Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Kuvia.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
No ei se sinkki paksu ole, mutta auttaa kummasati. Sinkin luopumisesta johtuva kupliminen on kyllä pikku juttu noihin yläpuolen kuviin verrattuna. Ei se suolaa ja suomen talvea kestävä auto mikään mahdottomuus ole. Se on kyllä ihme, että yksi automaailman arvostetuimmista merkeistä ei ole siihen kyennyt. Toivottavaasti nää uudemmat olis parememin tehtyjä, vai olisko ne keksineet jo ruostuvan muovinkin.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re:
M.K kirjoitti:Ei se sinkityskään autuaaksi tee. Se on vain muutamien mikronin paksuinen kerros metallin pinnassa ja se kuluu yhtälailla pois kuin joku maalikin, jos siihen kohdistuu mekaaninen rasitus. Kiveniskut tai saumojen välinen hankaus jne. Lisäksi sinkityksellä on omanlaisensa korroosionmuoto, jonka etenemistä suola vielä edesauttaa.
ja onkos nykyajan sinkitys sitten paljon huonompi mitä ennen on ollut ? koska joku pösö 405 90-luvun alusta ei ollut moksiskaan , kaverilla joka ei paljoa huolta pitänyt autoistaan oli semmoinen. Maalit pois monesta kohtaa , eikä se koskaan läpi lähtenyt ruostumaan, vaikka oli monta vuotta suolapaskakivisateessa maalipinnan katoamisen jälkeen ?
edit, onneksi ei oo mersussa sinkitys kohillaan, miettikää nyt, eihän me päästäis jostain 124:stakaan ikinä eroon
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Tarkoitatko Audia? http://www.vibilagare.se/reportage/dold ... bbad-33819" onclick="window.open(this.href);return false;Mänis kirjoitti: Ei varmaan tarvitse mainita mitään saksalaisista kilpakumppaneista, joita ei tartte edes ruostesuojata ja silti pysyy ruoste poissa toista kymmentä vuotta.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Bemaria lähinnä. No ei se audikaan perinteisesti kovin herkkä oo ollu mätänemään, mutta tuo linkin A6 taitaa olla toista maata. Tutun auto oli piku lommon takia maalarilla ja yllätys ylätys, etulokarit olivat sisäpuolelta ruosteessa. Sielläkin on taidettu säästää.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
juu kyllä se on noissa uudemmissa audeissa kans alkanut olemaan oire. Mutta nuo 90 luvun mallit ei kyllä ruostu Mullakin oli 90 turbolötkö joka täysin ruosteeton vaikka isoja kiveniskeymiä tuulilasin yläpuolella ja konepellin etureunassa sekä helmat hiekkapuhaltuneet.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Kiitos kaikille vastaajille ja parempaa uuttavuotta. Seuratkaa autojenne ongelmia ja kertokaa niistä,kiitos.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Kevät tulossa, kannattaa tarkistella ongelma kohdat sulan kelin aikaan.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Kun autotehdas sanoo sinkitty niin se ei tarkoita aina 100% sinkitystä vaan maalin seassa jonkin verran sinkkiä menee myös mainoksessa koko sinkki suojattu jota opel kaiketi käytti.Audin 100% sinkitys oli kaiketi tosi.Volvoissakin oli olevinaan sinkkikori mutta jotkut yksilöt ruostuivat vauhdilla.
Eli sinkitys voi olla tosi hyvin tehty kaiketi sähköllä tai maalin seassa oleva.
Eli sinkitys voi olla tosi hyvin tehty kaiketi sähköllä tai maalin seassa oleva.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
Sergey kirjoitti:Kyl tuo on tyyppivikamebsu kirjoitti:Olisiko tästä saatavilla kuvaa tai kaksi niin pääsee jyvälle problematiikasta?
Kaverin kuvia:
tähän oli pakko palata kun nyt kerran tuota pojan väyrystä aloin purkamaan....siis -96 seedanista kyse.
http://aijaa.com/0029110126418" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/0016110126419" onclick="window.open(this.href);return false;
ruostetta ei ole.....ihme ja kumma.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
"uupunut", putsaa pinnat kunnolla ja tectyl päälle, niin avot. kestää taas piiiiiitkäään.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
AP-race/lake kirjoitti:"uupunut", putsaa pinnat kunnolla ja tectyl päälle, niin avot. kestää taas piiiiiitkäään.
Aattelin kyllä olla koskematta ollenkaan....yleensä kaikki mihin kosken muuttuu paskaksi....kultakin vihkisormuksessa
Jos se on tuossa kunnossa nyt, uutta vastaavassa?, en toodellakaan koske siihen....se on varma että tuolta tallista en saa pihalle kun on jo läpimätää.
Mutta kiitti neuvosta...
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Kai se pitää itsekkin tarkistella onko jo ruoste raiskannut auton Ei olekkaan tarvinnu hitsata vuosiin mitään...
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Taas kevät tulossa ja tarkastuksen paikka uusille jäsenille.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Taas on kevät ja tarkistuksen paikka.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Uusille tulokkaille,tai auton ostoa suunniteleville.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Vuosi vaihtuu ja tulee uusia omistajia, kannattaa tarkistella asiaa.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Yhteen väykkyyn vaihdoin molemmat tuuletus peltien ympärykset ja pohjja osan ja omistajan mielestä toi korjaus pelti oli kallis niin pihalla olvan purku w124 kimppuun rälläkällä ja siitä pienellä muotoilulla hitsasin 1mm?? orkkis peltiä väyrysen kylkeen...hyvä tuli ja oli helppo hitsata..hieman eri kohtaan tuli tuuletus reikä mutta se sopi eikä haitannut mitään.Muuten siitä ollsi kanssa huomannut että siellä on reikää jos oliei sivu verhousta hieman raottanut ja jos siellä on tie pölyä niin hapannut jo on ja reikiä..
Kaverit väitti ettei missää ole enää 1mm koripinta peltejä että viimeinen oli amazon volvo mutta mittaamalla oli yllätys kun lankusta sitä löytyi.
Tämä hitsattu yksilö oli,tuhottu sillä kun oli massattu.....ja kosteus siellä nyt välissä....luulen että ollut taxi käytössä talvisin lämpimässä tallissa.
Nääkin jossa pohja on muovitettu niin ei massaa vaan kotelosuojaa sinne...siin on ruosteen estoai eita seassa.....tai jos massaa niin runsaasti öljyä sekaan että ei kuiva vaan jää kosteasi.
Kaverit väitti ettei missää ole enää 1mm koripinta peltejä että viimeinen oli amazon volvo mutta mittaamalla oli yllätys kun lankusta sitä löytyi.
Tämä hitsattu yksilö oli,tuhottu sillä kun oli massattu.....ja kosteus siellä nyt välissä....luulen että ollut taxi käytössä talvisin lämpimässä tallissa.
Nääkin jossa pohja on muovitettu niin ei massaa vaan kotelosuojaa sinne...siin on ruosteen estoai eita seassa.....tai jos massaa niin runsaasti öljyä sekaan että ei kuiva vaan jää kosteasi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Joo sama havainto tuosta massasta, sillä saa koko alustan tukivarsia myöden paskaksi. Ja jos pohja suojattu muovein niin puhtaanapito on se avainsana eikä mikään suoja-aine, tai jos itse suojauttaisin niin sellainen kuumavaha johon ei kura juuri tartu.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Olisko näissä joku tietty vm. jolloin mennyt tuo takapaksin reunapelti heikommaks? mun väykyssä se on ihan ehjä vaikka oon ite ajanu sillä jo yli 7vuotta/230tkm. Tosin etupuskurin reunakannakkeet oli ihan haperoa senku mureni käsiin.. ja tietty muualta ruostuu mutta peräkontti toistaseks ok
W210 E320cdi
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Hommailin tuossa syksyllä -99 200cdi jolla 400 000 vasta lasissa. Etukulmat näkkileipää. Piti hommata korjauspellit Veholta etunurkkiin. Keväällä sitten takapuskuri pois ja arvatenkin sieltä myös nurkat häipyneet.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
On törmännyt. Kaverin 97 farmarista lähti kuppi irti ja jousikin lensi tielle! Mulla W202 -00 piti viime vuonna uusia kumpikin kuppi ruostumisen takia. Katsastusmies sanoi että Mersu on oikein ohjeistanut korjauksen; pitäisi niitata uudet kupit! Hitsatutkin kävivät. Kannattaa tarkistaa kun esim. vaihtaa renkaat.dealer kirjoitti:No ei omasta silloin kun väykky oli mutta toisten väykyistä olen huomannut joitain kymmeniä (satoja ?) kertoja, viimeksi tänään. Alapellin saa korjausosana, sikäli remontti pysyy kohtuudessa.Onkos muut foorumilaiset huomanneet omasta väykystään, että olisi ruostunut moottorin tukipalkki? Tarkemmin sanottuna siis syyläriä lähempänä oleva poikkipalkki.
Farkun takanurkan lahoutta ihailtiin viimeksi torstaina. Facelift -01 ja edellinen omistaja oli "paikannut" kulman mustalla jätesäkillä.
Eihän kukaan ole törmännyt väykyssä sellaiseen että jousen yläkuppi olisi ruostunut ja jopa irronnut korista ?
Nyt on W210 Avantgarde malli -98 joka on erilaisilla ripustuksilla.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Samanlaiset jousikupit sielä on väykynkin etupäässä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Ihan yleinen juttuhan tuo jousikuppien repeäminen on. Itellä oli 5v ratkennu pikkusen toinen pää toisesta kupista ja laitettiin sitte kunnolla ne kiinni. Hitsaamalla ja massa ym päälle.
W210 E320cdi
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Näitä on niin monen kuntoisia. 220d 761 000 lasissa ja jousikupeissa ei yhtään mitään. Sitten tämä 414 menty cdi niin jostakin syystä etupää oli ottanut ruostetta ihan kiitettävästi...piti hioa ja hapottaa ja suojata ja massailla koko etupää. Kumma kyllä tuo surullisen kuuluisa etuapurungon etupalkin alapelti oli lähes ruosteeton. Jousikuppia on räitty hitsillä mutta ainakin vielä pysyy kiinni....mutta se tekniikka...kone käy kuin kello ja loota vaihtaa. Ja sen olen huomannut että kuskin puoli lahoaa helpommin...liekkö siitä kiinni, että kuskin puoli ottaa vastaantulevan liikenteen sumuttaman suolapaskan vastaan.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Sama jousikuppi ja samat ongelmat koko mallisarjassa. Langissa on vahvike kupille mutta silti joutuu vaihtamaan ruostumisen vuoksi.KPK kirjoitti:On törmännyt. Kaverin 97 farmarista lähti kuppi irti ja jousikin lensi tielle! Mulla W202 -00 piti viime vuonna uusia kumpikin kuppi ruostumisen takia. Katsastusmies sanoi että Mersu on oikein ohjeistanut korjauksen; pitäisi niitata uudet kupit! Hitsatutkin kävivät. Kannattaa tarkistaa kun esim. vaihtaa renkaat.dealer kirjoitti:No ei omasta silloin kun väykky oli mutta toisten väykyistä olen huomannut joitain kymmeniä (satoja ?) kertoja, viimeksi tänään. Alapellin saa korjausosana, sikäli remontti pysyy kohtuudessa.Onkos muut foorumilaiset huomanneet omasta väykystään, että olisi ruostunut moottorin tukipalkki? Tarkemmin sanottuna siis syyläriä lähempänä oleva poikkipalkki.
Farkun takanurkan lahoutta ihailtiin viimeksi torstaina. Facelift -01 ja edellinen omistaja oli "paikannut" kulman mustalla jätesäkillä.
Eihän kukaan ole törmännyt väykyssä sellaiseen että jousen yläkuppi olisi ruostunut ja jopa irronnut korista ?
Nyt on W210 Avantgarde malli -98 joka on erilaisilla ripustuksilla.
wiimax.fi
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Syksyllä katsastukseen katselin, jotta onpas hyvät kupit vielä. Noh, ennen joulua lensi sitten etujousi kesken ajon tielle. Vissiin entinen omistaja oli massalla peitellyt ruosteet. Ois varmaan kannattanut koputellakin. Ja tämä yksilö siis w124, jossa ei niin yleistä taida kuppien ruostuminen olla, ainakin kupit on paljo paksumpaa tavaraa kuin w210..
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
Mistä noita korjauspeltejä saapi?risto e420 kirjoitti:Kannattaa tutkia,ei tule tappioita