
C 203 220 cdi a,kuskin oven verhoilun irroitus?
C 203 220 cdi a,kuskin oven verhoilun irroitus?
Onks tietoo kyseisestä operaatiosta?Pitäisi vaihtaa kaiuttimen muovi ritilä ja kahvan vasta kappale.Tilasin tänään Veholta. 

MB 220 CDI 2001 a "Suomi auto", EX MB C 250 turbo D a -98, EX 190 -66 200D, 124 -86 200D, C 180 -94, C 220 D -97, C 230 kompressor 2001 ja joukko muita kulkupelejä.
Re: C 203 220 cdi a,kuskin oven verhoilun irroitus?
1. Poista SRS-kyltti ja ruuvaa tähtipääruuvi sen alta pois.aamutähti kirjoitti:Onks tietoo kyseisestä operaatiosta?Pitäisi vaihtaa kaiuttimen muovi ritilä ja kahvan vasta kappale.Tilasin tänään Veholta.
2. Irroita sisäovenkahvan päällys ja poista ruuvit sieltä.
3. Laske ikkuna alas.
4. Liu-uta pois diskantin pidike/alla oleva ritilä.
5. Irroita ovipaneeli reunoilta (muistaakseni kahdeksan kiinnikettä) vetämällä.
6. Nosta ovipaneeli pois
7. Poista ikkunannostimen johto ja nyt ovi paneeli on irti
Itseltä katkesi yksi ruuvin pidike 5. kohdassa kun en ollut huomannut jotain ruuvia irroittaa, pikaliima sen korjasi.
Noin se suurinpiirtein meni. Irroita 5. kohdassa varovasti. Ihan helppo homma se on.
Kerro siiten miten onnistui.
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Muistin juuri, että syy miksi se katkesi oli se, että avasin vain kaksi ruuvia, kun yksi oli kahvan alla sen verran piilossa, pimeässä kun sitä tuli tehtyä.
Ruuveja jotka irroitetaan on kolme ja niihin tarvitaan T30 kokoinen torx ruuvari. Vaihdettava kärkinen ei itsellä toiminut, sillä se on liian paksu ohueen reikään, josta yksi ruuvi täytyy irroittaa.
Itse jouduin käydä K-Raudan kautta ostamassa T30 ruuvarin.
Keskikonsolin avaamiseen tarvitsee muuten T20 ruuvarin.
Ruuveja jotka irroitetaan on kolme ja niihin tarvitaan T30 kokoinen torx ruuvari. Vaihdettava kärkinen ei itsellä toiminut, sillä se on liian paksu ohueen reikään, josta yksi ruuvi täytyy irroittaa.
Itse jouduin käydä K-Raudan kautta ostamassa T30 ruuvarin.
Keskikonsolin avaamiseen tarvitsee muuten T20 ruuvarin.
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
[quote="Eeli"]Muistin juuri, että syy miksi se katkesi oli se, että avasin vain kaksi ruuvia, kun yksi oli kahvan alla sen verran piilossa, pimeässä kun sitä tuli tehtyä.
.Oliko kysymyksessä jokin salaperäinen vika vai tutustuitko rakenteeseen ?
Vaihdan sen alimmaisen ritilän.Minulla oli aikaisemmassa c mallissa myös viive sähkö laatikossa kun painoi kaasun pohjaan,mutta nykyinen pelaa hienosti!
]Muutama sekunti tuntuu iäisyydeltä jos on tiukka väli.Taitaa kuulua ominaisuuteen. Kiitos hyvistä ohjeista!
.Oliko kysymyksessä jokin salaperäinen vika vai tutustuitko rakenteeseen ?
Vaihdan sen alimmaisen ritilän.Minulla oli aikaisemmassa c mallissa myös viive sähkö laatikossa kun painoi kaasun pohjaan,mutta nykyinen pelaa hienosti!
]Muutama sekunti tuntuu iäisyydeltä jos on tiukka väli.Taitaa kuulua ominaisuuteen. Kiitos hyvistä ohjeista!
MB 220 CDI 2001 a "Suomi auto", EX MB C 250 turbo D a -98, EX 190 -66 200D, 124 -86 200D, C 180 -94, C 220 D -97, C 230 kompressor 2001 ja joukko muita kulkupelejä.
Sitä olen juuri parina päivänä availlut muutamaan otteeseen, mutta siihen löytyy ihan kuvallisetkin ohjeet.mek kirjoitti: No nyt pitääkin heti kysyä että mites se aukeaa siististi? Joskus kauan sitten
asiaa kyselin mutta silloin ei tietoa löytynyt.
/mek
1. Käännä yläreunan puhaltimet yläasentoon ja sitten paina molempien vasemmassa reunassa olevaa klipsua ja käännä vähän yli ääriasennon.
Sieltä alta näkyy molemmilla puolilla torx-ruuvi (T20). Avaa ne molemmat, mutta varo etteivät ne putoa.
2. Käännä nyt vastaavasti alareunaan samalla periaatteella ja kun yläreunaan tulee rako sieltä painat talttapää ruuvarilla reunoissa ylhäällä sisällä olevia klipsuja ylöspäin samalla kun vedät koko suutin osaa ulospäin. Sen jälkeen lähtee vetämällä ja piuha vaan irti.
3. Avaa tuhkakuppi puoleen väliin ja yläreunan raosta talttapäällä tai sormilla vedä molemmilta puolilta klipsut alas. Tämän jälkeen konsoli radiota lukuunottamatta irtoaa vetämällä ihan nätisti. Piuhat napsit vaan irti. Alhaalla harmaa klipsu yhdestä liittimestä käännetään alas painamalla sen edessä olevaa klipsua.
4. Radio on kahdella torxilla kiinni, ne irti ja radio tulee kiskoilla ulos. Piuhat vaan irti.
Nyt on koko keskikonsoli irti. Jos pistää virrat päälle tulee SRS-virhe, ei tarvitse välittää menee pois kun laittaa yläreunan piuhat kiinni.
Jos moottorin käynnistää flekti lähtee pyörimään tajutonta vauhtia, mutta ei kai sekään haittaa, kuulostaa vähän pölynimurilta.
Ja eikun asentamaan.
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
En ensin ihan täysin ymmärtänyt, mutta tarkoitit varmaan miksi avasin sen.aamutähti kirjoitti: Oliko kysymyksessä jokin salaperäinen vika vai tutustuitko rakenteeseen ?
Vaihdan sen alimmaisen ritilän.
Oli vähän niinkuin rakenteeseen tutustuminen, mutta piti katsoa, että minkä kokoisen kaiutin paikat autossa on, jos jossain vaiheessa saisi jotain rakennettua.
Tämä on varmaan toiseen threadiin viittaava.Minulla oli aikaisemmassa c mallissa myös viive sähkö laatikossa kun painoi kaasun pohjaan,mutta nykyinen pelaa hienosti!
Muutama sekunti tuntuu iäisyydeltä jos on tiukka väli.Taitaa kuulua ominaisuuteen.
Mikä oli aikaisempi ja mikä on nykyinen?
Eipä kestä ilo auttaa jos vain mahdollista.Kiitos hyvistä ohjeista!
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
.
Heippasirallaa..
Ootko eeli, tai joku muu purkanut kojetaulua sen verran, että näkyisi, missä olisi mahdollisesti läpivientimahdollisuus konehuoneen puolelle.
Pitäisi saada ahtopainemittarin letku ja virtajohdot jostain läpi.
Onhan tuo mukava, että näistä meidänkin malleista nyt alkaa edes vähän tulla tarinaa tännekkin, tämä ei nyt tietenkään tarkoita, että on mukava , kun vehhkeet renaa.
.
Heippasirallaa..
Ootko eeli, tai joku muu purkanut kojetaulua sen verran, että näkyisi, missä olisi mahdollisesti läpivientimahdollisuus konehuoneen puolelle.
Pitäisi saada ahtopainemittarin letku ja virtajohdot jostain läpi.
Onhan tuo mukava, että näistä meidänkin malleista nyt alkaa edes vähän tulla tarinaa tännekkin, tämä ei nyt tietenkään tarkoita, että on mukava , kun vehhkeet renaa.

.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tuohon katsoin juuri eilen ohjeita ne olivat kyllä virtapiuhoille.tuikku kirjoitti:.
Heippasirallaa..
Ootko eeli, tai joku muu purkanut kojetaulua sen verran, että näkyisi, missä olisi mahdollisesti läpivientimahdollisuus konehuoneen puolelle.
Pitäisi saada ahtopainemittarin letku ja virtajohdot jostain läpi.
Onhan tuo mukava, että näistä meidänkin malleista nyt alkaa edes vähän tulla tarinaa tännekkin, tämä ei nyt tietenkään tarkoita, että on mukava , kun vehhkeet renaa.![]()
.
Katsoppas olisiko tästä jotain apua. On ihan kuvilla ja kaikkea, mutta vaatii kirjautumisen, mutta kannattaa.http://www.mbklasse.com/forums/showthre ... ht=battery
Tuo on kyllä vahvistimen asennukseen, mutta siinä on läpiviennistä kuvia ja ohjeita katso jos siitä olisi apua.
Tuolta löytyy myös paaaljon muutakin.
Siis http://www.mbklasse.com ihan englannin kielinen forumi ja toinen hyvä on http://www.mbworld.com
MBKLASSE on vain c-sarjaa tai w203:a varten muistaakseni ja mbworldissä on erillinen osio sitä varten.
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Tuli tuossa muuten juteltua veholla parin specialistin kanssa ja sanoivat, että läpivienti onnistuu kuljettajan puolelta sulakeboxin kohdalta paljon helpommin, vastoin kuin tuossa linkissä olevissa ohjeissa.tuikku kirjoitti:.
Heippasirallaa..
Ootko eeli, tai joku muu purkanut kojetaulua sen verran, että näkyisi, missä olisi mahdollisesti läpivientimahdollisuus konehuoneen puolelle.
Pitäisi saada ahtopainemittarin letku ja virtajohdot jostain läpi.
Onhan tuo mukava, että näistä meidänkin malleista nyt alkaa edes vähän tulla tarinaa tännekkin, tämä ei nyt tietenkään tarkoita, että on mukava , kun vehhkeet renaa.![]()
.
Itse kun ajattelin, että tuollainen ahtopaine mittari voisi olla aika kätevä.
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
[quote="Eeli"][quote="aamutähti"]
Mikä oli aikaisempi ja mikä on nykyinen?
Mersut ovat päivitettynä viestin alareunassa.Ritilä tuli tänään mutta lukon vasta kappale tulee ehkä huomenna.Mihin päin liu´utit diskantti kaiuttimen ritilää?
Mikä oli aikaisempi ja mikä on nykyinen?
Mersut ovat päivitettynä viestin alareunassa.Ritilä tuli tänään mutta lukon vasta kappale tulee ehkä huomenna.Mihin päin liu´utit diskantti kaiuttimen ritilää?
MB 220 CDI 2001 a "Suomi auto", EX MB C 250 turbo D a -98, EX 190 -66 200D, 124 -86 200D, C 180 -94, C 220 D -97, C 230 kompressor 2001 ja joukko muita kulkupelejä.
Re: C 203 220 cdi a,kuskin oven verhoilun irroitus?
1. Poista SRS-kyltti ja ruuvaa tähtipääruuvi sen alta pois.Eeli kirjoitti:aamutähti kirjoitti:Onks tietoo kyseisestä operaatiosta?Pitäisi vaihtaa kaiuttimen muovi ritilä ja kahvan vasta kappale.Tilasin tänään Veholta.
2. Irroita sisäovenkahvan päällys ja poista ruuvit sieltä.
3. Laske ikkuna alas.
4. Liu-uta pois diskantin pidike/alla oleva ritilä.
5. Irroita ovipaneeli reunoilta (muistaakseni kahdeksan kiinnikettä) vetämällä.
6. Nosta ovipaneeli pois
7. Poista ikkunannostimen johto ja nyt ovi paneeli on irti
Lisäksi poistin ruuvin jolla muovi läpykkä lukon kohdalla kiinni(1),Ritilä oli kiinni sulatettavilla muovi tapeilla. Vasta kappale jäi vaihtamatta .Se oli airbagin alla,joka oli pop niiteillä kiinni.Ei tää oo nii helppoo!
.
.
MB 220 CDI 2001 a "Suomi auto", EX MB C 250 turbo D a -98, EX 190 -66 200D, 124 -86 200D, C 180 -94, C 220 D -97, C 230 kompressor 2001 ja joukko muita kulkupelejä.