W203 polttoaineanturit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
homeee
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W203 polttoaineanturit

Viesti Kirjoittaja homeee »

Mersu C200 Kompressor vm -00, tuli uudenlainen ongelma. Polttoainemittari sekoilee heti täyteen tankkaamisen jälkeen. Veholla kertoivat että polttoaine anturit täytyy vaihtaa. Homman hinta yli 700 Euroa (ei takuuseen koska kohta neljä vuotta vanha auto). Onko tämä ollut yleinen ongelma myös w203:ssa, aikaisemmassa mallissa jouduttiin kuulemma uusimaan usein. Pystyykö homman teettämään muualla kuin Vehossa ja saako ko. antureita muualta.
Joutuuko tankin pudottamaan alas vaihdon takia.
Muuten auto on edelleen upea ajettava, sähkövikoja vaan tuppaaa ilmaantumaan aivan liikaa...

Kiitoksia vastauksistanne. Jupe :)
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Eikös ainakin jossain vanhemmassa mallissa tankin antureihin päässyt käsiksi aika helposti tavaratilan puolelta? (Joku vahvistakoon tämän muistikuvan.) Uskoisin että halvemmalla pääsee kun ostaa jostain KL-varaosasta uuden anturin ja antaa jonkun pääkaupunkiseutusen forumilaisen antaa vinkin hyvästä huoltopaikasta.

-T
Adama
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Adama »

Mulla sama vika w202 200 cdi -00 farkussa. Onkohan tuohon olemassa mitään vippaskonstia jolla anturin sais toimimaan. Ei huvittais maksaa 700 euroa tuollaisen pikkuvian korjaamisesta.
Löytyyköhän noita antureita KL:stä, itse en ainakaan pikaisen nettisivujen selaamisen jälkeen löytänyt.
W202 200 cdi -00
petri.n
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petri.n »

C:n polttoaineanturiloille pääsee auton alta. Tankki kannattaa olla mahdollisimman tyhjä. Pollttoainesäiliön etupuolella on suojalevy vai olikohan niitä kaksi. Niitten alla ovat tunnistimet. Näissä tunnistimissa on myös tankin tyhjennys proput. Tunnistimet on kiinnitetty kierrerenkaalla. Anturi maksaa KL-varaosilla 129 euroa kappale.
Adama
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Adama »

Kiitos tiedoista. Pitänee tässä jossain vaiheessa tutkailla asiaa. Siihen asti lienee parempi tulkita polttoaineen määrää trippimittarista.
W202 200 cdi -00
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Näyttää väärin ainoastaan täydellä tankilla,mut jos ei siitä välitä,antaa olla
vaan sellaisenaan ei tartte tehdä mitään,kun ajat 30-100 km,mittari kyllä
näyttää lopun matkaa aivan oikein.

Mulla uudesta asti sama vika enkä viittinyt korjauttaa veholla "takuuseen"
se firma kun tapasi laittaa laskuun täyden hinnan takuusta huolimatta.
Mutta itse tehtynä helppo korjata noin kuin yllä sanottu,alakautta proput
pois.
Vastaa Viestiin