w124 meni rikki.
w124 meni rikki.
autona w124 250tdt st automaatti.
ilmeisesti jotain ylimäärästä pääsi vaihdelaatikon "kurkistus reijästä" sisään. kesken kiihdytyksen alko kuuluun hirveetä kolinaa ja pauketta. no, ajoin sivuun ja sammutin auton. eka pelästyin, että kone meni rikki. mutta tarkemmin tutkittua nokka pelti ylhäällä selvis, että kaikki öljyt pysyy sisällä. auton allekkaan ei tullu lätäkköö. no sitten uskallauduin laittaan koneen tulille. ei lähde! startti vaan naksahtaa. no parin kerran jälkeen lähtee kone pyöriin, mutta vaivalloisesti. lopulta se lähti käyntiin ja kävikin ihan normaalisti, paitsi, että semmonen älytön räpätys ja kolina tuli kierrosten mukaan. noo, ajelin sitten parin sadan metrin päähän nosturille. auto ylös ja ihmetteleen. en muista oliko siinä lootan kurkistusreijässä sitä suojaläppää, mutta nyt se ainakin puuttuu. ja kun siitä reijästä kattelee, niin jotain epämäärästä rautaa näkee. oisko vetolevy menny rikki?
onko arvauksia, että mitä kaikkee on rikki ja miks!? voiko vetolevy mennä "voimasta" rikki? tässä on semmonen pelkkä ohut peltilätkä, missä on hammaskehä kiinni.
ilmeisesti jotain ylimäärästä pääsi vaihdelaatikon "kurkistus reijästä" sisään. kesken kiihdytyksen alko kuuluun hirveetä kolinaa ja pauketta. no, ajoin sivuun ja sammutin auton. eka pelästyin, että kone meni rikki. mutta tarkemmin tutkittua nokka pelti ylhäällä selvis, että kaikki öljyt pysyy sisällä. auton allekkaan ei tullu lätäkköö. no sitten uskallauduin laittaan koneen tulille. ei lähde! startti vaan naksahtaa. no parin kerran jälkeen lähtee kone pyöriin, mutta vaivalloisesti. lopulta se lähti käyntiin ja kävikin ihan normaalisti, paitsi, että semmonen älytön räpätys ja kolina tuli kierrosten mukaan. noo, ajelin sitten parin sadan metrin päähän nosturille. auto ylös ja ihmetteleen. en muista oliko siinä lootan kurkistusreijässä sitä suojaläppää, mutta nyt se ainakin puuttuu. ja kun siitä reijästä kattelee, niin jotain epämäärästä rautaa näkee. oisko vetolevy menny rikki?
onko arvauksia, että mitä kaikkee on rikki ja miks!? voiko vetolevy mennä "voimasta" rikki? tässä on semmonen pelkkä ohut peltilätkä, missä on hammaskehä kiinni.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 meni rikki.
Onkai niihin tullut hiushalkeamia ja lopulta sitten pettää kokonaan.Luulisin että turbiinin kiinnitys kohdat on ehjät ettei tartte tubia vaihtaa,pelkkä vetolevy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18
Re: w124 meni rikki.
Pitääkö peräti huolestua, ei minullakaan ole ollut koskaan sitä suojusta sen reijän edessä
Onkohan monellekin käynyt että vierasesine on aiheuttanut särkymisen?

Re: w124 meni rikki.
Vieras esine ei kyllä mene sinne jos ei itse laita.
Tuli vain mieleen jos auto on käynnistynyt niin veto levy on ehjä koska startti kehä on yhteydessä kampiakseliin eli turbiini on irti vetolevystä.
Tiedä sitten miten se on vääntänyt turbiinin akseleita laatikon puolelta mutta toivottavasti ei.
Tuli vain mieleen jos auto on käynnistynyt niin veto levy on ehjä koska startti kehä on yhteydessä kampiakseliin eli turbiini on irti vetolevystä.
Tiedä sitten miten se on vääntänyt turbiinin akseleita laatikon puolelta mutta toivottavasti ei.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 meni rikki.
niin. kyllähän se sen hajoomisen jälkeen pisti vähän hanttiin, eikä meinannu käynnistyä. ja oli silminnähden jotain rökönä siellä kurkistusreijässä. en oo viä jaksanu alkaa tutkiin, mutta eiköhän sekin selviä aikanaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 meni rikki.
Onko turbiinin pultti jäänyt löysälle ja nyt se on siellä solmussa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w124 meni rikki.
veskola kirjoitti:Onko turbiinin pultti jäänyt löysälle ja nyt se on siellä solmussa ?
Ääni tälle.
turbiinin pultit löysällä ja irronnu.
Re: w124 meni rikki.
Mulla ei jenkeissä ollut koskaan turbiininsuojaa paikallaan ja siitä oli kolmasosa siis näkyvissä. Siellä käy sellainen viuhuna, ettei sinne saa mitään esinettä heitettyä edes tarkoituksella mihinkään väliin.
Kaverin volvosta otettiin pari vuotta sitten yksi turbiininkiinnityspultti pois välistä. Se oli melko kuluneen näköinen, mutta hyvin se kiilasi koko vehkeen jumiin.
Kaverin volvosta otettiin pari vuotta sitten yksi turbiininkiinnityspultti pois välistä. Se oli melko kuluneen näköinen, mutta hyvin se kiilasi koko vehkeen jumiin.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: w124 meni rikki.
jees. toistaseks ei tosiaan tietoa, että mikä on rikki ja mistä syystä, mutta huomenna, tai ylihuomenna ajattelin purkaa tosta toosan pois, niin näkee, että mikä siellä on morjestanu.
kuinkas, onko foorumilaisilla tietoa, että minkälainen vetolevy/vauhtipyörä kuuluu olla OM602:sen jatkeena ja 722.3 askin välissä? tässä, mikä nyt on ilmeisesti menny rikki oli siis pensamersun vetolevy. olisko ollu 300:sen pensan vetoley. ja se on semmonen onnettoman näkönen peltilätkä. ajattelin, että kuuluiskohan diiselissä/turbodiiselissä olla aina joku vahvempi valuteräksestä tehty vauhtipyän/vetolevy?
ainakin w124 OM603 300D vaparista, kun purin laatikon irti, niin vetolevy oli semmonen paksu valuteräksinen ja painava kappale. melkein muistutti enemmänkin perinteistä manuualin vauhtipyärää. että mikä sinne sitten kannattaa laittaa..
kuinkas, onko foorumilaisilla tietoa, että minkälainen vetolevy/vauhtipyörä kuuluu olla OM602:sen jatkeena ja 722.3 askin välissä? tässä, mikä nyt on ilmeisesti menny rikki oli siis pensamersun vetolevy. olisko ollu 300:sen pensan vetoley. ja se on semmonen onnettoman näkönen peltilätkä. ajattelin, että kuuluiskohan diiselissä/turbodiiselissä olla aina joku vahvempi valuteräksestä tehty vauhtipyän/vetolevy?
ainakin w124 OM603 300D vaparista, kun purin laatikon irti, niin vetolevy oli semmonen paksu valuteräksinen ja painava kappale. melkein muistutti enemmänkin perinteistä manuualin vauhtipyärää. että mikä sinne sitten kannattaa laittaa..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 meni rikki.
Ei se ainakaan tuossa omassa 603 turbossa ole mikään onneton peltilätkä vaan ihan kunnon valuapera8x kirjoitti:ja se on semmonen onnettoman näkönen peltilätkä. ajattelin, että kuuluiskohan diiselissä/turbodiiselissä olla aina joku vahvempi valuteräksestä tehty vauhtipyän/vetolevy?
ainakin w124 OM603 300D vaparista, kun purin laatikon irti, niin vetolevy oli semmonen paksu valuteräksinen ja painava kappale. melkein muistutti enemmänkin perinteistä manuualin vauhtipyärää. että mikä sinne sitten kannattaa laittaa..

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 meni rikki.
kumpihan tuonne olisi "parempi" näihin pikku piristettyihin tuo pelti malli vai kunno kiekko 

w201 om605
Re: w124 meni rikki.
niinpä. sitä kattelinkin sillon, kun sitä tonne laittelin, että mahtaakohan kestää. no eipä se kestäny. tarvii varmaan laittaa sinne tommonen kunnon valumöykky. ehkä se siitä sitten taas jokupäivä liikkuu niinku pitääkin.
ihan näin offtopiccina: ihmeen kestäviä se mersu on noista koneista tehny. tälläkin (vakio)padalla on ajettu jo varmaan 600tkm, mistä aika lähelle 80tkm on ns. ST:llä menty. kone ei ole moksiskaan tehonlisäyksestä, mutta tuntuu, että moni muu paikkaa ei siitä tehosta niin tykkää. laatikoita on menny, kun leipää. kytkimiä on räpäläilty jos jonkin laista. ja mitä kaikkee muuta näiden ohella?!? renkaita tietty ja niveliä. mutta muuten on kyllä kone ja muu auto pelannu. eikä tämä ole vielä edes huippuunsa viritetty peli, vaan pikkasen piristetty raksapaku, millä esim. tulee helposti perässä kärry ja muutenkin toimii hyvin kaiken romun kuskaamiseen.
ihan näin offtopiccina: ihmeen kestäviä se mersu on noista koneista tehny. tälläkin (vakio)padalla on ajettu jo varmaan 600tkm, mistä aika lähelle 80tkm on ns. ST:llä menty. kone ei ole moksiskaan tehonlisäyksestä, mutta tuntuu, että moni muu paikkaa ei siitä tehosta niin tykkää. laatikoita on menny, kun leipää. kytkimiä on räpäläilty jos jonkin laista. ja mitä kaikkee muuta näiden ohella?!? renkaita tietty ja niveliä. mutta muuten on kyllä kone ja muu auto pelannu. eikä tämä ole vielä edes huippuunsa viritetty peli, vaan pikkasen piristetty raksapaku, millä esim. tulee helposti perässä kärry ja muutenkin toimii hyvin kaiken romun kuskaamiseen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 meni rikki.
Ite pitäsin tuon diisselikoneen vakion. Luulis että tuo kone jaksaa sitäkin pyörittääjekku90 kirjoitti:kumpihan tuonne olisi "parempi" näihin pikku piristettyihin tuo pelti malli vai kunno kiekko

Kyllä nuo ihmeen kestäviä on. Tuolla omalla on ajettu ST:nä joku 10 tkm ja yhteensä jotain 500tkm luokkaa. Takakelkan puslat ei taho kestää. Eikä ripustukset muutenkaan

Ei edes huohota tyhjäkäynnillä


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 meni rikki.
jee jee. kaikki paskana. no ei ny ihan, mutta ei oo kaukana. vetolevy tuhannen mutkalla. hyvä, ku sain pultit auki. samalla selvis sekin, miks mersu kusee öljyä. kallistuksen vakaajan pidike oli murtunu toisesta päästä ja vakain oli hakannu öljypohjan halki. ohut hiushalkeema, mutta pitkä. vastahan mää tohon toiseen meseen vaihdoin öljypohjan, niin menew jo melkein rutiinilla. pistän kuvia ehtoommalla tonne omaan projekti osioon, nii halukkaat saa kattella. miten se menikään, tää mersun räplääminen on parasta, mita mersumies voi housut jalassa tehdä..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 meni rikki.
Oliko vetolevy erillinen kolmikulmainen peltiläpyskä vai samaapuuta hammaskehän kanssa?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: w124 meni rikki.
tosta pääsee katteleen kuvien kera. en saanu vielä turbiinia irti, niin ei siellä mitään niin kovin kiinnostavaa ole, mutta jos kuitenkin haluaa vilkasta, niin tosta pääsee tonne mun rojekti topikkiin. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=150" onclick="window.open(this.href);return false;
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E