vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jokkew124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 27.08.2009 11:00

vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran

Viesti Kirjoittaja jokkew124 »

haulla en löytänyt mitään järkevää mikä liittyisi tähän. elikkä tossa 124 löytyy vanhanmallin isolla pistokkeella oleva lohko piuha ja kysymys kuuluu löytyykö tohon sisä haaroitusta vai pitääkö tosta purkaa toi liitin ja laittaa siihen väliin joku haaroitin vai mikä on järkevin keino? koneesta pistokkeeseen on joku vajaa metri eli lyhyt piuha. jos löytyy jotain esim vanhan mallin pistoke jossa toisessa päässää tämmönen nyky aikainen adapteri niin linkkejä voi laittaa mistä saa.
-88 W124 200D 685tkm

Kuva
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2586
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

jokkew124 kirjoitti:koneesta pistokkeeseen on joku vajaa metri eli lyhyt piuha. jos löytyy jotain esim vanhan mallin pistoke jossa toisessa päässää tämmönen nyky aikainen adapteri niin linkkejä voi laittaa mistä saa.
Eikös niissä johtosarjoissa ole sama pää siellä haaroittimen/vastuksen puolella ja pieni, koriin upotettava pistorasia vain ulospäin?

Itsellä on kakkosautossa (tai pikemminkin kolmos-) vastaava vaihto esillä kun ei jaksa avata konepletiä joka kerta eikä loogista paikkaa ulkoa isolle pistorasialle ole.

Eli JOS ne sisäpuolen liittimet ovat samat (kuten epäilen ja olen asiaa joskus varaosatiskiltä kysynyt) niin hintaa operaatiolle haaroitussarjan verran ja jos haluaa hifistellä niin sitten uuden mallin pistorasia ja pienipäinen verkkojohto.

Tosin silloin vanhaa jää enää vastus ja se lyhyt pätkä vastukselle.

Jos nyt ymmärsin kysymyksen oikein.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Itse vaihdoin Toyotaan uuden pienen lämppärin töpselin, vanhan ison tilalle.
Sopi suoraan vanhaan haaroitus palaan.
Mulla on siis toyossa on siis sekä lonkon kärvennin että sisälämmitin. Haaroittimen ja puskurin välisen piuhan vaihdoin.

lämppärin merkki on minulla defa. Defan ja Calixin osat ei sovi keskenään.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
jokkew124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 27.08.2009 11:00

Re: vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran

Viesti Kirjoittaja jokkew124 »

E200kompressor kirjoitti:
jokkew124 kirjoitti:koneesta pistokkeeseen on joku vajaa metri eli lyhyt piuha. jos löytyy jotain esim vanhan mallin pistoke jossa toisessa päässää tämmönen nyky aikainen adapteri niin linkkejä voi laittaa mistä saa.
Eikös niissä johtosarjoissa ole sama pää siellä haaroittimen/vastuksen puolella.
Näyttäis ainakin olevan en kerenny nyt alkaa sen koommin tutkii kun vilkaisin päälin puolin, huomena koitan nyppästä sen irti sieltä vastukselta.
-88 W124 200D 685tkm

Kuva
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2586
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

JeremyH kirjoitti:Itse vaihdoin Toyotaan uuden pienen lämppärin töpselin, vanhan ison tilalle.
Sopi suoraan vanhaan haaroitus palaan.
Mulla on siis toyossa on siis sekä lonkon kärvennin että sisälämmitin. Haaroittimen ja puskurin välisen piuhan vaihdoin.

lämppärin merkki on minulla defa. Defan ja Calixin osat ei sovi keskenään.
No niin, nyt tuli kokemusperäinen kommentti ja samalla vastaus omaan pohdintaan (auton merkkikin sattui kohdalleen) :)
Avatar
jokkew124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 27.08.2009 11:00

Re: vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran

Viesti Kirjoittaja jokkew124 »

elikkä vastuksen päässä on sama liitin. siis vanhanmallin ja uudenmallin piuhoissa.
-88 W124 200D 685tkm

Kuva
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Riippuu kuinka vanhasta on kyse ja myös merkistä, ainakaan vanhoissa kanttisella sinisellä läpällä varustetulla pistokkeella olevissa (tempro?) oli johto kiinteästi vastuksessa kiinni. Mutta jos vähän nykyaikaisemmista kyse niin isolla ja pienellä pistokkeella olevat on yhteensopivia, kunhan vain merkki pysyy samana.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
jokkew124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 27.08.2009 11:00

Re: vanhan mallin lohko piuha ja tarttis sisä haaran

Viesti Kirjoittaja jokkew124 »

aivan! toi on defan isopistoke mustalla läpällä ja siitä ainaki lähtee piuha ihan nykäsemällä irti vastuksesta. ja on yhteen sopiva defan uuden pienellä pistokkeella olevaan piuhaan.
-88 W124 200D 685tkm

Kuva
Vastaa Viestiin