W202 alatukivarsi eteen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tane17m
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

W202 alatukivarsi eteen

Viesti Kirjoittaja Tane17m »

Onnistuuko tukivarren vaihto eteen niin, että ottaa alapallon ja vakaajan irti? Tunkki alle, ettei jousi singahda maata kiertävälle radalle. Sitten tunkkia laskemalla tukivarsi siihen asentoon, että jousi tulee pois. Sitten sisäpäästä irti.

Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

Tukivarsien puslat on väljät ja pitäisi vaihtaa. Onnistuuko vaihto muuten ilman prässiä? Vaatii vissiin kulmien säädön kun saa ehjää osaa alle?

W124 ohjeet löysin ainakin, mutta päteeköhän myös W202?
Mika B
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: W202 alatukivarsi eteen

Viesti Kirjoittaja Mika B »

Kyselin tuosta samasta hommasta paikallisilta pajoilta, lähes joka mestassa totesivat etteivät yritä kun ei ole jousipuristinta. Se jousipakka on kuulemma aika pitkä.

Tulevalle maanantaille on aika varattu, vaihtavat molemmin puolin nuo taaemmat puslat..
Tane17m
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Tane17m »

Mulle vaihdetaan molemmat puslat molemmin puolin. Kustannusarvio on vain aika hävytön
jarno85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jarno85 »

Joo kyllä se purkaminen onnistuu just noin et kallistuksen vakaaja ja alapallonivel irti ja alfamerin korjausopas väitti että myös iskunvaimennin täytyis irroittaa. Ja kyllä tuossa hommassa täytyy se jousenpuristin olla vaikka sen sais purettua ilman niin miten sen saa takas jos ei saa jousta painettua kasaan. taaksehan ei tarvii jousen puristinta mutta eteen tarvii. Ilmeisesti ne holkit tiukasti kiinni et hankala homma ilman prässiä mut sitä holkin irroitusta voi yrittää esim ruuvipenkissä sopivien välikappalaiden avulla. Iskunvaimentimien ylä ja alapään sekä tukivarren sisäpään pulttien lopullinen kiristys tulee tehdä vasta kun auto on laskettu pyörilleen ja sitä on keikautettu muutaman kerran jousituksen asettamiseksi.
Tuon tyypinen ohje w202. Ainiin ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä kun purkaminen ja kehotetaan vaihtamaan kaikki mutterit uusiin.
Luulisin et tuon etupää aika lähelle samanlainen kun 124 ainakin takapään ripustukset kummassakin samanlaiset
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Mika B
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Mika B »

Tane17m kirjoitti:Mulle vaihdetaan molemmat puslat molemmin puolin. Kustannusarvio on vain aika hävytön
Mulle arvioivat 2-3h työtä + osat. Toisessa paikassa 4h. Tuntiveloitus oli vajaan 70e, joten vielä menettelee.
Teppo L
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Mulle arvioivat 2-3h työtä + osat. Toisessa paikassa 4h. Tuntiveloitus oli vajaan 70e, joten vielä menettelee.
Vaihdoin juuri väykkyyn vasemman alatukivarren molemmat puslat 60e+osat :o :think:
hyvässä ruuvipenkissä saa kaikkein kätevimmiten uudet puslat paikalleen,prässiin se tukivarsi on niin oudon muotoinen sovitettava ettei onnistunut minun älykkyysosamaäärällä :oops:
vanhojen pois saanti on se ongelmallisempi juttu,kumien pois polttaminen kaasulla auttaa=hirveä käry
ite olen ottanut paineilma vasaralla haarukkaterällä,lähtee mukavasti!
Varo ettei tule öljysuihku puslasta silmään,toisessa puslassa on nimittäin öljyä sisällä jos eivät ole karanneet!
nimim.parin puslan öljyt hallin katossa :thumbup:
ML W164
Vastaa Viestiin