Väykky hakkee ko ajokoira
Väykky hakkee ko ajokoira
Auto: W210 300 turbo tiisseli
Niin tässä nyt on tullu ajettua taas jonkuaikaa talvinakeila ja kettumainen vaiva tuli takasi.
Niin eli alla on kaks talvea alla olleet hakkapeliitan seiskat. Ainaki viime kevväänä sama oire oli päälä, luulin sen korjaantuneen ku kesärenkaitten allevaihon yhteyessä alustaan vaihettiin tavaraa(en nyt muista mitä mutta kaivan ne jostaki). Kesälä siis ei ongelmia ollu.
Eikö vitutakki ko ei kerrota mikä on ongelmana? No nyt asiaan, eli ajoittain kauheata hakemista, auto seilaa ko mikä ja ajoittain vaatii keskittymistä että pyssyy kaistala(etenki jos tuulee reilusti). Kesäkumit 235 45 17 muistaaksini ja nastat tais olla 205 55 16. Maantienoppeudela vetasin tässä yks päivä hyvän kokoseen pattiin. Oikeanpuoleinen rengas osu patin laitaan ja keula tuntu "hyppäävän" sivulle. Tästä sais kuvan että väljä olis keulassa mutta en ole kyllä sitä löytäny sieltäkkään.
Vika ei ole pelkästään omassa päässä ku pari muutaki on saman havainnu(taitaa olla hulluja nekki).
Eikai tuo voi olla renkaitten ominaisuuskaan, joten ideoita kaipaisin. Kestää tosin taas puolitoista viikkoa että pääsee hallile ruuvaamaan...
Niin tässä nyt on tullu ajettua taas jonkuaikaa talvinakeila ja kettumainen vaiva tuli takasi.
Niin eli alla on kaks talvea alla olleet hakkapeliitan seiskat. Ainaki viime kevväänä sama oire oli päälä, luulin sen korjaantuneen ku kesärenkaitten allevaihon yhteyessä alustaan vaihettiin tavaraa(en nyt muista mitä mutta kaivan ne jostaki). Kesälä siis ei ongelmia ollu.
Eikö vitutakki ko ei kerrota mikä on ongelmana? No nyt asiaan, eli ajoittain kauheata hakemista, auto seilaa ko mikä ja ajoittain vaatii keskittymistä että pyssyy kaistala(etenki jos tuulee reilusti). Kesäkumit 235 45 17 muistaaksini ja nastat tais olla 205 55 16. Maantienoppeudela vetasin tässä yks päivä hyvän kokoseen pattiin. Oikeanpuoleinen rengas osu patin laitaan ja keula tuntu "hyppäävän" sivulle. Tästä sais kuvan että väljä olis keulassa mutta en ole kyllä sitä löytäny sieltäkkään.
Vika ei ole pelkästään omassa päässä ku pari muutaki on saman havainnu(taitaa olla hulluja nekki).
Eikai tuo voi olla renkaitten ominaisuuskaan, joten ideoita kaipaisin. Kestää tosin taas puolitoista viikkoa että pääsee hallile ruuvaamaan...
Pienempi vika, isompi leka.
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Jokos takapäähän on kaikki väljät varret ja puslat vaihdettu ? ja sen jälkeen vielä suunnattu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Mun väyryseen vaihettiin takakelkan etummaiset kumipuslat, nii johan muuttu käytös. oisko ollu 70 euroo kpl (vai pari) + työt.
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Menneeköhän vaihtaa itte?
Silmämääräsesti vaikuttaa ehjiltä. Niin ja mitäköhän maksas kaikki takapään puslat.
Niin ja kumma ko ei kesäkumeila niin "hakenu"?
Silmämääräsesti vaikuttaa ehjiltä. Niin ja mitäköhän maksas kaikki takapään puslat.
Niin ja kumma ko ei kesäkumeila niin "hakenu"?
Pienempi vika, isompi leka.
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Takapäähän kaikki tukitangot ja puslat n.370€. Vaihtaa kaikki kerralla niin tulee hyvä.Oloffi kirjoitti:Menneeköhän vaihtaa itte?
Silmämääräsesti vaikuttaa ehjiltä. Niin ja mitäköhän maksas kaikki takapään puslat.
Niin ja kumma ko ei kesäkumeila niin "hakenu"?
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Minnee vakavasti veikkaan noita Hakkapeliittoja....omassa on myös (tosin 4:set) ja hakee ihan helvatasti, varsinkin tuulisella kelillä...ja toinen ominaisuus on tuo sutiminen vaikka kaasua painais miten hellästi.
Hakkapeliitoissa on nastan ulkonema varmaan maksimi *2 ja kantavat niin että auto tuntuu leijuvan....
paineita on kokeiltu 2.2-3.0 ja ihan sama mitä siellä on...mitä enempi sen leijampi.
.
Hakkapeliitoissa on nastan ulkonema varmaan maksimi *2 ja kantavat niin että auto tuntuu leijuvan....
paineita on kokeiltu 2.2-3.0 ja ihan sama mitä siellä on...mitä enempi sen leijampi.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Mulla oli saman kokoset kesä- ja talvirenkaat, samanlaisilla vanteilla. Ja talvikumit vei (vie edelleen) kun juna, kesägummit veteli. Ainoo millä sai siedettäväksi oli se että laittoi reilusti painetta. Sitten kun aika ja pinta niistä jätti, vaihdoin pykälää kapeemmat ja profiilitaan korkeemmat ja kas - rauhoittui!
Edit: mun talvikumit on muuten hakkapeliitan vitoset
(että ei ainakaan PELKÄSTÄÄN siitä teidän vetelyt johdu)
Edit: mun talvikumit on muuten hakkapeliitan vitoset

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=96426" onclick="window.open(this.href);return false;
Rengaspaineiden nostaminen 2,5bar kohdille auttoi jonkin verran.Ostin myös testivoittaja Nokia seiskat ja ajo muuttui huomattavasti huterammaksi kuin kesärenkailla. Ihan varmasti väljää on w210 alustassa siellä sun täällä mutta jotenkin nokialaiset tuo ne esiin. En tiedä onko itse renkaissa löysät rungot mutta kulutuspinta on kyllä todella pehmeä. Luistonestokin huutaa heti kun painaa vähän enemmän kaasua, vaikka pyörät ei vielä sudikaan mihinkään kuivalla asvaltilla. Olen kuullut että kitkat pehmeinä renkaina tekevät herkästi tuota, mutta näköjään nuo nokialaiset on tuollaiset kitkanastat, tavoitellaan nastojen ja kitkojen hyviä puolia.
Jos alusta olisi tip top tuskin vetelisi niin paljon, mutta vanhempaan autoon ei oikein voi suositella, ainakaan oman kokemuksen mukaan. Täytyy kokeilla nostaa rengaspaineita.
Vai laittaisko alustaa
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Eihän tässä mallissa oo erilevyset vanteet edessä ja takana. Itellä tosin W202 missä näin on, ihmettelin kans ku vaihdoin renkaat niin suoraan ei menny metriäkään. Vanteistahan se johtu, laitto vaan leveemmät vanteet taakse ja kapeemmat eteen niin taas mennään suoraan 

Re: Väykky hakkee ko ajokoira
kaverin väykky haeskeli kans ja vikaa etsiskeltiin ja renkaita vaihdeltiin puolelta toiselle, kunnes vika löytyi kun vasen etupyörä kääntyi lattian alle pihatiellä (onneksi). Huolellisesti massattu ja ihan kovan oloinen alatukivarsi poikki ulkopäästä hitsaussauman vierestä. Korroosio oli jyllännyt sisäpuolella!
W204 220cdi
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Kait tämä oireilis kesäkumeilaki?Peetus kirjoitti:kaverin väykky haeskeli kans ja vikaa etsiskeltiin ja renkaita vaihdeltiin puolelta toiselle, kunnes vika löytyi kun vasen etupyörä kääntyi lattian alle pihatiellä (onneksi). Huolellisesti massattu ja ihan kovan oloinen alatukivarsi poikki ulkopäästä hitsaussauman vierestä. Korroosio oli jyllännyt sisäpuolella!
Pienempi vika, isompi leka.
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Joo lueskelin tässä tuota linkitettyä ketjua ja totesin että tässä saa alkaa pulahtaan rumasti lissää ilmaa kummiin jos jokku ajjaa kolmelaki baarila.
Pienempi vika, isompi leka.
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Pistin 2.8 taakse ja 2.7 etteen testin vuoksi. Pikatestilä ainaki vähän vielä haki, mutta vaatii lisätestejä!Oloffi kirjoitti:Joo lueskelin tässä tuota linkitettyä ketjua ja totesin että tässä saa alkaa pulahtaan rumasti lissää ilmaa kummiin jos jokku ajjaa kolmelaki baarila.
Pienempi vika, isompi leka.
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Takapään puslien vaihdolla voi tulla hiukan paremmaksi mutta itsellä ei auttanut merkittävästi. Jos on ajettu yli 200 tkm niin sitten kyllä etupään ylätukivarret ja alatukivarren kaikki puslat uusiksi niin jo on kumma jos hakee sen jälkeen.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Takasäätötangot jos on väljät niin tekkee tuollasta. Huomaa moottorijarru/kiihdytys vaihtelussa miten hakee. Nosta takanurkka ilmaan ja heiluta rengasta riuskalla otteella sivusuunnassa ja jos lonksetta/välystä tuntuu niin se on todennäkösesti niissä vika. Takakelkan puslat näkee kun nostaa autoa, ottaa pyörän pois ja vääntelee takakelkkaa jollain raudalla ylös/alas ja kahtoo miten pahasti nitkuu. Jos ne kelkan etupuslat on pahassa kunnossa niin alkaa vaihetta vaihtaessa pauke kuulumaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
w124 kans seilaa ja huojuu aivan hälyttömästi jos nuo takasäätötangot on väljät
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
w124:en ja w210:n takapään alustapalikat onkin identtiset jotan samat vaivat niissä on.Messerschmitt kirjoitti:w124 kans seilaa ja huojuu aivan hälyttömästi jos nuo takasäätötangot on väljät
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Näin on. Halvalla ja helpolla pääsee jos vika on noissa. Joskin vaatii yleensä nelipyöräsuuntauksen vaihon jälkeen. Kokeile vaan kovassa vauhissa höllätä kaasua ja painaa sitten uudestaan (älä kuitenkaan liikaa ettei lähe lapasestawoke kirjoitti:w124:en ja w210:n takapään alustapalikat onkin identtiset jotan samat vaivat niissä on.Messerschmitt kirjoitti:w124 kans seilaa ja huojuu aivan hälyttömästi jos nuo takasäätötangot on väljät


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Vaihdoimpa omaan väyryseen tänään kesänakit alle, ja hyi olkoon kun rupes auto hakemaan..! Talvirenkailla meni pääasiassa kun juna, kesänakit alle ja saa maantiellä välillä oikeen keskittyä että saa pidettyä kaistalla. Ei mielestäni tehny tätä vielä syksyllä ennen kun laitoin talvinakit alle, vaikka muistan kyllä että sillonkin totesin talvikumien olevan paremmat ajolleen (olen siis omistanut auton vasta puolisen vuotta). Noi kesärenkaat on jotain 225/50/16 tjsp, talvirenkaista muistan vaan että ovat michelinin nastat 15", profiili on huomattavasti korkeampi ja ovat kaposemmat (olisko peräti 195/65/15 täytyy huomenna käydä tsekkaamassa
).
Noilla talvirenkaillakin tässä kevään myötä ehkä aloin ajoittain huomaamaan kyllä pientä hakemista, mutta jokatapauksessa ero kesärenkaisiin on kuin yöllä ja päivällä. Mitähän tohon ekaks kannattais koittaa?
Niin, ja paineet katoin heti noista kesänakeista, oli talven aikana laskenu kaikissa tasasesti johonkin 1,5 baariin
No, ajattelin ajoon lähtiessä että hakeminen johtuu siitä ja menin heti laittamaan noi ohjearvot eli eteen 2,0 ja taakse 2,2 ja sama meno jatkuu 

Noilla talvirenkaillakin tässä kevään myötä ehkä aloin ajoittain huomaamaan kyllä pientä hakemista, mutta jokatapauksessa ero kesärenkaisiin on kuin yöllä ja päivällä. Mitähän tohon ekaks kannattais koittaa?
Niin, ja paineet katoin heti noista kesänakeista, oli talven aikana laskenu kaikissa tasasesti johonkin 1,5 baariin


Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
paineita on kokeiltu 2.2-3.0 ja ihan sama mitä siellä on...mitä enempi sen leijampi.
Ei se nyt ihan sama ole, mitä ilmanpaine on, mitä VÄHEMMÄN, niin sitä enemmän " leijuu", pistä vaan reilusti...
Ei se nyt ihan sama ole, mitä ilmanpaine on, mitä VÄHEMMÄN, niin sitä enemmän " leijuu", pistä vaan reilusti...

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- johtajaahonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 180
- Liittynyt: Su 17.01.2010 00:55
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Itellä väykky souti niin paljon et melkein mielummin ajeli pikkuteitä talvella kun tuntu et muuttuu kohta matkustajaks satasen vauhdissa. Vaihdettiin allapallon,jokunen pusla ja kulmat kohillee ni muuttu ajettavuus täysin, nyt ei vetele/souda mihkään. Renkaina edessä 225/45/17 takana 255/40/17
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Jännittävää vaan se kun talvirenkailla meni niinkun mersun kuuluu - hienosti tiellä kuin tiellä. Tänään tunnustelin taas vähän, että minkäslaista hakemista se on, ja päädyin siihen että ehkä on kuitenkin vaan todella pahaa uraherkkyyttä. Täytyy koittaa laittaa kunnon paineet. On nimittäin ihan hyvä ajaa tasasilla teillä. Myös siis jos ajaa sellasella tiellä joka on kallellaan jommallekummalle puolelle niin vetää aivan tajuttomasti sinnemyötämäkeen päin.
Ainiin, alusta tutkittiin syksyllä ja sillon ainakin kaikki oli tiukassa niinkun pitää. Yksi mahdollisuus on, että talven aikana alustassa paikat väljistynyt, ja vielä kun laitto huonot renkaat niin oikeen korostuu tämä alkava väljyys...?
Ainiin, alusta tutkittiin syksyllä ja sillon ainakin kaikki oli tiukassa niinkun pitää. Yksi mahdollisuus on, että talven aikana alustassa paikat väljistynyt, ja vielä kun laitto huonot renkaat niin oikeen korostuu tämä alkava väljyys...?

Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Ittellä ässässä haki kanssa omia polkuja ja varsinkin liukkailla aikas ikävä. Ohjausvaihteen vaihtaminen teki autosta uuden veroisen. Eli ratissa tuntui hervoton keskikohta.
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Mulla oli ihan samaa ongelmaa. Samanlaiset vanteet ja samankokoiset renkaat, mutta kesäkumit veteli. Laittamalla painetta sinne yli 3 bariin auttoi hieman. Viime syksynä kun piti kumit vaihtaa, vaihdoin myös profiilin 215/55-->205/60, ja vetely poistui. Toki rengasmerkkikin vaihtui.H.E. von Kuusi kirjoitti:Jännittävää vaan se kun talvirenkailla meni niinkun mersun kuuluu - hienosti tiellä kuin tiellä. Tänään tunnustelin taas vähän, että minkäslaista hakemista se on, ja päädyin siihen että ehkä on kuitenkin vaan todella pahaa uraherkkyyttä. Täytyy koittaa laittaa kunnon paineet. On nimittäin ihan hyvä ajaa tasasilla teillä. Myös siis jos ajaa sellasella tiellä joka on kallellaan jommallekummalle puolelle niin vetää aivan tajuttomasti sinnemyötämäkeen päin.
Ainiin, alusta tutkittiin syksyllä ja sillon ainakin kaikki oli tiukassa niinkun pitää. Yksi mahdollisuus on, että talven aikana alustassa paikat väljistynyt, ja vielä kun laitto huonot renkaat niin oikeen korostuu tämä alkava väljyys...?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Alustan välysten tarkastamisessa menee aikaa maksimissaan puoli tuntia.
Siihen tarvitaan ammattilainen joka osaa mersut, katsastuksessa tai "normikorjaamossa" vikoja ei välttämättä löydetä.
Mikäli rahaa ja intoa on riittävästi voi toki vaihtaa osia arvailujen perusteellakin. Em. tarkastuksen hinnalla saa jo yhden helan, nivelen tai tukivarren.
On hyvä aloittaa osasta joka oli kaverinkin autossa väljä - näin tulee tunne ettei olla ihan arpapelissä liikkeellä.
Minulla oli kerran mersussa jousi poikki ja se oli huono ajaa, kannattaa siis aloittaa oikeasta takajousesta
Rengaspaineilla tai erilaisilla renkailla pelaaminen ei poista välystä vaikka joku muutos niissä parantaa ajo-ominaisuuksia.
On myös mahdollista ettei missään ole väljää mutta joku edellinen omistaja on ollut tee-se-itse-mies ja jostain löytämillään ohjeilla säätänyt pyöränkulmat "kohdalleen" laudanpätkän ja mittanauhan + vesivaa´an avulla.
Ihmekös se sitten jos ei meinaa tiellä pysyä
Siihen tarvitaan ammattilainen joka osaa mersut, katsastuksessa tai "normikorjaamossa" vikoja ei välttämättä löydetä.
Mikäli rahaa ja intoa on riittävästi voi toki vaihtaa osia arvailujen perusteellakin. Em. tarkastuksen hinnalla saa jo yhden helan, nivelen tai tukivarren.
On hyvä aloittaa osasta joka oli kaverinkin autossa väljä - näin tulee tunne ettei olla ihan arpapelissä liikkeellä.
Minulla oli kerran mersussa jousi poikki ja se oli huono ajaa, kannattaa siis aloittaa oikeasta takajousesta

Rengaspaineilla tai erilaisilla renkailla pelaaminen ei poista välystä vaikka joku muutos niissä parantaa ajo-ominaisuuksia.
On myös mahdollista ettei missään ole väljää mutta joku edellinen omistaja on ollut tee-se-itse-mies ja jostain löytämillään ohjeilla säätänyt pyöränkulmat "kohdalleen" laudanpätkän ja mittanauhan + vesivaa´an avulla.
Ihmekös se sitten jos ei meinaa tiellä pysyä

wiimax.fi
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Niinpä se juuri on, minullakin on vielä säädättämäti tuo kun se puslaremontti ja tarkastelu on vielä kesken, jäi syksyllä kesken. Itseasiassa piti hommata eteen säätöpultit mutta nehän olikin siellä ihan hyvät niin jäi nekin hyllyyn odottamaan seuraavaa. Etuylätukivarren pallo oli hitusen väljä, se vaihdettiin, samoin kallistuksen vakaajan luut. On se semmosta jäärata-ajoa tuolla meno, mutta eiköhän se siitä kohta tokene kun saadaan kulmat kohdilleen ja varmistan vielä ne takakelkan kiinnitykset.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Itselläkin tuntui tuo ura herkkyys hieman lisääntyneen kun vaihdoin W 208, siin 205/55-16" talvirenkaat tälläisiin kesä nakkeihin. W 203 orgis 17" alut ET 37 Renkaina Michelinin pilot sport 17/225/45 & 17/245/40.
No eilen sitte tästä ketjusta viisastuneena laitoin 3 bar painetta aikaisemman 2,5 sijaan johan loppu urissa hakeminen
Uskomattoman paljon toi 0,5 bar paineen lisäys vaikuttaa.
Mutta esim. Tosi jyrkästi käännettäessä maksimit niin kyllä jotenkin jouheammin meni kapeemmilla etu renkailla ?
Ehkä noi taka renkaat loppuun ajettuani laitan noi edessä olevat 225/45-17 vanteet taakse & ostan eteen 205/50-17 renkaat
No eilen sitte tästä ketjusta viisastuneena laitoin 3 bar painetta aikaisemman 2,5 sijaan johan loppu urissa hakeminen

Uskomattoman paljon toi 0,5 bar paineen lisäys vaikuttaa.
Mutta esim. Tosi jyrkästi käännettäessä maksimit niin kyllä jotenkin jouheammin meni kapeemmilla etu renkailla ?
Ehkä noi taka renkaat loppuun ajettuani laitan noi edessä olevat 225/45-17 vanteet taakse & ostan eteen 205/50-17 renkaat
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Väykky hakkee ko ajokoira
Menin taas aamulla tohon lähihuoltsikalle ja laitoin 2.5bar eteen ja 2.6 taakse ja nyt menee taas niinkun mersun kuuluu mennä! Tulis varmaan vielä paremmaks jos laittais lähemmäs kolmea, mutta alkaa olla mukavuuskysymys
Toisaalta tuntuu että noilla vähän korkeemmilla paineilla mukavuus on aivan optimaalinen: ei mikään ylipehmee vaan juuri sopivan jämäkkä, mutta silti erittäin mukava. 


Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98