Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
Hei. Tuli hommattua tuollainen kulkine erään kaupan kylkiäisenä ja nyt tarvitsisi tietää mikä ahdin siellä alunperin on koska ko. laite on tullut tiensä päähän. Tämä on kuulemma 150hv vempele?
Viritysahtimiakin voi listailla että saa lihan liikkumaan vikkelämmin =)
Viritysahtimiakin voi listailla että saa lihan liikkumaan vikkelämmin =)
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
Joku garretin pikkuturbo siellä on vakiona. Viritysahtimeksi olis hyvä 300dt väyrysen vakioturbo. Menee todella vähäsillä muutoksilla paikolleen. Mutta eihän sillä tehoja saa kun korkeintaan noin 200 heppaa. Vakiota en ite laittais jos vanha hajos 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
Saako tuonikäistä katsastettua muulla kuin alkuperäisellä turbolla?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
tarviiko siitä mitään puhua jos sinne laittaa hivene isomman rusinan mitä alunperin on ollut, kun sitä ei huomaa erkki kään jos ei kyseistä automallia tunne todella hyvin.tomant kirjoitti:Saako tuonikäistä katsastettua muulla kuin alkuperäisellä turbolla?
tomant
tosiaan itekkin laittaisin sen om606 moottorin vakio ahtimen tuonne tilalle. ei sillä pelkästään kyllä juuri mitään hyödy, vähän jaksaa kiertää kevyemmin.
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
Itse kyllä miettisin jotain uudempaa suunnittelua olevaa ahdinta kuin tuo 300td:n vakioahdin. Jos sais turbon heräämään vähän alempaakin ettei tule liika ylävireista pakettia niin kuin tuolla 300 ahtimella taitaa tulla?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
Kyllä tuo melko liki samoilla kohti heräilee kuin vakiokin. Varsinkin lastun kanssa toimiva paketti tuohon autoon. 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
Muistaakseeni kolmee eri versioo tuntee varaosakirjat, kannattaa putsata turbon tyyppikilpi ja kattoo siittä mikä se on.
Ebaystä saa tarvike korjaussarjoja näihin:
http://photo.platonoff.com/Auto/2005100 ... o_Rebuild/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos sinne isomman föönin ruuvaa niin eikö siinä heti mene pieneksi samalla se pikkuruinen koolerikin nokalla?
Ebaystä saa tarvike korjaussarjoja näihin:
http://photo.platonoff.com/Auto/2005100 ... o_Rebuild/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos sinne isomman föönin ruuvaa niin eikö siinä heti mene pieneksi samalla se pikkuruinen koolerikin nokalla?
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
Ei se noin vähäsellä tehon lisäyksellä vielä jää. Voihan sinne isomman laittaa jos haluaa mutta en nää sille mitään pakottavaa tarvetta. Itse ainakin pärjäsin vakiollajpeltoma kirjoitti:Jos sinne isomman föönin ruuvaa niin eikö siinä heti mene pieneksi samalla se pikkuruinen koolerikin nokalla?

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
OM606:sen kkk k14
Käy vanhaan pakosarjaan suoraan.
Riittää pauttiarallaa 220-240hv saakka. = reilusti siihen mitä vakiopumpusta saa ohjelmoimalla irti.
Se alkuperäinen on garretin gt20 tai 25.
Käy vanhaan pakosarjaan suoraan.
Riittää pauttiarallaa 220-240hv saakka. = reilusti siihen mitä vakiopumpusta saa ohjelmoimalla irti.
Se alkuperäinen on garretin gt20 tai 25.
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
Ainoastaan öljynpaluun ja pakoputken lähön joutuu muokkaamaan. Ja jos hyvän haluaa niin ekan ahtoputken pätkän kiinnikkeet pitää uusia kun jää muuten irralleen. Vaikka ei kai se mitään haittaaMika.T kirjoitti:OM606:sen kkk k14
Käy vanhaan pakosarjaan suoraan.
Riittää pauttiarallaa 220-240hv saakka. = reilusti siihen mitä vakiopumpusta saa ohjelmoimalla irti.


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
ite vaihdoin eilen 606 sen ahtimen ja en mie kyllä öljyn paluuta muokannut ? se kävi kyllä tosi helposti . nyt vaan pitäs ohjelmaa mietti mistä sais edullisimmin .
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
Miten sait sitten sen putken ylettämään siihen lohkon kylkeen kun itsellä jäi siihen melko pitkä väli? Jouduin tekemään osan putkea isosta polttoaineputkesta. Ei kannata harkita sitä halvinta ohjelmaa vaan laitattaa kerralla hyvä. Karala tekee hyvän ohjelman kun on tuo turbokin vaihettu. Eikä mistään ohjelmointifirmasta taida saaha alle 500euron tuohon ohjelmaa.keijo17 kirjoitti:ite vaihdoin eilen 606 sen ahtimen ja en mie kyllä öljyn paluuta muokannut ? se kävi kyllä tosi helposti . nyt vaan pitäs ohjelmaa mietti mistä sais edullisimmin .
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
en minä tiijä se vaan oli just oikeen mittanen
härskiltä tuntuu se 700e hinta sillähän melekein teettää jo pumpun 7mm tapeille ? joo on se normi lastu vähän turha millä saa sen 185 hv ku ahtimessa ois potentiaalia mutta tiedä sitten meneeköhän leimalta jos katin otta pois ??

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
Kyllähän tuolla 700 eurolla (reilu 200e kun vaihtaa itekeijo17 kirjoitti:en minä tiijä se vaan oli just oikeen mittanenhärskiltä tuntuu se 700e hinta sillähän melekein teettää jo pumpun 7mm tapeille ? joo on se normi lastu vähän turha millä saa sen 185 hv ku ahtimessa ois potentiaalia mutta tiedä sitten meneeköhän leimalta jos katin otta pois ??

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti 22.08.2006 08:54
- Paikkakunta: Barnhill
- Viesti:
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
Onko noi kaikki k14 samanlaisilla laipoilla, eli käykö volkkariin tarkoitettu k14 mersun pakosarjaan?Mika.T kirjoitti:OM606:sen kkk k14
Käy vanhaan pakosarjaan suoraan.
Riittää pauttiarallaa 220-240hv saakka. = reilusti siihen mitä vakiopumpusta saa ohjelmoimalla irti.
Se alkuperäinen on garretin gt20 tai 25.
Pitäähän nyt haagertilla ajella...
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
Ei. Mun mielestä volkkareissa on k14 ahdin siinä 75 hepan moottorissa ja se on PIENI. En tiedä minkätakia pitää olla kaks ihan erikokoista ahdinta samalla mallimerkinnällä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti 22.08.2006 08:54
- Paikkakunta: Barnhill
- Viesti:
Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996
^No kieltämättä toi kävi mielessä!
Pitäähän nyt haagertilla ajella...