S 1990 luvulta...
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
S 1990 luvulta...
tuollainen iski silmään, varsinkin sisustuksen osalta....erikoinen että kangas materiaalina, enpä ole koskaan nähnyt tässä mallissa muita kuin nahkasisustoja...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/4372627" onclick="window.open(this.href);return false;
mitkäs muuten on tämän mallin (w140) tärkeimmät tsekkaukset jos tuollaista lähtisi harrasteautoksi hankkimaan ?
.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/4372627" onclick="window.open(this.href);return false;
mitkäs muuten on tämän mallin (w140) tärkeimmät tsekkaukset jos tuollaista lähtisi harrasteautoksi hankkimaan ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
- Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu
Re: S 1990 luvulta...
Älä osta puolipanssaroitua..saatikka täys.
Re: S 1990 luvulta...
No tuo on noita aivan ensimmäisiä yksilöitä, kun ei näytä edes airbagejä olevan, eikä ilmastointiakaan.
No tietysti kaikki ne vakiovuotopaikat, mistä M104:n tirsuaa öljyjä täytyy tarkistaa. Sitten kaikki pyöränkaaret, ovien pohjat ja jos pääsee tutkimaan taka-akselin poikkipalkkia ja niiden kiinnityksiä sekä kaikkia niveliä noin ensalkuun.
Sitten kaikki konehuoneen sähköjohdot ovat niitä automaattisesti maatuvia ja hapertuvia, joten jos eristeet näyttää olevan kovia koppuroita, niin sähkövikaa on varmalla tulossa tai niitä jo on.
Tuo 320 oli silloin -91 vuonna kovakulutuksisen kritiikin kohteena. Tahtoi olla, ettei mitenkään alle kympin toimittajat tahtoneet testilenkeillään päästä. Samalla rahalla pääsee yhtä pitkän matkan 500:lla ja jos säästää haluaa matka-ajossa, niin sitten se on oltava 420.
Yhdenlainen insinöörien temmellyskenttähän se tuokin korisarja silloin 1990 luvulla oli. Muutamia hienoja juttuja olisi halunnut siirtyvän tuosta mallista vielä seuraaviinkin....noh W221:sessä on jo vähän samaa meininkiä kuin möhkössä.
No tietysti kaikki ne vakiovuotopaikat, mistä M104:n tirsuaa öljyjä täytyy tarkistaa. Sitten kaikki pyöränkaaret, ovien pohjat ja jos pääsee tutkimaan taka-akselin poikkipalkkia ja niiden kiinnityksiä sekä kaikkia niveliä noin ensalkuun.
Sitten kaikki konehuoneen sähköjohdot ovat niitä automaattisesti maatuvia ja hapertuvia, joten jos eristeet näyttää olevan kovia koppuroita, niin sähkövikaa on varmalla tulossa tai niitä jo on.
Tuo 320 oli silloin -91 vuonna kovakulutuksisen kritiikin kohteena. Tahtoi olla, ettei mitenkään alle kympin toimittajat tahtoneet testilenkeillään päästä. Samalla rahalla pääsee yhtä pitkän matkan 500:lla ja jos säästää haluaa matka-ajossa, niin sitten se on oltava 420.
Yhdenlainen insinöörien temmellyskenttähän se tuokin korisarja silloin 1990 luvulla oli. Muutamia hienoja juttuja olisi halunnut siirtyvän tuosta mallista vielä seuraaviinkin....noh W221:sessä on jo vähän samaa meininkiä kuin möhkössä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: S 1990 luvulta...
Aika kova hinta mielestäni tuossa linkin autossa. Maksoin vuosi sitten muutaman satasen enemmän omasta ja on viisi vuotta tuoreempi ja isommalla koneella ja paljon paremmilla varusteilla. On muuten kangaspenkit myös. Katit kannattaa vaihtaa jos helisevät, omasta toinen alkoi vähän jo ahdistaa, voi käydä kalliiksi muuten... Muuta vikaa ei vielä ole ollutkaan, tosin vain n. 15 000 ajanut. (kaikkiaan 270 000)
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: S 1990 luvulta...
Osta facelifti jos möhköön päädyt (95-98)
Ainakin minusta paremman näköinen vaikka ei siinä kovin suuria eroja olekkaan.
(puskurit, kylkimuovit, sivupeilit, ajovalot, takaluukku/valot jne)
Minullakin oli ensimmäinen möhkö tuollasella kangas sisustalla. (-95 s350td)
Ainakin minusta paremman näköinen vaikka ei siinä kovin suuria eroja olekkaan.
(puskurit, kylkimuovit, sivupeilit, ajovalot, takaluukku/valot jne)
Minullakin oli ensimmäinen möhkö tuollasella kangas sisustalla. (-95 s350td)
Re: S 1990 luvulta...
Harrasteautoni W140 600SEL -92 aj. 60tkm voisi olla kaupan W212:een siirtymisen myötä.
Laitoinkin sinulle jo privaviestiä asian tiimoilta, jos etsit lähes uuttavastaavaa autoa asialliseen hintaan.
Laitoinkin sinulle jo privaviestiä asian tiimoilta, jos etsit lähes uuttavastaavaa autoa asialliseen hintaan.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: S 1990 luvulta...
Nach kirjoitti:Harrasteautoni W140 600SEL -92 aj. 60tkm voisi olla kaupan W212:een siirtymisen myötä.
Laitoinkin sinulle jo privaviestiä asian tiimoilta, jos etsit lähes uuttavastaavaa autoa asialliseen hintaan.
Kiitokset tarjouksesta, auto on hieno...mutta passaan tuon 600 mallin ja taidan katsella 420 mallia....
Siihen kun löytyy jo tallista "varaosa-auto"

.
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: S 1990 luvulta...
Vaikuttaako tämä liian hyvältä ollakseen totta ?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/4444586" onclick="window.open(this.href);return false;
.?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/4444586" onclick="window.open(this.href);return false;
.?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: S 1990 luvulta...
Tämähän tuli jo aiemmin foorumille myyntiin..LopenUupunut kirjoitti:Vaikuttaako tämä liian hyvältä ollakseen totta ?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/4444586" onclick="window.open(this.href);return false;
.?
Hienolta näyttää.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=112022" onclick="window.open(this.href);return false;
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: S 1990 luvulta...
LopenUupunut kirjoitti:Vaikuttaako tämä liian hyvältä ollakseen totta ?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/4444586" onclick="window.open(this.href);return false;
.?
Oon tuota möhköä ihastellut päivittäin kun se tässä samassa taloyhtiössä majailee...
Ainakin perkuleesti se aina kiiltää vaikka kummonen kurakeli on liikenteessä kait sitä sitten puunataan jatkuvasti


S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: S 1990 luvulta...
Jaksaisiko joku w140:sen omistava mitata auton leveyden, peilit ulkona ja peilit taitettuna...?
Nimittäin tämä kaupunkiasunnon tallin ajoreikä on melko pieni...väykky menee justjust peilit levällään reiästä, sisällä on kyllä leveyttä ja pituutta.
Pienet ne on onkelmat mullakin...10cm jää väykyssä (5+5) tilaa karmmeihin...että mahtuuko w140 talliin
.
Nimittäin tämä kaupunkiasunnon tallin ajoreikä on melko pieni...väykky menee justjust peilit levällään reiästä, sisällä on kyllä leveyttä ja pituutta.
Pienet ne on onkelmat mullakin...10cm jää väykyssä (5+5) tilaa karmmeihin...että mahtuuko w140 talliin

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: S 1990 luvulta...
Peilit ulkona 217. Mutta kun ainoa varuste joka tuossa omassa ei toimi on juurikin peilien kääntö niin vastaus jää puutteelliseksi...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: S 1990 luvulta...
Möhkö on reilu 8cm väykkyä leveämpi.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: S 1990 luvulta...
Kiitos tiedosta...ovi on 220cm...taidan kävästä vkloppuna yhren kattastamassa....Mika.T kirjoitti:Möhkö on reilu 8cm väykkyä leveämpi.
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 13.10.2011 19:08
Re: S 1990 luvulta...
Itse katsoisin faceliftiä 5-vaihteisella 722.6 -vaihteistolla, jossa on jo momentinmuuntimen lukitustoiminto = säästää polttoainetta matka-ajossa noin 1l/100km verratuna 722.3 / 4V.
Bensakoneisissa 722.6:
6 syl 6.96 ->
8/12 syl 5.95 ->
6.96 tuli myös 6 syl malleihin vakiovarusteeksi ASR
Bensakoneisissa 722.6:
6 syl 6.96 ->
8/12 syl 5.95 ->
6.96 tuli myös 6 syl malleihin vakiovarusteeksi ASR
Always follow the only star.