Rivipumppu "tukossa"!?!
Rivipumppu "tukossa"!?!
Ei kai voi olla...? Mutta kuitenkin W124 300 TD vm '91 kyseessä. Rupesi pikkuhiljaa hyytymään ajaessa, loppujen lopuksi sammui, käynnistyi vielä pari kertaa mutta sen jälkeen ei enää innostunut. Polttoainetta tulee aina rivipumpulle asti mutta ei pääse suuttimiin asti. Perkele. Eli tuntuu aivan kuin rivari ois tukossa jostain. Kokemuksia, neuvoja?
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Siirtopumppu sano työsuhteen irti? Suodatin tukossa? Saa ilmaa? Sammutin ei kait mene päälle ja senhän näkee kun kattoo onko pois päältä kun käyttää virtoja päällä?Hillbilly kirjoitti:Ei kai voi olla...? Mutta kuitenkin W124 300 TD vm '91 kyseessä. Rupesi pikkuhiljaa hyytymään ajaessa, loppujen lopuksi sammui, käynnistyi vielä pari kertaa mutta sen jälkeen ei enää innostunut. Polttoainetta tulee aina rivipumpulle asti mutta ei pääse suuttimiin asti. Perkele. Eli tuntuu aivan kuin rivari ois tukossa jostain. Kokemuksia, neuvoja?
Et kait jossain vaiheessa tankannu polttoainetta jota toit vanhassa AIV tms. kanisterissa


Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Nesteen talvidieseliä tankki täynnä ja suodatinkin on vaihdettu ihan hetki sitten. Siirtopumppu pelittää. Tällä hetkellä polttoaine liikkuu; kanisteri --> facet-pumppu --> rivipumpun sisäänmenobanjo. Rivipumpun paluubanjo --> kanisteriin.
Polttoaine kiertää hyvin tossa järjestelmässä, eli tulee aina paluun kautta kanisteriin. Starttaamalla ei polttoaine tule suuttimille (Löysätty suuttimia, kaikki kuusi). Eli ei lähe käyntiin.
Sammutin näyttäisi toimivan (nousee ylös kytkettäessä virrat päälle). Onko mahdollista että sammutin on jäänyt päälle, vaikka vipu liikkuu normaalisti?
Tippaakaan polttoainetta ei mene suuttimiin asti, joten mikä pumpun sisällä voi sitä rajoittaa(tässä tapauksessa katkaista), muu kuin sammutinvivusto?
Rivipumpun perässä on kaksi sähköliitäntää, voisko liittyä ongelmaan? Auto on manuaalivaihteinen, ilmastoinnilla.
Polttoaine kiertää hyvin tossa järjestelmässä, eli tulee aina paluun kautta kanisteriin. Starttaamalla ei polttoaine tule suuttimille (Löysätty suuttimia, kaikki kuusi). Eli ei lähe käyntiin.
Sammutin näyttäisi toimivan (nousee ylös kytkettäessä virrat päälle). Onko mahdollista että sammutin on jäänyt päälle, vaikka vipu liikkuu normaalisti?
Tippaakaan polttoainetta ei mene suuttimiin asti, joten mikä pumpun sisällä voi sitä rajoittaa(tässä tapauksessa katkaista), muu kuin sammutinvivusto?
Rivipumpun perässä on kaksi sähköliitäntää, voisko liittyä ongelmaan? Auto on manuaalivaihteinen, ilmastoinnilla.
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Kokeileppa käyttää morkoolia irti jos sillä paranis.
Edit: Vai oliko tämä vapari?
Edit: Vai oliko tämä vapari?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Vapari.
Tosi outo tapaus,yksi startti kohta poltettu.
Tosi outo tapaus,yksi startti kohta poltettu.
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Nuo ei liity ongelmaan. Toinen on sähkönen tyhjäkäynnin säätö ja toinen ilmeisesti nykimisesto. On kyllä kummallinen ongelma. Meneekö se sammutinvipu varmasti ihan ylös asti?Hillbilly kirjoitti:Rivipumpun perässä on kaksi sähköliitäntää, voisko liittyä ongelmaan? Auto on manuaalivaihteinen, ilmastoinnilla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Kyllä vipu näyttäs toimivan normaalisti.
Nyt ollaan sitkeästi koitettu ilmata rivaria aina suuttimille asti, ja vihdoinkin rupes tavaraa tulemaan. Onkohan sittenkin siirtopumppu irtisanoutunu...
Täytyy mennä vielä räpeltämään, raporttia tulee jahka ongelma on selvinny.
Nyt ollaan sitkeästi koitettu ilmata rivaria aina suuttimille asti, ja vihdoinkin rupes tavaraa tulemaan. Onkohan sittenkin siirtopumppu irtisanoutunu...
Täytyy mennä vielä räpeltämään, raporttia tulee jahka ongelma on selvinny.
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Jos kerta vaan tuollanen ongelma on niin avaappa polttoainesuodattimen päältä se pultti ja laita ihan täyteen vaikkapa moottoriöljyä. Sitten vaan paluuputki irti ja starttaa
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Selitäs tarkemmin tämän operaation tarkoitustaSiekkinen kirjoitti:Jos kerta vaan tuollanen ongelma on niin avaappa polttoainesuodattimen päältä se pultti ja laita ihan täyteen vaikkapa moottoriöljyä. Sitten vaan paluuputki irti ja starttaa
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Jos sinne on jääny ilmaa ja ei sen takia vaan lähe. On tullu yhen 300 dtn kanssa vastaan että ei lähe vaikka kuinka yrittää sahata mutta kun täyttää suodattimen kokonaan niin lähtee.
Edit: Niin ja unohdin jo kokonaan alotusviestin jossa sanottiin että ajossa sammu
sorry sekaannus.
Edit: Niin ja unohdin jo kokonaan alotusviestin jossa sanottiin että ajossa sammu

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Jos tankkaa samaan aikaan kun tankkiauto täyttää huoltoaseman säiliöitä saattaa saada niin paljon paskaa tankkiin että saa repullisen vaihtaa suotimia ennenkuin asettuu.Monelle sattunut noin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Mese kehrää taas. Viaksi voi kaiketi määritellä suodattimien jonkinsortin tukkeutumisen, jonka seurauksena on jostakin päässyt ilmaa polttoaineen sekaan. Eli sitkeä ilmaaminen toi eloa pellin alle.
Kiitokset kaikille osallistuneille, pitäydyn mersumiehenä...
Kiitokset kaikille osallistuneille, pitäydyn mersumiehenä...
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Olikos dieseli siis mersun, tarkka suodattimistaan?
Lukenut olen muilta merkeiltä että o-renkaassa ollut ongelmia ainakin wv merkeillä ja muistelen myös että mersulla.Siis tarvike suodattimissa.
Ja tuo tankkaus homma on tosi ja jotkut jopa sanoo jos käynnissä ollessa tankkaa niin möyrähtää ja suotimet tukkoon ja ilmaahan se jostain repäisee jos ei saa löpöä.
Ainakin jos säiliö auto purkaa lastia niin mennä kaffelle tai tulla myöhemmin tankille.
Lukenut olen muilta merkeiltä että o-renkaassa ollut ongelmia ainakin wv merkeillä ja muistelen myös että mersulla.Siis tarvike suodattimissa.
Ja tuo tankkaus homma on tosi ja jotkut jopa sanoo jos käynnissä ollessa tankkaa niin möyrähtää ja suotimet tukkoon ja ilmaahan se jostain repäisee jos ei saa löpöä.
Ainakin jos säiliö auto purkaa lastia niin mennä kaffelle tai tulla myöhemmin tankille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Tarvikesuodin...
---->Boschi-kauppaan.

---->Boschi-kauppaan.
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Ei sillä ole väliä onko se suodin tarvike vaiko ei.
Tankin imuputken sihti voi olla tukossa.
Tankin imuputken sihti voi olla tukossa.
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Joo.. Eipäs paukutellakaan henkseleitä vielä. Toi sihti täytyy kans tarkastaa. Muttamutta... Jos siirtopumppu on rikki, niin onko se totaalisesti kaput, vai voisko se toimia osittain...?
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Jos tankkisuodin joka on imupuolella niin kakku ei kyllä liiku ja varmasti vetää ilmaa jostakin.On tapauksia että tankki ei saa korvaus ilmaa, huotin ei toimi niin tankin vetää kurttuun.
Mutta suodatin hommaan wv autoissa on yleinen vika käyntiin lähdössä tämä tarvike suodin kun kaverilla samanlaisia ongelmia ja taas foorum auttoi.
Todennäköisesti imu sihti on tukossa.
Mutta suodatin hommaan wv autoissa on yleinen vika käyntiin lähdössä tämä tarvike suodin kun kaverilla samanlaisia ongelmia ja taas foorum auttoi.
Todennäköisesti imu sihti on tukossa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Ei sotketa volskuja näihin kun ne suotimetkin on ihan erilaisia. 

Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Terve mersu foorumi, kaikella kunnioituksella aloitan tässä topikissa.. tämä kun on mieleenkiintoinen tapaus.
Naftan saannilta vaikuttaa. monasti vaikka tavaraa kulkee niin sitä ei kuitenkaan ole riittävästi.
Joskus tuollainen rivipumppu on yhtä helvettiä ilmata, jos vain mahdollista niin hinaaminen on tehokas ilmaus tapa, eli putket auki ja koukun jatkoksi jos vain mahdollista, niin säästä mahdolliselta startin polttamiselta.
joskus putsannu tuon tankin sihti, mese kun sammui kesken ajon. se oli aivan uskomattoman töhnän peitossa, ihme että mikään on menny läpi ..
siirtopumpusta lähtee kusenkeltaainen letku nafta suotimelle. kulkeeko tässä ilmaa kuplia ?
joskus siírtis saatta näyttää ettää pumppaa tavaraa, vaikka paineet ovat heikohkot.
1 mahdollisuus : naftan saanti rajoitettu tankista , aiheuttanuta ilmaa järjestelmään , ei ole ilmattu kunnolla / täytetty suotimet enne sahausta.
mitä mieltä Forum on STARTTI PILOTIN käytöstä tähän moottoriin ? siitä kun kuule niin paljon ristiriitaista tietoa.
Naftan saannilta vaikuttaa. monasti vaikka tavaraa kulkee niin sitä ei kuitenkaan ole riittävästi.
Joskus tuollainen rivipumppu on yhtä helvettiä ilmata, jos vain mahdollista niin hinaaminen on tehokas ilmaus tapa, eli putket auki ja koukun jatkoksi jos vain mahdollista, niin säästä mahdolliselta startin polttamiselta.
joskus putsannu tuon tankin sihti, mese kun sammui kesken ajon. se oli aivan uskomattoman töhnän peitossa, ihme että mikään on menny läpi ..
siirtopumpusta lähtee kusenkeltaainen letku nafta suotimelle. kulkeeko tässä ilmaa kuplia ?
joskus siírtis saatta näyttää ettää pumppaa tavaraa, vaikka paineet ovat heikohkot.
1 mahdollisuus : naftan saanti rajoitettu tankista , aiheuttanuta ilmaa järjestelmään , ei ole ilmattu kunnolla / täytetty suotimet enne sahausta.
mitä mieltä Forum on STARTTI PILOTIN käytöstä tähän moottoriin ? siitä kun kuule niin paljon ristiriitaista tietoa.
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Mä en näitä pieniä dieseleitä itse uskaltais pilotilla kiusata.
Tuo hinaamalla ilmaaminen on hyvä vaihtoehto, samoin kannattaa kattella koko naftalinja tankilta asti ettei se sieltä mistään hauko ilmaa mukaan.
Tuo hinaamalla ilmaaminen on hyvä vaihtoehto, samoin kannattaa kattella koko naftalinja tankilta asti ettei se sieltä mistään hauko ilmaa mukaan.
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
No nämä nyky pilotit on laimeita mutta ei se nyt sitä ilmausta kyllä paljoa auta.
Aasin potku taas on tehokkainta mitä nyt löytyy,ennen oli GO ja jos holtittomasti käytti niin moottori sano poks.
Normi ilmausta vaan ja jos se ei helpolla ilmaudu on vikaa jossakin .Eli käy linjasto ja ehkä o-renkaatkin liitoksista läpi ja sit vasta kokeile starttailla.
Aasin potku taas on tehokkainta mitä nyt löytyy,ennen oli GO ja jos holtittomasti käytti niin moottori sano poks.
Normi ilmausta vaan ja jos se ei helpolla ilmaudu on vikaa jossakin .Eli käy linjasto ja ehkä o-renkaatkin liitoksista läpi ja sit vasta kokeile starttailla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
juurikin näin.. Ohita tankki-siirtopumppu osio. Laita kannusta letku suoraan siirtopumppuun . Jos toimii hyvin näin, hyvä on. Sitten koplaat imuletkun takaisin mersun omaan polttoaine putkistoon. jos mersu alkaa oireilemaan .. vika on putkistoissaa.atlas kirjoitti:Eli käy linjasto ja ehkä o-renkaatkin liitoksista läpi ja sit vasta kokeile starttailla.
Emme ole koskaan rikkoneet diesel moottoria pilottia ruikatessa.. etukammio koneet pää asiassa Valmetteja, Chevyjä 6.5 , transiittii pajeroo..
Pahasti ilmaa ottanut pumppu, niin kyllä siinä pilotilla saa koneen pyörähtämään reippaammin. Kunhan ei ruuttaa kuumaan koneeseen. Kylmä moottori ja ottaa hehkut pois. Mersulla tämäkin käy niin näppärästi.
Tätähän en tietenkään suosittele kellekkään.. mutta näin minä olen tehnyt .
Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
No niin, vika on paikallistettu. Ruosteen raiskaama polttoaineputki. Vuotaa aika tarkkaan takarenkaan keskiosan kohdalta.Oisko neuvoja kuinka kannattais korjata. Aika hankala paikka päästä käsiksi ellei ala purkamaan. Ekana tuli mieleen katkaista putki vuotokohdasta ja ujuttaa oikean kokoista letkua liitokseksi. Ja klemmarit tietty. Toistaiseksi mennään lisätankilla ja sähköpumpuilla 

Re: Rivipumppu "tukossa"!?!
Noin olen itse korjannutHillbilly kirjoitti:No niin, vika on paikallistettu. Ruosteen raiskaama polttoaineputki. Vuotaa aika tarkkaan takarenkaan keskiosan kohdalta.Oisko neuvoja kuinka kannattais korjata. Aika hankala paikka päästä käsiksi ellei ala purkamaan. Ekana tuli mieleen katkaista putki vuotokohdasta ja ujuttaa oikean kokoista letkua liitokseksi. Ja klemmarit tietty. Toistaiseksi mennään lisätankilla ja sähköpumpuilla


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103