c200 automaatti kolahtaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
makijt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 29.04.2003 11:13
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

c200 automaatti kolahtaa

Viesti Kirjoittaja makijt »

W202 c200 Esprit automaatti vm- 99 aj n. 250tkm

Automaattilaatikko alkanut kolahtamaan vaihtaessa jos ripeämmin kiihdyttää, rauhallisessa ajossa toimii normaalisti.

Ääni tuntuu kuuluvan laatikon ulkopuolelta.

-Laatikon kiinnike/kiinnikeitä löysällä?
-vaihtovaijereissa väljää?
-jotain muuta?

Poika kyllä sanoi, että hänellä ikäänkuin yritti "kolahtamalla" vaihtaa isommalle, ja lopulta "kolahduksen" kera vaihtoi.
-makijt-

1988 Honda Goldwing GL1500
1999 C 200 Esprit automat
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: c200 automaatti kolahtaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Olisko taas kerran ne takakelkan etupuslat rikki. Pienillä vaihteilla ei juurikaan kolise ja kun vaihtaa isoimman vaihteen niin kolahtaa pahasti. Tuntuuko ääni kuuluvan takaa vai keskivaiheilta? Voi olla myös rättinivel rikki. Tai laatikon kannatinkumi.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
makijt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 29.04.2003 11:13
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: c200 automaatti kolahtaa

Viesti Kirjoittaja makijt »

Ääni tuntui kuuluvan etupenkkien takaosan kohdalta, jos nyt ajaessa edes pystyy tarkkaan määrittämään.
-makijt-

1988 Honda Goldwing GL1500
1999 C 200 Esprit automat
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: c200 automaatti kolahtaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

makijt kirjoitti:Ääni tuntui kuuluvan etupenkkien takaosan kohdalta, jos nyt ajaessa edes pystyy tarkkaan määrittämään.
Rättinivel tai laatikon kannatinkumi vois olla jos ääni siitä tulee. On tuota kyllä varmaan aika vaikea tarkasti määrittää. Auton alla kun valon kanssa tutkailee niin huomaa. Takakelkan etukumit voi laskea mahollisuuksista pois kun nostat auton perän ilmaan, otat renkaat pois ja vääntelet korin ja takakelkan välistä kelkkaa alaspäin. Ei pitäis väljästi heilua.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin