Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia) Palaute
Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia) Palaute
Tilasin osia ja kuten tavaksi on jo tullu tarkistan uusista nivelistä aina että onko rasva siellä missä pitää ja onko sitä riittävästi.
Kumi on läpinäkyyvä ilmeisesti muovia ja vaikutti ennen purkamista sille että vaseliini oli kiinni suojakumissa ei itse nivelessä. Prosessimielessä ajateltuna varmaan näin onkin. Kumi laitetaan tod. näk. viimeisenä paikoilleen ja vaseliini on pistetty siihen. Siistimpääkin kasata.
No vaseliinia vaikutti olevan ihan kohtuullinen määrä tosin enempikin saisi olla mutta itse pallo vaikutti olevan kuiva. Tokihan paikalleenasennuksessa kumi menee osittain kasaan jolloin vaseliini menee sinne minne sen pitääkin mennä ja varmaan nimismiehenkiharoissa viimeistään.
Jokatapauksessa varmistan että voitelu on riittävä ennen kun pistän osan paikalleen.
kuvat:
http://kuvablogi.com/nayta/3341275/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/3341276/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kumi on läpinäkyyvä ilmeisesti muovia ja vaikutti ennen purkamista sille että vaseliini oli kiinni suojakumissa ei itse nivelessä. Prosessimielessä ajateltuna varmaan näin onkin. Kumi laitetaan tod. näk. viimeisenä paikoilleen ja vaseliini on pistetty siihen. Siistimpääkin kasata.
No vaseliinia vaikutti olevan ihan kohtuullinen määrä tosin enempikin saisi olla mutta itse pallo vaikutti olevan kuiva. Tokihan paikalleenasennuksessa kumi menee osittain kasaan jolloin vaseliini menee sinne minne sen pitääkin mennä ja varmaan nimismiehenkiharoissa viimeistään.
Jokatapauksessa varmistan että voitelu on riittävä ennen kun pistän osan paikalleen.
kuvat:
http://kuvablogi.com/nayta/3341275/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/3341276/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Jari Ke, To 15.12.2011 16:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Kuvia)
Sitten kun nupin koneistusjälki on tuota luokkaa niin ihmekkös se ettei nivelet kestä.
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Kuvia)
ne on rasvauriaMika.T kirjoitti:Sitten kun nupin koneistusjälki on tuota luokkaa niin ihmekkös se ettei nivelet kestä.

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Kuvia)
viimeks, kun vaihdoin raidetangonpäitä, niin tein saman homman. muistin foorumilta tapauksen, että oli ollu uudet nivelet ihan vallan kuivat. tsekkasin sitten, että onko siellä uudessa raidetangonpäässä vaseliinia, vai ei. ja olihan siellä, mutta vähän samanlailla, ku tossa ylläolevassa. tuuppasin sitten vähän uutta perään ja paikoilleen. ja KL:n saksalaiset nivelet nekin oli.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Kuvia)
Mielestäni näihin kirjoituksiin pitäisi aina laittaa minkävalmistajan osa on. Saman febin/minkä tahansa made in germany tai vaikka naurusaaret kun voi ostaa myös muualta kuin kl:varaosasta. Samoin esim. Motonet myy monen merkkisiä osia. Febin/muun tunnetun osan voi tuurilla saada sieltäkin. Huonolla tuurilla vielä huonomman. Huonoa osasta ei tee se kuka sen myy. Selvisikö nyt pointti kaikille.
Tätä viestiä oli pakko selventää, valitan.
Tätä viestiä oli pakko selventää, valitan.
Viimeksi muokannut markoala, La 12.11.2011 10:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Kuvia)
napa kirjoitti:ne on rasvauriaMika.T kirjoitti:Sitten kun nupin koneistusjälki on tuota luokkaa niin ihmekkös se ettei nivelet kestä.![]()
Juu niin on mutta kovin on karkean oloiseksi jätetty. Sileä kuula jossa muutamia vähän noita suurempia rasvauria olisi parempi. tulisi kuulalle "kantopinta-alaa" enemmän.
Tuo kun heiluu tuolla muovipintaa vasten niin se kuluu äkkiä pilalle jos kuulan koneistus on kovin karkeaa.
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Kuvia)
Kannattaisikohan nuo kuvat kommentteineen lähettää myyjällekin?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Kuvia)
Eipä tuo koneistusjälki heti ittellekkään tullu mieleen mutta totta on ettei tuo kyllä vakuuta. Auto johon pallo on menossa on nähny tietä noin 700t ja olen kerran ennenkin vaihtanu siihen saman pallon joka nytkin on menossa vaihtoon. Toisenpuolen pallo on orkkis. Se ekavaihto saattoi olla aivan turhakin. Niin ja myös se joka siellä nyt on vaihdontarpeessa on hankittu KL:tä
Ei muuten ollu feb ei. Ihan Lemförder made in Germany
Piraattiko kun itte pallossa ei paljon leimoja ole
Kuva laatikosta http://kuvablogi.com/nayta/3342068/" onclick="window.open(this.href);return false;
Toinen kuva laatikosta http://kuvablogi.com/nayta/3342069/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähikuva ainoasta merkistä mikä itte pallosta löytyy http://kuvablogi.com/nayta/3342070/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei muuten ollu feb ei. Ihan Lemförder made in Germany


Kuva laatikosta http://kuvablogi.com/nayta/3342068/" onclick="window.open(this.href);return false;
Toinen kuva laatikosta http://kuvablogi.com/nayta/3342069/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähikuva ainoasta merkistä mikä itte pallosta löytyy http://kuvablogi.com/nayta/3342070/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Kuvia)
ZF:lle Saksaan lähti mailia. Katotaan mikä heidän kommentti on. En paljon kaunistellu asiaa. Luulisi että ymmärtävät asian vakavuuden kun kuvia on netissä kaikkien nähtävillä. Laitoin siis linkit kuviin. Niin ja jos eivät ymmärrä vakavuutta niin postaan vaikkapa tän topiikin niille luettavaksi vaikkeivat sitä ymmärräkkään mutta näkevät sen että asiaa on käsitelty laajemminkin satojen lukijoitten voiminTimo L. kirjoitti:Kannattaisikohan nuo kuvat kommentteineen lähettää myyjällekin?

Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Kuvia)
Näyttäisi olevan Lemförderin logo stanssattuna palloon:Jari Ke kirjoitti: Piraattiko kun itte pallossa ei paljon leimoja ole![]()

Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia)
sen verran vielä,et mulla oli uusi lemfölderin raidepää väljä tossa joku aika sitte,et ei nekää aina onnistu....
Diesel on puhtaampi
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Kuvia)
No hyvä juttu. Eivät sit voi piiloutua sen taakse et ei olisi aito osa kyseessä. Tälle herralle laitoin mailia klaus.hader@zf.com Tiä sit menikö oikealle kaverille.Mika B kirjoitti:Näyttäisi olevan Lemförderin logo stanssattuna palloon:Jari Ke kirjoitti: Piraattiko kun itte pallossa ei paljon leimoja ole![]()
Muutkin vaan reklamoimaan jos aihetta on. Ei yhden miehen protesti vielä isoa juttua tee. Ei peeveli tu mitään kun ns. merkkivalmistajiinkaan ei enää voi luottaa

Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia)
Tuon vuoksi laitoin rasvanipat, jotka täytän keväisin ja syksyisin. Toivottavasti se antaa lisää kilometrejä?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Mersumies
- Viestit: 2583
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Kuvia)
Tuollainen "laatu" on pitkän ja huolellisen tuotekehityksen tuottamaa tietoisesti valmistettua sontaa. Valmistajat varovatJari Ke kirjoitti: Ei peeveli tu mitään kun ns. merkkivalmistajiinkaan ei enää voi luottaa
nykyään erittäin tarkasti ettei linjalta pääse vahingossa myyntiin mitään kestävää tuotetta.
Pallonivelen valmistaminen auton iän kestäväksi on teknisesti ja kustannuksiltaan helppo tehtävä. Mutta sitä ei haluta tehdä niin.
Parikymmentä vuotta sitten Mercedes Benz teki vielä laadukkaita autoja. Kuten myös Toyota, jonka markkinaosuuksien valloitus perustui nimenomaan erittäin kestäviin autoihin.
Itselläni oli aikanaan Toyota Corolla vuosimallia -91 ja kilometrejä takana myytäessä noin 270 000 ja kaikki alustan nivelet alkuperäisiä ja virheettömässä kunnossa.
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Kuvia)
tämä on niin tottaE200kompressor kirjoitti:Tuollainen "laatu" on pitkän ja huolellisen tuotekehityksen tuottamaa tietoisesti valmistettua sontaa. Valmistajat varovatJari Ke kirjoitti: Ei peeveli tu mitään kun ns. merkkivalmistajiinkaan ei enää voi luottaa
nykyään erittäin tarkasti ettei linjalta pääse vahingossa myyntiin mitään kestävää tuotetta.
Pallonivelen valmistaminen auton iän kestäväksi on teknisesti ja kustannuksiltaan helppo tehtävä. Mutta sitä ei haluta tehdä niin.
Parikymmentä vuotta sitten Mercedes Benz teki vielä laadukkaita autoja. Kuten myös Toyota, jonka markkinaosuuksien valloitus perustui nimenomaan erittäin kestäviin autoihin.
Itselläni oli aikanaan Toyota Corolla vuosimallia -91 ja kilometrejä takana myytäessä noin 270 000 ja kaikki alustan nivelet alkuperäisiä ja virheettömässä kunnossa.

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 2583
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Kuvia)
Saksalainen nuukuus on kyllä ihan totta. Etupyörän laakerissa oli hieman välystä ja säätäessä kävi ilmi ettei laakerissanapa kirjoitti:... mutta tämä suojakumin alle tarkistaminen ja edes rasvan lisääminen on ihan refleksi jo...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
ainakaan yhtään ylimääräistä rasvaa ollut kun ei lähes 12 vuoden jälkeen vielä rasvakuppiin saakka tavannut:
http://kuvablogi.com/kb/mercedes_kompressor/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Kuvia)
Lähti muistutusmaili kuvineen jossa näkyy montako kertaa tätä topiikkia on luettu. Samat tiedot lähti myös kuvista.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia)
Kannattaisikohan tuollaiset raidetangon päät yms. nivelet kaivaa jatkossa originaaleina 400-500tkm ajettuina romuttamolta kun ne varmaan kestää toiseen kertaan samat kilsat uusien rasvojen kanssa, toisin kuin nämä tekeleet jotka tuskin ilmaisia ovat.
Och samma på engelska:
Maybe we should all start buying tie rod ends, and the likes, from the junkyard as original MB parts, at 400-500kkm they probably will handle the same distance with some new grease, unlike these bungles that are far from free.
Och samma på engelska:
Maybe we should all start buying tie rod ends, and the likes, from the junkyard as original MB parts, at 400-500kkm they probably will handle the same distance with some new grease, unlike these bungles that are far from free.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia)
laitetaan tähänkin topikkiin,,
eikös ne vehon pallukat oo samoja mitä kl:län ? + veho muistaakseni korottanut pallon hintaa naurettaviin lukemiin , oliko se siellä jo jossain 50e tietämillä ?
kerätään kolehti ja mä haen veholta tuon pallon , laitetaan avaten niin nähdään sen laatu...
eikös ne vehon pallukat oo samoja mitä kl:län ? + veho muistaakseni korottanut pallon hintaa naurettaviin lukemiin , oliko se siellä jo jossain 50e tietämillä ?
kerätään kolehti ja mä haen veholta tuon pallon , laitetaan avaten niin nähdään sen laatu...
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia)
Tämä taisi jo olla selvitettynä mutta jos tarvetta ilmenee niin mukana ollaan. Laita vain vaikkapa oma topiikki sille.epk kirjoitti:laitetaan tähänkin topikkiin,,
eikös ne vehon pallukat oo samoja mitä kl:län ? + veho muistaakseni korottanut pallon hintaa naurettaviin lukemiin , oliko se siellä jo jossain 50e tietämillä ?
kerätään kolehti ja mä haen veholta tuon pallon , laitetaan avaten niin nähdään sen laatu...
Huomenna laitan sitte KL:lle reklamaation ja tuon toisen tapauksen vois myös laittaa. Vastauksia ei kuulu ZF:ltä

Ettei vain olis kiinapaskaa ja leimat sitte muka takeena laadulle

Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia)
Viimeks ku kajaanista ostin hartikaiselta niin hyvä etten pyörtyny siitä hinnastaepk kirjoitti:laitetaan tähänkin topikkiin,,
eikös ne vehon pallukat oo samoja mitä kl:län ? + veho muistaakseni korottanut pallon hintaa naurettaviin lukemiin , oliko se siellä jo jossain 50e tietämillä ?
kerätään kolehti ja mä haen veholta tuon pallon , laitetaan avaten niin nähdään sen laatu...


MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
S210 320CDI 02
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia)
Juu eipä tunnu tarvike pallot mitään huippulaatua olevan. Motonetin pallo kesti 3-4 vuotta ja noin 40000km ja oli vielä se kalliimpi saksalaismalli. Toisella puolella ilmeisesti edelleen alkuperäinen 

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia)
Varmasti on laatu huonontunut mutta, vaikuttaako näihin hajoamisiin mitenkään madallukset ja normia leveämmät renkaat, erikoiset camperit ja muut kulmat...jäykemmät alustat ja huonot tiet ?karvinen kirjoitti:Juu eipä tunnu tarvike pallot mitään huippulaatua olevan. Motonetin pallo kesti 3-4 vuotta ja noin 40000km ja oli vielä se kalliimpi saksalaismalli. Toisella puolella ilmeisesti edelleen alkuperäinen
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia)
Mulla ainakin vakio renkaat ja alusta. Tiet on toki kelirikkoaikaan huonossa kunnossa.LopenUupunut kirjoitti:Varmasti on laatu huonontunut mutta, vaikuttaako näihin hajoamisiin mitenkään madallukset ja normia leveämmät renkaat, erikoiset camperit ja muut kulmat...jäykemmät alustat ja huonot tiet ?karvinen kirjoitti:Juu eipä tunnu tarvike pallot mitään huippulaatua olevan. Motonetin pallo kesti 3-4 vuotta ja noin 40000km ja oli vielä se kalliimpi saksalaismalli. Toisella puolella ilmeisesti edelleen alkuperäinen
.
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia)
Mulla on myös vakioalusta ja 185/65R15 renkaat alla. Vahdin auton kuntoa kuin hullu puuroa. Vehon alapallot kesti aika tarkkaan vuoden alla, sen jälkeen oli pakko vaihtaa. Alkuperäiset kesti 19 vuotta ja olivat vaihdettaessa paremmassa kunnossa.
Minua ainakin henkilökohtaisesti korpeaa perkeleesti (siis paljon) se, ettei edes tehtaan paketissa oleviin ns. alkuperäisvaraosiin voi enää laadun puolesta luottaa. Kai siellä mersulla ajatellaan että vain hullut ajaa enää näin vanhoilla autoilla ja niiden varaosiin ei panosteta enää yhtään. On kai tämä parempi vaihtoehto kuin se, ettei varaosia enää saisi ollenkaan. Omistan esim. kaksi autoa johon ei saa ollenkaan enää moottorin kumityynyjä tai iskarin yläpään kumeja.
Minua ainakin henkilökohtaisesti korpeaa perkeleesti (siis paljon) se, ettei edes tehtaan paketissa oleviin ns. alkuperäisvaraosiin voi enää laadun puolesta luottaa. Kai siellä mersulla ajatellaan että vain hullut ajaa enää näin vanhoilla autoilla ja niiden varaosiin ei panosteta enää yhtään. On kai tämä parempi vaihtoehto kuin se, ettei varaosia enää saisi ollenkaan. Omistan esim. kaksi autoa johon ei saa ollenkaan enää moottorin kumityynyjä tai iskarin yläpään kumeja.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia)
Heippa
Tuotteen elinkaaren optimoimeseksi kutsutaan sitä, että tuhrataan sellanen osanen, joka ei kestä kauempaa kuin valmistaja tai tukkutilaaja haluaa.
Aasiaan:
Toi kuva jossa hometta muuten runsaassa vaseliinissa - mistä se on otettu?
Autohan tavallan roikoo sen pallon varassa. Joskin iskari tukee ylhäältä, jottei taivas romahda... (Iskarin kunto siis elintärkeetä.)
Ja näin kantava ja kuluva osa on se pallon "yläolkapäät". Ja se osahan ei näy jos ei oo bolzi putsattu ja tappi tyrkätty ääriasentoon.
Aivan yks ja sama jos alaosa ja pallon yläosa on vaikka mitä röpelöö tai kierrettä.
Jossain joku kirjotti että pallo hierois jotain muovia vasten - ei kai nyt oikeessa autossa!
Hieno homma, et reklamoidaan jos kelvotonta on käteen tarttunu. Tosin kandee tsekata ekaks ettei itell oo väärinkäsitysta jostakin.
Tuotteen elinkaaren optimoimeseksi kutsutaan sitä, että tuhrataan sellanen osanen, joka ei kestä kauempaa kuin valmistaja tai tukkutilaaja haluaa.
Aasiaan:
Toi kuva jossa hometta muuten runsaassa vaseliinissa - mistä se on otettu?
Autohan tavallan roikoo sen pallon varassa. Joskin iskari tukee ylhäältä, jottei taivas romahda... (Iskarin kunto siis elintärkeetä.)
Ja näin kantava ja kuluva osa on se pallon "yläolkapäät". Ja se osahan ei näy jos ei oo bolzi putsattu ja tappi tyrkätty ääriasentoon.
Aivan yks ja sama jos alaosa ja pallon yläosa on vaikka mitä röpelöö tai kierrettä.
Jossain joku kirjotti että pallo hierois jotain muovia vasten - ei kai nyt oikeessa autossa!
Hieno homma, et reklamoidaan jos kelvotonta on käteen tarttunu. Tosin kandee tsekata ekaks ettei itell oo väärinkäsitysta jostakin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-(* )(*)-
--) . (--
-(_Y_)-
Nuorena halusin muuttaa maailmaa - ei onnistunut
Sittemmin vaimoani - turhaan
Nyt vain omaa itseäni - vaikeeta sekin... joskin ainoa, joka toimii.
--) . (--
-(_Y_)-
Nuorena halusin muuttaa maailmaa - ei onnistunut
Sittemmin vaimoani - turhaan
Nyt vain omaa itseäni - vaikeeta sekin... joskin ainoa, joka toimii.
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia)
Katsos toi kuva tarkemmi. Kyllä pallon ja nivelen rungovälissä on nylon tms. vastaava muovi. Ja niin on narinoissakin.p3h kirjoitti: Jossain joku kirjotti että pallo hierois jotain muovia vasten - ei kai nyt oikeessa autossa!
http://kuvablogi.com/nayta/3341276/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia)
No kyllä vain.p3h kirjoitti: Jossain joku kirjotti että pallo hierois jotain muovia vasten - ei kai nyt oikeessa autossa.
Ja siksi älkää ikinä lämmittäkö näitä niveliä kaasupilleillä tms. lämmitettäessä pallo tiivistyy siihen sulavaan muovipintaan ja nivelen sisälle tulee lämmetessään valtava paine kunnes se nivel "räjähtää" palasiksi.
Joskus lentää se kuula sieltä sisältä miljoonaa seinään (tai päin naamaa) ja joskus poksahtaa se nivelen pohja huishelvettiin.
Re: Otettu KL:n uuden alapallon kumi pois (Lisää Kuvia)
Koettu onMika.T kirjoitti:No kyllä vain.
Ja siksi älkää ikinä lämmittäkö näitä niveliä kaasupilleillä tms. lämmitettäessä pallo tiivistyy siihen sulavaan muovipintaan ja nivelen sisälle tulee lämmetessään valtava paine kunnes se nivel "räjähtää" palasiksi.
Joskus lentää se kuula sieltä sisältä miljoonaa seinään (tai päin naamaa) ja joskus poksahtaa se nivelen pohja huishelvettiin.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103