vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran
vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran
haulla en löytänyt mitään järkevää mikä liittyisi tähän. elikkä tossa 124 löytyy vanhanmallin isolla pistokkeella oleva lohko piuha ja kysymys kuuluu löytyykö tohon sisä haaroitusta vai pitääkö tosta purkaa toi liitin ja laittaa siihen väliin joku haaroitin vai mikä on järkevin keino? koneesta pistokkeeseen on joku vajaa metri eli lyhyt piuha. jos löytyy jotain esim vanhan mallin pistoke jossa toisessa päässää tämmönen nyky aikainen adapteri niin linkkejä voi laittaa mistä saa.
-88 W124 200D 685tkm

-
- Mersumies
- Viestit: 2586
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran
Eikös niissä johtosarjoissa ole sama pää siellä haaroittimen/vastuksen puolella ja pieni, koriin upotettava pistorasia vain ulospäin?jokkew124 kirjoitti:koneesta pistokkeeseen on joku vajaa metri eli lyhyt piuha. jos löytyy jotain esim vanhan mallin pistoke jossa toisessa päässää tämmönen nyky aikainen adapteri niin linkkejä voi laittaa mistä saa.
Itsellä on kakkosautossa (tai pikemminkin kolmos-) vastaava vaihto esillä kun ei jaksa avata konepletiä joka kerta eikä loogista paikkaa ulkoa isolle pistorasialle ole.
Eli JOS ne sisäpuolen liittimet ovat samat (kuten epäilen ja olen asiaa joskus varaosatiskiltä kysynyt) niin hintaa operaatiolle haaroitussarjan verran ja jos haluaa hifistellä niin sitten uuden mallin pistorasia ja pienipäinen verkkojohto.
Tosin silloin vanhaa jää enää vastus ja se lyhyt pätkä vastukselle.
Jos nyt ymmärsin kysymyksen oikein.
Re: vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran
Itse vaihdoin Toyotaan uuden pienen lämppärin töpselin, vanhan ison tilalle.
Sopi suoraan vanhaan haaroitus palaan.
Mulla on siis toyossa on siis sekä lonkon kärvennin että sisälämmitin. Haaroittimen ja puskurin välisen piuhan vaihdoin.
lämppärin merkki on minulla defa. Defan ja Calixin osat ei sovi keskenään.
Sopi suoraan vanhaan haaroitus palaan.
Mulla on siis toyossa on siis sekä lonkon kärvennin että sisälämmitin. Haaroittimen ja puskurin välisen piuhan vaihdoin.
lämppärin merkki on minulla defa. Defan ja Calixin osat ei sovi keskenään.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran
Näyttäis ainakin olevan en kerenny nyt alkaa sen koommin tutkii kun vilkaisin päälin puolin, huomena koitan nyppästä sen irti sieltä vastukselta.E200kompressor kirjoitti:Eikös niissä johtosarjoissa ole sama pää siellä haaroittimen/vastuksen puolella.jokkew124 kirjoitti:koneesta pistokkeeseen on joku vajaa metri eli lyhyt piuha. jos löytyy jotain esim vanhan mallin pistoke jossa toisessa päässää tämmönen nyky aikainen adapteri niin linkkejä voi laittaa mistä saa.
-88 W124 200D 685tkm

-
- Mersumies
- Viestit: 2586
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran
No niin, nyt tuli kokemusperäinen kommentti ja samalla vastaus omaan pohdintaan (auton merkkikin sattui kohdalleen)JeremyH kirjoitti:Itse vaihdoin Toyotaan uuden pienen lämppärin töpselin, vanhan ison tilalle.
Sopi suoraan vanhaan haaroitus palaan.
Mulla on siis toyossa on siis sekä lonkon kärvennin että sisälämmitin. Haaroittimen ja puskurin välisen piuhan vaihdoin.
lämppärin merkki on minulla defa. Defan ja Calixin osat ei sovi keskenään.

Re: vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran
elikkä vastuksen päässä on sama liitin. siis vanhanmallin ja uudenmallin piuhoissa.
-88 W124 200D 685tkm

Re: vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran
Riippuu kuinka vanhasta on kyse ja myös merkistä, ainakaan vanhoissa kanttisella sinisellä läpällä varustetulla pistokkeella olevissa (tempro?) oli johto kiinteästi vastuksessa kiinni. Mutta jos vähän nykyaikaisemmista kyse niin isolla ja pienellä pistokkeella olevat on yhteensopivia, kunhan vain merkki pysyy samana.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran
aivan! toi on defan isopistoke mustalla läpällä ja siitä ainaki lähtee piuha ihan nykäsemällä irti vastuksesta. ja on yhteen sopiva defan uuden pienellä pistokkeella olevaan piuhaan.
-88 W124 200D 685tkm
