Vetokoukun sähköjen kytkeminen väyryseen
Vetokoukun sähköjen kytkeminen väyryseen
Auto on siis w210 290 vm-98. Olen asentanut siihen vetokoukun ja vetänyt kumikaapelilla johdot kuskin jalkatilaan. Mutta miten siitä sitten eteenpäin. Ei ole ns. johtosarja vaan pelkkät piuhan päät odottaa jalkatilassa kytkemistä. En ole mikään sähkömies joten pikkasen homma epäilyttää, mutta jos jollakin olisi antaa hyvät ohjeet niin uskon että homma onnistuisi. Tai onnistuuko se ylipäätänsä vai pitääkö viedä johonkin alan pajalle tai jopa veholle.
Re: Vetokoukun sähköjen kytkeminen väyryseen
kaverin väykyssä oli joku mokkula mihin tuli ohjain johdot rosvoilla takavaloista ja päävirta akulta josta lähti sitten kaapeli pistokkeelle. en muista oliko joku yleismalli vai mikä mutta siinä oli näin.
w201 om605
Re: Vetokoukun sähköjen kytkeminen väyryseen
Yhteen -94 c-malliin on tullut johto laitettua. Tosin silloin otin sen kaapelin toisesta irti ja siirsin toiseen, että sinänsä oli helppo homma kun näki mihin mikäkin tulee.
En kyllä kaikkia johtoja muista mihin meni. Vilkunjohdot ainakin meni viiksen johtoihin. Parkit ja sumuvalo meni sulakerasian pohjaan niille kuuluviin kohtiin. Maalle saattoi olla joku maadoituspiste siellä lattiassa. Samaan tapaan ne menee varmaan tuossakin... Joku viisaampi varmaan osaa neuvoa tarkemmin.
Kyllä se kytkeminen itsekkin onnistuu, mutta kannattanee hommata jostakin kaavio, mihin ne pitää kytkeä. Ei tarvitse arpoa tai luottaa nettihuutelijoiden ohjeisiin
En kyllä kaikkia johtoja muista mihin meni. Vilkunjohdot ainakin meni viiksen johtoihin. Parkit ja sumuvalo meni sulakerasian pohjaan niille kuuluviin kohtiin. Maalle saattoi olla joku maadoituspiste siellä lattiassa. Samaan tapaan ne menee varmaan tuossakin... Joku viisaampi varmaan osaa neuvoa tarkemmin.
Kyllä se kytkeminen itsekkin onnistuu, mutta kannattanee hommata jostakin kaavio, mihin ne pitää kytkeä. Ei tarvitse arpoa tai luottaa nettihuutelijoiden ohjeisiin

Re: Vetokoukun sähköjen kytkeminen väyryseen
Itse laittelin muistaakseni -99 paavoon koukun ja sähköt. Sähkösarja oli tosin paavoon kuuluva. Vilkut ja sumari otettiin kaapeliränneistä, yks johto meni akun luo alipainepumpun liittimeen jossa oli vapaa paikka sille ja sit kojetaulun taakse valokytkimelle meni pari johtoa, tosin tossa johtosarjassa oli liitin siellä päässä valmiina, sen kun tökkäs sinne vapaaseen paikkaan kiinni.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: Vetokoukun sähköjen kytkeminen väyryseen
jekku90 kirjoitti:kaverin väykyssä oli joku mokkula mihin tuli ohjain johdot rosvoilla takavaloista ja päävirta akulta josta lähti sitten kaapeli pistokkeelle. en muista oliko joku yleismalli vai mikä mutta siinä oli näin.
Toi mokkula kuullostaa melko simppeliltä hommalta. Ei sinulla olisi mitään vinkkiä mistä kyseistä mokkulaa voisi kysellä. Valmiilla johtosarjalla tietenkin voi kytkennät tehdä suht helposti, mut kun sitä ei nyt tässä tapauksessa ole.
Re: Vetokoukun sähköjen kytkeminen väyryseen
mokkula oli valiina paikallaan niin hankala sanoa mistä moisen saa 

w201 om605
Re: Vetokoukun sähköjen kytkeminen väyryseen
Ite tein samanmoisen homman väyryseen. Vilkut otin takavaloilta. Parkit ja jarruvalon vejin valokatkaisijalle. Sielä takana liitinpaikka mistä saa. Veholta hain liittimen ja kolme pinniä.
W210 220cdi -98
W124 OM603 Rohjekti
W124 OM603 Rohjekti