w210 lämmityslaitteen kennon vaihto
w210 lämmityslaitteen kennon vaihto
Onko minkälainen savotta vaihtaa lämppärin kenno? Lasit vetää huuruun ja glykoli haisee kabiinissa niin oletus on että kenno vuotaa vai onko joku muu paikka mistä kannattais tarkistaa vuotoja? Nestettä ei kyllä määrällisesti hulluna katoa mutta eipä se paljoa tarttekaan vuotaa niin on lasit huurussa. Auto on automaatti-ilmastoinnilla varustettu jos se asiaan jotenki vaikuttaa. Ainaki varaosaluettelon mukaan vain yhdenlaista kennoa myynnissä että onko se sitten samanlainen kaikissa väyrysissä. Itse kennon hintahan ei ole ku satkun paikkeilla.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: w210 lämmityslaitteen kennon vaihto
Melkein kannattais aloittaa vaihtamalla raitisilmasuodatin. Löytyy hanskalokeron alapuolelta pahvin avaamalla.
Jos vielä vetää huuruun, niin sitten muita toimenpiteitä.
Jos vielä vetää huuruun, niin sitten muita toimenpiteitä.
Re: w210 lämmityslaitteen kennon vaihto
Joo täytyy kyllä ensin tsekata se sisäilman kiertokin että onko se jääny päälle. Vastaavaa ongelmaa ollut useammalla tälläkin foorumilla.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma 03.11.2008 20:49
- Paikkakunta: Oulu
Re: w210 lämmityslaitteen kennon vaihto
Kun mulla muutama vuosi sitten haisi glykoli pirtissä, syyllinen oli konehuoneessa vuotava vesipumppu.
Re: w210 lämmityslaitteen kennon vaihto
Pari vuotta sitten purin -96 mallisen väykyn automaattisella ilmastoinilla ja vaikka purin kojelautaa aika lailla niin kenno jäi romuun kun näytti olevan aikalailla vaikeasti irroitettavissa. Kai sen joku on vaihtanut niin osaa sanoa tarkemmin.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Re: w210 lämmityslaitteen kennon vaihto
No nii. Tuli taas vähä turhaa hättäiltyä. Vaihtoin uudet raitisilmasuodattimet nii eipä ennää puske laseja huuruun
Kais sitä sitten vaan kuvitteli sen glykolin hajun ku lasit oli huurussa 


W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: w210 lämmityslaitteen kennon vaihto
Hyvä että tuli kuntoon noin helposti. Sen raitisilmasuodattimen huonon kunnon tunnistaa tosiaan siitä että tuulilasiin alkaa jäädä "verhokappa" jonka alareuna laskee kokoajan alemmas. Glykolin haju saattaa helposti olla ihan lasinpesunesteen hajua, sitä kun kuitenkin kulkeutuu ja kertyy pikkuhiljaa sinne suodattimeenkin.
Re: w210 lämmityslaitteen kennon vaihto
Niin mää vaihdoin ne 2kpl aktiivihiilisuodattimia jotka löytyy sieltä vänkärin jalkotilan kautta. Ne varsinaiset hanskalokeron takana olevat raitisilmasuodattimet on kyllä vasta vaihdettu niitä en vaihtanu. Niihin aktiivisuotimiin sai ihan kunnolla puhaltaa että ilma meni läpi.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: w210 lämmityslaitteen kennon vaihto
Varmaanhan taas joku tietäjä tietää.... w210 270cdi -00 elegance 1. kysymys: Kummassa paikassa aktiivihiilisuodattimetwoke kirjoitti:Niin mää vaihdoin ne 2kpl aktiivihiilisuodattimia jotka löytyy sieltä vänkärin jalkotilan kautta. Ne varsinaiset hanskalokeron takana olevat raitisilmasuodattimet on kyllä vasta vaihdettu niitä en vaihtanu. Niihin aktiivisuotimiin sai ihan kunnolla puhaltaa että ilma meni läpi.
on alun perin? Mulla ne oli hansikas lokeron alla.(harmaat) ja valkoiset suodattimet oli "vänkärin jalkotilassa".
2. kysymys: Kun painaa koelaudasta napista aktiivihiilisuodatuksen päälle, meneekö ilma VAIN aktiivihiilisuodattimen läpi vai kumpienkin suodattimien,siis sekä valkoisten että harmaiden? Joitahan oli kumpiakin kahdet kappaleet lokerossaan. Sehän kirjan mukaan nostaa puhallustehoa vähän kun kytkee hiilisuodattimen. Jään korvat hörölleen.
Re: w210 lämmityslaitteen kennon vaihto
Mulla V220:ssä ilma tulee aina pölynsuodattimien läpi jotka ovat ennen puhallinta. Napista painamalla myös aktiivihiilisuodattimista. Eiköhän se ole muissakin sama?
Mahtaisko W210:ssä pölysuotimet olla hanskalokeron takana ja aktiivihiilisuotimet siellä jalkatilassa?
Miksi sitä kutsutaan hankalokeroksi? Onko kukaan koskaan pitänyt siellä hanskoja?
Mahtaisko W210:ssä pölysuotimet olla hanskalokeron takana ja aktiivihiilisuotimet siellä jalkatilassa?
Miksi sitä kutsutaan hankalokeroksi? Onko kukaan koskaan pitänyt siellä hanskoja?

W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: w210 lämmityslaitteen kennon vaihto
pforsell kirjoitti:
Mahtaisko W210:ssä pölysuotimet olla hanskalokeron takana ja aktiivihiilisuotimet siellä jalkatilassa?
Miksi sitä kutsutaan hankalokeroksi? Onko kukaan koskaan pitänyt siellä hanskoja?
Minulla on valkoiset paperisuodattimet hanskalokeron takana 2kpl ja aktiivihiilisuodattimet jalkatilassa 2kpl, just vaihdoin ne paperiset(ihan tukossa) niin puhallusteho nousi 50%
Taloudessa E 320CDI Avantgarde Farmari -00
Re: w210 lämmityslaitteen kennon vaihto
Oiskohan ne mulla peräti alunperin tehtaalla tai aineki besserwisserit laittanu huollossa vääriin lokeroihin.(tullu suomeen 2008)Pete B kirjoitti:pforsell kirjoitti:
Mahtaisko W210:ssä pölysuotimet olla hanskalokeron takana ja aktiivihiilisuotimet siellä jalkatilassa?
Miksi sitä kutsutaan hankalokeroksi? Onko kukaan koskaan pitänyt siellä hanskoja?
Minulla on valkoiset paperisuodattimet hanskalokeron takana 2kpl ja aktiivihiilisuodattimet jalkatilassa 2kpl, just vaihdoin ne
paperiset(ihan tukossa) niin puhallusteho nousi 50%
Ne on muistaakseni identtisiä kooltaan? Vaihdoilla oli puolisen vuotta eroa, ei tullu vertailtua. Tosiaan minulla
hanska/piilopullolokerossa oli hiilisuodattimet ja niin tanan ummessa että ajattelinkin vaihtaessa että niihin ei ollu kajottu tehtaalta lähdön jälkeen. Työntääköhän kaikkien läpi kun nappia painaa?
Re: w210 lämmityslaitteen kennon vaihto
Omassa väyrysessä ilmeni pari viikkoa sitten ongelma; lasit huurtuu.
Autossa on automaatti-ilmastointi (siis diginäytöllä) ja ajonaikainen webasto.
Minkäänlaista oirettakaan ei ole aiemmin ollut, nyt kaikki OK kunnes 10-40 km ajon jälkeen yhtäkkiä alkaa tuulilasin ylänurkat ja etusivulasit lähes kauttaaltaan huurtua. Samalla, jos vartavasten nuuhkii tulevaa ilmaa, huomaa että se haiskahtaa "kostealle". Ei kuitenkaan pakkasnesteelle.
Ongelma jatkuu kunnes auto on jäähtynyt ja lähdetään taas ajoon; kaikki hyvin kunnes yhtäkkiä huurtuu.
Laseissa ei ole havaittavissa kosteutta tai likaa silloin kun ne eivät ole huurtuneet.
Autossa on lohkolämmittimen yhteydessä sisätilalämmitin joka on ollut irtaallaan lattialla ja ollut suunnattuna taaksepäin. Parina aamuna olin huomannut ettei auton lämmityslaitteen puhallin lähtenyt pyörimään kuin vasta muutaman kilometrin ajon jälkeen.
Käänsin mainittujen aamujen jälkeen sisätilapuhaltimen vänkärin jalkatilan etuosaa kohti, ja seuraavana aamuna oli pakkasta noin 30 astetta -> menin käynnistämään auton hetkeksi ennen ajoon lähtöä ja painoin napista sisäkierron päälle ajatellen että lämpeneepähän sisätilat nopeammin.
Huurtumisongelmat alkoivat muistaakseni juuri silloin, siis tuona aamuna työmatkalla.
- Raitisilmasuodattimet on vaihdettu syksyllä (hanskakotelon takana kaksi paperisuodatinta)
- Vilkaisin eilen aktiivihiilisuodattimet jalkatilassa; kuivat on. Niiden läpi kierrättäminen ei vaikuta mitään lasien huurruttua (kuten arvata saattaakin, mutta onpahan kokeiltu)
- Lämmityslaitteesta tulee kaksi vedenpoistoletkua kardaanitunnelin päällä oleviin aukkoihin. Niitä käytin alapäistään irti; kuivat.
- Auto oli 8 tuntia lämpimässä, ei vaikutusta
- Sisäkierto ei ole jäänyt päälle, tai ainakin puhallin ottaa ilmaa ulkoa ilmanotosta kuten kuuluu
Mitähän tuolle tekisi ? Aivan kuin jossain olisi "tasku" josta pääsee vettä kennolle tai jonnekin kanavaan, kun siellä jossain oleva jää sulaa lumeksi. Ideoita tähän liittyen ?
En löytänyt kerrassaan mistään ohjetta / kertomusta lämmityslaitteen kennon vaihtamiseksi, jos joutuu moisen homman tekemään. Kuka tietää miten ? Linkkiä ohjeisiin ?
WIS vilkaisin pikaisesti mutten löytänyt sieltäkään, joku löytänee, jos saisi dokkarin numeroa...
Auto on WDB2100261B046012 eli -99/00 320 cdi sedan.
Autossa on automaatti-ilmastointi (siis diginäytöllä) ja ajonaikainen webasto.
Minkäänlaista oirettakaan ei ole aiemmin ollut, nyt kaikki OK kunnes 10-40 km ajon jälkeen yhtäkkiä alkaa tuulilasin ylänurkat ja etusivulasit lähes kauttaaltaan huurtua. Samalla, jos vartavasten nuuhkii tulevaa ilmaa, huomaa että se haiskahtaa "kostealle". Ei kuitenkaan pakkasnesteelle.
Ongelma jatkuu kunnes auto on jäähtynyt ja lähdetään taas ajoon; kaikki hyvin kunnes yhtäkkiä huurtuu.
Laseissa ei ole havaittavissa kosteutta tai likaa silloin kun ne eivät ole huurtuneet.
Autossa on lohkolämmittimen yhteydessä sisätilalämmitin joka on ollut irtaallaan lattialla ja ollut suunnattuna taaksepäin. Parina aamuna olin huomannut ettei auton lämmityslaitteen puhallin lähtenyt pyörimään kuin vasta muutaman kilometrin ajon jälkeen.
Käänsin mainittujen aamujen jälkeen sisätilapuhaltimen vänkärin jalkatilan etuosaa kohti, ja seuraavana aamuna oli pakkasta noin 30 astetta -> menin käynnistämään auton hetkeksi ennen ajoon lähtöä ja painoin napista sisäkierron päälle ajatellen että lämpeneepähän sisätilat nopeammin.
Huurtumisongelmat alkoivat muistaakseni juuri silloin, siis tuona aamuna työmatkalla.
- Raitisilmasuodattimet on vaihdettu syksyllä (hanskakotelon takana kaksi paperisuodatinta)
- Vilkaisin eilen aktiivihiilisuodattimet jalkatilassa; kuivat on. Niiden läpi kierrättäminen ei vaikuta mitään lasien huurruttua (kuten arvata saattaakin, mutta onpahan kokeiltu)
- Lämmityslaitteesta tulee kaksi vedenpoistoletkua kardaanitunnelin päällä oleviin aukkoihin. Niitä käytin alapäistään irti; kuivat.
- Auto oli 8 tuntia lämpimässä, ei vaikutusta
- Sisäkierto ei ole jäänyt päälle, tai ainakin puhallin ottaa ilmaa ulkoa ilmanotosta kuten kuuluu
Mitähän tuolle tekisi ? Aivan kuin jossain olisi "tasku" josta pääsee vettä kennolle tai jonnekin kanavaan, kun siellä jossain oleva jää sulaa lumeksi. Ideoita tähän liittyen ?
En löytänyt kerrassaan mistään ohjetta / kertomusta lämmityslaitteen kennon vaihtamiseksi, jos joutuu moisen homman tekemään. Kuka tietää miten ? Linkkiä ohjeisiin ?
WIS vilkaisin pikaisesti mutten löytänyt sieltäkään, joku löytänee, jos saisi dokkarin numeroa...
Auto on WDB2100261B046012 eli -99/00 320 cdi sedan.
wiimax.fi