Ruosteläikän korjauksesta...???

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1646
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruosteläikän korjauksesta...???

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tuota tinausta minäkin alunperin suosittelin:
"Klassinen hieno menetelmä on tinaus, mutta harvalle mahdollinen toteuttaa. Siksi jää kaksi konstia: jos hiottu paikka on varsin tasainen, niin se voidaan tiivistää ja pohjustaa 2K epoksi......"

Mutta kun ajattelin, että tässä oli tarkoitus jeesata TI-miehiä :wink:

Oman w123 takakaaret olen vaihtanut joskus '90-luvun puolivälissä, ja silloin vedin Migillä tiiviin sauman. Eli tuo sauma on
kestänyt vain hyvälaatuisella kitillä siloitettuna. Sekään ei tahdo ihan satunnäiseltä käyttäjältä onnistua. Sauman taaakse olen
tosiaan ruutannut heti, ja tietysti myöhemminkin koteloainetta - suojaamaton hitsaussauma alkaa kerätä ruostetta heti taakseen.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Dasfma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 04.06.2011 12:47

Re: Ruosteläikän korjauksesta...???

Viesti Kirjoittaja Dasfma »

Tinaus välineethän ovat hyvin halpoja. Tinatangot muistaakseni maksavat 16e kpl. Jokaiselta varmasti löytyy jokin puulasta jolla levittää, jokin rätti millä pyyhkäistä tinanpohjuste aineen ja kaasupoltin maksoin muistaakseni 30e paikkeilla. Pohjusteen hintaa en muista. Mutta se on totta, jos saa mikillä hitsattu tiiviinsauman, niin silloin ei ole suurtahätää, kunhan muistaa sen kotelonsuoja-aineet laittaa heti ja aika ajoin jälkeenkin. Kotelosuoja-aineita voisi käyttää melko useasti sillä se on nykyään spray pullojen ansiosta helppoa ja suhteellisen halpaa. Ei kovin kauaa mene kun menee ne yleisemmät reijät läpi.
Vastaa Viestiin