Terve!
Tuli muutama viikko sitten siirryttyä mersuun. Tarkemmin siis E320 cdi avantgarde tasonsäädöllä, sisältä löytyy myös "sport" nappi iskunvaimennukselle. Autoa pitäisi saada muutama sentti madallettua, joten mikä olisi paras toteutus? Tietääkseni esim. h&r madallusjouset eivat paljon madalla verrattuna avantgarden jousiin?
Voisinko kenties poikkaista jousista kierroksen pois ja sen jälkeen säätää perän tasonsäätöventtiilistä kohdalleen?
Ja kestävätkö nämä hydrauliset iskunvaimentimet madaltamista?
Kaikki tiedot/vinkit tervetulleita
Autosta vielä kuva
mercedes-benz-e-4416785_l_7581df48b10939b0.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Parhaan loppu tuloksen saat kun laikkaat alkuperäisistä. Sitten säädät tasonsäädön uudelleen, haulla löytyy juttua. Tosin jousikumista kannattaa lähteä jos ei tarvii kuin sentti pari saada alas! sport toiminto ei tietääkseni ota kyttyrää madaltamisesta?
Ja jos aihe ei ole tuttu, niin jousen yläpäässä on kuminen "rinkeli", joita on 3 ja 4 korkuisia (taka/etupää), ja korkeuden tunnistat kun katsot monta pykälää "rinkelin" alareunassa on, siis 1-4 joka kertoo kumin paksuuden. Tuon näkee rengas paikallaankin kun kurkkii & konttaa auton alle, edestä kääntämällä pyörät linkkuun ja tunnustelemalla.
Tuossa esim. tuo meidän orggis Avantgarde-jousilla ja "1"-kumeilla:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Kiitos vastauksista AMG vanteet ovat myynnissä ja tilalle tulisi 19-20" vanteet.
Olen kyllä yrittänyt kumeja edestä katsella/tunnustella mutta en löytänyt mitään, tarvii varmaan nostaa autoa että pääsee kunnolla alle tutkailemaan
Veikkaisin että autossa olisi 1-kumit paikoillaan nytten, melko matala kun on nyt jo. Mutta katsomalla selviää !
epk kirjoitti:Parhaan loppu tuloksen saat kun laikkaat alkuperäisistä. Sitten säädät tasonsäädön uudelleen, haulla löytyy juttua. Tosin jousikumista kannattaa lähteä jos ei tarvii kuin sentti pari saada alas! sport toiminto ei tietääkseni ota kyttyrää madaltamisesta?
Tarkoitatko että tulisi ajaa sport toiminnolla reilun madalluksen kanssa ?
Rasse1363 kirjoitti:Kiitos vastauksista AMG vanteet ovat myynnissä ja tilalle tulisi 19-20" vanteet.
Olen kyllä yrittänyt kumeja edestä katsella/tunnustella mutta en löytänyt mitään, tarvii varmaan nostaa autoa että pääsee kunnolla alle tutkailemaan
Veikkaisin että autossa olisi 1-kumit paikoillaan nytten, melko matala kun on nyt jo. Mutta katsomalla selviää !
Ne kumit on jousikupin sisällä joten vaikeaa katsomalla arvailla.
Ja sitten kun niitä jousia irroittelet varmista että sinulla on MERSUN JOUSITYÖKALU!....biltemasta esim 219€.
Kaikilla muilla jousityökaluilla itsemurhaa.....
En madaltaisi tuota henkkoht yhtään....enkä varsinkaan laittaisi 20" vanteita, tulee varsin onneton ajettava....vai meneekö auto näyttelypeliksi?
Rasse1363 kirjoitti:Kiitos vastauksista AMG vanteet ovat myynnissä ja tilalle tulisi 19-20" vanteet.
Olen kyllä yrittänyt kumeja edestä katsella/tunnustella mutta en löytänyt mitään, tarvii varmaan nostaa autoa että pääsee kunnolla alle tutkailemaan
Veikkaisin että autossa olisi 1-kumit paikoillaan nytten, melko matala kun on nyt jo. Mutta katsomalla selviää !
Ne kumit on jousikupin sisällä joten vaikeaa katsomalla arvailla.
Ja sitten kun niitä jousia irroittelet varmista että sinulla on MERSUN JOUSITYÖKALU!....biltemasta esim 219€.
Kaikilla muilla jousityökaluilla itsemurhaa.....
En madaltaisi tuota henkkoht yhtään....enkä varsinkaan laittaisi 20" vanteita, tulee varsin onneton ajettava....vai meneekö auto näyttelypeliksi?
.
Kumit tarkastettu. 3 nystyrää niissä on, joten alle 1 kumit. Tarvii sit saada lainaan ne mersun puristimet jostain, melko arvokkaat ovat Ei niinkään onnistu että iskarin alapää irti ja auto ylös?
Alatukivarren irroittamalla saanee helpoiten ilman puristinta?? mutta siihen tarvii hyvän tunkin tai kaksi. takajousissa puristinta ei voi edes käyttää. Tuo kun vaihdat 3 kumista 1 kumiin on aivan riittävä madallus jos tosiaan tulee noin isoa vannetta. 17" vanteet o iha liian pienet tähä automalliin muutenki. Mulla talvirenkailla sellaiset (OZ futura + 225/45/17).
Sergey kirjoitti:Alatukivarren irroittamalla saanee helpoiten ilman puristinta?? mutta siihen tarvii hyvän tunkin tai kaksi. takajousissa puristinta ei voi edes käyttää. Tuo kun vaihdat 3 kumista 1 kumiin on aivan riittävä madallus jos tosiaan tulee noin isoa vannetta. 17" vanteet o iha liian pienet tähä automalliin muutenki. Mulla talvirenkailla sellaiset (OZ futura + 225/45/17).
Yritetään vaihtaa ne siten. Taakse joutuu varmaankin värkkäämään jonkun säädettävän tangon tohon tasonsäätö anturiin, nykyisessä ei mahdollisuutta säätää. Nykyiset alla olevat vanteet ovat kokoa 18", jos eivät mene kaupaksi niin saavat kelvata
[quote="Sergey"]. takajousissa puristinta ei voi edes käyttää. quote]
??? .....miksei?
alatukivarresta suojamuovi pois ja sieltä paljastuu sama reikä kuin etupäässäkin josta puristimen keskitappi menee hujahtamalla paikalleen....tai ainakin näin itse oletan
Taakse joutuu varmaankin värkkäämään jonkun säädettävän tangon tohon tasonsäätö anturiin, nykyisessä ei mahdollisuutta säätää.
Onko tosiaan näin vai katsoitko xenonien korkeussäädön anturia
En nopeasti katsottuna muuta taka akselilta löytänyt . Pitäiskö siellä olla erilliset anuturit tasonsäädölle sekä xenoneille?
tasonssäädön tanko pitäis olla kallistuksen vakaajan tangon puolessa välissä, ainakin sedanissa on näin....farkussa erilainen ?
siinä tangossa (n.10cm) on kolme reikää=säätöä. muistaakseni.
LopenUupunut kirjoitti:alatukivarresta suojamuovi pois ja sieltä paljastuu sama reikä kuin etupäässäkin josta puristimen keskitappi menee hujahtamalla paikalleen....tai ainakin näin itse oletan
Ei tarvi olettaa vaan kyllä se reikä sieltäkin löytyy Takapäässä tarvii vain yleensä hieman funtsia sitä puristimien asettelua että ne mahtuu tulemaan sieltä ilman väkivaltaa pois mutta oikein aseteltuna siis se jousi hyppää sieltä itsekseen syliin...
ongelma, en saa tasonsäätöä tarpeeksi alas tippumaan.
Mulla oli sattuneesta syystä iskarit ilman paineellista öljyä , laikkasin jouset sopivan mittaan jolla auto omalla painollaan makasi. Nyt kun iskareissa normaali paine kierrossa, en saa sitä venttiliistä enää samaan kohtaan laskettua. Iskareista se ei nyt jää kantamaan koska ne tyhjänä laski siihe mihin halusin, nyt kun niissä on paine niin on muutaman sentin korkeemmalla. Ilmeisesti painetta ei nyt saa tarpeeksi pieneksi laskettua että madaltuisi lisää ? auttaako jos lyhentää vielä jousia ?
mulla samaa ongelmaa.
nyt on sitten tasonsäätö pois pelistä kun säädetty tankoa tarpeeksi, mutta miinus efektinä tuli perän roikkuminen jos vähänkään tavaraa kyydissä.
saako sitä tankoa säädettyä niin tarkasti että ottaisi tasonsäätö heti kiinni kun vähänkin painoa tulee? vai tarviiko siihen jo muuta tangon kiinnitys kohtaa?