Vikakoodit/Star ja suhtautuminen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
anateus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 19.09.2011 14:22

Vikakoodit/Star ja suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja anateus »

Eli auton ostoa tässä mietitään. Muutamaa ehdokastakin koeajettu ja Starilla sitten katsottu mitä näyttää. Miltei joka autosta saa listan noita vikoja ulos. Miten on, mihin kannattaa keskittyä. Onko ne päällä olevat viat, vai onko jotain sellaisia mitkä ovat tulleet ja poistuneet, mistä tietää, että kyseinen yksilö pitää kiertää kaukaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vikakoodit/Star ja suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

anateus kirjoitti:Eli auton ostoa tässä mietitään. Muutamaa ehdokastakin koeajettu ja Starilla sitten katsottu mitä näyttää. Miltei joka autosta saa listan noita vikoja ulos. Miten on, mihin kannattaa keskittyä. Onko ne päällä olevat viat, vai onko jotain sellaisia mitkä ovat tulleet ja poistuneet, mistä tietää, että kyseinen yksilö pitää kiertää kaukaa.

Ihan ei selvinyt mitä tarkoitat *:rihan näyttä suoraan päällä olevat viat ja viime nolauksen jälkeen talentuneet mutta ei päällä olevat(usein listat on niitä täynnä jos on akku ollut irti/virta vähissä)

mihin kannatta keskitty riippuu paljon minkä ikäinen, mallinen, mikä kone, laatiko

mutta pällä olevat viat ainakin tutkila mistä johtuvat
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vikakoodit/Star ja suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja arska10 »

CDI203 kirjoitti:
anateus kirjoitti:Eli auton ostoa tässä mietitään. Muutamaa ehdokastakin koeajettu ja Starilla sitten katsottu mitä näyttää. Miltei joka autosta saa listan noita vikoja ulos. Miten on, mihin kannattaa keskittyä. Onko ne päällä olevat viat, vai onko jotain sellaisia mitkä ovat tulleet ja poistuneet, mistä tietää, että kyseinen yksilö pitää kiertää kaukaa.

Ihan ei selvinyt mitä tarkoitat *:rihan näyttä suoraan päällä olevat viat ja viime nolauksen jälkeen talentuneet mutta ei päällä olevat(usein listat on niitä täynnä jos on akku ollut irti/virta vähissä)

mihin kannatta keskitty riippuu paljon minkä ikäinen, mallinen, mikä kone, laatiko

mutta pällä olevat viat ainakin tutkila mistä johtuvat
Eikös *.ri näytä olemaasa olevan vian iso F ja talenetun pieni f
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Vikakoodit/Star ja suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Ei kai niissä kovin pahoja vikoja ole ollut jos koeajokin on onnistunut ?

Itse jättäisin pihaan jos kone käy päin seiniä ja vikakoodina olisi jokin epämääräinen vikakoodi jota vaikea selvittää tai esim. airmaticista.
Jos kone käy ja kaikki pelaa sekä vikakoodit luokkaa "sunsensor" jne. lähtisin ehkä autolla kotiin....ellei olisi ihan läpimätä koriltaan :D

Ja vaikka starilla testaa niin mielestäni nehän voisi poistaa ja tehdä koeajon uudelleen....palaahan ne mitkä on siellä oikeita vikoja takaisin ruutuun heti....ja pienistä ei paljon kannata välittää...

.
Opel, "weird lieben autos"....
anateus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 19.09.2011 14:22

Re: Vikakoodit/Star ja suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja anateus »

Tuossa yksilössä jota nyt kokeili oli isolla F:llä merkitty vika sähköinen lisälämmitin, ja siitä kolme vikaa, en muista mitä tekstejä oli, kun ei tuo yksilö muutenkaan oikein kolahtanut. Pitkä liuta niitä tallentuneita. Toki kilometrejä edellisestä huollosta sen verran, että auto valitti A huollon menneen jo pitkäksi.

No tuo saa jäädä kauppaan, liput Saksanmaalle hankittu ja joulukuussa viikoksi kiertämään autokauppoja. Ehkä sieltä joku kippo mukaan jää, jos ei niin jatketaan kotimaan tarjonan seuraamista.

Haussa -01-04 C200/220T CDI manuaali

Kuinka helposti saa virtalukon kilometrimäärän muutettua? onnistuuko niillä halvimmilla vehkeillä, vai tarvitaanko kalliimpia? Entä niiden huoltotietojen muuttaminen? Eli kuinka turhaa on tarkastaa kilometrit virtalukosta ja huoltotiedoista?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vikakoodit/Star ja suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

anateus kirjoitti:Tuossa yksilössä jota nyt kokeili oli isolla F:llä merkitty vika sähköinen lisälämmitin, ja siitä kolme vikaa, en muista mitä tekstejä oli, kun ei tuo yksilö muutenkaan oikein kolahtanut. Pitkä liuta niitä tallentuneita. Toki kilometrejä edellisestä huollosta sen verran, että auto valitti A huollon menneen jo pitkäksi.

No tuo saa jäädä kauppaan, liput Saksanmaalle hankittu ja joulukuussa viikoksi kiertämään autokauppoja. Ehkä sieltä joku kippo mukaan jää, jos ei niin jatketaan kotimaan tarjonan seuraamista.

Haussa -01-04 C200/220T CDI manuaali

Kuinka helposti saa virtalukon kilometrimäärän muutettua? onnistuuko niillä halvimmilla vehkeillä, vai tarvitaanko kalliimpia? Entä niiden huoltotietojen muuttaminen? Eli kuinka turhaa on tarkastaa kilometrit virtalukosta ja huoltotiedoista?
Jos sähköinen lisä lämmitin oli ainoa iso F niin sitä ei kannata pelästyä,

kohtalaisen helpoo vaihtaa kilsat,
niiten tukimiseen kulva aika(hukkan heitetty aika) kanttaa käyttä ennemin auton muun kunnon tutkailuun (onko kilsoja vastaavasa kunossa tms)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
anateus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 19.09.2011 14:22

Re: Vikakoodit/Star ja suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja anateus »

[quote="CDI203Jos sähköinen lisä lämmitin oli ainoa iso F niin sitä ei kannata pelästyä,

kohtalaisen helpoo vaihtaa kilsat,
niiten tukimiseen kulva aika(hukkan heitetty aika) kanttaa käyttä ennemin auton muun kunnon tutkailuun (onko kilsoja vastaavasa kunossa tms)[/quote]

Mitkäs paikat parhaiten kavaltavat nuo kilometrit. Kävin yhtä 320 tkm ajettua katsomassa ja sisältä se oli samassa kunnossa kuin toinen 100 tkm ajettu. Ainoa asia, joka kieli kilometreistä oli vaihdekepin suojapussin yläreuna, joka oli kulunut.

Eli missä kilometrit näkyvät parhaiten sellaiselle, joka ei työkseen autoja tutkiskele.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Vikakoodit/Star ja suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Päälipuolelta on paha mennä sanomaan auton todellisia kilsoja koska ajoa on niin erilaista. Toinen ajaa 1000 km poistumatta autosta tai vaihtamatta edes vaihdetta niin ei siinä penkit tai vaihdekeppu paljoa kulu. Toinen taas sitten ajaa muutama km kerrallaan ja autokin kuluu vähän eri tavalla. Saksantuonneissa huomaa hyvin että päälisin puolin siisti 100tkm ajettu auto saattaa käydä samalla tavalla kun 300 tkm ajetttu suomiauto, liekö sitten erona saksalaiset ajonopeudet vai sikälainen tapa ruuvata joka vuosi mittarista pois :D

Kun itse olen auto ostamassa niin en niinkään kiinnitä huomiota pintapuolisiin virheisiin koska niissä korostuu käyttäjien aiheuttamat erot. Koneen käynti, laatikon vaihdot / luistaminen ja voimansiirron välys kielii sitten joko ajetuista kilometreistä, entisestä käytöstä tai huoltamisesta (tai sen puutteesta).

Automaatilla varustetussa autossa ei saisi vielä 300 tkm ajettuna olla huomattavaa välystä, kaupunkiajo ttosin rasittaa voimansiirtoa enempi kuin maantieajo.
Lisäksi automaatin kuuluu vaihtaa napakasti, napakkuus on eri asia kuin laatikon luistaminen liiaksi vaihdoissa tai liiallinen miettiminen kaasun asentoa muuttaessa. Turbiini ei saa myöskään luistaa liikaa koska se kielii turbiiniviasta tai reippaista kilometreistä.

Staria en välttämättä vaivautuisi ottamaan edes mukaan koska vikakoodeissa näkyy usein paljon turhia ja pieniä vikoja jotka on helppo laittaa kuntoon jos autosta tulee kaupat. Tosin eihän vikalistan tarkistamisesta ikinä mitään haittaa ole.

Monitoimiviiksestä tuntuu aika helpolla että miten paljon sitä on käytetty.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
anateus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 19.09.2011 14:22

Re: Vikakoodit/Star ja suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja anateus »

Jolle kirjoitti:Päälipuolelta on paha mennä sanomaan auton todellisia kilsoja koska ajoa on niin erilaista. Toinen ajaa 1000 km poistumatta autosta tai vaihtamatta edes vaihdetta niin ei siinä penkit tai vaihdekeppu paljoa kulu. Toinen taas sitten ajaa muutama km kerrallaan ja autokin kuluu vähän eri tavalla. Saksantuonneissa huomaa hyvin että päälisin puolin siisti 100tkm ajettu auto saattaa käydä samalla tavalla kun 300 tkm ajetttu suomiauto, liekö sitten erona saksalaiset ajonopeudet vai sikälainen tapa ruuvata joka vuosi mittarista pois :D

Kun itse olen auto ostamassa niin en niinkään kiinnitä huomiota pintapuolisiin virheisiin koska niissä korostuu käyttäjien aiheuttamat erot. Koneen käynti, laatikon vaihdot / luistaminen ja voimansiirron välys kielii sitten joko ajetuista kilometreistä, entisestä käytöstä tai huoltamisesta (tai sen puutteesta).

Automaatilla varustetussa autossa ei saisi vielä 300 tkm ajettuna olla huomattavaa välystä, kaupunkiajo ttosin rasittaa voimansiirtoa enempi kuin maantieajo.
Lisäksi automaatin kuuluu vaihtaa napakasti, napakkuus on eri asia kuin laatikon luistaminen liiaksi vaihdoissa tai liiallinen miettiminen kaasun asentoa muuttaessa. Turbiini ei saa myöskään luistaa liikaa koska se kielii turbiiniviasta tai reippaista kilometreistä.

Staria en välttämättä vaivautuisi ottamaan edes mukaan koska vikakoodeissa näkyy usein paljon turhia ja pieniä vikoja jotka on helppo laittaa kuntoon jos autosta tulee kaupat. Tosin eihän vikalistan tarkistamisesta ikinä mitään haittaa ole.

Monitoimiviiksestä tuntuu aika helpolla että miten paljon sitä on käytetty.
Automaattia en edes harkitse, ellen sitten joskus osta uutta autoa. Pari ollut, kumpikin alkoi oirehtimaan alle 200 tkm. Kumpikin "suomiautoja" täydellisella huoltokirjalla merkkiliikkeestä. Joten niissä riitti automaattia minulle. Kai tuo *:n vikalista nyt jotain viitettä antaa, jos täynnä aktiivisia väylävikoja, niin kannattanee kiertää kaukaa jne. Ja voihan sitä yrittää tinkaamisessa käytää :lol:
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vikakoodit/Star ja suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kyllä noihin sähköpuolen ohjain laite vikoihin kannattaa kiinittää erityistä huomiota ettei niissä mitään vikaa ole ne kun on vaikeita korjata vaikka tällä palstallakin joku niitä korjailee niin uuden ostaminen vasta kallista on
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vikakoodit/Star ja suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arska10 kirjoitti:Kyllä noihin sähköpuolen ohjain laite vikoihin kannattaa kiinittää erityistä huomiota ettei niissä mitään vikaa ole ne kun on vaikeita korjata vaikka tällä palstallakin joku niitä korjailee niin uuden ostaminen vasta kallista on
Joo esim Uusi ECU taitaa olla ~1800-2300€ hiukan mallista riipuen
ja se toinen vaihto ehto halvempi ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
anateus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 19.09.2011 14:22

Re: Vikakoodit/Star ja suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja anateus »

Tuossa miettinyt noita vaihtoehtoja, ja jos kuitenkin ottaisi harkintaan myös automaatin, niin voiko itse varmistaa millään onko tuota syyläriä jo vaihdettu? Tai pystyykö tuota glykolivuotoa laatikkoon tutkimaan millään tavalla "kotikonstein"?
Vastaa Viestiin