Lueskelin tuossa juttua jossa ihmeteltiin viivettä lähdössä. Viivettä on mullakin, mutta ei mitään karmeasti.
Eniten ihmetyttää kulutus. Kaupunkiajossa menee aina ajotietokoneen näytön mukaan vähintään 13 l/100 km ja maantiellä pääsee ihan pintakaasulla ajellen sinne 6 litran tuntumaan. Jos vähänkin ohittelee tai ajelee 130 km/h motarilla niin tarvii ainakin 7 litraa ruokaa...
Mitkä asiat tuohon voi vaikuttaa? Ilmanputsari on puhdas (ainakin päällepäin), voiko kenties ilmamäärämittari olla likainen edes periaatteessa? Mitään vikoja ei auto näytä mittarissa.
Veholla ei ollut mitään vinkkejä asiaan. Autolla on ajettu 77 000 km
w203 220 Cdi A -00 kulutus?
Re: w203 220 Cdi A -00 kulutus?
Mulla 200 CDI:ssä ajotietokone näytti keskikulutusta väärin, mutta senhän voi testerillä kalibroida kohdalleen. Eli oletko laskenut tankillisella ajetun matkan ja litrojen perusteella näyttääkö ajotietokone oikein?
.
No mulla on aika raskaalla kaasujalalla pitkän ajan keskikulutus 7,3 litraa.
Ei kait automaatin luulisi syövän kun n. litran enemmän.
Tässä päivänä muutamana mulla oli veholta 320 cdi automaatilla päivän ajussa. Siinä oli keskikulutus n.8,5 litraa muistaakseni, vaikka oli esittelyauto, eli varmaan yläkantissa.
.
No mulla on aika raskaalla kaasujalalla pitkän ajan keskikulutus 7,3 litraa.
Ei kait automaatin luulisi syövän kun n. litran enemmän.
Tässä päivänä muutamana mulla oli veholta 320 cdi automaatilla päivän ajussa. Siinä oli keskikulutus n.8,5 litraa muistaakseni, vaikka oli esittelyauto, eli varmaan yläkantissa.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
No mulla on kahdesta aikaisemmasta autosta mennyt se ilmamäärämittari sököksi. Sen kyllä huomaa, kun tehot häviää.
Ei kannata sorkkia millään, menee rikki.
Itse polttoaineen kulutukseen vaikuttavista tekijöistä täällä on jo kaamea määrä tietoa.
Käytät vaan hakua, diiseli ja pensa (hyi) autoissa on siinä asiassa paljon yhteisiä kohtia, jotka kannattaa tarkistaa.
Onnea matkaan, hermot voit jättää siivouskomeroon.
No mulla on kahdesta aikaisemmasta autosta mennyt se ilmamäärämittari sököksi. Sen kyllä huomaa, kun tehot häviää.
Ei kannata sorkkia millään, menee rikki.
Itse polttoaineen kulutukseen vaikuttavista tekijöistä täällä on jo kaamea määrä tietoa.
Käytät vaan hakua, diiseli ja pensa (hyi) autoissa on siinä asiassa paljon yhteisiä kohtia, jotka kannattaa tarkistaa.
Onnea matkaan, hermot voit jättää siivouskomeroon.

.
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5