124 E200 -89 ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
iluke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 15.12.2011 19:22

124 E200 -89 ongelmia

Viesti Kirjoittaja iluke »

Terve!

Hommasin tossa elokuussa itelleni tommosen kamppeen ja siinä on ilmennyt muutamia ongelmia elikkäs:

Ensimmäiseksi tyhjäkäynti humpasi aika kovasti heti kun auton ostin, vaihdoin uuden yj-releen, tulpat, tulpan johdot ja ilmansuodattimen. ongelma ei ole enään niin iso mitä se oli aluksi mutta vielä pientä, minkälainen alipainesysteemi tuolla ruiskulla oikein on? ongelma ilmenee vielä sillon esim kun ottaa vaihteen pois päältä (automaatti) eli auto meinaa sammua, ja välistä lähtee nihkeästi käymään.

toiseksi tuo automaatti. kone käy todella raskaasti kun on vaihde päällä pysähdyksissä, esim liikennevaloissa ja kun laittaa pakin tai jonkun muun vaihteen päälle parkista lähdettäessä niin pitää painaa hieman kaasua että auto ei sammuisi, mikä neuvoksi? laatikkoon vaihdatin uudet öljyt ja suodattimen eikä auttanut. ja kun lähtee liikkeelle niin auto ryskyttää, aivan kuin kytkin ei löysäisi. voiko laatikkoa tai kytkintä säättää jotenkin?

Kiitos jos valmiiksi! :)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 124 E200 -89 ongelmia

Viesti Kirjoittaja napa »

ensinnäkin, automaatissa ei ole kytkintä :D

tyhjäkäyntimoottori tai sen ohjaus siellä nyt tuntuu tekevän eniten kiusaa :think:

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
iluke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 15.12.2011 19:22

Re: 124 E200 -89 ongelmia

Viesti Kirjoittaja iluke »

eikö siinä ole joku öljyturbiinisysteemi joka toimii kytkimenä? näin olen ymmärtänyt. kuinka tyhjäkäyntimoottorin voi huoltaa?
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2566
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: 124 E200 -89 ongelmia

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

iluke kirjoitti:eikö siinä ole joku öljyturbiinisysteemi joka toimii kytkimenä? näin olen ymmärtänyt. kuinka tyhjäkäyntimoottorin voi huoltaa?
Tyhjäkäynti moottori löytyy imusarjan välistä läheltä tulipeltiä,menee kaksi/kolme johtoa on kumikauluksella kiilattu imusarjaan,irroita pistoke ja kaksi ohuehkoa kumiletkua ota irti ja tarkista silmämääräisesti kuinka likainen on!

Suihki vaikka crctä ja yritä puhdistaa puhtaaksi voitele ja testaa virralla,että aukeaa ja menee takertelematta kiinni,niin ja tietty löytyy sieltä ilmanputsarin alta imusarjan takaosasta tuo tyhjäkäynti moottori,tämä tarkennukseksi vielä....

Samalla kun ilmanputsari on pois tieltä kannattaa katsoa,että tyhjäkäynti mikrokytkimen jousi on tallessa,pyydä vaikka kaveria painamaan kaasupoljinta niin näet vipujen liikkeen etualalla kuskin sisälokkain suunnassa pitäisi olla ohut pitkä jousi joka painaa kaasun vapautuessa linkkua mikrokytkimelle!Samalla tietty kannattaa voidella kaikki vivut hyvin....
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
iluke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 15.12.2011 19:22

Re: 124 E200 -89 ongelmia

Viesti Kirjoittaja iluke »

hmm.. häätynee illanpäälle tutkia!
iluke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 15.12.2011 19:22

Re: 124 E200 -89 ongelmia

Viesti Kirjoittaja iluke »

Pitänee vielä sen verran mainita, että kun nopeasti "näpäyttää" kaasua niin auto vastaa huonosti siihen ja yleensä sammuu kun kierrokset jälleen laskee.
Vastaa Viestiin