CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo onhan noihin ohjeita, vähän vaihtelee vain malleittain, joten tuolta se ois helpompi nollata samalla kun lukee ja nollaa koodit. Jos noita vaikka alkaa "liukuhihna" -tyyliin nollaileen..
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
EGR poistoa ei tehdä vikakoodin lukioilla/testereilläCustomMB kirjoitti:Vikakoodit ELM327 kertoo(jopa nollaa), ja joitakin anturitietoja antaa ohjelmasta riippuen.blackslide kirjoitti:Toivois tuolta ELM327 palikalta nyt ainakin vikakoodin / huoltovälin-ilmaisimen nollaus -ominaisuuksia. Mitään sen kummempaa sillä ei kai voi tehdäkkään kun on 'one kikkare fits all'.
Mutta tuskin pystyy esimerkiksi egr:ää poistamaan? Näin uskoisin.
(tai no *:rila onnistuu joistakin malleista mutta on niin työläs,
että on paljon helpompi lukea ohjelma"kopio" ulos tehdä tarvitava muutos ja kirjoitta ohjelma takaisin)
osa koodin lukioista lukee vaan osan ja nola vaan osan koodeista (ja osa keksii siihen pääle omia koodeja)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuolla torque:n wikissä sanotaan että scantoolin tai OBDPRO:n lukijat olis tuohon käyttöön parhaita. Noiden hinnalla saa jo aika hyviä erillisiä vikakoodinlukijoita. Joten ensiksi taitaisin kuitenkin lähteä tuolla kiinan halppis ELM327 BT palikalla ja adapterijohdolla liikkeelle, lähinnähän tuossa houkuttaa tuo edullisuus. Jos nuo ei riitä, tai tahtoo tarkempaa diagnoosia niin kai se *:ri sitten ois paras vaan hankkia jos paljon tähtikeulojen kanssa puljaa.
Omassa elektroninen "egr-puukotus" viritelmä on toiminu jo pari viikkoa ilman vikaa joten jos vain tuon egr:n haluaa pois niin se onnistuu aika helposti ilman mitään härveleitä...
Omassa elektroninen "egr-puukotus" viritelmä on toiminu jo pari viikkoa ilman vikaa joten jos vain tuon egr:n haluaa pois niin se onnistuu aika helposti ilman mitään härveleitä...
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
forums.mercedesclub.org.uk / dieselman haeskelemallaCustomMB kirjoitti:Kerro ihmeessä lisää.. kiinnostaisi myös.blackslide kirjoitti:Omassa elektroninen "egr-puukotus" viritelmä on toiminu jo pari viikkoa ilman vikaa joten jos vain tuon egr:n haluaa pois niin se onnistuu aika helposti ilman mitään härveleitä...
ainakin yksi juttu tossa on mistä lisää laatikonopetus homassa
(ilmamassa mittari vaikutta muuhunkin kuin pelkään egr toimintaan varsinkin jos on automaatti)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No kuvittelin että tuo on vaan korvien välissä olevaa 'mutu-fiilistä' kun loota on alkanut hieman rivakammin vaihtaa eikä ole enään takunnut kylmänä toisin kuin ennen. Varmaan johtui tuosta tukkoisesta imusarjasta aika moni ongelma tässäkin tapauksessa.
Niin, ja läppämoottori on ilmeisesti sökö kun se ei ilman kuormaakaan (paitsi tuo löysähkö jousi) montaa minuuttia heilunut ilman että poltti f2 sulakkeen ja pisti ecun vikatilaan. Tuon vastus-diodi patentin asennuksen jälkeen ei ole tarvinnut koko moottorin piuhaa kytkeä kun ei mene jostain syystä vikatilaan ilman koko mötikkää.
Vielä kun saisi tuon peräpään ja alustan muutenkin kuosiin niin vois harkita tuota ohjemointia... intercooleri olis vielä ennen sitä hankinta/asennuslistalla.
Niin, ja läppämoottori on ilmeisesti sökö kun se ei ilman kuormaakaan (paitsi tuo löysähkö jousi) montaa minuuttia heilunut ilman että poltti f2 sulakkeen ja pisti ecun vikatilaan. Tuon vastus-diodi patentin asennuksen jälkeen ei ole tarvinnut koko moottorin piuhaa kytkeä kun ei mene jostain syystä vikatilaan ilman koko mötikkää.
Vielä kun saisi tuon peräpään ja alustan muutenkin kuosiin niin vois harkita tuota ohjemointia... intercooleri olis vielä ennen sitä hankinta/asennuslistalla.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kaveri osti 108cdi viton ja meinaa siihen ohjelmointia niin mites riskialtista ohjelman vaihtaminen vitosta on? Itsellä olis tuo kwp2000 jolla on parista c-mersusta saanut nätisti ohjelmat sisään ja ulos mutta mites vito? Toisella foorumilla varoiteltiin mahdollisesta start errorista. Jos menee ohjelmoitaessa tuohon tilaan niin mitä sitten pitää tehdä? Entä miten auton saa takaisin kuntoon ja mitä tulee maksamaan?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Kyllähän se KWP vähän sellainen epävarma työkalu.
En suosittele.
Korjaaminen ei kamalan kallista kuitenkaan ole kunhan vaan alkuperäinen ohjelma on jossain tallessa.
Jotkut korjaantuu ihan vaan toimivalla kaapelilla.
Hankalammatkin sitten kolvilla ja prommerilla.
Kyllähän se KWP vähän sellainen epävarma työkalu.
En suosittele.
Korjaaminen ei kamalan kallista kuitenkaan ole kunhan vaan alkuperäinen ohjelma on jossain tallessa.
Jotkut korjaantuu ihan vaan toimivalla kaapelilla.
Hankalammatkin sitten kolvilla ja prommerilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Meneekös tuo ajonesto sitten juntturaan siinä vaiheessa kun luetaan ohjelmaa ulos vai kun kirjoitetaan uutta sisään? Vai miksi ylipäätään viton ohjelmointi on niin riskialtista?tuikku kirjoitti:.
Kyllähän se KWP vähän sellainen epävarma työkalu.
En suosittele.
Korjaaminen ei kamalan kallista kuitenkaan ole kunhan vaan alkuperäinen ohjelma on jossain tallessa.
Jotkut korjaantuu ihan vaan toimivalla kaapelilla.
Hankalammatkin sitten kolvilla ja prommerilla.

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ei Vitossa mitään ihmeellistä ole, se työkalu on vaan niin huono.
Ei Vitossa mitään ihmeellistä ole, se työkalu on vaan niin huono.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mulla on myös tehtynä tuo egr disable modi, noilla vastuksilla ja diodilla. Hyvin toimii, eikä ole mennyt vikatilaan. Alumperin meni vikatilaan, koska EGR:n kalvo vuoti.
Tilasin myös tuollaisen elm327 BT mokkulan ja dealextremestä siihen adapterikaapelin. Torguella näkee osan vikakoodeista ja saa niitä nollattua. Myös kätevä seurata ahtopainetta, MAF arvoa, imulämpöä yms. Ei hirveän montaa ns. tarpeellista anturitietoa tule kuitenkaan.
Esim. Öljynlämpö, vaihteiston lämpö, tms. olisi hyvä näkyä. Miksiköhän näyttää jännitteeksi "vaan" 12,9V?? Eikö lataa tarpeeksi, vai tuleeko tuohon OBD:lle pienempi jännite..
Tilasin myös tuollaisen elm327 BT mokkulan ja dealextremestä siihen adapterikaapelin. Torguella näkee osan vikakoodeista ja saa niitä nollattua. Myös kätevä seurata ahtopainetta, MAF arvoa, imulämpöä yms. Ei hirveän montaa ns. tarpeellista anturitietoa tule kuitenkaan.
Esim. Öljynlämpö, vaihteiston lämpö, tms. olisi hyvä näkyä. Miksiköhän näyttää jännitteeksi "vaan" 12,9V?? Eikö lataa tarpeeksi, vai tuleeko tuohon OBD:lle pienempi jännite..
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jolle kirjoitti:Kaveri osti 108cdi viton ja meinaa siihen ohjelmointia niin mites riskialtista ohjelman vaihtaminen vitosta on? Itsellä olis tuo kwp2000 jolla on parista c-mersusta saanut nätisti ohjelmat sisään ja ulos mutta mites vito? Toisella foorumilla varoiteltiin mahdollisesta start errorista. Jos menee ohjelmoitaessa tuohon tilaan niin mitä sitten pitää tehdä? Entä miten auton saa takaisin kuntoon ja mitä tulee maksamaan?
start error jos tulee tai ecu muuten hajoaa niin posti on niitä kuusen alle raahanut
kaiken moisista syistä(KWP2000, ebay ohjelmat ym...) hajoneita/jumituneita sprinterin, viton, 210, 202, 203, malien ECUja pelastelut tänäkin vuonna useampia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Monet niistä mitkä käynnet kuusenalla pelastetavina on menneet kuulema lukuvaihessa,Jolle kirjoitti:Meneekös tuo ajonesto sitten juntturaan siinä vaiheessa kun luetaan ohjelmaa ulos vai kun kirjoitetaan uutta sisään? Vai miksi ylipäätään viton ohjelmointi on niin riskialtista?tuikku kirjoitti:.
Kyllähän se KWP vähän sellainen epävarma työkalu.
En suosittele.
Korjaaminen ei kamalan kallista kuitenkaan ole kunhan vaan alkuperäinen ohjelma on jossain tallessa.
Jotkut korjaantuu ihan vaan toimivalla kaapelilla.
Hankalammatkin sitten kolvilla ja prommerilla.
syy riski altiuteen lukee tuikkun viestissä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu ei, jos siinä on jo sähköisesti ohjattu EGR venttiili..CustomMB kirjoitti:Ei taida onnistua w211 cdi:ssä enään?juhes kirjoitti:egr disable modi, noilla vastuksilla ja diodilla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ohjelmasta onnistuu(ja toimi sen jälkeen kaikkin niin kuin pitääkin)juhes kirjoitti:Juu ei, jos siinä on jo sähköisesti ohjattu EGR venttiili..CustomMB kirjoitti:Ei taida onnistua w211 cdi:ssä enään?juhes kirjoitti:egr disable modi, noilla vastuksilla ja diodilla.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo ohjelmasta saa, jos ei vastuksilla onnistu..CDI203 kirjoitti:Ohjelmasta onnistuu(ja toimi sen jälkeen kaikkin niin kuin pitääkin)juhes kirjoitti:Juu ei, jos siinä on jo sähköisesti ohjattu EGR venttiili..CustomMB kirjoitti:Ei taida onnistua w211 cdi:ssä enään?juhes kirjoitti:egr disable modi, noilla vastuksilla ja diodilla.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Pitäisköhän tähän nyt kirjoittaa jotain EGR,stä ...
Ennenkuin menee puurot ja vellit sekaisin.
Kun pakokaasujen kierrätys otetaan ohjelmasta poikkeen, ei varsinaiselle EGR-venttiilille tehdä varsinaisesti mitään.
Ohjelmassa pyydetään vaan niin paljon "puhdasta ilmaa" moottoriin, koko ajan, että kierrätyskaasuille ei ikäänkuin jää tilaa, tai tarvetta.
Ohjelma siis itse, omatoimisesti pitää venttiiliä kiinni, jotta puhtaan ilman pyyntöä pystyttäisiin mahdollisimman hyvin toteuttamaan.
Tämä tilanne näkyy staarilla siten, että kierrätystä olisi muka "päällä" esim 5%, tai 7%, ohjelmasta riippuen.
Se prosenttiluku riippuu ilmeisesti EGR-venttiilin minimipulssiuhteesta.
Se pulssihde normaalisti liikkuu välillä 5-95%.
Viisi on siis "kiinni".
Kun taas se EGR-venttiili otetaan pois ohjelmasta, niin se onkin jo huomattavasti hankalampi toimenpide, noinniinkuin softan kannalta.
Se tarkoittaa, että vanhemmissa sen alipaneventtiilin ja uudemmissa sen sähkömoottorin piuhat voi ottaa "töpselistä" irti.
Se ei kuulu "normaaleihin" lastutustoimenpiteisiin (ja siihen liittyy joitain riskejäkin), mutta on mahdollista - siis pikkuisen enemmän napluuta vaan - ja aikatavalla lisää tietämystä tieten vaaditaan.
Kun kierrätys "poistetaan" sillä vastusvirityksellä, niin periaatteellisessa mielessä siinä huijataan maffin paluujännitettä, josta ecu päättelee moottoriin menevää ilman määrää - ja "havaisee", että ilmaa menee niin vähän, ettei EGR-venttiiliä voikkaan ollenkaan aukaista.
Jotenkin noin.
Luulisin, että on aivan sama, ohjataanko sitä itse venttiiliä alipaineella, vai suorasähköllä, pitäisi toimia.
Sen kierrätyksen määrän näkee sitten vaikka sillä staarilla, 5% = pois, kaikki siitä suuremmat arvot->pikkuisen on "päällä".
Pitäisköhän tähän nyt kirjoittaa jotain EGR,stä ...
Ennenkuin menee puurot ja vellit sekaisin.
Kun pakokaasujen kierrätys otetaan ohjelmasta poikkeen, ei varsinaiselle EGR-venttiilille tehdä varsinaisesti mitään.
Ohjelmassa pyydetään vaan niin paljon "puhdasta ilmaa" moottoriin, koko ajan, että kierrätyskaasuille ei ikäänkuin jää tilaa, tai tarvetta.
Ohjelma siis itse, omatoimisesti pitää venttiiliä kiinni, jotta puhtaan ilman pyyntöä pystyttäisiin mahdollisimman hyvin toteuttamaan.
Tämä tilanne näkyy staarilla siten, että kierrätystä olisi muka "päällä" esim 5%, tai 7%, ohjelmasta riippuen.
Se prosenttiluku riippuu ilmeisesti EGR-venttiilin minimipulssiuhteesta.
Se pulssihde normaalisti liikkuu välillä 5-95%.
Viisi on siis "kiinni".
Kun taas se EGR-venttiili otetaan pois ohjelmasta, niin se onkin jo huomattavasti hankalampi toimenpide, noinniinkuin softan kannalta.
Se tarkoittaa, että vanhemmissa sen alipaneventtiilin ja uudemmissa sen sähkömoottorin piuhat voi ottaa "töpselistä" irti.
Se ei kuulu "normaaleihin" lastutustoimenpiteisiin (ja siihen liittyy joitain riskejäkin), mutta on mahdollista - siis pikkuisen enemmän napluuta vaan - ja aikatavalla lisää tietämystä tieten vaaditaan.
Kun kierrätys "poistetaan" sillä vastusvirityksellä, niin periaatteellisessa mielessä siinä huijataan maffin paluujännitettä, josta ecu päättelee moottoriin menevää ilman määrää - ja "havaisee", että ilmaa menee niin vähän, ettei EGR-venttiiliä voikkaan ollenkaan aukaista.
Jotenkin noin.
Luulisin, että on aivan sama, ohjataanko sitä itse venttiiliä alipaineella, vai suorasähköllä, pitäisi toimia.
Sen kierrätyksen määrän näkee sitten vaikka sillä staarilla, 5% = pois, kaikki siitä suuremmat arvot->pikkuisen on "päällä".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Meinasin tuohon omaan kokeilla toteuttaa tuon piirilevylle juotetuilla trimmereillä ja diodilla. Omassa nyt vastusarvot ~1kohm ja ~450ohm ja kerran parissakymmenessä 0-100% polkaisussa (risteyksessä tullu hiukan kiire yms.) on heittäny EPC:n tauluun ja syötöt tai sytytys on nätisti koneen sammuttanu siihen paikkaan.. joten testausta vaatii ennen kuin saa lopullisesti "tuotteistettua" 

EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eikös se ole jokseenkin ikävää jos sammu keskelle risteystäblackslide kirjoitti:Meinasin tuohon omaan kokeilla toteuttaa tuon piirilevylle juotetuilla trimmereillä ja diodilla. Omassa nyt vastusarvot ~1kohm ja ~450ohm ja kerran parissakymmenessä 0-100% polkaisussa (risteyksessä tullu hiukan kiire yms.) on heittäny EPC:n tauluun ja syötöt tai sytytys on nätisti koneen sammuttanu siihen paikkaan.. joten testausta vaatii ennen kuin saa lopullisesti "tuotteistettua"
Sytytys siis meinaatko että virta häviää samaan tapaan kuin avaimesta kääntäisi?
Vai puristukset puttuu yllätäin ?(diselissä on puristus sytytys)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuli tuollainen w163 mallin ML taloon ja olen tässä miettinyt, että tarttisko tuo 2.7cdi päivittää..? Eli tuossahan on jo näin vakiona aika kiva kulutus ja onko niin, että se tippuisi hiukan? Riippuen tietysti kaasujalasta mutta jos oletetaan, että ajotyyli pysyisi samana. Onko noissa mitään riskejä päivityksen jälkeen? Kone ja automaattilaatikko pitäis kestää?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ei tarvi, mutta kyllä sen voi, ja selvästi paremmin se sen jälkeen kulkee.
Laatikon halua koko ajan luistattaa turbiinia saa pienemmäksi.
Kun moottoriin voimia lisätään, siis tehoa ja vääntöä.
Niin polttoaineen syöttömääriä vaan lisätään, ei vähennetä mistään kohden.
Lisäteho ja lisävääntö tehdään polttamalla entistä enemmän sitä poltoainetta - ei mitenkään muuten.
Jos siis itseasiassa kulutusta, tai mahdollisuutta kuluttaa, polttaa enemmän, lisätään, niin ei se itsessään kyllä vähennä kulutusta yhtään.
Mahdollinen kulutussäästö voisi tulla sellaisesta tilanteesta, tai sellaisissa malleissa, joissa vakio vääntö ei riitäkkään kunnolla suurimmalla vaihteella ajoon - ainakaan näillä meidän rajoituksilla.
Välitykset/voima.
Tai sitä on jostain systä, vaikkapa saastenormin takia, rajoitettu, jouduttu rajoittamaan "vähän liikaa".
Ja siksi laatikko alkaa heti pienimmänkin rasituksen kohdatessaan vellomaan vaihteita pienemmälle.
Tällaisten syiden takia on voinut olla pakko sallia sitä laatikon luistoakin.
Tämän takia aika monessa tapauksessa nyt jotain positiivista voi tapahtua kulutuksen suhteen, mutta vaan voi.
"Oikeaa" kulutussäästöä tulee siis siitä, että on mahdollisuus käyttää pidempää välityssuhdetta - ja vaikka siihen tarvitaankin enemmän voimaa, niin pidemmän välityksen tuoma kulutusetu on niin suuri, että sitä tulee suuremmasta syöttömäärästä huolimatta.
Saatenormi ei enää täyty, tietenkään.
Raskaassa kalustossa, em syystä pääsee huomattaviinkin säästöihin.
Mutta henkilöautoissa ei ehken kulussäästöillä kannata itseään kiihdyttää mitenkään - kyllä tämä sinne hupipuolelle väkisellä kääntyy ...
Ei tarvi, mutta kyllä sen voi, ja selvästi paremmin se sen jälkeen kulkee.
Laatikon halua koko ajan luistattaa turbiinia saa pienemmäksi.
Kun moottoriin voimia lisätään, siis tehoa ja vääntöä.
Niin polttoaineen syöttömääriä vaan lisätään, ei vähennetä mistään kohden.
Lisäteho ja lisävääntö tehdään polttamalla entistä enemmän sitä poltoainetta - ei mitenkään muuten.
Jos siis itseasiassa kulutusta, tai mahdollisuutta kuluttaa, polttaa enemmän, lisätään, niin ei se itsessään kyllä vähennä kulutusta yhtään.
Mahdollinen kulutussäästö voisi tulla sellaisesta tilanteesta, tai sellaisissa malleissa, joissa vakio vääntö ei riitäkkään kunnolla suurimmalla vaihteella ajoon - ainakaan näillä meidän rajoituksilla.
Välitykset/voima.
Tai sitä on jostain systä, vaikkapa saastenormin takia, rajoitettu, jouduttu rajoittamaan "vähän liikaa".
Ja siksi laatikko alkaa heti pienimmänkin rasituksen kohdatessaan vellomaan vaihteita pienemmälle.
Tällaisten syiden takia on voinut olla pakko sallia sitä laatikon luistoakin.
Tämän takia aika monessa tapauksessa nyt jotain positiivista voi tapahtua kulutuksen suhteen, mutta vaan voi.
"Oikeaa" kulutussäästöä tulee siis siitä, että on mahdollisuus käyttää pidempää välityssuhdetta - ja vaikka siihen tarvitaankin enemmän voimaa, niin pidemmän välityksen tuoma kulutusetu on niin suuri, että sitä tulee suuremmasta syöttömäärästä huolimatta.
Saatenormi ei enää täyty, tietenkään.
Raskaassa kalustossa, em syystä pääsee huomattaviinkin säästöihin.
Mutta henkilöautoissa ei ehken kulussäästöillä kannata itseään kiihdyttää mitenkään - kyllä tämä sinne hupipuolelle väkisellä kääntyy ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuossa omassa w211 320cdi r6 joka on friikitetty 252hv/582nm
Laatikon ohjelmaa ei rukattu.
On meinaan ärsyttävä kun vaihtaa, niin herkästi pienempää pesään. Tuntuu kun nuo paperilla olevat momentit jäis käyttämättä, varsinkin pintakaasulla.
Paljonko tuolla laatikon ohjemamuutoksella saa eroa vakioon?
Tuola on samalla koneella oleva auto ohjelmoituna. Onko nuo tehot/väännöt teoriassa mahdollisia vakioon rivikoneelliseen 320cdi:n ? http://www.optimoiautosi.fi/index.php?o ... =3&lang=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatikon ohjelmaa ei rukattu.
On meinaan ärsyttävä kun vaihtaa, niin herkästi pienempää pesään. Tuntuu kun nuo paperilla olevat momentit jäis käyttämättä, varsinkin pintakaasulla.
Paljonko tuolla laatikon ohjemamuutoksella saa eroa vakioon?
Tuola on samalla koneella oleva auto ohjelmoituna. Onko nuo tehot/väännöt teoriassa mahdollisia vakioon rivikoneelliseen 320cdi:n ? http://www.optimoiautosi.fi/index.php?o ... =3&lang=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mercedes Benz E 320CDI 261Hv 717Nm +217Nm kyllä siinä taas vedetään retkuun tavallista pulliaista oikeen varsiluudan kanssaRoger kirjoitti:Tuossa omassa w211 320cdi r6 joka on friikitetty 252hv/582nm
Laatikon ohjelmaa ei rukattu.
On meinaan ärsyttävä kun vaihtaa, niin herkästi pienempää pesään. Tuntuu kun nuo paperilla olevat momentit jäis käyttämättä, varsinkin pintakaasulla.
Paljonko tuolla laatikon ohjemamuutoksella saa eroa vakioon?
Tuola on samalla koneella oleva auto ohjelmoituna. Onko nuo tehot/väännöt teoriassa mahdollisia vakioon rivikoneelliseen 320cdi:n ? http://www.optimoiautosi.fi/index.php?o ... =3&lang=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
toki dynossa voi saada tuollaiset tulokset "paperille" mainitulla 2000rpm kierroksilla automaatti autolla mutta tulos ei ole oikea
turpiini luistaa pienimmillä kierroksilla jolloin koneessa on enempi kierroksia mitä dyno näyttää ja tuloksena on paperilla iso vääntö
siinä 2800rpm ja sen jälkeen voi automaatti lootalla olevan auton teholapusta saada jotain oikeaa kuvaa
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
http://www.optimoiautosi.fi/index.php?o ... =2&lang=fi
kauppaavat tuolla AMG suuttimia 240e/kpl..
paljon ne muuten normaalisti maksaa?
kauppaavat tuolla AMG suuttimia 240e/kpl..
paljon ne muuten normaalisti maksaa?
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
http://www.optimoiautosi.fi/index.php?o ... =3&lang=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla taas mainitaan että Amg suuttimet maksavat saman kun vakiotkin. Mahtaako kyseiset suuttimet olla uusia , korjattuja vai jotain kiinan kopioita?
Tuolla taas mainitaan että Amg suuttimet maksavat saman kun vakiotkin. Mahtaako kyseiset suuttimet olla uusia , korjattuja vai jotain kiinan kopioita?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei CDI-vehkeisiin liity mutta parissa tuoreessa topicissa sivuttu ohjelmistotarjoajaa.
Optimoiautosi.fi tarjoaa ohjelmaa C32 AMG -malliin, jossa uudet lukemat 395 HP ja 515 NM. Vakiona koneessa 354 HP ja 450 NM. Kertokaapas ohjelmistoexpertit miten tuollainen tehdään?
Optimoiautosi.fi tarjoaa ohjelmaa C32 AMG -malliin, jossa uudet lukemat 395 HP ja 515 NM. Vakiona koneessa 354 HP ja 450 NM. Kertokaapas ohjelmistoexpertit miten tuollainen tehdään?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Aika pitkälle olen xr,n kanssa samaa mieltä.xr kirjoitti:Mercedes Benz E 320CDI 261Hv 717Nm +217Nm kyllä siinä taas vedetään retkuun tavallista pulliaista oikeen varsiluudan kanssaRoger kirjoitti:Tuossa omassa w211 320cdi r6 joka on friikitetty 252hv/582nm
Laatikon ohjelmaa ei rukattu.
On meinaan ärsyttävä kun vaihtaa, niin herkästi pienempää pesään. Tuntuu kun nuo paperilla olevat momentit jäis käyttämättä, varsinkin pintakaasulla.
Paljonko tuolla laatikon ohjemamuutoksella saa eroa vakioon?
Tuola on samalla koneella oleva auto ohjelmoituna. Onko nuo tehot/väännöt teoriassa mahdollisia vakioon rivikoneelliseen 320cdi:n ? http://www.optimoiautosi.fi/index.php?o ... =3&lang=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
toki dynossa voi saada tuollaiset tulokset "paperille" mainitulla 2000rpm kierroksilla automaatti autolla mutta tulos ei ole oikea
turpiini luistaa pienimmillä kierroksilla jolloin koneessa on enempi kierroksia mitä dyno näyttää ja tuloksena on paperilla iso vääntö
siinä 2800rpm ja sen jälkeen voi automaatti lootalla olevan auton teholapusta saada jotain oikeaa kuvaa
Tuon vääntömomentin saamiseksi täytyy todellista syöttöä saada 110-115milliä.
Ja kun tuolla ei varmasti tiedetä mersun kaikkia syötönrajoitteita, niin äkkiä lonkalta veikkaan, että suutinkarttaa on huijattu luokkaa 25%.
Savua tulee - runsaasti.
Dynossa tehot näkyy - maantiellä ei, ahtoilman lämpiäminen leikkaa tehon sinne "normitasolle" ~250hv.
Laatikon luistoon ja vaihtohalukkuuteen voi vaikuttaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Varmaan tarkoitat tässä verrokiksi Vehon hintaa, joka on luokkaa 540€, vakioilla - ja AMG,llä.skibe kirjoitti:http://www.optimoiautosi.fi/index.php?o ... =2&lang=fi
kauppaavat tuolla AMG suuttimia 240e/kpl..
paljon ne muuten normaalisti maksaa?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5