Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Minulla vaivaa nyt pahanlaisesti autokuume.
Itse olen jo vuoden verran ajellut E 280 cdi -04:lla, ja tyytyväisenä olen saanut ajella. Löysin todella vähän ajetun tuontiyksilön, ja väitän että kilometrit myös ovat paikkansapitävät. Ei siitä sen enempää. Muutakun pirun hyvä ollut, ainakin vielä.
Viime talvena - itse asiassa tammikun 19. päivän aamuna, lunta oli tullut ennustetun 4 sentin sijasta 40 senttiä. Siloin mielessä virisi ajatus että olispa mahtava kun olisi auto joka ei kumartaisi pienille lumihangille. Ihan kiitettävästi pääsin E:lläkin liikkeelle - kunhan pihaa oli putsattu lumikolalla ensin parituntia... (sittemmin autotalliin muutti kyllä jo lumilinkokin).
Nyt siis kiikarissa 2004 vuosimallin ML 270 cdi - jälleen hyvin vähän ajettu ja erinomaisen siisti, uudenveroinen sekä sisältä että päältä.
Mites on onko tuhoon tuomittu ajatus että talossa olisi sekä ML:ä että E.
Onko tässä odotettavissa pelkästään vaikeuksia, ja kohtuutonta rahanmenoa?
Ja kun pois pistettäisiin vm 2009 Skoda Suberb 1,9 tdi - semmoinen maanantaiyksilö.
PS. Toimiiko tuo palstan haku? Mä en sillä mitään onnistu löytämään...
Itse olen jo vuoden verran ajellut E 280 cdi -04:lla, ja tyytyväisenä olen saanut ajella. Löysin todella vähän ajetun tuontiyksilön, ja väitän että kilometrit myös ovat paikkansapitävät. Ei siitä sen enempää. Muutakun pirun hyvä ollut, ainakin vielä.
Viime talvena - itse asiassa tammikun 19. päivän aamuna, lunta oli tullut ennustetun 4 sentin sijasta 40 senttiä. Siloin mielessä virisi ajatus että olispa mahtava kun olisi auto joka ei kumartaisi pienille lumihangille. Ihan kiitettävästi pääsin E:lläkin liikkeelle - kunhan pihaa oli putsattu lumikolalla ensin parituntia... (sittemmin autotalliin muutti kyllä jo lumilinkokin).
Nyt siis kiikarissa 2004 vuosimallin ML 270 cdi - jälleen hyvin vähän ajettu ja erinomaisen siisti, uudenveroinen sekä sisältä että päältä.
Mites on onko tuhoon tuomittu ajatus että talossa olisi sekä ML:ä että E.
Onko tässä odotettavissa pelkästään vaikeuksia, ja kohtuutonta rahanmenoa?
Ja kun pois pistettäisiin vm 2009 Skoda Suberb 1,9 tdi - semmoinen maanantaiyksilö.
PS. Toimiiko tuo palstan haku? Mä en sillä mitään onnistu löytämään...
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Eipä tuo tilanteesi taida muuttua huonompaan eikä parempaan suuntaan jos vaihdat skadillakin toiseen mersuun.
Tai no sen verran parempaan että on 4x4 auto pihassa....
Taitaa skadillakissakin olla takuu jo ummessa joten ihan samoissa kulut liikkuu korjausten suhteen melko varmasti ajansaatossa.
Eli ei kun kauppaan ja Mersu alle, talvi tulee varmasti ja toivottavasti lunta vähintään metri....
.
Tai no sen verran parempaan että on 4x4 auto pihassa....

Taitaa skadillakissakin olla takuu jo ummessa joten ihan samoissa kulut liikkuu korjausten suhteen melko varmasti ajansaatossa.
Eli ei kun kauppaan ja Mersu alle, talvi tulee varmasti ja toivottavasti lunta vähintään metri....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Tämä ML taitaisi olla joka tapauksessa ainakin lämpöisempi talviauto kuin tuo "Skodillac" - jossa 20 asteen pakkasessa moottorilämmöt ei nouse niin paljo että mittari värähtäis.
Miinuspuolena tietenkin tulee tuo polttoaineenkulutus, joka taitaa ML:ssä olla lähes kaksinkertainen.
Laskukone oli ahkerassa käytössä eilen ja tulos oli että verojen + polttoaineiden osalta ML tulisi vuositasolla noin 300 euroa kalliimmaksi kuin nykyinen Superb - kun ML:n katsastaa pakettiautoksi. Sitten ei kyllä naapurin emäntä sovi enää kyytiin lumiaamuina.

Miinuspuolena tietenkin tulee tuo polttoaineenkulutus, joka taitaa ML:ssä olla lähes kaksinkertainen.

Laskukone oli ahkerassa käytössä eilen ja tulos oli että verojen + polttoaineiden osalta ML tulisi vuositasolla noin 300 euroa kalliimmaksi kuin nykyinen Superb - kun ML:n katsastaa pakettiautoksi. Sitten ei kyllä naapurin emäntä sovi enää kyytiin lumiaamuina.
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Laskit varmaankin mukaan sen että dieseli maksaa 15 centtiä enemmän kuin kun vuoden vaihteen jälkeen ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
sportsman kirjoitti:Laskit varmaankin mukaan sen että dieseli maksaa 15 centtiä enemmän kuin kun vuoden vaihteen jälkeen ?

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Lämpötilat nousee 1.9 koneessa ihan "tappiin" eli 90.-C- kirjoitti:Tämä ML taitaisi olla joka tapauksessa ainakin lämpöisempi talviauto kuin tuo "Skodillac" - jossa 20 asteen pakkasessa moottorilämmöt ei nouse niin paljo että mittari värähtäis.![]()
Miinuspuolena tietenkin tulee tuo polttoaineenkulutus, joka taitaa ML:ssä olla lähes kaksinkertainen.![]()
Laskukone oli ahkerassa käytössä eilen ja tulos oli että verojen + polttoaineiden osalta ML tulisi vuositasolla noin 300 euroa kalliimmaksi kuin nykyinen Superb - kun ML:n katsastaa pakettiautoksi. Sitten ei kyllä naapurin emäntä sovi enää kyytiin lumiaamuina.
väärällä tiedolla ei kannata mielestäni viljellä kauhua.
sitä en tiedä onko skodalla ilmakanavissa vastukset kuten audilla....?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Mites olis W211 4matic, ei ihan samat maasto-ominaisuudet, mutta normaaliolissa pärjää varmasti yhtä hyvin. Vähän pienempi kulutus ja silmälle ehkä vähän nätimpi.
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Ihan on omakohtaista kokemusta tuosta 1,9 tdi koneen lämmöstä. Yli 20 asteen pakkasessa ainoastaan Webastoa apuna käyttäen nousee lämpö sen verran että mittarikin herää eloon. Vaan kun Webasto sammuu laskee lämmöt saman tien. Huollossa termari vaihdettu - ei muutosta. Samoin tuossa on ollut kovemmilla pakkasilla (-18 lähtien) ongelmana jumittuva pakokaasun takaisinsyöttöventtiili EGR. Huollossa siihen on ajettu uutta softaa ja viimein vaihtoivatkin koko venttiilin lopputalvesta, niin että sen jälkeen ei sitten ehtinytkään enää pakastaa niin kovasti.LopenUupunut kirjoitti:Lämpötilat nousee 1.9 koneessa ihan "tappiin" eli 90.-C- kirjoitti:Tämä ML taitaisi olla joka tapauksessa ainakin lämpöisempi talviauto kuin tuo "Skodillac" - jossa 20 asteen pakkasessa moottorilämmöt ei nouse niin paljo että mittari värähtäis.![]()
Miinuspuolena tietenkin tulee tuo polttoaineenkulutus, joka taitaa ML:ssä olla lähes kaksinkertainen.![]()
Laskukone oli ahkerassa käytössä eilen ja tulos oli että verojen + polttoaineiden osalta ML tulisi vuositasolla noin 300 euroa kalliimmaksi kuin nykyinen Superb - kun ML:n katsastaa pakettiautoksi. Sitten ei kyllä naapurin emäntä sovi enää kyytiin lumiaamuina.
väärällä tiedolla ei kannata mielestäni viljellä kauhua.
sitä en tiedä onko skodalla ilmakanavissa vastukset kuten audilla....?
.
Totuus on että tuossa autossa on kylmä kuin ryssän hel**tissä talvipakkasilla, sekä kuskilla että autolla. Lisäksi tuo venttiili aiheuttaa semmoisia lisämausteita talvimatkustamiseen että luotto on vähän heikoilla. (+ nitinät on alkaneet ottaa hermoon)
E ssä mulla ei ole minkään valtakunnan lämppäreitä, mutta auto lähtee käyntiin kuin palmun alta missä tahansa kelissä, matkanteko on miellyttävää ja ainakin toistaiseksi luotettavaa (koputan puuta).
Se mikä E-ssä on eniten rasittanut on todella surkeat säilytyslokerikot ja sedanin takaluukku. Litramääräisesti takaluukussa tilaa vaikka lampaitten syödä, mutta se on niin epäkäytännöllinen että sinne nippanappa mahtuu kaksi kaksi talviregasta vanteineen. Ei kolmea itkemälläkään.
ML ssä tietysti kiinnostaa myös ajoasento - selkävaivaiselle pitkäjalkaiselle huomattavasti soveliaampi ajoasento kuin E ssä - joka sekin on kuitenkin tavalisten henkilöautojen parhaimmistoa.
Mä tässä huomaan perustelevani itselleni tuota ML:n hankkimista, vaikka tarkoitus oli että saisin niitä varoittavia esimerkkejä niin että ei tekisi enää mieli.

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Vikahan siinä skodillakissa on....nimittäin itselläni on kokemusta samasta koneesta 150tkm ja lämpenee -30 pakkasellakin aivan "tappiin" ja kivenlahti-suomenoja välillä jopa.-C- kirjoitti:Ihan on omakohtaista kokemusta tuosta 1,9 tdi koneen lämmöstä. Yli 20 asteen pakkasessa ainoastaan Webastoa apuna käyttäen nousee lämpö sen verran että mittarikin herää eloon. Vaan kun Webasto sammuu laskee lämmöt saman tien. Huollossa termari vaihdettu - ei muutosta. Samoin tuossa on ollut kovemmilla pakkasilla (-18 lähtien) ongelmana jumittuva pakokaasun takaisinsyöttöventtiili EGR. Huollossa siihen on ajettu uutta softaa ja viimein vaihtoivatkin koko venttiilin lopputalvesta, niin että sen jälkeen ei sitten ehtinytkään enää pakastaa niin kovasti.LopenUupunut kirjoitti:Lämpötilat nousee 1.9 koneessa ihan "tappiin" eli 90.-C- kirjoitti:Tämä ML taitaisi olla joka tapauksessa ainakin lämpöisempi talviauto kuin tuo "Skodillac" - jossa 20 asteen pakkasessa moottorilämmöt ei nouse niin paljo että mittari värähtäis.![]()
Miinuspuolena tietenkin tulee tuo polttoaineenkulutus, joka taitaa ML:ssä olla lähes kaksinkertainen.![]()
Laskukone oli ahkerassa käytössä eilen ja tulos oli että verojen + polttoaineiden osalta ML tulisi vuositasolla noin 300 euroa kalliimmaksi kuin nykyinen Superb - kun ML:n katsastaa pakettiautoksi. Sitten ei kyllä naapurin emäntä sovi enää kyytiin lumiaamuina.
väärällä tiedolla ei kannata mielestäni viljellä kauhua.
sitä en tiedä onko skodalla ilmakanavissa vastukset kuten audilla....?
.
Totuus on että tuossa autossa on kylmä kuin ryssän hel**tissä talvipakkasilla, sekä kuskilla että autolla. Lisäksi tuo venttiili aiheuttaa semmoisia lisämausteita talvimatkustamiseen että luotto on vähän heikoilla. (+ nitinät on alkaneet ottaa hermoon)
E ssä mulla ei ole minkään valtakunnan lämppäreitä, mutta auto lähtee käyntiin kuin palmun alta missä tahansa kelissä, matkanteko on miellyttävää ja ainakin toistaiseksi luotettavaa (koputan puuta).
Se mikä E-ssä on eniten rasittanut on todella surkeat säilytyslokerikot ja sedanin takaluukku. Litramääräisesti takaluukussa tilaa vaikka lampaitten syödä, mutta se on niin epäkäytännöllinen että sinne nippanappa mahtuu kaksi kaksi talviregasta vanteineen. Ei kolmea itkemälläkään.
ML ssä tietysti kiinnostaa myös ajoasento - selkävaivaiselle pitkäjalkaiselle huomattavasti soveliaampi ajoasento kuin E ssä - joka sekin on kuitenkin tavalisten henkilöautojen parhaimmistoa.
Mä tässä huomaan perustelevani itselleni tuota ML:n hankkimista, vaikka tarkoitus oli että saisin niitä varoittavia esimerkkejä niin että ei tekisi enää mieli.
Mielestäni olet varsin hyvin jo perustelut tuon ML:n joten hilpasepa kauppaan hakemaan se....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Vieläkään ei ole lopullista päätöstä tehty. Olisihan tuolle välirahana menevälle summalle tähdellisempääkin kohdetta...
Mutkun se olis niin hieno...
Eikös näissä ole myös vaihteiston öljynvaihto 60 tkm kohdalla?
Tuohan ei mitään halpaa lystiä ole, niin kannattaako teettää kuudenkympin huolto autoa myyvällä liikkeellä (joka siis ei ole MB liike) vai onko parempi kustantaa itse se huolto merkkiliikkeessä? Nyt autolla on takanaa merkkiliikehuoltohistoria, tosin aikaa edellisestä huollosta on reippaasti, kun niitä kilometrjä on siihen kertynyt niin vähän.
Mutkun se olis niin hieno...
Eikös näissä ole myös vaihteiston öljynvaihto 60 tkm kohdalla?
Tuohan ei mitään halpaa lystiä ole, niin kannattaako teettää kuudenkympin huolto autoa myyvällä liikkeellä (joka siis ei ole MB liike) vai onko parempi kustantaa itse se huolto merkkiliikkeessä? Nyt autolla on takanaa merkkiliikehuoltohistoria, tosin aikaa edellisestä huollosta on reippaasti, kun niitä kilometrjä on siihen kertynyt niin vähän.
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Minulle on jäänyt sellainen kuva että mietit tarkkaan autoilun kustannuksia joten ehkä viisainta
Unohtaa Ml-sarja.
Unohtaa Ml-sarja.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
sportsman kirjoitti:Minulle on jäänyt sellainen kuva että mietit tarkkaan autoilun kustannuksia joten ehkä viisainta
Unohtaa Ml-sarja.
Minulle on jäänyt sellainen kuva että mietit liian tarkkaan autoilun kustannuksia joten ehkä viisainta
Unohtaa Ml-sarja
korjasin tekstiäsi hieman.....

Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
No eikait se ML niin hirveenä sitä soppaa syö kuitenkaan, jos vertaa vaikka G-mersuihin
. no skodaan verrattuna voi toki olla tuplat.
Dieselverokin laskee ensvuoden alussa, niin suhteellinen säästö on paljon suurempi tuossa ML:ssä kuin skodassa.
Tuosta lämmöstä: en oo ihan näillä uusimmilla ajanut koskaan, mutta vuosituhannen vaihteen TDi Passatissa ja tuossa mun cdi väykyssä on kyllä ihan tasan yhtä kylmä sisällä talvella (kun se stnan sähköpatteri ei toimi).

Dieselverokin laskee ensvuoden alussa, niin suhteellinen säästö on paljon suurempi tuossa ML:ssä kuin skodassa.
Tuosta lämmöstä: en oo ihan näillä uusimmilla ajanut koskaan, mutta vuosituhannen vaihteen TDi Passatissa ja tuossa mun cdi väykyssä on kyllä ihan tasan yhtä kylmä sisällä talvella (kun se stnan sähköpatteri ei toimi).
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Joo laskee sen 20 prosenttia? Mutta kun diesel polttoaineen hinta nousee sen 15 senttiä litralta...jarskak kirjoitti:Dieselverokin laskee ensvuoden alussa, niin suhteellinen säästö on paljon suurempi tuossa ML:ssä kuin skodassa.
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Juu - ML on edelleen ostamatta ja pahin kuume hellittänyt - taas selvittiin lisäämättä menojaLopenUupunut kirjoitti:sportsman kirjoitti:Minulle on jäänyt sellainen kuva että mietit tarkkaan autoilun kustannuksia joten ehkä viisainta
Unohtaa Ml-sarja.
Minulle on jäänyt sellainen kuva että mietit liian tarkkaan autoilun kustannuksia joten ehkä viisainta
Unohtaa Ml-sarja
korjasin tekstiäsi hieman.....

Mikä kones on sun väykyssä? Oon miettinyt että onko lämpeneminen ihan suoraan verrannollinen tohon polttoainetaloudellisuuteen, kun tämä oma eemeli lämpiää ihan hienosti (siis nimenomaan moottorilämmöt) kovallakin pakkasella, mutta mikään pihihän tuo ei todellakaan oo, soppa maistuu. Samalla kelillä sama reissu, eemelillä kulutus 6,4 litraa satasella - superbilla 3,7 litraa satasella. Eroa siis 2,7 litran verran - mutta superbi lämpiää tällä kelillä maantieajossa 20 kilometrissä, eemeli noin 7 kilometrissä - normaalilämpöön.jarskak kirjoitti:Tuosta lämmöstä: en oo ihan näillä uusimmilla ajanut koskaan, mutta vuosituhannen vaihteen TDi Passatissa ja tuossa mun cdi väykyssä on kyllä ihan tasan yhtä kylmä sisällä talvella (kun se stnan sähköpatteri ei toimi).
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
nyt on niin huimia lukemia noissa kulutuksissa että kannattaa tutustua tuohon topicciin "rehellinen kulutus".....-C- kirjoitti:Juu - ML on edelleen ostamatta ja pahin kuume hellittänyt - taas selvittiin lisäämättä menojaLopenUupunut kirjoitti:sportsman kirjoitti:Minulle on jäänyt sellainen kuva että mietit tarkkaan autoilun kustannuksia joten ehkä viisainta
Unohtaa Ml-sarja.
Minulle on jäänyt sellainen kuva että mietit liian tarkkaan autoilun kustannuksia joten ehkä viisainta
Unohtaa Ml-sarja
korjasin tekstiäsi hieman.....![]()
Mikä kones on sun väykyssä? Oon miettinyt että onko lämpeneminen ihan suoraan verrannollinen tohon polttoainetaloudellisuuteen, kun tämä oma eemeli lämpiää ihan hienosti (siis nimenomaan moottorilämmöt) kovallakin pakkasella, mutta mikään pihihän tuo ei todellakaan oo, soppa maistuu. Samalla kelillä sama reissu, eemelillä kulutus 6,4 litraa satasella - superbilla 3,7 litraa satasella. Eroa siis 2,7 litran verran - mutta superbi lämpiää tällä kelillä maantieajossa 20 kilometrissä, eemeli noin 7 kilometrissä - normaalilämpöön.jarskak kirjoitti:Tuosta lämmöstä: en oo ihan näillä uusimmilla ajanut koskaan, mutta vuosituhannen vaihteen TDi Passatissa ja tuossa mun cdi väykyssä on kyllä ihan tasan yhtä kylmä sisällä talvella (kun se stnan sähköpatteri ei toimi).

on se kumma peli tuo suberpi jos menee samalla koneella kuin audi kaksi litraa pienemmällä....on se.
-
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Juu tiedetään - kuulostaa uskomattomalle - mutta on näitä kulutuksia ihan laskemallakin todennettu - matka-ajossa tosiaan pääsee (ja nimenomaan Michelinin talvirenkailla) tuommoisiin lukemiin - vaikka autossa istuu 4 isoa miestä.LopenUupunut kirjoitti: nyt on niin huimia lukemia noissa kulutuksissa että kannattaa tutustua tuohon topicciin "rehellinen kulutus".....![]()
on se kumma peli tuo suberpi jos menee samalla koneella kuin audi kaksi litraa pienemmällä....on se.
-
Ei sitä meinannut itsekään uskoa aluksi, ja alussa aina hymyilytti kun kävi tankkaamassa


ja taas edittiä: toki nätillä ajotavalla nopeusrajoituksia loukkaamatta on näitä lukemia saavuteltu.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
-C- kirjoitti:Juu tiedetään - kuulostaa uskomattomalle - mutta on näitä kulutuksia ihan laskemallakin todennettu - matka-ajossa tosiaan pääsee (ja nimenomaan Michelinin talvirenkailla) tuommoisiin lukemiin - vaikka autossa istuu 4 isoa miestä.LopenUupunut kirjoitti: nyt on niin huimia lukemia noissa kulutuksissa että kannattaa tutustua tuohon topicciin "rehellinen kulutus".....![]()
on se kumma peli tuo suberpi jos menee samalla koneella kuin audi kaksi litraa pienemmällä....on se.
-
Ei sitä meinannut itsekään uskoa aluksi, ja alussa aina hymyilytti kun kävi tankkaamassaVarsinkin 2 litraisen bensaMazdan jälkeen
ja taas edittiä: toki nätillä ajotavalla nopeusrajoituksia loukkaamatta on näitä lukemia saavuteltu.
noo ensinnäkin itseään voi laskemalla (vaikka mäkeä) huijata.
1.6tdi supparille luvataan 4,4 kulutusta ja tuo vanhempi 1.9 on arvoiltaan sama....ja väitän että alle 5.2 tuo ei oikeasti mene...kuin alamäkeen ja jokaisen alamäen jälkeen yleensä tulee ylämäkin...joten missä se 100km pitkä alamäki on ?
E: ja parhaan mielen saa kun tankkaa ensin tunnin piripintaan, sitten ajelee sen tyhjäksi ja tankkaan ekaan napsuun....

.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, To 10.11.2011 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
LopenUupunut kirjoitti:
noo ensinnäkin itseään voi laskemalla (vaikka mäkeä) huijata.
1.6tdi supparille luvataan 4,4 kulutusta ja tuo vanhempi 1.9 on arvoiltaan sama....ja väitän että alle 5.2 tuo ei oikeasti mene...kuin alamäkeen ja jokaisen alamäen jälkeen yleensä tulee ylämäkin...joten missä se 100km pitkä alamäki on ?
.



Ei meillä täälä pohojammaalla palio mäkiä oo

Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
E200CDiMikä kones on sun väykyssä? Oon miettinyt että onko lämpeneminen ihan suoraan verrannollinen tohon polttoainetaloudellisuuteen, kun tämä oma eemeli lämpiää ihan hienosti (siis nimenomaan moottorilämmöt) kovallakin pakkasella, mutta mikään pihihän tuo ei todellakaan oo, soppa maistuu. Samalla kelillä sama reissu, eemelillä kulutus 6,4 litraa satasella - superbilla 3,7 litraa satasella. Eroa siis 2,7 litran verran - mutta superbi lämpiää tällä kelillä maantieajossa 20 kilometrissä, eemeli noin 7 kilometrissä - normaalilämpöön.
Kyllähän tuokin tietysti lämpenee ajossa, mutta mun työmatka on senverta lyhyt että viisarissa ei kerkeä juuri eloa huomata kun on jo töissä. Webastoahan tuossa ei ole, vaan sille on sähköinen korvike joka on siis rikki.
Penkinlämmitin onneksi toimii

Ja kyllä, kulutus vaikuttaa suorassa suhteessa hukkalämpöön. Dieselöljyssä on n määrä energiaa, josta x määrä menee takarenkaista tiehen ja loput hukkalämmöksi.
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Juu ei mene mikään superb alle 4 litraan sadalla. Tapoja mitata kulutus väärin on vain monia. En silti sohisi kauheasti tuota ML:ää. Superb sentään pärjäsi talviautotestissä mainiosti aikanaan. Ehjänä se lämpenee erittäin hyvin dieselinäkin.
Kannattaako ostaa 4x4 siksi että pääsee kerran vuodessa 2h nopeammin pihasta pois?
Kannattaako ostaa 4x4 siksi että pääsee kerran vuodessa 2h nopeammin pihasta pois?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
En vänkää tuosta kulutuksesta enempää - uskokoon ken jaksaa. Insinöörinä uskoisin kuitenkin osaavani niin alkeelisen asian kuin polttoaineen kulutuksen laskea oikein...Huikko kirjoitti:Juu ei mene mikään superb alle 4 litraan sadalla. Tapoja mitata kulutus väärin on vain monia. En silti sohisi kauheasti tuota ML:ää. Superb sentään pärjäsi talviautotestissä mainiosti aikanaan. Ehjänä se lämpenee erittäin hyvin dieselinäkin.
Voin myös tarjota demonstraatiokierroksen joskus - keliolosuhteet ja renkaat toki vaikuttavat kulutukseen, mutta uskomattoman vähällä lupaan auton kulkevan - paleltuuko matkustajat - se onkin sitten toinen tarina

Ei pelkästään - olishan se muutenkin kivaHuikko kirjoitti:Kannattaako ostaa 4x4 siksi että pääsee kerran vuodessa 2h nopeammin pihasta pois?

Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Eiköhän ne siellä VAG:llä ne nippu insinöörejä ole laskeneet sitä ilmoitettua niin pieneksi kuin mahdollista co-rajojen ja verotusasioiden vuoksi...eivätkä ole päässeet samaan mitenkään. En nyt usko että kukaan oli niin jaksavalla päällä että olisi niellyt tuon. Eikä tosiasioista tarvitse vängätä.-C- kirjoitti:En vänkää tuosta kulutuksesta enempää - uskokoon ken jaksaa. Insinöörinä uskoisin kuitenkin osaavani niin alkeelisen asian kuin polttoaineen kulutuksen laskea oikein...Huikko kirjoitti:Juu ei mene mikään superb alle 4 litraan sadalla. Tapoja mitata kulutus väärin on vain monia. En silti sohisi kauheasti tuota ML:ää. Superb sentään pärjäsi talviautotestissä mainiosti aikanaan. Ehjänä se lämpenee erittäin hyvin dieselinäkin.
)
Mutta anyway. Laita se Superbin lämppäri kuntoon ja aja sillä. En näe järkeä vaihtaa vähemmän luotettavaksi tiedettyyn automalliin. Jos haluat nelivedon jossa on superbin tasoinen käyttöluotettavuus, niin ei siinä ole tähteä nokalla...tai sitten se on w124 tai G. Itse katselisin Foresterien perään, jos haluaisin tuon tyylisen nelikon järkihintaan.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Mitä tarkoitat lämppärillä? Siinä on sekä webasto, että sähköllä toimiva moottorilämmitin, ja ne toimii.Huikko kirjoitti: Mutta anyway. Laita se Superbin lämppäri kuntoon ja aja sillä. En näe järkeä vaihtaa vähemmän luotettavaksi tiedettyyn automalliin. Jos haluat nelivedon jossa on superbin tasoinen käyttöluotettavuus, niin ei siinä ole tähteä nokalla...tai sitten se on w124 tai G. Itse katselisin Foresterien perään, jos haluaisin tuon tyylisen nelikon järkihintaan.
Mutta kun itse autossa ei moottorilämmöt nouse. Termostaatti vaihdettu, dataa päivitetty ja egr:kin vaihdettu.
Luotettavuus??? Ainakin toistaiseksi eemeli on osittautunut luotettavammaksi kuin superbi.
Foresteria ei saa diesel+automaatti yhdistelmällä...
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
-C- kirjoitti:Mitä tarkoitat lämppärillä? Siinä on sekä webasto, että sähköllä toimiva moottorilämmitin, ja ne toimii.Huikko kirjoitti: Mutta anyway. Laita se Superbin lämppäri kuntoon ja aja sillä. En näe järkeä vaihtaa vähemmän luotettavaksi tiedettyyn automalliin. Jos haluat nelivedon jossa on superbin tasoinen käyttöluotettavuus, niin ei siinä ole tähteä nokalla...tai sitten se on w124 tai G. Itse katselisin Foresterien perään, jos haluaisin tuon tyylisen nelikon järkihintaan.
Mutta kun itse autossa ei moottorilämmöt nouse. Termostaatti vaihdettu, dataa päivitetty ja egr:kin vaihdettu.
Luotettavuus??? Ainakin toistaiseksi eemeli on osittautunut luotettavammaksi kuin superbi.
Foresteria ei saa diesel+automaatti yhdistelmällä...
No kyllä ne ehjässä suberpissa nousee....laitapa vaikka pintalämpötilamittari jousella (maksaa lvi tukussa sen 2€) siihen paluuletkuun koneelta syylärille....ei se mikään ikiliikkuja ole sentään....vaikka se nyt teoriassa menisi sillä alle neljällä se kehittää kuitenkin vielä lämpöä ihan tarpeeksi...sen 80-90C....jos ei kehittäisi olisi se tehty ilmajäähdytteiseksi....
E:eikös forresteria jo saa at+d versiona...piti ainakin tulla tämän vuoden alusta markkinoille myyjän mukaan....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
MY12 Forea saa automaatilla, siitä vaan kauppaan tilaamaan. ML:n luotettavuutta ei voi verrata eemeliin, eikä edes superbiin.-C- kirjoitti:Mitä tarkoitat lämppärillä? Siinä on sekä webasto, että sähköllä toimiva moottorilämmitin, ja ne toimii.Huikko kirjoitti: Mutta anyway. Laita se Superbin lämppäri kuntoon ja aja sillä. En näe järkeä vaihtaa vähemmän luotettavaksi tiedettyyn automalliin. Jos haluat nelivedon jossa on superbin tasoinen käyttöluotettavuus, niin ei siinä ole tähteä nokalla...tai sitten se on w124 tai G. Itse katselisin Foresterien perään, jos haluaisin tuon tyylisen nelikon järkihintaan.
Mutta kun itse autossa ei moottorilämmöt nouse. Termostaatti vaihdettu, dataa päivitetty ja egr:kin vaihdettu.
Luotettavuus??? Ainakin toistaiseksi eemeli on osittautunut luotettavammaksi kuin superbi.
Foresteria ei saa diesel+automaatti yhdistelmällä...
Jos siinä skodassa on talvella kylmä, niin sen lämmityslaite on rikki - eikä siis toimi oikein.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
...kylmä on siksi kun moottori ei lämpiä...
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
Ja siinä on siis vikaa silloin siinä autossa. Se ei ole ehjä. Ehjä superb kyllä lämpiää. Sekä moottori, että sisätilat kovillakin pakkasilla.-C- kirjoitti:...kylmä on siksi kun moottori ei lämpiä...
Viimeksi muokannut Huikko, Ke 16.11.2011 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ostamassa ML 270 cdi -04 - järkee vai ei?
No mutta sulla on ensimmäinen auto johon voidaan vaihtaa kone käynnissä pakosarja....
Kyllä se nyt vaan kunnossa ollessaan lämpiää, älä enää jankkaa....vie se oikeaan paikkaan korjattavaksi.
Noita samoja vaginadieseleitä on/ollut tällä palstalla monella...harvalla ne on jääneet kylmiksi.
Juttuhan on niin että jos termari toimii se vesi oikeasti lämpiää siinä koneessa kaikkien kitkojen ja palokaasujen johdosta hetkessä vaikka kulutus olisi litran sadalle, vettähän siellä itse koneessa ei ole kuin muutama desi siitä kokonaismäärästä....ja sitä kiertoa säädellään sillä termarilla....jos se termari on sähköinen (esim.mondeossa oli tuollainen n.200€ oli muistaakseni hinta
) se on magneettiventtiili mallinen ja silloin voi olla ohjauspulssissa vikaa....mutta taitaa olla vakki luottanut tavan termariin tuossakin..?
Noniin, tämä olikin tässä.

Kyllä se nyt vaan kunnossa ollessaan lämpiää, älä enää jankkaa....vie se oikeaan paikkaan korjattavaksi.
Noita samoja vaginadieseleitä on/ollut tällä palstalla monella...harvalla ne on jääneet kylmiksi.
Juttuhan on niin että jos termari toimii se vesi oikeasti lämpiää siinä koneessa kaikkien kitkojen ja palokaasujen johdosta hetkessä vaikka kulutus olisi litran sadalle, vettähän siellä itse koneessa ei ole kuin muutama desi siitä kokonaismäärästä....ja sitä kiertoa säädellään sillä termarilla....jos se termari on sähköinen (esim.mondeossa oli tuollainen n.200€ oli muistaakseni hinta

Noniin, tämä olikin tässä.
Opel, "weird lieben autos"....