w124 lataus ongelmaa
w124 lataus ongelmaa
Tossa 300turbotiisselissä mitattuna näytti 10.6 lataukseksi. Mistä tai miten lähtä etsiskeleen vikaa? Abs valo joskus palana mutta aina sammunu ja ajovalot nyt on iha arsesta, nii ja pyyhin on maailman laiskin jos jaksaa palautua. Voisko relevika tai lataus säädin olla särki? Miten hiilien ja säätimen vaihto onnistuu? Eli laturin takaata ruuvit irti ja hiilet vaihtoon vai? Tilaahan konehuoneessa ei oo.
Re: w124 lataus ongelmaa
Kannatais varmaan mitata suoraan laturin päästä paljonko sinne tulee virtaa ja sitten ruveta releitä ihmettelemään
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w124 lataus ongelmaa
Ei tietenkään voi mennä sanomaan, että varmasti tietyssä paikassa olisi tuo vika, mutta itse alkaisin homman akun ja jännitteensäätimen tarkastelulla. Kuulostais vähän siltä, että jännitteensäädin tosiaan voisi olla syyllinen. Kun hiilet kuluvat loppuun, niin laturin merkkivalo ei silloin varoita latauksen puutteesta; ei kovin fiksu systeemi... Niitä on ollut sekä Valeon että Boschin latureita, joten jos aikoo vaihtaa jännitteensäätimen, niin ennen vaihtamista se pitää selvittää, kumpi siellä on, koska säädin ei ole sama molemmissa. Tietty sen voi sieltä tosiaan ensin mitata, että onko laturin päässä eri jännite kuin vaikka akun navoilta mitattuna, mutta kai se plus-kaapeli taitaa aika suoraan tulla laturilta akulle toisaalta. Rikkinäinen akkukin periaatteessa voinee aiheuttaa tuon näköistä oiretta.s400 kirjoitti:Tossa 300turbotiisselissä mitattuna näytti 10.6 lataukseksi. Mistä tai miten lähtä etsiskeleen vikaa? Abs valo joskus palana mutta aina sammunu ja ajovalot nyt on iha arsesta, nii ja pyyhin on maailman laiskin jos jaksaa palautua. Voisko relevika tai lataus säädin olla särki? Miten hiilien ja säätimen vaihto onnistuu? Eli laturin takaata ruuvit irti ja hiilet vaihtoon vai? Tilaahan konehuoneessa ei oo.
Esim. jälkihehkun aikana jännite voisi olla sen verran pieni, että ei ole tarpeeksi ABS:lle, joka sitten menee häiriötilaan, kunnes jälkihehku loppuu ja jännite nousee riittävälle tasolle.
Ja kyllä, jotakuinkin niin se jännitteensäädin-hiilipaketti vaihdetaan, että ruuvit irti, uusi tilalle ja ruuvit kiinni. Joku muovinen suojakoppa päädyn päältä pitää poistaa joissakin latureissa. Ainakaan tohon 250D:n Valeoon se paketin takaisinlaittaminen ei ollut todellakaan mitään juhlaa (ei meinannut millään osua systeemit ja ruuvinreiät kohdalleen), vaikka siellä nyt onkin paljon enemmän tilaa kuin 300D Turbossa. En tiedä onnistuisko siinä ehkä jopa alakautta tekemään sen helpommin?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09