210 -98 300tdt vikatilaan?
210 -98 300tdt vikatilaan?
Eilen ilmamassamittari vika ja uusi tilalle toimi eilen ihan ok. Aamulla käyntiin hyvin mutta tyhjäkäynti soutaa ja sammuvihdoin käynti tasaantui auto vikatilassa sammutin auton ja puolentunnin päästä vikoja lukemaan toimi ihan ok n.3-5km ja tääs menohalu hiipui tänään vikakoodi tuntematon 1403 muistaakseni (egr?) nyt pitäis jättää koko egr pois pelistä
mutta miten kannattaa tehdä pistin jo tukkoon tuon pakosarjasta lähtevän putken mutta pitääkö egr.lle menevistä letkuista kumpikin laittaa tukkoon? Vai toinen vaan? mut kumpi?
Ja onko merkitystä jos ja kun tuo egr.än( mangneettiventtiili 1letku ja 1sähköliitin 3 piuhaa) ilmeisesti rikki herjaako poiston jälkeen edelleen?
Haukua yritin kyl käyttää ja jotain myös löysin mutta vielä tarkennusta kaipaisin miten pitää toimia?Ja kaikki jutut vanhoja kuviakin oli mut ei enään näkyny ja ne ois ollu hyviä.
Nopeat neuvot tarpeen.
Kiitos jo etukäteen
mutta miten kannattaa tehdä pistin jo tukkoon tuon pakosarjasta lähtevän putken mutta pitääkö egr.lle menevistä letkuista kumpikin laittaa tukkoon? Vai toinen vaan? mut kumpi?
Ja onko merkitystä jos ja kun tuo egr.än( mangneettiventtiili 1letku ja 1sähköliitin 3 piuhaa) ilmeisesti rikki herjaako poiston jälkeen edelleen?
Haukua yritin kyl käyttää ja jotain myös löysin mutta vielä tarkennusta kaipaisin miten pitää toimia?Ja kaikki jutut vanhoja kuviakin oli mut ei enään näkyny ja ne ois ollu hyviä.
Nopeat neuvot tarpeen.
Kiitos jo etukäteen
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Eikö siihen magneettiventtiiliin tullu yks letku ja lähteny siitä sitten egr:lle?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
egr tulee 2 letkua toinen menee mangneettiventiilille mistä ei minun mielestä lähtenyt muuta kun 3 napainen sähköpiuha täytyy vielä tarkistaa.Ihmettelin mikä se on kun 1 letku vaan menee tai lähtee miten sen sit sanoo.
Ja toinen letku munee sit sellaiseen "purkkiin" mistä lähtee sit 2 letkua jonnekken 2 päältä ja 1 alta
Ja toinen letku munee sit sellaiseen "purkkiin" mistä lähtee sit 2 letkua jonnekken 2 päältä ja 1 alta
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Vai onko se mihin menee 1letku ja 3piuhaa ahtopaineen tunnistin??
Eli egr.ään menis vaan siitä purkilta 1letku? Ja sen kun tulppaa niin ei egr toiminnassa?? pakosarjan ja egr välinen putki tukittu peltilätkä välissä.
Eli egr.ään menis vaan siitä purkilta 1letku? Ja sen kun tulppaa niin ei egr toiminnassa?? pakosarjan ja egr välinen putki tukittu peltilätkä välissä.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Se mihin menee imusarjalta suoraan yks letku ja tulee liitin niin se on ahtopaineen tunnistin. Se on kiinni tulipellissä. Turbon vieressä on yks "purkki" eli alipaine/ahtopaineventtiili jossa on kolme letkua. Yks tulee alipainelinjasta, yks menee hukkaportille, yks lähtee purkin pohjasta suodattimelle ja tulee vielä sähköliitinkin. Kuva helpottais asiaa kun en muista ulkoa minkänäkönen se konehuone oli. Om605 koneessa egr-kellolta menee yks letku tulipellin läpi "purkkiin" josta lähtee letku t-haaralle. Itse tulppasin sen egr:ltä tulipeltiin menevän letkun eikä tullut vikakoodia. Ei kyllä tullu paljon muustakaanJku kirjoitti:Vai onko se mihin menee 1letku ja 3piuhaa ahtopaineen tunnistin??
Eli egr.ään menis vaan siitä purkilta 1letku? Ja sen kun tulppaa niin ei egr toiminnassa?? pakosarjan ja egr välinen putki tukittu peltilätkä välissä.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Tuossa näkyy järjestyksessä nuita om605 koneen alipaineputkia. Ja sitten tuo ahtopaineventtiili ja ahtopainetunnistin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Tarviiko tätä käyttää jossain koneessa poistamassa tuo egr jollain ohjelmalla?
Tuskin kun ei mikään cdi ole?
Ja kiitos siekkinen kuvista ym.. vähän on erin näköisiä kun tuolla 300tdt pellin alla mut luulisin nyt ymmäräväni paremmin (ehkä)
täytyy tänään vielä purkaa imusarja ym.. pois ja putsailla egr eväät pois ja jos onnistuis sen poistamaan käytöstä ilman vikatilaa
Tuskin kun ei mikään cdi ole?
Ja kiitos siekkinen kuvista ym.. vähän on erin näköisiä kun tuolla 300tdt pellin alla mut luulisin nyt ymmäräväni paremmin (ehkä)
täytyy tänään vielä purkaa imusarja ym.. pois ja putsailla egr eväät pois ja jos onnistuis sen poistamaan käytöstä ilman vikatilaa
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Omassa -97 290td:ssä tulppasin tuon erg venttiilin ei mennyt vika tilaan. Kaverin saman vuosimallin 300td tulppasin erg venttiilin niin pamahti vikatilaan.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Se vähän vaihtelee että meneekö vikatilaan vai ei. Itselläkin tullu vastaan samanlaisia tilanteita että itellä ei vaan millään mene vikatilaan ja joillakin menee heti. Ja jos menee niin se pitää sitten poistaa ohjelmoimalla.arska10 kirjoitti:Omassa -97 290td:ssä tulppasin tuon erg venttiilin ei mennyt vika tilaan. Kaverin saman vuosimallin 300td tulppasin erg venttiilin niin pamahti vikatilaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Sotkee ilmeisesti jotenkin ilmamassamittarin tuo egr poisto nyt toiminu ihmeen pitkään kun jätin ilmamäärä mittarin piuhan irti täytyy ens viikolla ihmetellä lisää.
Harkittava ohjelmalla poistoa jos se onnistuu tuohon.
Harkittava ohjelmalla poistoa jos se onnistuu tuohon.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Onnistuu se ohjelman poisto. Samalla voit laitattaa vähän lisää voimaaJku kirjoitti:Sotkee ilmeisesti jotenkin ilmamassamittarin tuo egr poisto nyt toiminu ihmeen pitkään kun jätin ilmamäärä mittarin piuhan irti täytyy ens viikolla ihmetellä lisää.
Harkittava ohjelmalla poistoa jos se onnistuu tuohon.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Ei toimi auto vaikka laittaa egr.än toimintaan menee vikatilaan muutaman kilometrin jälkeen.
Mutta kun ottaa ilmamäärä mittarin piuhan irti niin sit ei mene mutta ei ihan kaikki oo pelissä ainakin tuntuu sille.
Ja ei ollut egr kovin likainen kun putsaili kaikki paikat. Täytyy vielä käydä vika tiedot lukemassa että mitä nyt vikana.
Onko tuolle egr systeemille joku sulake ja samoin ilmamäärä mittarille???
Mutta kun ottaa ilmamäärä mittarin piuhan irti niin sit ei mene mutta ei ihan kaikki oo pelissä ainakin tuntuu sille.
Ja ei ollut egr kovin likainen kun putsaili kaikki paikat. Täytyy vielä käydä vika tiedot lukemassa että mitä nyt vikana.
Onko tuolle egr systeemille joku sulake ja samoin ilmamäärä mittarille???
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
KL.stä ostin ja vaikuttaa siltä että turhaan vika jossain muualla.Jolle kirjoitti:Mistä ostit ilmamäärämittarin?
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Kyllä, vajailla tehoilla mennään vaikkei varsinaisesti vikatilassa olekaan.Mutta kun ottaa ilmamäärä mittarin piuhan irti niin sit ei mene mutta ei ihan kaikki oo pelissä ainakin tuntuu sille.
wiimax.fi
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Olisiko kenelläkään egr ventiiliä myydä enään muuta selitystä keksi kun et tuossa se viallinen jumittaa liian jäykkä ei liiku tarpeeksi tai jotain
tai jos jollain olis et vois edes kokeilla.
Ohjelmointi on sit kyllä vielä yks vaihtoehto mutta auto on äidin ja sille riittää nuo vakio tehotkin hyvin.
(onnessaan ajanu melkeen vuoden vikatilassa!)
tai jos jollain olis et vois edes kokeilla.
Ohjelmointi on sit kyllä vielä yks vaihtoehto mutta auto on äidin ja sille riittää nuo vakio tehotkin hyvin.
(onnessaan ajanu melkeen vuoden vikatilassa!)

2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Ei kannata päättelemällä etsiä vikaa, ensin testeriin ja sitten osia vaihtamaan tarpeen mukaan.enään muuta selitystä keksi
wiimax.fi
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Jku kirjoitti:Ohjelmointi on sit kyllä vielä yks vaihtoehto mutta auto on äidin ja sille riittää nuo vakio tehotkin hyvin.
(onnessaan ajanu melkeen vuoden vikatilassa!)
Ennen vian selvittämistä ei kannata mennä turhaan ohjelmoimaan. Tehoja ei ole pakko lisätä vaan EGR:än voi poistaa ohjelmasta erikseen. Tuo on vaan sen verran kallis ratkasu että ei kannata sitä turhaan tehdä vaan ehtiä ensin vika.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Testerissä käyny vaikka kuinka monesti vika 1403 aina eli egr vika ohjaus venttiili ehjä (mangneettiventtiili)dealer kirjoitti:Ei kannata päättelemällä etsiä vikaa, ensin testeriin ja sitten osia vaihtamaan tarpeen mukaan.enään muuta selitystä keksi
Eli ei paljoon muuta voi olla enään.
Ja eikös egr poisto ohjelmalla poistais egr vian???
Ja melkeen samalla hinnalla saa tehoa lisää!
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Poistaa se. Ei mene egr:än takia vikatilaan enää eikä egr ole käytössä. Se on kuitenkin se kallis tapa. Ainakin jos ei sitä tehoa tarvii lisää.Jku kirjoitti:Ja eikös egr poisto ohjelmalla poistais egr vian???
Ja melkeen samalla hinnalla saa tehoa lisää!
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Näköjään, mitähän topikkia luin kun luulin ettei ole testattu. Sori.Testerissä käyny vaikka kuinka monesti vika 1403 aina
wiimax.fi
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
En tiedä miten herkästi sen venttiilin kuuluis liikkua siellä mutta jotenkin tuntuu siltä vaikka putsattu egr niin vaatii tosipaljon alipainetta että aukee se venttiili.Siekkinen kirjoitti:Poistaa se. Ei mene egr:än takia vikatilaan enää eikä egr ole käytössä. Se on kuitenkin se kallis tapa. Ainakin jos ei sitä tehoa tarvii lisää.Jku kirjoitti:Ja eikös egr poisto ohjelmalla poistais egr vian???
Ja melkeen samalla hinnalla saa tehoa lisää!
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Lainataas.
Mihin lopputulokseen Jku päätyi lopulta EGR vian kanssa? Oliko vika EGR-venttiilissä vai jossain muualla?
Ittellä on kans 210 -98 300tdt joka menee vikatilaan ja antaa tuota samaa vikakoodia 1403.
Vika alkoi todenteolla kiusaamaan nyt ,kun tuli pakkaaset.
Nyt kun otin ilmamassamittarin johdon pois niin ahdot nousee laiskasti 0.5bar ,mutta auto ei mene vikatilaan. Ennen auto on ahtanut melko ripeästi n1.3bar ,kun on ollut kaikki alipaineletkut ja ilmamassamittarin johdot kiinni eikä ole mitää tulppauksia ,kunnes menee vikatilaan jonka jälkeen ei ahtomittari inahdakkaa. Ja joka kerta tulee tuo sama 1403 vikakoodi.
Onko tähän ongelmaan oikeen muuta ratkaasua, kun ohjelmoida EGR kokonaan pois pelistä?
Ja tietääkö joku, ketään tästä Etelä-Pohjanmaalta joka ohjelmoisi tuon EGR pois?
Mihin lopputulokseen Jku päätyi lopulta EGR vian kanssa? Oliko vika EGR-venttiilissä vai jossain muualla?
Ittellä on kans 210 -98 300tdt joka menee vikatilaan ja antaa tuota samaa vikakoodia 1403.
Vika alkoi todenteolla kiusaamaan nyt ,kun tuli pakkaaset.
Nyt kun otin ilmamassamittarin johdon pois niin ahdot nousee laiskasti 0.5bar ,mutta auto ei mene vikatilaan. Ennen auto on ahtanut melko ripeästi n1.3bar ,kun on ollut kaikki alipaineletkut ja ilmamassamittarin johdot kiinni eikä ole mitää tulppauksia ,kunnes menee vikatilaan jonka jälkeen ei ahtomittari inahdakkaa. Ja joka kerta tulee tuo sama 1403 vikakoodi.
Onko tähän ongelmaan oikeen muuta ratkaasua, kun ohjelmoida EGR kokonaan pois pelistä?
Ja tietääkö joku, ketään tästä Etelä-Pohjanmaalta joka ohjelmoisi tuon EGR pois?
W210 320 CDI -99
Re: 210 -98 300tdt vikatilaan?
Tuo on paha rasti monelle ohjelmoijalle kun tuota ei saa normaalisti ohjelmoitua vaan pitää korjoitaa brommi-piirille tuo softa en tiedä onko Tuikku tehnyt noita cdi203 ainakin on, mutta ongelma on ettei noin prommi piirejä tahdo saada.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan