Uusi R231 korimallin SL esitellään siis ensi vuonna. Oheisen jutun loppupuolella väläytellään kaikkien V12-moottorityypin ystävien iloksi tietoa että 2013 tulisi tarjolle täysin uusi M279 koodilla tunnettava V12 moottori. Joissakin aiemmissa lausunnoissa ja huhuissahan oli tietoa ettei V12 tyyppiä enää kehiteltäisi ja se jäisi pikkuhiljaa pois MB:n henkilöautomallistosta. Tarpeeksi ökyille on siis tulevaisuudessakin tarjolla 12-mukinen haaramoottori että erottuu rahvaasta...
Tässä muutama lisäkuva tulevasta R231 mallista, julkaisua spekuloidaan jo tammikuulle 2012.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Onko tuo SL vähän väliinputoaja ? SLK (ketterä 2paikkainen) ja SLS sitten lihaksikas muotovalio.....
Mikä tuon SL:n antama arvo on noihin verrattuna, raha ei ole varmaankaan se ratkaiseva tekijä noiden minkään hankintaa harkitsevalla....jos nyt sitten lähdetään yläpään hinnoittelusta SLK:n kohdalla....
No onhan nuo SLK (55-75t€ lähtö hinnat )ja SL (123-279t€) ihan eri hintaluokassa. Ja kyllä SL on mahtavamman näköinen. SLS on sitten vielä kalliimpi kun nuo perus SLät. SL varmasti mukavampi jokapäiväiseen ajoon kun SLS.
edit: Jokaselle jotain Normaalit ihmiset sitten ostaa joskus 20-vuoden ikään päässeen SL:n harrasteautoksi
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Pari huomiota: Nokan muotoilussa ollaan palaamassa R129:n näköön ja hyvä niin.
Takapenkin tilat on kysymysmerkki kun katto kaartuu noin voimakkaasti alas kuskin penkin jälkeen. Toivottavasti tiloja ei ole pilattu, kun ainakin R129:n takapenkillä matkustaa hienosti 4 - 10v lapsi tai kaksi.
E38 kirjoitti:Pari huomiota: Nokan muotoilussa ollaan palaamassa R129:n näköön ja hyvä niin.
Takapenkin tilat on kysymysmerkki kun katto kaartuu noin voimakkaasti alas kuskin penkin jälkeen. Toivottavasti tiloja ei ole pilattu, kun ainakin R129:n takapenkillä matkustaa hienosti 4 - 10v lapsi tai kaksi.
En tiedä missä mahtaa olla syy mutta näitä SL-malleja ei ole omalle pihalle juuri ilmaantunut (vieraillut sentään on) enkä tunne mallia mutta ei kai R230-koriinkaan ole koskaan saanut virallisia 2+2 penkkejä lasten kuljetukseen? Luulisin että R231:ssä on keskitytty jossain määrin muihin yksityiskohtiin enemmän kuin perheauton perusjuttuihin ja hyvä niin.
DBFI kirjoitti:En tiedä missä mahtaa olla syy mutta näitä SL-malleja ei ole omalle pihalle juuri ilmaantunut (vieraillut sentään on) enkä tunne mallia mutta ei kai R230-koriinkaan ole koskaan saanut virallisia 2+2 penkkejä lasten kuljetukseen? Luulisin että R231:ssä on keskitytty jossain määrin muihin yksityiskohtiin enemmän kuin perheauton perusjuttuihin ja hyvä niin.
SL ei ole urheiluauto vaan enemmän herrasmiesten Grand tourer ja niissä 2+2 on peruskauraa. SL:n yhteydessä "takatila" on ollut vakio vuosikymmeniä, mielestäni vääränlaista kehitystä - peltikaton takia.
E38 kirjoitti:
SL ei ole urheiluauto vaan enemmän herrasmiesten Grand tourer ja niissä 2+2 on peruskauraa. SL:n yhteydessä "takatila" on ollut vakio vuosikymmeniä, mielestäni vääränlaista kehitystä - peltikaton takia.
Hienoa kuulla järkkymätöntä faktaa tuon automallin asiantuntijalta (en tarkoita etteikö muut mallit olisi myös hanskassa)!
2+2 tarkoittaa turvavöitä takana mutta en niitä R230 korimalliin EPC:stä löytänyt, olisi pitänyt selata tarkemmin. Tämä myynti-ilmoitus kuitenkin todistaa että nelipaikkainen R230 on olemassa (ihan kaikki eivät sentään näyttäneet olevan nelipaikkaisia mutta varmaan peruskauraa kuitenkin): http://auto24.de/inserat/Mercedes-Benz/ ... 6593b.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Harmi että kuvista ei näkynyt niitä takapenkin turvavöitä.
(lukija saa valita tähän loppuun sopivan merkin)
DBFI kirjoitti:2+2 tarkoittaa turvavöitä takana mutta en niitä R230 korimalliin EPC:stä löytänyt, olisi pitänyt selata tarkemmin. Tämä myynti-ilmoitus kuitenkin todistaa että nelipaikkainen R230 on olemassa (ihan kaikki eivät sentään näyttäneet olevan nelipaikkaisia mutta varmaan peruskauraa kuitenkin): http://auto24.de/inserat/Mercedes-Benz/ ... 6593b.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Harmi että kuvista ei näkynyt niitä takapenkin turvavöitä.
(lukija saa valita tähän loppuun sopivan merkin)
Tässä asiantuntijalle sivu jossa on kuvia takapenkin turvavyöratkaisuista mm. vanhelmpiin SL:n malleihin: http://quickfitsbs.com/gallery_mercedes.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitä ratkaisuja ei tietysti voi käyttää R23X:ssä jos takatila on saatu kokonaan töhöiltyä umpeen.
E38 kirjoitti:[
Tässä asiantuntijalle sivu jossa on kuvia takapenkin turvavyöratkaisuista mm. vanhelmpiin SL:n malleihin: http://quickfitsbs.com/gallery_mercedes.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitä ratkaisuja ei tietysti voi käyttää R23X:ssä jos takatila on saatu kokonaan töhöiltyä umpeen.
Omakin lukutaito usein koetuksella kun viestejä tulee luettua huolimattomasti, hauska huomata että sama ongelma myös nuorisolla. Tuossa aiemmassa viestissä nimenomaan kysyin R230-mallista. Noita R129:n takapenkkejähän on ollut tälläkin foorumilla myynnissä, ihan mielenkiintoinen linkki kuitenkin kun kattoi useita vanhempia SL-malleja. Eiköhän tässä jo tullut riittävästi keskustelua aiheen vierestä eikä itsellä tuohon R231-malliin sanottavaa olekaan joten...
Ei pitäisi arvostella keskeneräistä työtä mutta pari asiaa vähän hämmästyttää.
Ilmeisesti tulossa historian suurin SL. Etenkin keula näyttää todella pitkälle - varsinkin etuylitys on volvomaisella tasolla. Samalla kattoa on jouduttu venyttämään pidemmäksi mikä näkyy takasivulasissa sen omituisena muotona suhteessa oven lasiin. Katon muotoa on myös korjattu suoremmaksi ja samalla luovuttu edellisen mallin todella klassisen kauniista katon kaaresta.
R230 mallin perä on ollut aina mielestäni mittasuhteiltaan hämmästyttävän onnistunut. Nyt tilalle on tulossa vähemmän sulavamuotoinen taite katon takatolpan kohdalle ja mikä pahinta takavalot vaikuttaa saaneen CLS-taudin =(
R230 Facelift on ehdottomasti yksi tyylikkäimpiä Mersuja ikinä. Selvästi tunnistettavia piirteitä edeltäjistään mutta samalla sopivasti urheilullinen. Harmillisen lyhyeksi jää kyseisen mallin historia.
Tuolta löytyy jo aika pitkälti riisuttuna kuvia (etulokasuojassa vielä jotain piilottamisen arvoista.. kenties ilmanpoistoaukko ?) http://www.emercedesbenz.com/autos/merc ... -photos-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Uuden SL:n (R231) ensimmäisten virallisten kuvien julkistamiseen lienee enää korkeintaan muutamia päiviä. Huonolaatuisia esitekuvia on jo "vuotanut" julkisuuteen:
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Näyttääpä ihan faceliftin faceliftin faceliftiltä Eli tutut on muodot, vaikka paljon on laitettukin uusiksi. Silti, lopputulos näyttää todella hyvältä!
Eldorado kirjoitti:Uuden SL:n (R231) ensimmäisten virallisten kuvien julkistamiseen lienee enää korkeintaan muutamia päiviä. Huonolaatuisia esitekuvia on jo "vuotanut" julkisuuteen:
Nuo penkit on mielestäni erittäin hienot. Meinaan siis tuota istuinosan ja selkänojan kaistaleita, tuo mieleen vanhat jenkit tai italialaiset urheilurassit ja myös jotkut veneenpenkit tuolta 70-80 luvulta.
"Aluksi esitellään kaksi mallia, jotka ovat SL 350 ja SL 500. Ensimmäisessä on 3,5-litrainen V6-moottori, jonka 225 kilowatin avulla autolla voi kiihdyttää nollasta sataan 5,9 sekunnissa. SL 500:n konepellin alla on 4,7-litrainen kahdella ahtimella varustettu V8, joka kehittää 320 kW. Se on kiihdytyksessä yli sekunnin nopeampi kellon pysähtyessä aikaan 4,6. Myöhemmin moottorivaihtoehtojen määrä kasvaa ja myös AMG-versio tulee varmasti saataville." ei paha. Millainenkohan suorituskyky amg:lle tulossa, tuntuu että pitäis mennä alle 4s jotta jotain lisäarvoa SL500 verrattuna? btw,tämä muotokieli kyllä varmasti nostaa entisestään SLK:n osakkeita nimittäin sen verran yhdennäköisyyttä on havaittavissa.
Ilokseni voin todeta että lopputulos on parempi kun uskalsin odottaa. Mitat on kasvaneet vähän joka suuntaan joten parkkipaikat alkaa käydä ahtaaksi kauppakeskuksissa. Saksan sivuilta löytyi jo konfiguraattori jonka avulla totesin että minulla ei ainakaan tule olemaan kyseistä ongelmaa koska hinnat lähti saksassakin liikkeelle jo reippaasta sadastatonnista. Mitä se sitten onkaan tällä veroparatiissa.
Vaalea sisustus on ihan tyylikäs mutta nuo kokonaan punaiset penkit on jo vähän mauttomat yhdistettynä muutenkin punakkaan sisustaan. Miksi penkit ei voisi olla vain keskestä punaiset ja sivuilta mustat.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
DBFI kirjoitti:En tiedä missä mahtaa olla syy mutta näitä SL-malleja ei ole omalle pihalle juuri ilmaantunut (vieraillut sentään on) enkä tunne mallia mutta ei kai R230-koriinkaan ole koskaan saanut virallisia 2+2 penkkejä lasten kuljetukseen? Luulisin että R231:ssä on keskitytty jossain määrin muihin yksityiskohtiin enemmän kuin perheauton perusjuttuihin ja hyvä niin.
SL ei ole urheiluauto vaan enemmän herrasmiesten Grand tourer ja niissä 2+2 on peruskauraa. SL:n yhteydessä "takatila" on ollut vakio vuosikymmeniä, mielestäni vääränlaista kehitystä - peltikaton takia.
Mersu on huomannut R231:n kanssa tehdyt hapuilut ja palaa seuraavan SL-sukupolven kanssa juurilleen = Rättikatto ja 2+2 optio tekevät paluun.
SL on tullut kauaksi alkuperäisestä Sport und leicht -asemastaan eli "lokinsiipi" 300 SL:sta 50-luvulta. Enää se ei ole "Leicht" eikä niin "Sport" myöskään kuin alunperin. Mercedes-AMG GT Roadster on lähempänä alkuperäistä SL:n ideaa ja SL:n asema on erilainen SLC:n ja AMG GT Roadsterin ohella, jotkut Mercedes Enthusiastit ulkomailla ovat ihmetelleetkin mihin SL nyt asemoituu kun tuo AMG GT Roadster tuli kun se on enempi alkuperäisen SL:n tapainen auto selvästi. SL on nykyisin enempi arvokas vanhemman herrasmiehen rauhallisempi Gran Turismo -auto kuin urheiluauto kun vertaa AMG GT Roadsteriin. Eurojackpot ttänään onkin vetämässä, jos hyvin käy niin tulee talliin sitten kyllä uusi AMG GT Roadster.
Kun tuota koko SL:n elinkaarta katsoo, niin ensimmäinen lokinsiipi (W198) oli oma luku sinänsä mutta nykyisten SL-autojen esikuvana pidän W121-sarjan autoja https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_190_SL" onclick="window.open(this.href);return false;. Ne ovat juri näitä mukavuus/luxuspainotteisia Grand tourer -autoja.
Tuo AMG GT Roadster on sitten jokinlainen manttelinperijä tuolle W198 lokinsiivelle, eli raaka ja rajumpi urheiluauto? Jos uudessa SL-sukupolvessa on enemmän sisätilaa kuin S-sarjan rättikatossa (kuten linkkaamassani artikkelissa huhuillaan) niin sitä kyllä ihmtettelen. Toisaalta S-sarjan avomallia pidän sisätiloiltaan epäonnistuneena = takapenkit ovat esim RR:n tuotteeseen verrattuna pienet. S-sarjan avosta olisi pitänyt saada aikaseksi 4-ovinen versio, mutta sellainen taitaa olla mahdottomuus nyky turvavaatimuksilla.
Lokinsiipi-versio umpinaisena on toki oma lukunsa SL:n historiassa, mutta siitä oleva avoversio eli roadster 300SL on ehkä se alkuperäinen SL-sarjan "kantaäiti":
Tuosta tuo pienempi ja halvempi sekä pienemmällä moottorilla oleva 190SL on enemmänkin SLK:n / nykyisen SLC:n edeltäjä, ja näin Mercedes itsekin SLK:ta esitteli vuonna 2000 faceliftin tultua SLK-esitteessään, tuossa esitteessä kerrotaan 190SL:sta ensimmäisillä sivuilla ja sitten esitellään SLK sen "seuraajana", minulla on se esite tallessakin.
1.150.000€:lla tuon alkuperäisen 300SL -roadsterinkin vielä saisi, jos siinä Eurojackpotissa voittaisi tänään 84.000.000€ niin mikä jottei tuotakin hankkisi.