Oletko nähnyt tuon "vivun" kuvassa vai livenä? Ei tuossa kohtaa yleensä ole mitään vipuja. Uskoisin, että kyseessä on auki-asentoon jäänyt ratinsäätö tai sitten kuvassa on optinen harha, eli onkin joku taaempana keskikonsolin kupeessa oleva sisätilalämppärin kiinnike, tmv.
Tai sitten siinä on hieno saksalainen keinuvipuautomatiikka Pendelblinker, joka muistuttaa automaattisesti kuljettajaa siitä, että mersuun on valittu käpälähämmenteinen laatikko ja se muksauttaa kuljettajaa kasseille ruuhkassa aina 1 km välein
Pyydän jo valmiiksi anteeksi OP:lta että vastaan, vaikka en varmuudella tiedäkään vastausta. Voit vapaasti kiroilla jos se helpottaa.
Onkos C:n muistipenkkien kanssa aina sähkösäätöinen ohjauspyörä, kuten 211:ssa? Jos on, niin sitten vahva arvaus on, että vipu on ratin säätö. Jos ei, niin sitten en viitsi edes arvata.
Asiasta en minäkään mitään varmaa tiedä, mutta tj86430:n vastaus kuulostaa loogiselta.
Mutta yleisesti ottaen, ei kannata provosoitua vaikka väliin huumorivastauksiakin sattuu
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Division kirjoitti:Oletko nähnyt tuon "vivun" kuvassa vai livenä? Ei tuossa kohtaa yleensä ole mitään vipuja. Uskoisin, että kyseessä on auki-asentoon jäänyt ratinsäätö tai sitten kuvassa on optinen harha, eli onkin joku taaempana keskikonsolin kupeessa oleva sisätilalämppärin kiinnike, tmv.
Tai sitten siinä on hieno saksalainen keinuvipuautomatiikka Pendelblinker, joka muistuttaa automaattisesti kuljettajaa siitä, että mersuun on valittu käpälähämmenteinen laatikko ja se muksauttaa kuljettajaa kasseille ruuhkassa aina 1 km välein
Näkkeehän tuon jo pyllynreiälläki ettei oo mikään optinen harha. Kyllä se on ratin sähkösäädön vipstaakki. Tulee muistipaketin (koodi 275) yhteydessä mihin kuuluu juurikin tuo sähkösäätöinen penkki,peili ja ratinsäätö muistipaikoilla varustettuna
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Anteeksi jos vastaukseni oli asiaton. Oletin tuon olevan sähkösäätö ratille koska toisessa kuvassa (penkin säätönamikat) ei ollut ratille säätöä...ja oletan että jos on penkit sähköllä niin on ilmeisesti myös rattikin...kun on väyrysessäkin.
Kiitos asiallisille vastaajille tiedosta. En minä tuosta nyt sen enempää provosoitunut. Kuten profiilistanikin huomaa, olen aika harvakseltaan tätä foorumia käytellyt enkä ole mikään koillis-euroopan kovin mersumies. Tuo oma pirssini on minulle tasan kolmas mersu, aiemmat ovat olleet 1980-luvulta eikä niissä ole paljoa varusteita näkynyt. Tuota viikseä ei nykyisessä autossani ole, joten se jäi ihmetyttämään koska en ole sellaista koskaan nähnyt missään mersussa aikaisemmin. Muita sähköisiä ratin säätöjä kyllä, mutta tuo on kyllä kovin erilainen ratkaisu kuin monilla muilla merkeillä joilla homma on toteutettu ihan painonapeilla. Nyt kun isäukolle autoa olen tiiraillut, osui silmään tuo linkissä ollut yksilö jota pidän aika siistin oloisena laitteena. Kilometrimäärä on toki hälyttävän alhainen, mutta mistäpä noista tietää ennen kun menee paikalle katselemaan.
Jotenkin näiden vuosien aikana, mitä olen tällä foorumilla käynyt ja tietoa etsinyt, tuntuu että väki on aika sisäänpäin lämpeävää ja hyvin aktiiviharrastajapainotteista, jolla ei ihan mahdotonta mielenkiintoa ole noviiseja auttaa yksinkertaisemissa pulmissa. En tiedä onko näin, mutta sen kuvan tällainen harvakseltaan tietoa etsivä kaveri on saanut. No, jospa se mielipiteeni vielä muuttuu jonain päivänä.
woken vinkistä innostuneena tarkastelin omaa ajokkiani tuolla persesilmällä ja täytyy sanoa, että en kyllä nähnyt yhtään viiksiä. Ainoastaan sivupeiliin kurkistettuani vaikutti siltä, että jonkinlainen leukaparta sillä taisi olla.
Monennenkohan mersun jälkeen noiden viiksien toiminta alkaisi tulla selkärangasta. Baijerilaiseen tottuneena ja mielestäni siinä loogisemmin napeilla toteutettuna sattuu vieläkin, kuukauden ajettua, että gruiserin viikseä hapuillessa nopeutta pienentääkseni, viuhauttaakin vilkun viikseä alaspäin ja on tosi hienoo tehdä tuo moottoritiellä kun ei ole edessä edes ketään ohitettavaakaan vaan tarkoitus on päin vastoin mennä oikealle seuraavasta rampista. Kyllä siinä varmaan perässä ajelevat miettivät hymyillen vaikka mitä.
blues&soul kirjoitti:Monennenkohan mersun jälkeen noiden viiksien toiminta alkaisi tulla selkärangasta. Baijerilaiseen tottuneena ja mielestäni siinä loogisemmin napeilla toteutettuna sattuu vieläkin, kuukauden ajettua, että gruiserin viikseä hapuillessa nopeutta pienentääkseni, viuhauttaakin vilkun viikseä alaspäin ja on tosi hienoo tehdä tuo moottoritiellä kun ei ole edessä edes ketään ohitettavaakaan vaan tarkoitus on päin vastoin mennä oikealle seuraavasta rampista. Kyllä siinä varmaan perässä ajelevat miettivät hymyillen vaikka mitä.
Ylättävän nopeasti noihin mielestäni tottui. Ducatossa sen sijaan tulee aina silloin tällöin laitettua pitkät kun pitäisi kääntyä vasemmalle.
blues&soul kirjoitti:Monennenkohan mersun jälkeen noiden viiksien toiminta alkaisi tulla selkärangasta. Baijerilaiseen tottuneena ja mielestäni siinä loogisemmin napeilla toteutettuna sattuu vieläkin, kuukauden ajettua, että gruiserin viikseä hapuillessa nopeutta pienentääkseni, viuhauttaakin vilkun viikseä alaspäin ja on tosi hienoo tehdä tuo moottoritiellä kun ei ole edessä edes ketään ohitettavaakaan vaan tarkoitus on päin vastoin mennä oikealle seuraavasta rampista. Kyllä siinä varmaan perässä ajelevat miettivät hymyillen vaikka mitä.
Njaa, minulla on ensimmäinen mersu ja meni muuten tasan 5sek tottua tuohon yhteen vipuun....en itseassa enää halua autoa missä on noita vipuja molemmin puolin rattia...jollei se oikeanpuoleinen ole vaihdevipu.
Tyttökaverini lähti usean vuoden ajamattomuuden jälkeen mersulla liikkeelle ja kehui ensimmäisenä juuri tuota vipua (oliko lie sitten "käteen" sopiva? )....ja sitä että sateen tullen ei tartte ensimmäisenä koskea mihinkään vaan auto "ajattelee" ihan itse.
Niin, ja monelle on jo pelkästään ajamiseen tottuminen parin päivän ajamattomuuden jälkeen totuttelua....
LopenUupunut kirjoitti:sateen tullen ei tartte ensimmäisenä koskea mihinkään vaan auto "ajattelee" ihan itse.
Olettaen tietysti että se pyyhin on siinä sadetunnistinasennossa (vai toimiiko se väykyssä ihan automaagisesti?). Sen verran on kyllä sanottava, että kun vaihdoin Volvosta Mersuun, niin tuo sadetunnistin on yksi niistä harvoista asioista joissa tuli huononnusta. Volvon vastaava, vaikkakin se piti aina laittaa erikseen päälle, toimi kyllä muuten Suomen oloissa huomattavasti paremmin.
aho kirjoitti:Kiitos asiallisille vastaajille tiedosta. En minä tuosta nyt sen enempää provosoitunut. Kuten profiilistanikin huomaa, olen aika harvakseltaan tätä foorumia käytellyt enkä ole mikään koillis-euroopan kovin mersumies. Tuo oma pirssini on minulle tasan kolmas mersu, aiemmat ovat olleet 1980-luvulta eikä niissä ole paljoa varusteita näkynyt. Tuota viikseä ei nykyisessä autossani ole, joten se jäi ihmetyttämään koska en ole sellaista koskaan nähnyt missään mersussa aikaisemmin. Muita sähköisiä ratin säätöjä kyllä, mutta tuo on kyllä kovin erilainen ratkaisu kuin monilla muilla merkeillä joilla homma on toteutettu ihan painonapeilla. Nyt kun isäukolle autoa olen tiiraillut, osui silmään tuo linkissä ollut yksilö jota pidän aika siistin oloisena laitteena. Kilometrimäärä on toki hälyttävän alhainen, mutta mistäpä noista tietää ennen kun menee paikalle katselemaan.
Jotenkin näiden vuosien aikana, mitä olen tällä foorumilla käynyt ja tietoa etsinyt, tuntuu että väki on aika sisäänpäin lämpeävää ja hyvin aktiiviharrastajapainotteista, jolla ei ihan mahdotonta mielenkiintoa ole noviiseja auttaa yksinkertaisemissa pulmissa. En tiedä onko näin, mutta sen kuvan tällainen harvakseltaan tietoa etsivä kaveri on saanut. No, jospa se mielipiteeni vielä muuttuu jonain päivänä.
mielestäni taasen tällä foorumilla saa lähes kaikista kuiden merkkien foorumeihin verrattuna apua aina. ja lähes heti.esimerkiksi nimimerkki cdi 203 tuntuu omaavan jokaisen ikinä rakennetun merceedeksen räjäytyskuvat päässään hienoa että tällaista kollektiivista toimintaa on yleensä olemassa. nuissa kun alkaa olemaan niin paljon erilaista tekniikkaa ja välkkyviä valoja taulussa että aikas usein tulis veholle/vastaavalle soiteltua jos ei täältä kysyisi. tai sitten etsisi vanhoista ketjuista, niistäkin usein aihepiiriä löytyy.
että kiitosta vaan kaikille kirjoittelijoille, pidetään tähti korkealla!
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"