124 farkun takaluukku

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
PP D
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 21.11.2003 10:27
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

124 farkun takaluukku

Viesti Kirjoittaja PP D »

Koitin katella haulla mutten löytäny apuva.
Kysymys kuuluu: ossaako joku sanoa miten takaluukun " kiinni imaisu " pitäis toimia?
Mekaanisesti kaikki härpäkkeet näyttäis olevan kunnossa, mutta sähkö virtasta ei tule mihinkään liittimeen, keskuslukko toimii kaikissa ovissa eikä sulakkeita ole palanu.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12755
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Avatar
PP D
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 21.11.2003 10:27
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PP D »

Kiitos tuost, mutta ei ollu apua. Keskuslukko kyllä toimii alipaineella, mutta tämä " imu " sähköllä. Pittää koittaa katella.
Muuten vinkkinä muillekki lisäpenkin tarvitseville: Pietarsaaressa on lafka joka tekee niitä, 124:seen asennettuna 675.-
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Siihen 5-napaiseen liittimeen pitäisi kyllä viran tulla. Nyt on hiukan huonossa muistissa mistä, mutta kuitenkin.

Systeemissä on muuten sellainen varokytkentä (uudemmissa) että virtaa ei enää tule kun luukku on auki enemmän kuin joku 40 cm.... Tällä kaiketi ehkäistään sitä ettei uteliaan kaverin sormet rusennu lukon kynnen alle. Eli kun mittaat niin istu konttiin ja laita luukku ainakin melkein kiinni.

Vika voi olla sulkimen mikrokytkimessä joka tunnistelee missä asennosa lukko on.
Avatar
mara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 25.05.2004 10:03
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja mara »

Omassa 124 farkussa on myös sama vika eli keskuslukko toimii , mutta tämä " imu lukitus" ei.Löytyskö joltain hajoituskuvaa tai ohjeita korjaukseen ?
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

Olisiko johto poikki saranasta, aika yleinen juttu.
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

sieltä on luultavasti johto poikki saranasta. Omassa farkussa on sama vika, mutten ole vielä kerennyt perehtyä. Mulla ei pelaa kilpivalotkaan kuin pätkittäin ja lasinpyyhin on myöskin mallia "toimii milloin tahtoo". Rohkeasti vain johtonippua purkamaan näkösälle, sieltä takana olevasta kattoverhoilu palasesta kun alkaa purkamaan niin alkaa saada johto sarjaa näkösälle. Johdot on numeroitu ja ovat myöskin erivärisiä, yms, eli ei voi sattua suuria sekaannuksia.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Itellä tuli sama homma vastaan. Ei toimi pyyhin eikä lukon "imaisu".
Joko nämä edellä olleet tapaukset tuli kuntoon?
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

No tulipa korjattua nuo murheet. Oli 6 kpl johtoja irti poikki kuskin puolen johtosarjassa. Tinausta ja kutistesukkaa ja piuhat takasi ja kaikki alko pelaamaan normaalisti.Ei oo paha korjattava.
Vastaa Viestiin