koneen puistaminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

koneen puistaminen

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

mistähän vois johtua kun kone puistaa tyhjäkäynnillä ja käy epätasaisesti
auto on 124-88b kaasutin kone on pierburgin kaasarilla kierroksia kun
lisää niin rupeaa käymään tasaisemmin voiskohan syynä olla kaasari vaiko nokka ja keinut
oiskohan kellään kuvaa tai jotain miten noi kaasarin alipaine letkut menevät voi nääs olla väärin
mites noi koneen korvakkeet kun tuntuvat olevan aika löysät pitäisköhän uusia
mika.kylma@kotinet.com
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Tulpat varmaan kannattaisi varmaan ensimmäisenä uusia ja tutkailla tulpanjohtojen ja alipaineletkujen kunto.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

koneen puistatus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

tulpat , tulpanjohdot , pyörrin , virranjakajan koppa vaihdettu
alipaine johtojen paikka ei aivan varma et oikein
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Onko tyhjäkäynti millä tasolla?
Itsellä on kaasari-M102:ssa tyhjäkäynti aika hiljainen eli ~600 r/min ja tuossa nopeudessa jo tuntuu hiukan selkänojassa vavahtelua + antennin pää heijaa mukavasti. KIerrosten nosto normitasolle (so. noin 750 r/min uskoakseni) korjaa käynnin tasaiseksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

ei ole kiekkamittaria mut kun kone käy tasasesti niin veikkaisin kierroksia olevan siinä tuhannen tai reilu kun käy jo kohtuuttoman isosti.
noista alipaine letkuista ku joku vois kertoa et mihin menevät,
epäilen et ne ei ole aivan oikein ku imusarjan päällä on kolme
letkun paikkaa ja alhaalla oli ainakin yksi et mihin menee,
yks ainakin eco mittarille toinen alipainesäätimelle,
ja mikäs se kannessa oleva mötikkä jossa kaks letkunpaikkaa
siinä mis on pari muutakin anturia kun mulla on yks letku jossa
on jonkinlainen mötikkä välissä et mikähän tarkoitus.
mut paha epäilyni silti et vika jossain muualla.
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Itsellä ruiskussa samoja sekoiluja.
Tyhjäkäynnin nostolla sekoilut vain nousevat korkeammalle.
Ratkaisu on tulossa syksymmällä.
Diesel 250 tekniikka/ purkuauto kahtelussa. 8)

Lähes kaikki muut konstit on käytetty, niin kokeillaan nyt dieselöintiä seuraavaksi :D
Joku mersupurkaamo??
Vastaa Viestiin