W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Autona W211 (2004). Ongelma seuraavanlainen:
Takalasi ei oikein meinaa kunnolla sulaa keskeltä takalasia (reunoilta sulaa paremmin).
Ja aina kun takalasin lämmityksen laittaa päälle, niin alkaa ottamaan radioon todella kovasti häiriötä...
Takalasi ei oikein meinaa kunnolla sulaa keskeltä takalasia (reunoilta sulaa paremmin).
Ja aina kun takalasin lämmityksen laittaa päälle, niin alkaa ottamaan radioon todella kovasti häiriötä...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Mulla ottaa kanssa häiriötä radioon reippaasti. Varmaan tyyppivika.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Antenni taitaa olla integroitu takalasiin.Ainakin mun w203:ssa on.Ei ole ollut häiriöitä,vaikka lasinlämmitin olis päällä.Ehkä huono kontakti jossain johdoissa voi aiheuttaa häiriöitä.
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Riippuu myös mikä kanava päällä radiosta mulla esim. NRJ ei kuulu juuri lainkaan lämmitin päällä
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Osaako joku sanoa, että onko tuota(kin) "ominaisuutta" mahdollista saada jollain pois?
Ei voi kuin ihmetellä. On kyllä ihan käsittämättömiä vikoja, kun pitäisi olla kumminkin jonkinlainen laatuauto...
Ei voi kuin ihmetellä. On kyllä ihan käsittämättömiä vikoja, kun pitäisi olla kumminkin jonkinlainen laatuauto...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Jos takalasi sulaa vain reunoilta niin vaikuttaisi siltä ettei saa virtaa tarpeeksi tai langoissa on katkoksia.Ne katkokset voi aiheuttaa radioon niitä häiriöitä.Huono maadoitus voi olla myös syynä.Joku relekin siellä on,mutta ei tarkempaa tietoa.
Joitakin tapauksia on ollut,että takaluukunsaranat hiertävät johtoja poikki.
Joitakin tapauksia on ollut,että takaluukunsaranat hiertävät johtoja poikki.
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Takalasissa on lämmitysvastukset, ja myöskin radion antennit. Jossakin on vikaa jos vain reunoilta lämpenee ikkuna, näin ollen varmasti vaikuttaa myös kuuluvuuteenkin.
Vaikuttaa vain takakopan kannessa oleviin poltimoihin.ari y kirjoitti:Joitakin tapauksia on ollut,että takaluukunsaranat hiertävät johtoja poikki.
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Joo ja mullahan sulaa takalasi ainoastaan reunoilta. Siinä on takalasissa kyllä ne pystynauhat joita luulen radioantenneiksi, mutta mikähän toi musta "hainevä" on, joka on mulla tuossa takalasin yläreunassa (matkapuhelimen antenni?)?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Hainevä on normaalisti puhelimen antenni ja lisälämmittimen kauko-ohjauksen antenni. Siinä on myös GPS-antenni jos autossa on navigaattori.Jacka kirjoitti:Joo ja mullahan sulaa takalasi ainoastaan reunoilta. Siinä on takalasissa kyllä ne pystynauhat joita luulen radioantenneiksi, mutta mikähän toi musta "hainevä" on, joka on mulla tuossa takalasin yläreunassa (matkapuhelimen antenni?)?
Radion antenni sedanissa on takalasin yläosassa, ne viivat joista omistajat yleensä valittavat että lämmitin ei toimi kun ei sulata lasia sieltä ihan ylhäältä. Johdotukset on vähän erinäköisiäkin. Se pystyviiva varmaan tasaa potentiaalieroja lankojen välillä, siinähän ei kuulu kulkea yhtään virtaa jos jokainen vastuslanka olisi täsmälleen identtinen.
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Mulla väykyssä sulaa lasi mutta kyllä samalla alkaa kauhee suhina ja kohina radioonkiin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Mulla myös W211 -03 200CDI:n radio alkaa suhisemaan kun kytkee takalasinlämmittimen päälle.
Aika outo homma, tällänen voisi olla hyväksyttävää jossain -70 luvun autoissa mutta että sisäänajetussa mersussa!!
Onko joku saanut onnistuneesti näitä korjattua?
Aika outo homma, tällänen voisi olla hyväksyttävää jossain -70 luvun autoissa mutta että sisäänajetussa mersussa!!
Onko joku saanut onnistuneesti näitä korjattua?
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
No menee ne sisäänajetut liki kymmenen vuotta vanhat autot joskus rikki. Ja kai niitä lämmittimiä 70-luvulla sitten jo oli, antenni niistä ainakin lähti moneen kertaan kymmenen ensimmäisen käyttövuoden aikana (jos ei muuten niin vandaalien mukana) ja sekin häiritsee radion toimintaa.Jeremias kirjoitti:Mulla myös W211 -03 200CDI:n radio alkaa suhisemaan kun kytkee takalasinlämmittimen päälle.
Aika outo homma, tällänen voisi olla hyväksyttävää jossain -70 luvun autoissa mutta että sisäänajetussa mersussa!!
Onko joku saanut onnistuneesti näitä korjattua?
Tarkista korroosio takalasin lämmittimen syöttöjohdoista, erityisesti maadoituskaapelista, eiköhän se radio alla toimia häiriöittä taas.
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Mistä ne syöttöjohdot löytyy (auto W211, 2004, sedan)? Täytyy kans tarkastaa, ottaa jonkin verran hermoon tuo "laadukas" kohina...DBFI kirjoitti:No menee ne sisäänajetut liki kymmenen vuotta vanhat autot joskus rikki. Ja kai niitä lämmittimiä 70-luvulla sitten jo oli, antenni niistä ainakin lähti moneen kertaan kymmenen ensimmäisen käyttövuoden aikana (jos ei muuten niin vandaalien mukana) ja sekin häiritsee radion toimintaa.Jeremias kirjoitti:Mulla myös W211 -03 200CDI:n radio alkaa suhisemaan kun kytkee takalasinlämmittimen päälle.
Aika outo homma, tällänen voisi olla hyväksyttävää jossain -70 luvun autoissa mutta että sisäänajetussa mersussa!!
Onko joku saanut onnistuneesti näitä korjattua?
Tarkista korroosio takalasin lämmittimen syöttöjohdoista, erityisesti maadoituskaapelista, eiköhän se radio alla toimia häiriöittä taas.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
seuraile takalsin reuoista lähteviäJacka kirjoitti: Mistä ne syöttöjohdot löytyy (auto W211, 2004, sedan)? Täytyy kans tarkastaa, ottaa jonkin verran hermoon tuo "laadukas" kohina...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 13.10.2011 19:08
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Tähän ongelmaan on tehtaalta ohje: lasinlämmitin päälle 45min yhtäjaksoisesti, siis jotuu laittamaan käsin päälle 5min välein. Jos tämä ei auta -> takalasi vaihtoon.
Always follow the only star.
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
mitäs hyötyä tästä on? poltetaan loputkin toimivat karvatThe_best_or_nothing kirjoitti:Tähän ongelmaan on tehtaalta ohje: lasinlämmitin päälle 45min yhtäjaksoisesti, siis jotuu laittamaan käsin päälle 5min välein. Jos tämä ei auta -> takalasi vaihtoon.

X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Täh? Muakin kiinnostaa mitä tuo korjaa?The_best_or_nothing kirjoitti:Tähän ongelmaan on tehtaalta ohje: lasinlämmitin päälle 45min yhtäjaksoisesti, siis jotuu laittamaan käsin päälle 5min välein. Jos tämä ei auta -> takalasi vaihtoon.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Sitten kun on poltettu kaikki karvat poikki niin eipä radio enää kohise olisiko tää tehtaan perimmäinen yarkoitusskibe kirjoitti:mitäs hyötyä tästä on? poltetaan loputkin toimivat karvatThe_best_or_nothing kirjoitti:Tähän ongelmaan on tehtaalta ohje: lasinlämmitin päälle 45min yhtäjaksoisesti, siis jotuu laittamaan käsin päälle 5min välein. Jos tämä ei auta -> takalasi vaihtoon.

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Mistähän löytyy ne takalasin lämmittimen syöttökaapelit (w211)? Otin takakontin vasemmanpuolimmaisen verhoilun pois, mutta enpä löytänyt
ko kaapeleita/johtoja...
ko kaapeleita/johtoja...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Yksi asia sentään lohduttaa...
Se että muillakin on sama ongelma!
Olen ratkaissut asian niin, että kuuntelen Elmore Jamesiä CD:ltä niin kauan, kunnes takalasi on sula...
Se että muillakin on sama ongelma!

Olen ratkaissut asian niin, että kuuntelen Elmore Jamesiä CD:ltä niin kauan, kunnes takalasi on sula...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Lasin reunasta lähtee jostain kohdinJacka kirjoitti:Mistähän löytyy ne takalasin lämmittimen syöttökaapelit (w211)? Otin takakontin vasemmanpuolimmaisen verhoilun pois, mutta enpä löytänyt
ko kaapeleita/johtoja...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Onko kenelläkään tietoa, että tuleeko ne johdot mahdollisesti takakontin vasemman vai oikeanpuoleisen sivuverhoilun taakse (johtojen väritkin kiinnostaa)?CDI203 kirjoitti:Lasin reunasta lähtee jostain kohdinJacka kirjoitti:Mistähän löytyy ne takalasin lämmittimen syöttökaapelit (w211)? Otin takakontin vasemmanpuolimmaisen verhoilun pois, mutta enpä löytänyt
ko kaapeleita/johtoja...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Kuulemma ne radion ja takalasinlämmittimen maadoitus ym liittimet löytyy sedanissa kuskinpuoleisen C-pilarin verhoilun takaa, joten kysymys kuuluu että miten sen verhoilun saa pois niin että mitään pidikkeitä ym ei menisi rikki?Jacka kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa, että tuleeko ne johdot mahdollisesti takakontin vasemman vai oikeanpuoleisen sivuverhoilun taakse (johtojen väritkin kiinnostaa)?CDI203 kirjoitti:Lasin reunasta lähtee jostain kohdinJacka kirjoitti:Mistähän löytyy ne takalasin lämmittimen syöttökaapelit (w211)? Otin takakontin vasemmanpuolimmaisen verhoilun pois, mutta enpä löytänyt
ko kaapeleita/johtoja...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Kuskinpuolella c-pilarissa on syöttö takalasin lämppärille ja repsikan puolella maadoitus.se c-pilariin muovi on painettavilla muovilipareilla kiinni, tiiviste vaan pois oviaukosta ja sen jälkeen taivuttaa sitä verhousta oviaukon vierestä niin näkee sen valkosen kiinnike nastan. (jotenkin olevinaan kettumainen irroittaa)
Jos häiriöitä radioon aiheutuu niin takalasi vaihtoon, tosin aikamonella se häiriö ei sen jälkeen haittaa kun lasin hinnan kuulee .
Jos häiriöitä radioon aiheutuu niin takalasi vaihtoon, tosin aikamonella se häiriö ei sen jälkeen haittaa kun lasin hinnan kuulee .
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Korjasin juuri omasta mersustani (2003 S203) kyseisen vian. Lasia ei onneksi tarvinnut vaihtaa. Ilmeisesti on niin, että farmarissakin antenni on integroitu takalasin lämmittimeen, vaikka takasivulaseissakin on antennia muistuttavia lankoja. Oireina omassani oli heikompien asemien täydellinen häviäminen ja kanavahaun toimimattomuus, jos lämmitin oli päällä. Esim. täällä Lahden seudulla ainoa kuuluva kanava takalasin lämmitin päällä oli Radio Suomi. Lämmitin poissa päältä kaikki kanavat kuuluivat hyvin. Takalasin lämmitin toimi muuten hyvin, mutta muutamia lankoja siitä oli poikki. Korjasin aluksi kaikki huomaamani poikkinaiset langat korjausmaalilla ja radion toiminta parani huomattavasti: häiriötaso lisääntyi lämmitintä käytettäessä, mutta mm. Radio Rock kuului välttävästi silti. Huomasin, että oli vielä muutamia lankoja, joita en ollut huomannut rikkinäisiksi, joten merkkasin ne tussilla lasin lämmetessä. Kun ne oli korjattu, lämmittimen käytöllä ei tunnu enää olevan merkitystä radion kuuluvuuteen.
Luultavasti rikkinäiset langat aiheuttavat liikaa tasajännitekomponenttia antennisignaaliin, josta auton antennivahvistin ei erityisemmin pidä. Tai jotain muuta vastaavaa. Kannattaa kuitenkin korjailla ensin kaikki katkenneet langat lämppäristä ennen uuden lasin hankintaa tai erillisen antennin asennusta, sillä voi olla isokin merkitys. Itse käytin Kemon korjausmaalia, jota saa mm. Bebekistä. Vastaavaa tavaraa saa autotarvikeliikkeistä, mutta hinta tuntuu olevan huomattavasti korkeampi. Liekö sitten laatukin vastaavasti parempi, en ole kokeillut.
Radio-ohjelmien laatuun korjauksella ei ollut vaikutusta, valitettavasti.
Luultavasti rikkinäiset langat aiheuttavat liikaa tasajännitekomponenttia antennisignaaliin, josta auton antennivahvistin ei erityisemmin pidä. Tai jotain muuta vastaavaa. Kannattaa kuitenkin korjailla ensin kaikki katkenneet langat lämppäristä ennen uuden lasin hankintaa tai erillisen antennin asennusta, sillä voi olla isokin merkitys. Itse käytin Kemon korjausmaalia, jota saa mm. Bebekistä. Vastaavaa tavaraa saa autotarvikeliikkeistä, mutta hinta tuntuu olevan huomattavasti korkeampi. Liekö sitten laatukin vastaavasti parempi, en ole kokeillut.
Radio-ohjelmien laatuun korjauksella ei ollut vaikutusta, valitettavasti.
1971 L508D Kasten
1973 Unimog 416
1980 L613D Jumbo
2006 C320T CDI
1973 Unimog 416
1980 L613D Jumbo
2006 C320T CDI
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
JukkaR kirjoitti: Radio-ohjelmien laatuun korjauksella ei ollut vaikutusta, valitettavasti.

Ratkaisin Väykyssä ongelman niin, että kuuntelen Ylen Aikaista kun on lämppäri päällä (ko.asema ei kohise)
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Onko tietoa saattaako takalasin spoileri häiritä radion kuuluvuutta jotenkin? Koska se asettuu juuri näihin takalasissa olevien radion "lankojen" eteen. Toki eipä pieni kerros luntakaan sitä ole estänyt, mutta mietityttää vaan että kuuluukohan radio sit..
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Ajastinboxi (rele?) rikki
Viittaa mun mielestä siihen että tunnistaa käyttöajan (napinpainalluksen jälkeen) tulleen täyteen.....?
Minun mb w211 justiin korjattiin takalasinlämmitin. Vika oli takakontissa kuskinpuolella sivussa olevassa sulake/releiden pohjassa. Yksi liitin oli aikansa räpsinyt ja vioittanut sen liittimen poikki. Kaverini Jyri on oikea expertti näköjään. Kauan hänkin joutui vikaa etsimään, mutta kaveri ei antanut periksi. Niinhä hän sitten juotti sen liittimen kiinni
ja tuli parenpi kuin uutena. Samalla löytyi webaston käyntihäiriökin vika. Kiitokset Jyrille. 
Viittaa mun mielestä siihen että tunnistaa käyttöajan (napinpainalluksen jälkeen) tulleen täyteen.....?
Minun mb w211 justiin korjattiin takalasinlämmitin. Vika oli takakontissa kuskinpuolella sivussa olevassa sulake/releiden pohjassa. Yksi liitin oli aikansa räpsinyt ja vioittanut sen liittimen poikki. Kaverini Jyri on oikea expertti näköjään. Kauan hänkin joutui vikaa etsimään, mutta kaveri ei antanut periksi. Niinhä hän sitten juotti sen liittimen kiinni


www.winhunters.fi
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Ajastinboxi (rele?) rikki
Viittaa mun mielestä siihen että tunnistaa käyttöajan (napinpainalluksen jälkeen) tulleen täyteen.....?
Minun mb w211 justiin korjattiin takalasinlämmitin. Vika oli takakontissa kuskinpuolella sivussa olevassa sulake/releiden pohjassa. Yksi liitin oli aikansa räpsinyt ja vioittanut sen liittimen poikki. Kaverini Jyri on oikea expertti näköjään. Kauan hänkin joutui vikaa etsimään, mutta kaveri ei antanut periksi. Niinhä hän sitten juotti sen liittimen kiinni
ja tuli parenpi kuin uutena. Samalla löytyi webaston käyntihäiriökin vika. Kiitokset Jyrille.
Viittaa mun mielestä siihen että tunnistaa käyttöajan (napinpainalluksen jälkeen) tulleen täyteen.....?
Minun mb w211 justiin korjattiin takalasinlämmitin. Vika oli takakontissa kuskinpuolella sivussa olevassa sulake/releiden pohjassa. Yksi liitin oli aikansa räpsinyt ja vioittanut sen liittimen poikki. Kaverini Jyri on oikea expertti näköjään. Kauan hänkin joutui vikaa etsimään, mutta kaveri ei antanut periksi. Niinhä hän sitten juotti sen liittimen kiinni

www.winhunters.fi
Re: W211 ja takalasin lämmitin (häiriötä radioon)
Laitoin tämän korjausohjeen myös omaan viestiketjuun , missä kyselin samasta viasta.
Toivottavasti toimiva ohje.
Takalasin lämmittimen korjaus
Mimmi on tämän ansiokkaan selostuksen tekijä!
Kyllä löytyy helppo keino tarkistaa takalasin lämppärin vastuslankojen kunto JA vikapaikka.
Tarvittavat työkalut:
1, Yleismittari (lähinnä Jännitemittari alueena 0...14 volttia)
2, Alumiinifolion palanen (vaikka röökiaskista TOIM HUOM.)
3, Kynä, jolla merkitä katkoskohta lasiin (tussikynä kapealla kärjellä)
4, Sähköä johtavaa maalia
5, teippiä maalin rajaukseen
6, teräväkärkinen veitsi tai hienoa hiomapaperia (miel. veitsi TOIM HUOM.)
7, ohut vesivärisivellin (HUOM! KERTAKÄYTTÖINEN SIVELLIN)
Käynnistä auto ja kytke takalasin lämmitin päälle.
Kytke jännitemittarin toinen pää takalasin lämmittimen liittimeen (ei väliä kumpi ja kumpaan liittimeen, jos käytetään digitaalista yleismittaria, muuten huomioi napaisuus).
Kierrä folion palanen toisen mittapään ympärille jättäen vähän päästä auki
paina folioon kääritty mittapää keskelle vastuslankaa, jolloin mittarin pitäisi näyttää n. 4-8 volttia (ehjä vastuslanka)
Jos mittari näyttää nollaa, vika on mittapään ja vapaan liittimen välissä ja jos mittari näyttää 12-14 volttia vika on mittapäiden välissä.
siirtämällä folioon käärittyä mittapäätä pitkin vastuslankaa löytyy myös vikakohta (mittarin näyttö "hyppää" täydestä jännitteestä nollaan tai päinvastoin.)
vikapaikan löydyttyä merkitään paikka kynällä, KYTKETÄÄN TAKALASIN LÄMMITIN POIS PÄÄLTÄ, raaputetaan vastuslanka kirkkaaksi kupariseksi (tai alumiiniseksi) veitsellä tai hiomapaperilla epäpuhtauksien ja suojalakan poistamiseksi
laitetaan teipit vastuslangan ylä ja alapuolelle, sekoitetaan HYVIN sähköä johtava maali ja levitetään OHUT KERROS maalia ja ANNETAAN KUIVUA ILMAN TAKALASIN LÄMMITTIMEN PÄÄLLEKYTKENTÄÄ olosuhteista riippuen 1 vuorokausi (+20) pakkasessa voi olla vaikeuksia kuivumisen kanssa.
poistetaan teipit ENNEN MAALIN KUIVUMISTA (kannattaa poistaa heti maalin levityksen jälkeen).
jos epäselvää mailaa mulle, niin saat kuvitetun ohjeen ja kilometrin rautalankaa.
Mimmi
ps. saa käyttää vapaasti
Toivottavasti toimiva ohje.
Takalasin lämmittimen korjaus
Mimmi on tämän ansiokkaan selostuksen tekijä!
Kyllä löytyy helppo keino tarkistaa takalasin lämppärin vastuslankojen kunto JA vikapaikka.
Tarvittavat työkalut:
1, Yleismittari (lähinnä Jännitemittari alueena 0...14 volttia)
2, Alumiinifolion palanen (vaikka röökiaskista TOIM HUOM.)
3, Kynä, jolla merkitä katkoskohta lasiin (tussikynä kapealla kärjellä)
4, Sähköä johtavaa maalia
5, teippiä maalin rajaukseen
6, teräväkärkinen veitsi tai hienoa hiomapaperia (miel. veitsi TOIM HUOM.)
7, ohut vesivärisivellin (HUOM! KERTAKÄYTTÖINEN SIVELLIN)
Käynnistä auto ja kytke takalasin lämmitin päälle.
Kytke jännitemittarin toinen pää takalasin lämmittimen liittimeen (ei väliä kumpi ja kumpaan liittimeen, jos käytetään digitaalista yleismittaria, muuten huomioi napaisuus).
Kierrä folion palanen toisen mittapään ympärille jättäen vähän päästä auki
paina folioon kääritty mittapää keskelle vastuslankaa, jolloin mittarin pitäisi näyttää n. 4-8 volttia (ehjä vastuslanka)
Jos mittari näyttää nollaa, vika on mittapään ja vapaan liittimen välissä ja jos mittari näyttää 12-14 volttia vika on mittapäiden välissä.
siirtämällä folioon käärittyä mittapäätä pitkin vastuslankaa löytyy myös vikakohta (mittarin näyttö "hyppää" täydestä jännitteestä nollaan tai päinvastoin.)
vikapaikan löydyttyä merkitään paikka kynällä, KYTKETÄÄN TAKALASIN LÄMMITIN POIS PÄÄLTÄ, raaputetaan vastuslanka kirkkaaksi kupariseksi (tai alumiiniseksi) veitsellä tai hiomapaperilla epäpuhtauksien ja suojalakan poistamiseksi
laitetaan teipit vastuslangan ylä ja alapuolelle, sekoitetaan HYVIN sähköä johtava maali ja levitetään OHUT KERROS maalia ja ANNETAAN KUIVUA ILMAN TAKALASIN LÄMMITTIMEN PÄÄLLEKYTKENTÄÄ olosuhteista riippuen 1 vuorokausi (+20) pakkasessa voi olla vaikeuksia kuivumisen kanssa.
poistetaan teipit ENNEN MAALIN KUIVUMISTA (kannattaa poistaa heti maalin levityksen jälkeen).
jos epäselvää mailaa mulle, niin saat kuvitetun ohjeen ja kilometrin rautalankaa.
Mimmi
ps. saa käyttää vapaasti
C 350 - 12
BMW 518d -15
ex. CLS 500 -06
ex. E200 -12
ex. CLK320 -02
BMW 518d -15
ex. CLS 500 -06
ex. E200 -12
ex. CLK320 -02