W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Airmatikic pumppu/kompura pitää aika hiljaista ääntä.
Oletko katsonut ilmajousien kuntoa?
Kannattaa katsoa tarkasti ja kokonaan ympäri kumisuojan kunto.
Yläpää voi olla aika pieneltä kohti irti tai revennyt.
Kumi on kyllä aika heppaista materiaalia.
Omassa oli etupään kumi revennyt yläpäästä ja otin kokonaan irti ja
putsasin paineilmalla kaikki töryt pois.
Laitoin takaisin kiinni isolla lemmarilla (130mm) taisi olla koko.
Lisäksi laitoin sika liimamassaa ettei ainakaan samasta kohti irtoa.
Talvella lumi ja jää pakkautuu sopivalla kelillä ja sitten kun ajaa heittoon voi arvata miten siinä ohkaselle kumille käy.
Vuotokohtia on mahdollisesti useissa paikoissa.
Kompuran luona on useita lähtöjä.
On olemassa sellaista ainetta jota suihkuttaa liitos kohtiin niin näkee vuodon,alkaa kuplimaan.
Nimeä aineelle en muista näin äkkiseltään.
Sivulla 13 on kompuran sijainti ja jakotukki.
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -13-02.pdf
Oletko katsonut ilmajousien kuntoa?
Kannattaa katsoa tarkasti ja kokonaan ympäri kumisuojan kunto.
Yläpää voi olla aika pieneltä kohti irti tai revennyt.
Kumi on kyllä aika heppaista materiaalia.
Omassa oli etupään kumi revennyt yläpäästä ja otin kokonaan irti ja
putsasin paineilmalla kaikki töryt pois.
Laitoin takaisin kiinni isolla lemmarilla (130mm) taisi olla koko.
Lisäksi laitoin sika liimamassaa ettei ainakaan samasta kohti irtoa.
Talvella lumi ja jää pakkautuu sopivalla kelillä ja sitten kun ajaa heittoon voi arvata miten siinä ohkaselle kumille käy.
Vuotokohtia on mahdollisesti useissa paikoissa.
Kompuran luona on useita lähtöjä.
On olemassa sellaista ainetta jota suihkuttaa liitos kohtiin niin näkee vuodon,alkaa kuplimaan.
Nimeä aineelle en muista näin äkkiseltään.
Sivulla 13 on kompuran sijainti ja jakotukki.
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -13-02.pdf
Re: S211 E320 -03 Kompuran käyntiväli
Juu, nyt on paljon rahaa käytettäväksi kun säästyivät remontilta.ErausP kirjoitti: Joo, se oli sittenkin jarrujen pumppu joka turisee.
Olipa hyvä, etten tilannut ilmapalkeita heti ensimmäisenä![]()
Eli, paineilmasysteemin vuotamista ei havaitse muutoin kuin perän laskeutumisena?
Onko paineilmakompuran ääni sitten selkeesti erilainen kuin jarrupumpun ääni?

Kyllä kai paineputkistossa (liittimissä) voi olla vuotoja eikä jouset silti pohjaa itsekseen.
Se on selvää että ilmakompuran ääni on erilainen kuin SBC-pumpun. Tavallisessa farmarissa taitaa ilmakompuran testaaminen onnistua parhaiten jumppaamalla takaluukkuun kuormaa ja purkamalla se, virrat päällä (tai kuskin ovea availemalla?) kunnes kompura käynnistyy.
Oisko kellään tietoa mistä sais w211 farkkuun ilmajousta taakse mukavampaan hintaan kun merteil tai veho niissä n. 800-900e kpl käytettyjäkään ei tunnu löytyvän autopurkaamoilta.
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
M-B purkaamo E.Venetmäeltä löyty uus ilmapussi 450e !
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
ilmajousista
Oon myös ettimässä sopivampaan hintaan w211 airmatic:iin ilmajousia.
Kattelin tuolta..
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
..osanumeroita omalle meselle malli 211.226 320CDI.
Mitäs noilla on eroa kun on esim vasen takailmajousi 2113200725 ja kun kattoo genuinemercedesparts:sta hinta on 620taalaa. Sitten on 2113200925 jolla ois hintaa 350taalaa. Miksi pitäs ottaa tuo kalliimpi?
Iskari pitää myös toiselle puolelle laittaa, siinäkin osanumeroa on jos jonkinlaista ja hinta vaeltaa 150taalasta 500taalaan tuolla osakaupassa amerikassa?
Kattelin tuolta..
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
..osanumeroita omalle meselle malli 211.226 320CDI.
Mitäs noilla on eroa kun on esim vasen takailmajousi 2113200725 ja kun kattoo genuinemercedesparts:sta hinta on 620taalaa. Sitten on 2113200925 jolla ois hintaa 350taalaa. Miksi pitäs ottaa tuo kalliimpi?
Iskari pitää myös toiselle puolelle laittaa, siinäkin osanumeroa on jos jonkinlaista ja hinta vaeltaa 150taalasta 500taalaan tuolla osakaupassa amerikassa?
Re: ilmajousista
Kalliimpi taitaa olla ,säädettävään airmatic systeemiin.viitj2z kirjoitti:Oon myös ettimässä sopivampaan hintaan w211 airmatic:iin ilmajousia.
Kattelin tuolta..
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
..osanumeroita omalle meselle malli 211.226 320CDI.
Mitäs noilla on eroa kun on esim vasen takailmajousi 2113200725 ja kun kattoo genuinemercedesparts:sta hinta on 620taalaa. Sitten on 2113200925 jolla ois hintaa 350taalaa. Miksi pitäs ottaa tuo kalliimpi?
Iskari pitää myös toiselle puolelle laittaa, siinäkin osanumeroa on jos jonkinlaista ja hinta vaeltaa 150taalasta 500taalaan tuolla osakaupassa amerikassa?
Siinä on korkeudensäätö,jota ei ole perus versiossa.
Re: ilmajousista
nautseri kirjoitti:Kalliimpi taitaa olla ,säädettävään airmatic systeemiin.viitj2z kirjoitti:Oon myös ettimässä sopivampaan hintaan w211 airmatic:iin ilmajousia.
Kattelin tuolta..
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
..osanumeroita omalle meselle malli 211.226 320CDI.
Mitäs noilla on eroa kun on esim vasen takailmajousi 2113200725 ja kun kattoo genuinemercedesparts:sta hinta on 620taalaa. Sitten on 2113200925 jolla ois hintaa 350taalaa. Miksi pitäs ottaa tuo kalliimpi?
Iskari pitää myös toiselle puolelle laittaa, siinäkin osanumeroa on jos jonkinlaista ja hinta vaeltaa 150taalasta 500taalaan tuolla osakaupassa amerikassa?
Siinä on korkeudensäätö,jota ei ole perus versiossa.
Onkos noilla sitten muuta eroa muutakuin tuossa halvemmassa ei tule lisäilmasäiliötä mukaan? Onkohan etuisammassa kuitenkin liitos säiliölle jos siis se säiliö oisi ehjä?
Mitäs noilla iskareilla on eroa airmatic vs tavis, onko airmaticin iskareissa tasonsäätöä?
Re: ilmajousista
Eli Airmatic mallin ilmajousessa on se lisäilmasäiliö joka nostaa hintaa. Itse tasonsäädön osalta nuo palkeet on samoja. Venttiili on monimutkaisempi kun siinä Airmaticin jousessa ohjataan paitsi ilmaa sisään ja ulos, myös suljetaan ja avataan lisäsäiliötä.nautseri kirjoitti: Kalliimpi taitaa olla ,säädettävään airmatic systeemiin.
Siinä on korkeudensäätö,jota ei ole perus versiossa.
Iskarissa vähän sama juttu, ilman Airmaticia iskari on ihan tavallinen iskari kun taas Airmaticissa sähköisesti ohjattavat vaimennusvaihtoehdot.
Re: ilmajousista
Ok, kait se täytynee laittaa kuntoon ja kärsiä kalliimpi hinta molemmista. Pitää nuo osanumerot varmistaa veholta. Eiköhän se sitten taas pelaa jonkin aikaa.DBFI kirjoitti:Eli Airmatic mallin ilmajousessa on se lisäilmasäiliö joka nostaa hintaa. Itse tasonsäädön osalta nuo palkeet on samoja. Venttiili on monimutkaisempi kun siinä Airmaticin jousessa ohjataan paitsi ilmaa sisään ja ulos, myös suljetaan ja avataan lisäsäiliötä.nautseri kirjoitti: Kalliimpi taitaa olla ,säädettävään airmatic systeemiin.
Siinä on korkeudensäätö,jota ei ole perus versiossa.
Iskarissa vähän sama juttu, ilman Airmaticia iskari on ihan tavallinen iskari kun taas Airmaticissa sähköisesti ohjattavat vaimennusvaihtoehdot.
Onko kokemuksia kenelläkään noista jenkkikaupoista esim. genuinemercedesparts:sta tai parts.com:sta miten nopeita toimituksia niistä saa ja ovatko palvelualttiita siellä päässä?
Jos suomesta 810e/kpl ja jenkkisetä antaa 400e/kpl, samaan pakettiin kun noita kaksi ja yksi iskari niin saa yli tonnin toimituksen. Rahti ehkä satasen. Meneekös autonosista tullia? Jos ei ja alvi vielä päälle niin karkeesti 1100*1.22=1342e.
Re: ilmajousista
Oletko jo kerennyt viitj2z tilailla rapakon takaa? Jos olet niin kerro toki kokemukset, miten nopeasti sait tavaran tilauksesta, sekä paljo tuli kokonaiskustannuksille hintaa?viitj2z kirjoitti:Ok, kait se täytynee laittaa kuntoon ja kärsiä kalliimpi hinta molemmista. Pitää nuo osanumerot varmistaa veholta. Eiköhän se sitten taas pelaa jonkin aikaa.DBFI kirjoitti:Eli Airmatic mallin ilmajousessa on se lisäilmasäiliö joka nostaa hintaa. Itse tasonsäädön osalta nuo palkeet on samoja. Venttiili on monimutkaisempi kun siinä Airmaticin jousessa ohjataan paitsi ilmaa sisään ja ulos, myös suljetaan ja avataan lisäsäiliötä.nautseri kirjoitti: Kalliimpi taitaa olla ,säädettävään airmatic systeemiin.
Siinä on korkeudensäätö,jota ei ole perus versiossa.
Iskarissa vähän sama juttu, ilman Airmaticia iskari on ihan tavallinen iskari kun taas Airmaticissa sähköisesti ohjattavat vaimennusvaihtoehdot.
Onko kokemuksia kenelläkään noista jenkkikaupoista esim. genuinemercedesparts:sta tai parts.com:sta miten nopeita toimituksia niistä saa ja ovatko palvelualttiita siellä päässä?
Jos suomesta 810e/kpl ja jenkkisetä antaa 400e/kpl, samaan pakettiin kun noita kaksi ja yksi iskari niin saa yli tonnin toimituksen. Rahti ehkä satasen. Meneekös autonosista tullia? Jos ei ja alvi vielä päälle niin karkeesti 1100*1.22=1342e.
Olen koittanu ettiä noita airmaticin ilmajousia taakse, mutta tuntuu olevan kiven alla. Onko noilla vielä muita valmistajia kuin alkuperäset?
Offtopic: eteen ilmajousi+vaimennin löytyy pakettihintaan 399$ plus 100$ pantti arnottindustries.com:lta. Taakse ei ole tuollakaan tarjolla mitään.
W211 E320 CDI airmatic -03
Re: ilmajousista
Sori pitkä vastausaika mutta en ole hetkeen vieraillut foorumilla.Ville V. kirjoitti:Oletko jo kerennyt viitj2z tilailla rapakon takaa? Jos olet niin kerro toki kokemukset, miten nopeasti sait tavaran tilauksesta, sekä paljo tuli kokonaiskustannuksille hintaa?viitj2z kirjoitti:Ok, kait se täytynee laittaa kuntoon ja kärsiä kalliimpi hinta molemmista. Pitää nuo osanumerot varmistaa veholta. Eiköhän se sitten taas pelaa jonkin aikaa.DBFI kirjoitti:Eli Airmatic mallin ilmajousessa on se lisäilmasäiliö joka nostaa hintaa. Itse tasonsäädön osalta nuo palkeet on samoja. Venttiili on monimutkaisempi kun siinä Airmaticin jousessa ohjataan paitsi ilmaa sisään ja ulos, myös suljetaan ja avataan lisäsäiliötä.nautseri kirjoitti: Kalliimpi taitaa olla ,säädettävään airmatic systeemiin.
Siinä on korkeudensäätö,jota ei ole perus versiossa.
Iskarissa vähän sama juttu, ilman Airmaticia iskari on ihan tavallinen iskari kun taas Airmaticissa sähköisesti ohjattavat vaimennusvaihtoehdot.
Onko kokemuksia kenelläkään noista jenkkikaupoista esim. genuinemercedesparts:sta tai parts.com:sta miten nopeita toimituksia niistä saa ja ovatko palvelualttiita siellä päässä?
Jos suomesta 810e/kpl ja jenkkisetä antaa 400e/kpl, samaan pakettiin kun noita kaksi ja yksi iskari niin saa yli tonnin toimituksen. Rahti ehkä satasen. Meneekös autonosista tullia? Jos ei ja alvi vielä päälle niin karkeesti 1100*1.22=1342e.
Olen koittanu ettiä noita airmaticin ilmajousia taakse, mutta tuntuu olevan kiven alla. Onko noilla vielä muita valmistajia kuin alkuperäset?
Offtopic: eteen ilmajousi+vaimennin löytyy pakettihintaan 399$ plus 100$ pantti arnottindustries.com:lta. Taakse ei ole tuollakaan tarjolla mitään.
Tuo mainitsemani kauppa oli todella asiallisen kuuloinen, mutta peruin tilaukseni sieltä kun euron kurssi romahti tilaukseni jälkeen aika raskaasti joten ne olisivat tulleet kalliimmaksi kuin saksasta.
Tullit ja alvit kun erittäin todennäköisesti olisi pitänyt maksaa.
Tilasin siis semmoisesta paikasta saksasta kuin:
http://www.speed-autoteile.com/
Takailmajouset maksoivat tuolta 570e/kpl, tilasin 2kpl ja myös toisen takaiskarin joka maksoi 377e. Postikulut oli 50e. Tilauksesta otti aikaa n.2viikkoa niin osat olivat perillä.
Näin jälkeenpäin kuitenkin ehkä suosittelisin kaiken sen vaihtohärdellin jälkeen että otat osat siltä korjaamolta joka auton laittaa kuntoon. Vaikka jousi on 850e/kpl korjaamolta niin lupaavat 2vuoden takuun osille. Saksasta tilanneena kait jonkinlainen takuu osille on mutta jos jotain tulee niin hankalampaa se voi olla saada uutta osaa/korvausta tuolta saksan päästä.
Niin ja edittinä vielä semmosta että suosittelen korjaamoksi ihan valtuutettua mersuhuoltoa näihin hommiin (veho/käyttöauto). Itse kun en nimittäin siellä käyttänyt ja ei jäänyt oikein hyvä maku suuhun tästä hommasta siinä toisessa korjaamossa.
Nyt tämä airmaticci alko reistailemaan itselläkin. Mersu näki ensimmäiset pakkaset viimeviikolla ja oikea takakulma tippu tonttiin.
Paineilmaliittimien fairytestin lopputuloksena oli, että lisäpaineilmasäiliön letkun juurestahan se vuoti.
Painesäiliö irti ja tilanne oli aivan sama kuin tälläkin foorumilla aikasemmin nähdyssä kuvassa:

Hapettuneet osat putsattiin ja eräs ammattilainen suostui hitsaamaan hapettuneen kohdan hiomisen ja puhdistuksen jälkeen muutaman kerroksen. Kameraa ei ollut käsillä, joten kuvaa ei löydy lopputuloksesta joka oli itseasiassa ihan hyvän näköinen. Paineet pitää ja perä pysynyt ylhäällä vuorokaudenkin seisomisen jälkeen.
Ei siis välttämättä heti tarvii uusia koko kallista jousipussipakettia!
Saa nähdä miten kauan korjaustoimenpide kestää.
Mielessä kävi ennen korjaamista vaihtaa airmatic kokonaan johonki coilover sarjaan. Mitenhän lie onnistuisi esimerkiksi tämä sarja...
Paineilmaliittimien fairytestin lopputuloksena oli, että lisäpaineilmasäiliön letkun juurestahan se vuoti.
Painesäiliö irti ja tilanne oli aivan sama kuin tälläkin foorumilla aikasemmin nähdyssä kuvassa:

Hapettuneet osat putsattiin ja eräs ammattilainen suostui hitsaamaan hapettuneen kohdan hiomisen ja puhdistuksen jälkeen muutaman kerroksen. Kameraa ei ollut käsillä, joten kuvaa ei löydy lopputuloksesta joka oli itseasiassa ihan hyvän näköinen. Paineet pitää ja perä pysynyt ylhäällä vuorokaudenkin seisomisen jälkeen.
Ei siis välttämättä heti tarvii uusia koko kallista jousipussipakettia!
Saa nähdä miten kauan korjaustoimenpide kestää.
Mielessä kävi ennen korjaamista vaihtaa airmatic kokonaan johonki coilover sarjaan. Mitenhän lie onnistuisi esimerkiksi tämä sarja...
W211 E320 CDI airmatic -03
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Kuka ilmoittautuu hitsaamaan omastakin tuon alumiinisäiliön jos vuotovika paikantuu sinne. YV:llä kiitos, niin ei tule jonoa hitsarin oven taakse...
W211 E320cdi V6
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Löyty vanha passeli ketju.
Oma S211 03 alkoi huutaa stop car too lowta yhtäkkiä kesken ajon. Ei Airmaticia tässä.
Nilkutin lowriderin kuitenkin kotiin hissukseen; pakkasta -8.
Tallissa puolisen tuntia -> käyntiin taas, nousi normaaliksi perä. Kompuran tienoilta piti melkoista pihinää kun nosti perää ylös. Välillä voimistui ja vaimeni, ihan kuin vuotaisi jotenkin. Itse kompura silti äänetön, ei ainakaan mitään jurinoita pidä.
Onko tuossa kompurassa jotain osia jotka vois jäätyä? Tai jotain venttiilejä eturenkaan nurkilla, joka vois mennä jäähän tms?
Koskaan ei tuollaista ole tehnyt vielä, eli ihan puun takaa yllätti. Pakkanen vaikuttaa jotenkin varmaankin..
Oma S211 03 alkoi huutaa stop car too lowta yhtäkkiä kesken ajon. Ei Airmaticia tässä.
Nilkutin lowriderin kuitenkin kotiin hissukseen; pakkasta -8.
Tallissa puolisen tuntia -> käyntiin taas, nousi normaaliksi perä. Kompuran tienoilta piti melkoista pihinää kun nosti perää ylös. Välillä voimistui ja vaimeni, ihan kuin vuotaisi jotenkin. Itse kompura silti äänetön, ei ainakaan mitään jurinoita pidä.
Onko tuossa kompurassa jotain osia jotka vois jäätyä? Tai jotain venttiilejä eturenkaan nurkilla, joka vois mennä jäähän tms?
Koskaan ei tuollaista ole tehnyt vielä, eli ihan puun takaa yllätti. Pakkanen vaikuttaa jotenkin varmaankin..

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Siellä on kompuralle suodatin ,oisko päässyt vettä ja pakkasten tultua jäätynyt.
Etulokarin etuosan kun ottaa irti pääsee kompuraan käsiksi.
Kannattaa putsata se ilmaletku jossa suodatin on.
(Suodatin vuorokaudeksi uunille,)
Varovasti vaikka paineilmalla ja kuivata vaikka kuumailmapuhaltajalla.
Puhtaus on tärkeää.
Siellä on kompura pienoiskoossa,männästä lähtien.
Etulokarin etuosan kun ottaa irti pääsee kompuraan käsiksi.
Kannattaa putsata se ilmaletku jossa suodatin on.
(Suodatin vuorokaudeksi uunille,)
Varovasti vaikka paineilmalla ja kuivata vaikka kuumailmapuhaltajalla.
Puhtaus on tärkeää.
Siellä on kompura pienoiskoossa,männästä lähtien.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Kiitoksia nopsasta vastauksesta! Pitääkin avata tuo sisälokari ja tarkistaa, vai helpompi itse lokarista? Nyt se tuossa muutaman tunnin ollut, ja peräpää ihan normiasennossa edelleen. Ehkäpä justiinsa jäätä suodattimessa tms, joka sitten pakkasella kiusaa...nautseri kirjoitti:Siellä on kompuralle suodatin ,oisko päässyt vettä ja pakkasten tultua jäätynyt.
Etulokarin etuosan kun ottaa irti pääsee kompuraan käsiksi.
Kannattaa putsata se ilmaletku jossa suodatin on.
(Suodatin vuorokaudeksi uunille,)
Varovasti vaikka paineilmalla ja kuivata vaikka kuumailmapuhaltajalla.
Puhtaus on tärkeää.
Siellä on kompura pienoiskoossa,männästä lähtien.
Onko se suodatin joku pieni ìlmaletkussa oleva juttu?
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
nautseri kirjoitti:On
Siispä sen tutkin! Kiitoksia!

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Tässä kuvia .Espr1t kirjoitti:nautseri kirjoitti:On
Siispä sen tutkin! Kiitoksia!
Tuollainen suodatin on omassa autossani.
Vuosimalleissa voi olla eroja.
http://www.carpartsdiscount.com/auto/pa ... 3593=72336" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä koko hässäkkä .
Anna sivujen latautua ,jotta näät kaikki.
Sivulla 14 on kompura.

http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -13-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Noissa kuvissa on ilmajouset myös etupäässä autoa.mutta samat osat aikalailla on farkun takapäässä,poislukien nuo etu palkeet.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Tuon sivu numero 14:n a osa ilmeisesti suodatin?
Mihin se yläpuolen letku menee?
Lokari purettuna kun takapää ei nouse. pakkasella ongelmia. Ehkä suodatin jäässä?
Mihin se yläpuolen letku menee?
Lokari purettuna kun takapää ei nouse. pakkasella ongelmia. Ehkä suodatin jäässä?
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Voin sanoa että jos kyseessä on ns airmatic eikä vaan farkun tasonsääätö ilmapalkeet, eli siis että takaa löytyy nuo lisäilmasäiliöt niin lähes aina jos perä alkaa pudota niin syy on siellä, riittää että toinen vaan vuotaa niin myös toinenkin puoli alkaa pudota koska sille tulee näin enemmän kuormaa(tosin vuotava puoli tippuu aina enemmän) minä korjasin nuo kummatkin puolet hitsaamalla täytettä päälle ja tuplaklemmareilla kiinni sekä palkeen että säiliön päät. Lisäksi täräytin sikafleksiä kumpaankin päähän vielä lisätiivisteeksi ja estämään uudelleen hapettumisen.
Sen ei tarvitse kun hiukan syöpyä niin paine pääsee sieltä pois, ne eivät oleet mistään kohtaa puhki vielä, vuotaa siis letkun ja sensäiliön nipan välistä.
Homma on melkoisen työläs koska tilaa on helmmetin vähän.
Ei tipu enää ollenkaan ja löin vielä uuden kompurankin, tuntuu tyhmältä maksaa tonnin pintaan palje kun vika on kuitenkin noissa hyvin usein.
Ja hyvin on kestänyt jo vuoden päivät, kestää varmasti paremmin kun tehtaan uusi vastaava. Jos joku ne vaihtaa laittakaa ihmeessä sitä sikafleksiä siihen suojaksi muuten se on sama homma sitten joskus...
Sen ei tarvitse kun hiukan syöpyä niin paine pääsee sieltä pois, ne eivät oleet mistään kohtaa puhki vielä, vuotaa siis letkun ja sensäiliön nipan välistä.
Homma on melkoisen työläs koska tilaa on helmmetin vähän.
Ei tipu enää ollenkaan ja löin vielä uuden kompurankin, tuntuu tyhmältä maksaa tonnin pintaan palje kun vika on kuitenkin noissa hyvin usein.
Ja hyvin on kestänyt jo vuoden päivät, kestää varmasti paremmin kun tehtaan uusi vastaava. Jos joku ne vaihtaa laittakaa ihmeessä sitä sikafleksiä siihen suojaksi muuten se on sama homma sitten joskus...
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
E55AMG kirjoitti:korjasin nuo kummatkin puolet hitsaamalla täytettä päälle
Kukahan tuollaista hommaa alkaisi tekemään uudellamaalla. Luulisi että olisi asiakkaita mukavasti.
Btw, jos järjestelmään pääsee kosteutta ja se jäätää, niin onko kukaan kokeillut tuupata ilmanotosta Aerolia sisälle?
Nim: kolmas talvi menossa perse maassa.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
En osaa sanoa paikkaa suoralta kädeltä kuka hitsaisi, varmaan mikä vaan jäähdytinkorjaamo tekee aluhitsauksia. Itse tein sen technoweld menetelmällä, laiton kromisen hylsysarjan tapin joka oli sopivan kokoinen nipan reijästä sisään estämään sen sulan aineen valahtamisen ja reijän synnyn ja nestekaasulla lämmitin koko paskan ja hemmetisti täytettä päälle ja sitten hioin sen, ihan hyvä tuli mutta en suosittele konstia muille
on aika herkässä tuon sulan aineen valahtaminen sinne sun tänne.
http://www.techno-weld.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pääasia on että saa täytettä päälle ja sitten hioo sen, läpi puhki eivät olleet minun nipat sillä koeponnistin ne ennen ja jälkeen, vuotoa tulee siis jo ennen sitäkin letkun ja nipan välistä.

http://www.techno-weld.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pääasia on että saa täytettä päälle ja sitten hioo sen, läpi puhki eivät olleet minun nipat sillä koeponnistin ne ennen ja jälkeen, vuotoa tulee siis jo ennen sitäkin letkun ja nipan välistä.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Voihan perkles tuota vekotinta. Nyt on tutkittu Starilla ja korjattu paineletkun vuoto, oli nirhauma kompuran päässä. Eikä mitään muuta ihmeellistä löytynyt.
Kuitenkin taas perä maassa joka aamu, tallissakin.
Kuitenkin taas perä maassa joka aamu, tallissakin.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 E320 -03 Kompuran käyntiväli
On erilainen ja kuuluu eri kulmastaErausP kirjoitti:Joo, se oli sittenkin jarrujen pumppu joka turisee.DBFI kirjoitti: Auto kyllä ajaa jarrupaloista tyhjät pois (siis etäisyys jarrulevyihin) ja kuivaa ajoittain sateella mutta ei noita varmaan korvalla kuule? Silloin tällöin pumppu täyttää painesäiliön ja tuon kuulee. Tämä tapahtuu usein liikkeelle lähdössä (oven avauksesta) ja ajon aikana tarpeen mukaan.
Olipa hyvä, etten tilannut ilmapalkeita heti ensimmäisenä![]()
Eli, paineilmasysteemin vuotamista ei havaitse muutoin kuin perän laskeutumisena?
Onko paineilmakompuran ääni sitten selkeesti erilainen kuin jarrupumpun ääni?
Huomaa tihentynestä kompuran käynnistä, suhinasta, tipahtamisesta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Jonnekin uuten tukimukseen ja seuraava vuotopaika kuntoonEspr1t kirjoitti:Voihan perkles tuota vekotinta. Nyt on tutkittu Starilla ja korjattu paineletkun vuoto, oli nirhauma kompuran päässä. Eikä mitään muuta ihmeellistä löytynyt.
Kuitenkin taas perä maassa joka aamu, tallissakin.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Tässä mentiin monta viikkoa ilman oireita, ylläoleva siis "korjaantui" ihan itsekseen. Kunnes eilen kun pakkanen saavutti maagisen 9 asteen rajan, perä tipahti kesken ajon, molemmat puolet, mittari punaisena. Vuototesti sille tehtiin sillon aiemmin kun nirhaantunut letku korjattiin, silloin ei lämpimässä vuotanut lainkaan.Espr1t kirjoitti:Voihan perkles tuota vekotinta. Nyt on tutkittu Starilla ja korjattu paineletkun vuoto, oli nirhauma kompuran päässä. Eikä mitään muuta ihmeellistä löytynyt.
Kuitenkin taas perä maassa joka aamu, tallissakin.
Kokeilin käynnistellä autoa uusiks, kuulostelin josko jostain jotain pihinää kuuluisi, muttei mitään. En edes tiedä kävikö kompura lainkaan, en usko että kävi koska korva kiinni puskurissa en mitään sieltä kuullut. Ei myöskään takapäästä kuullut mitään.
Nilkutus kotiin, ja talliin jossa +5. Annoin seistä viitisen minuuttia (ei edes lumi ehtinyt päältä alkaa sulaa), pirssi käyntiin ja taas perä nousi takaisin ihan normaalisti. Kävin koeajolla puolisen tuntia, eikä ongelma taaskaan uusinut, pakkasesta huolimatta.
Voiko tuolla olla joku anturi joka jäätyisi tms? Tai voiko esim. se kompura jäätyä noin ja toisaalta sulaisi parissa minuutissa kun vähän lämpötila nousee? Kompurassa siis letkut puhtaat ja uusi suodatinkin. Joku rele rikki?
Pakko hommata joku testeri tuota autoa varten, noi ongelmat vähän liian hankalia tutkia varaamalla ajan viikon päähän...

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Tuollaisen kuvan löysin vielä komponenteista, laitetaan tännekin josko joku tarvitsee. 
Noille N97:lle ja B22/3:lle ei taida kyllä tehdä mitään tutkimusta kotikonstein..


Noille N97:lle ja B22/3:lle ei taida kyllä tehdä mitään tutkimusta kotikonstein..

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Kuorma-autoista olisi otettava oppia miten nämä rakennetaan niin toimii!Etenkin pakkasissa!
Esim. oltava ilmankuivaimet kompressorin jälkeen koska ilmakuumuu ja varmasti on kosteutta jos se sijaitsee etulokarin sisässä.
Tasonsäätö venttiilit irralliset,lisä ilmasäiliöt metallia ja halpoja.
tieten nämä mesen laitteisto onkyllä hienoksi tehty kaikkine säätöineen ja puhutaan ihan eri planeetasta.
Usa:ssahan myydään palkeita jotka ovat ihan kuorma-auto paallien näköisiä ja niitä tungetaan sarjoissa jälki asennuksina autoon kuin autoon.
Esim. oltava ilmankuivaimet kompressorin jälkeen koska ilmakuumuu ja varmasti on kosteutta jos se sijaitsee etulokarin sisässä.
Tasonsäätö venttiilit irralliset,lisä ilmasäiliöt metallia ja halpoja.
tieten nämä mesen laitteisto onkyllä hienoksi tehty kaikkine säätöineen ja puhutaan ihan eri planeetasta.
Usa:ssahan myydään palkeita jotka ovat ihan kuorma-auto paallien näköisiä ja niitä tungetaan sarjoissa jälki asennuksina autoon kuin autoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-