Laitoin 124 300tdt mersuun manuaaliaskin, ja 2,65 asd perävälitys on turhan harva. Olis 300d lukoton manuaalin perä, niin sopiiko siitä välitys Tohon asd perään? Taitaa olla 3,46 toi lukottoman välitys.
Jos ei käy, niin missä 124 mallissa olisi tiheämpi asd-perä, ja millä välityksellä.
Sopiiko asd-perään välitys lukottomasta perästä?
Re: Sopiiko asd-perään välitys lukottomasta perästä?
oltzilla pitäis olla ylimääräisenä 3.29 asd perä ja vaihdossa hän ottaa varmaan ilomielin 2.65 asd:n
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 59#p742859" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 59#p742859" onclick="window.open(this.href);return false;
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: Sopiiko asd-perään välitys lukottomasta perästä?
välitys pitäis sopia, jos molemmat perät on muuten ns. isoja periä... mulla olis muuten 3.07 välityksellä oleva ASD perä, vaihdetaanko päittäin
tai jos se sun oma on kovin väljä, niin sitten saat kyllä antaa vähän tai vähän enemmän väliä riippuen kunnosta...
3,46 alkaa olla jo aika tiheä perä. 3.07 tai 3.27 olis varmaan ne optimi välitykset, jos ei tykkää ajella vain 80 km/h...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...

3,46 alkaa olla jo aika tiheä perä. 3.07 tai 3.27 olis varmaan ne optimi välitykset, jos ei tykkää ajella vain 80 km/h...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Sopiiko asd-perään välitys lukottomasta perästä?
En rupea vaihtamaan perää. Jos välitys sopii, niin laitan tosta omasta toisesta tuon manuaalin välityksen, ja samalla tulee kunnostettua toi perä muutenkin. Mutta kiitos tarjouksista. Eikä se mun mielestä ollut mitenkään liian tiheä se 3,46.Vaihteita on kuiteskin 5. Nyt tällä hetkellä 60km/h ajellaan kolmosella, ja satasessa kiertää 5-vaihteella jotain 1600. Vitonen on lähes turha vaihde. Asuntovaunua kun vetelee nelosella, niin lähemmäs sata saa olla vauhtia, että jaksaa tuskailematta kulkea. Ylämäissä sitten 3. vaihdetta.
Re: Sopiiko asd-perään välitys lukottomasta perästä?
Otitko mistä vehkeestä sen manuaalin?
Joku 200D:n manuaali ei varmaan kauaa kestä 300turbon perässä jos sillä vielä kiskotaan asuntovaunua perässä.
Tuohan kuullostaa juuri maukkaalta kokoonpanolta tuo 1600rpm 100kmh.
Joku 200D:n manuaali ei varmaan kauaa kestä 300turbon perässä jos sillä vielä kiskotaan asuntovaunua perässä.
Tuohan kuullostaa juuri maukkaalta kokoonpanolta tuo 1600rpm 100kmh.

Re: Sopiiko asd-perään välitys lukottomasta perästä?
300d perästä on loota, samasta mistä tuota välitystä olen ottamassa. 270tkm oli mittarissa, kun otin laatikon, eli ei pitäis olla loppuun ajettukaan.Mika.T kirjoitti:Otitko mistä vehkeestä sen manuaalin?
Joku 200D:n manuaali ei varmaan kauaa kestä 300turbon perässä jos sillä vielä kiskotaan asuntovaunua perässä.
Tuohan kuullostaa juuri maukkaalta kokoonpanolta tuo 1600rpm 100kmh.
Ihan maukashan tuo välitys olisi, jos koneessa olis alavääntöä. Autohan on farkku, omamassa 1600kg. Turbona on garrett 3/4, joka ei oe ihan paras mahdollinen heräämään. Syötöt on tällä hetkellä kyllä vakiot, kun en viitsinyt niitä talvea vasten nostaa. Turbon vaihtokin on kyllä suunnitelmissa. Elementit on tarkoitus pitää vakioina, ainakin toistaiseksi, kytkimenä perus massalevy pakettimersun asetelmalla. Kulkishan toi 300km/h, jos jaksais kiertää 5000 vitos vaihteella, mutta taitaa emäntä meillä olla ottanut huiput tolla jotain 160km/h, itse vähän vähemmän, joten ei ole tarvis kulkea niin h..vetisti.
Ja tästä päästääkin sopivasti seuraavaan juttuun: Mikähän ahdistin olis sopiva, jos max.hp olisi joskus 300. Ja semmonen, joka toimisi vakioelementeilläkin, ja heräilis hyvin.? Varmaan joku iso vnt? Tosin karsastan noita vnt ahtimia hiukan, koska liikaa hajoavia/jumittavia osia. Katsastin auton syksyllä välijäähdyttimelle, ja tuolle pikkasen isommalle ahtimelle. Rekisteriotteessa ei ole mainintaa ahtimen merkistä saati ahtopaineista. Vain merkintä, että alkuperäinen ahdin vaihdettu, ja välijäähdytin lisätty. Eli siinäkään suhteessa ei ahtimen merkillä tai mallilla ole väliä.
Tarkoitus olisi tuossa joululomalla vaihtaa välitys tonne perään, ja kunnostaa se muutenkin. Lisäksi kansi pitäis käyttää auki, kun vuotaa öljyä, ja muutakin rempaa on tiedossa. Se turbon vaihtokin menisi siinä samassa kyllä. Jos jotain ohjeita on tohon hammaskosketuksen säätöön, niin otan kiitollisena vastaan. Joskus johonkin chevyyn olen perän romut vaihtanut, muttei siitä kyllä ihan äänetön tullut.
Re: Sopiiko asd-perään välitys lukottomasta perästä?
vois olla viisaampaa vaihtaa koko perä sellaiseen välitykseen kun tarvii, jos meinaat "vain" välitystä vaihtaa niin sehän tarkoittaa
sekä lautaspyörän että pinionin vaihtoa, sitten pitäis vaihtaa myös kehto, koska pinionin halkaisija vaihtuu välityksen myötä, eli lautaspyörä pitäisi saada eri kohtaan, no voihan sitä kai siirtää jollain sovitelevyllä mutta maksaako vaivaa?
sekä lautaspyörän että pinionin vaihtoa, sitten pitäis vaihtaa myös kehto, koska pinionin halkaisija vaihtuu välityksen myötä, eli lautaspyörä pitäisi saada eri kohtaan, no voihan sitä kai siirtää jollain sovitelevyllä mutta maksaako vaivaa?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95