yhteensopivuus on edelleen mysteeri. No kunhan ei vikatiloja tule niin hyvä..

Seuraavaksi tuikun luokse ohjelmoimaan :D
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Ilmamassamittereiden yhteensopivuus??

Viesti Kirjoittaja Jolle »

juhes kirjoitti:Juu. Tuli tehtyä tuo EGR disable modi. Nyt ainakin tähän asti on alaväännöt pysyneet mukana ja auto pelaa kuten kuuluukin.. MAF:n yhteensopivuus on edelleen mysteeri. No kunhan ei vikatiloja tule niin hyvä..

Seuraavaksi tuikun luokse ohjelmoimaan :D
Samalla se Egr disablointi olisi mennyt siinä ohjelmoinnin yhteydessä :roll:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
juhes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 22.02.2006 21:58

Re: Ilmamassamittereiden yhteensopivuus??

Viesti Kirjoittaja juhes »

Joo niin olisi, mutta ei vielä raaski käydä lastuttamassa.. kevväämmällä. Tuo väännöittä ajelu oli yhtä tuskaa. ei laatikkokaan pelaa oikein, kun ei ole turbo pelissä..
Vastaa Viestiin