S211 - Johtosarjan veto kiinteälle akkulaturiasennukselle

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re: S211 - Johtosarjan veto kiinteälle akkulaturiasennuksell

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: S211 - Johtosarjan veto kiinteälle akkulaturiasennuksell

Viesti Kirjoittaja Tomp »

PaHa kirjoitti: mitä akkua w211 käyttää apuna kun pääakku on vajaa tehoinen?
Startatessa jos iso akku on tyhjä, ei käytä mitään toista akkua apunaan. Virtaa ei silloin yksinkertaisesti vain ole. Ja pikku akku on ainoastaan jarruille, mikäli isosta akusta loppuu virta, se ei ole apuvirtaa antamassa kuin jarruille.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: S211 - Johtosarjan veto kiinteälle akkulaturiasennuksell

Viesti Kirjoittaja woke »

Käsittääkseni se pikkuakku on tarvittaessa yhteydessä koko auton sähköjärjestelmään, eikä vain jarruille.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
K-N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Su 26.12.2010 12:16
Paikkakunta: 02

Re: S211 - Johtosarjan veto kiinteälle akkulaturiasennuksell

Viesti Kirjoittaja K-N »

Vähän ohi aiheen mutta,eikö sedanissa saa anettua apu virtaa kuin peräluukun kautta? ja rikkooko apu virta helpolla auton boxeja?
JA miten teillä onko auton akku kestänyt jos 2viikkoa pakkasessa ja kylmä käynistys?
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13781
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S211 - Johtosarjan veto kiinteälle akkulaturiasennuksell

Viesti Kirjoittaja DBFI »

woke kirjoitti:Käsittääkseni se pikkuakku on tarvittaessa yhteydessä koko auton sähköjärjestelmään, eikä vain jarruille.
Tämä oli vanha viesti mutta voisit määritellä mitä tarkoittaa "tarvittaessa"? Tarvittaessa pikkuakku kytketään kyllä ison akun rinnalle sillä isolointireleellä mutta kytkentä tehdään vain jos pikkuakkua pitää ladata tai jos iso akku yllättäen ei pysty antamaan virtaa. Tuossa tilanteessa mittaristo huutaa punaista eli sillä pikkuakulla ei auton sähköjärjestelmiä syötetä kuin sen aikaa että auton saa pysäytettyä (voi se kestää hetken pidempäänkin mutta tuskin kuski uskaltaa kokeilla).
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13781
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S211 - Johtosarjan veto kiinteälle akkulaturiasennuksell

Viesti Kirjoittaja DBFI »

K-N kirjoitti:Vähän ohi aiheen mutta,eikö sedanissa saa anettua apu virtaa kuin peräluukun kautta? ja rikkooko apu virta helpolla auton boxeja?
JA miten teillä onko auton akku kestänyt jos 2viikkoa pakkasessa ja kylmä käynistys?
Ei kai kunnollinen laturi riko mitään autosta riippumatta mihin sen kytkee kunhan napaisuus on oikein. Moottoritilassa ei ole apuvirralle syöttöpisteitä mutta on siellä monessa paikassa niin paksut johdot isoilla sulakkeilla pääakkuun kytkettynä että noihin voi huoletta syöttää muutaman ampeerin tehoisella laturilla virtaa.

Jos akku on kunnossa eikä autossa ole mitään vikaa (mikä estäisi esim. CAN-väylän ohjainbokseja menemästä virransäästötilaan) niin pari viikkoa kylmässä tai kuumassa ei paljoa akun varaustilaa hetkauta. Jos sinulla on ongelmia parin viikon jälkeen ja akku on kunnossa niin kannattaisi mittailla onko siellä ylimääräistä kulutusta, esim. sähköpenkkien ohjainlaitteet ja mitä niitä tavallisia vikakohteita onkin.
K-N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Su 26.12.2010 12:16
Paikkakunta: 02

Re: S211 - Johtosarjan veto kiinteälle akkulaturiasennuksell

Viesti Kirjoittaja K-N »

Ei kun miettisin että tammikuussa armeja koittaa,niin siellä joutuu seisomaan kylmässä aina pariviikkoa ja et jos sielä joutuu autosta autoon anta apu virtaa niin miten toimii,ettei riko ohjain boxeja,ja jos tässä ennen tulee vielä muutamaksi viikoksi kovia pakkasia niin tarvii antaa auton seistä viikonkin ja pistää käymään kylmiltään.
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: S211 - Johtosarjan veto kiinteälle akkulaturiasennuksell

Viesti Kirjoittaja woke »

DBFI kirjoitti:
woke kirjoitti:Käsittääkseni se pikkuakku on tarvittaessa yhteydessä koko auton sähköjärjestelmään, eikä vain jarruille.
Tämä oli vanha viesti mutta voisit määritellä mitä tarkoittaa "tarvittaessa"? Tarvittaessa pikkuakku kytketään kyllä ison akun rinnalle sillä isolointireleellä mutta kytkentä tehdään vain jos pikkuakkua pitää ladata tai jos iso akku yllättäen ei pysty antamaan virtaa. Tuossa tilanteessa mittaristo huutaa punaista eli sillä pikkuakulla ei auton sähköjärjestelmiä syötetä kuin sen aikaa että auton saa pysäytettyä (voi se kestää hetken pidempäänkin mutta tuskin kuski uskaltaa kokeilla).
Niin sitä tarkoitin että kait se pikkuakkukin välllä tarttee latausta.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13781
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S211 - Johtosarjan veto kiinteälle akkulaturiasennuksell

Viesti Kirjoittaja DBFI »

woke kirjoitti: Niin sitä tarkoitin että kait se pikkuakkukin välllä tarttee latausta.
Isoa akkua kuormittaa parkissa erilaiset sähkölaitteet jotka on kytketty "jatkuvaan sähköön" vaikkakin ohjainlaitteet menevät lepotilaan (kunnossa ollessaan). Varashälytin vie toisen mokoman virtaa, normi peruskulutuksen päälle. Sellainen 40 - 80 mA plus akun sisäinen vuoto tyhjentävät isonkin akun jos auto on useita viikkoja parkissa.

Pikkuakku on kokonaan irti auton sähköjärjestelmästä auton ollessa parkissa eli sitä tyhjentää vain akun sisäinen vuoto. Pikkuakkua taas ajon aikana ei kuluta mikään (ellei tule joku vika joka pudottaa pääakun jännitteet ajon aikana, silloin pikkuakku tulee hetkeksi apuun) ja tarvittaessa sitä ladataan ajon aikana eli ehjän pikkuakun lataamiseen parkissa en keksi mitään tarvetta.
Vastaa Viestiin