Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Morjesta kinkkupöytään!
Tollanen C -04 200 cdi löytyy 6-lovisella manuaalivaihteistolla, mittarissa 190tkm.
Onko ominaisuus että 1 ei mee silmään kuin oikeasti voimaa käyttämällä jos nopeutta on paria kilometria enempää, n. 7km/h niin on lähes mahdotonta tunkea 1 silmään. Jos laittaa tolla nopeudella 2 silmään niin diesseli kurnuttaa niin pirusti, etenee toki mutta tuntuis kaipaavan vielä 1 silmään.
Muutenkin vaikka kytkin pohjassa niin vaihteet ei mene kovin sulavasti loviinsa, menee sisään tosi epätasaisesti, kuin joku ottas vastaan. Ensimersu, joten ei paljon kokemusta että pitäisikö ne sujahtaa loveen kuin veitsi voihin (kuten esim VW, Audi, Honda mistä nyt lähimmät kokemukset).
Onko kytkimessä jotain, ei kyllä mitenkään luista vielä eikä mitään, miten usein näihin manuaaleihin tarvitsee vaihtaa laatikon öljyt yms?
Kiitos ja Jouluja!
-Misku
Tollanen C -04 200 cdi löytyy 6-lovisella manuaalivaihteistolla, mittarissa 190tkm.
Onko ominaisuus että 1 ei mee silmään kuin oikeasti voimaa käyttämällä jos nopeutta on paria kilometria enempää, n. 7km/h niin on lähes mahdotonta tunkea 1 silmään. Jos laittaa tolla nopeudella 2 silmään niin diesseli kurnuttaa niin pirusti, etenee toki mutta tuntuis kaipaavan vielä 1 silmään.
Muutenkin vaikka kytkin pohjassa niin vaihteet ei mene kovin sulavasti loviinsa, menee sisään tosi epätasaisesti, kuin joku ottas vastaan. Ensimersu, joten ei paljon kokemusta että pitäisikö ne sujahtaa loveen kuin veitsi voihin (kuten esim VW, Audi, Honda mistä nyt lähimmät kokemukset).
Onko kytkimessä jotain, ei kyllä mitenkään luista vielä eikä mitään, miten usein näihin manuaaleihin tarvitsee vaihtaa laatikon öljyt yms?
Kiitos ja Jouluja!
-Misku
-04 w203 C 200cdi facelift
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Kepin mekanismin voitelu (esim. CRC-56) saattaisi auttaa. Sitä en pysty sanomaan miten tässä mallissa suojapussi irroitetaan, itselläni automaatti-tenava.
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Okei, mutta voisi auttaa tuota yläkautta pussin irrottamalla ja voitelemalla. Pitänee tutkia pussin irrotusta. Lisäksi tuli tosta vielä mieleen että -5 pakkasasteessa 5 ja 6 väli "nitisee" tai "natisee", mielenkiinnolla odotan -25. En nyt osaa kuvailla tai verrata ääntä mihinkään muuhun, kuitenkin kuin hankaisi kumia jotain vasten mikä ei meinaa liukua kunnolla.wolf kirjoitti:Kepin mekanismin voitelu (esim. CRC-56) saattaisi auttaa. Sitä en pysty sanomaan miten tässä mallissa suojapussi irroitetaan, itselläni automaatti-tenava.
-04 w203 C 200cdi facelift
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Eikös ykkönen kytketä ajoon lähtiessä eli 0 km/h???? EI kai sitä vauhdissa kytketä...?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Sulla on laatikossa tod.näk synkrot rikki, ainakin niiltä vaihteilta mitkä ei tahdo mennä päälle.
Kokeileppa sellaista jippoa, että kun olet laittamassa ykköstä silmään, niin käytät melkein kakkosella ja laitat sitten ykkösen päälle.
Eli siis et laita keppiä ihan loppuun vaan jätät kakkosen vaihdon hiukan kesken.
Tällä saa vaihteiston rattaat pyörimään synkroonissa toistensa suhteen. Meneekö siten sujuvammin?
Paineasetelmakin voi olla tiensä päässä, jos on, jokaisen vaihteen pitäisi jumittaa.
Nykäiseekö kun laittaa ykkösen silmään paikallaan, kytkin pohjassa?
Kokeileppa sellaista jippoa, että kun olet laittamassa ykköstä silmään, niin käytät melkein kakkosella ja laitat sitten ykkösen päälle.
Eli siis et laita keppiä ihan loppuun vaan jätät kakkosen vaihdon hiukan kesken.
Tällä saa vaihteiston rattaat pyörimään synkroonissa toistensa suhteen. Meneekö siten sujuvammin?
Paineasetelmakin voi olla tiensä päässä, jos on, jokaisen vaihteen pitäisi jumittaa.
Nykäiseekö kun laittaa ykkösen silmään paikallaan, kytkin pohjassa?
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Kaikki viat eivät valittettavasti ole ominaisuuksia.kari v kirjoitti:Eikös ykkönen kytketä ajoon lähtiessä eli 0 km/h???? EI kai sitä vauhdissa kytketä...?
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Kannattaa vaihtaa laatikkoon öljyt vaikkapa mercedes huollossa niin tulee oikea öljy ja oikea määrä. Määrä riippuu laatikon tyypistä. Samalla kun tarkastaa kepin linjaukset ja rasvaa mekanismin on voitava tehty. Se on kuitenkin 04 eli ei ensimmäisiä laatikkotyyppejä vaan jokin parannettu versio. Minun autossa aikanaan vaidettiin laatikko kun ykkönen ei mennyt ollenkaan kylmänä. Se oli 06/03 tehty auto.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Mitähän maksaa huolto jos synkrot olisi rikki, onko synkrojen vaihto vai koko laatikon? Pitää kokeilla tota kikkaa. Jumitusta ei kyllä ole, en ole varma mitä tarkoitat nykäisyllä paikallaan ollessa, varsinkin kytkin pohjassa, ei siis varmaan nykäise. Yksi ominaisuus on että 5 vaihde hyppää pois pykälästä jos sitä ei saata loppuun asti ja pidä pohjassa kunnes nostanut kytkimen. Tämä on kyllä satunaista, mutta ainoa vaihde mikä käyttäytyy näin.tuhkis kirjoitti:Sulla on laatikossa tod.näk synkrot rikki, ainakin niiltä vaihteilta mitkä ei tahdo mennä päälle.
Kokeileppa sellaista jippoa, että kun olet laittamassa ykköstä silmään, niin käytät melkein kakkosella ja laitat sitten ykkösen päälle.
Eli siis et laita keppiä ihan loppuun vaan jätät kakkosen vaihdon hiukan kesken.
Tällä saa vaihteiston rattaat pyörimään synkroonissa toistensa suhteen. Meneekö siten sujuvammin?
Paineasetelmakin voi olla tiensä päässä, jos on, jokaisen vaihteen pitäisi jumittaa.
Nykäiseekö kun laittaa ykkösen silmään paikallaan, kytkin pohjassa?
Laatikon öljyjä ei ole ikinä vaihdettu, mikä niiden vaihtoväli manuaalissa on, ja onko mitään arviota kustannuksista? Kilometreja tulee yli 1000 viikossa, joten juhdan olisi hyvä silloin myös toimia, huoltokuluissa ei ole nytkään tullut kyllä säästeltyä. Toivoa toki sopii että tästä ei nyt mitään tuhansien eurojen remppaa ole tulossa...
Kari V voi tulla Susirajalta Helsingin ruuhkiin testaamaan, luulen että yrität itsekkin ykköstä tarjota kun tuolla matelet parin kilometrin tuntinopeudella.

-04 w203 C 200cdi facelift
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
TM testasi aikoinaan noi nopeat dieselit ja totesivat W203:n vaihteensiirrossa olevan jotain häikkää, joka sitten olisi korjattu.Omassa -03 mallisessa en viitsinyt taistella
tuon kiusallisen takertelun kanssa, vaan laitoin ykkösen päälle välikaasulla.
tuon kiusallisen takertelun kanssa, vaan laitoin ykkösen päälle välikaasulla.
Viimeksi muokannut aippi, Pe 23.12.2011 09:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 200D
W203 200cdi
W204 220cdi
W124 300D
W212 200cdi
W212 220cdi
W213 220 d 4Matic
W205 200 4Matic
W205 220 d 4Matic
W203 200cdi
W204 220cdi
W124 300D
W212 200cdi
W212 220cdi
W213 220 d 4Matic
W205 200 4Matic
W205 220 d 4Matic
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Mulla on -99 w210 5-lovinen manuaaliloota ja juurikin tuota ongelmaa että ykkönen ei mee sisään muutaku väkisin runnomalla jos on vähänkään vauhtia, pitää käyttää kakkosen kautta jos haluaa sisään, tosin tuo on jo selkärangassa niin se ei haittaa meikää enää yhtään... Mutta kuitenki jonkunverran eri kilometreissä liikutaan eli 753tkm taitaa olla nyt ja orkkis laatikko että ei kai mikään yllätys että synkrot ei oo uudet enää tässä kohtaa 

W210 E320cdi
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Et sitten ikinä ole sattunut laittamaan laatikosta pienempää pykälää päälle??kari v kirjoitti:Eikös ykkönen kytketä ajoon lähtiessä eli 0 km/h???? EI kai sitä vauhdissa kytketä...?

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Onko sulla alkuvuodesta 2004 käyttöönotettu auto? Tää on ilmeisesti "ominaisuus" alkupään W203:ssa. Vaihteensiirtoa on muutettu faceliftin yhteydessä 2004-2005.
Päivitys 5/2004:
6-Speed manual Gearbox (716.6)
– Gear selection mechanism adapted
– First Gear Synchronization modified
– Reverse gear assembly adapted to new shifter position
Olen ymmärtänyt että pre-faceliftissä on tanko ja vaijeri siirto ja myöhemmin on pelkät tangot. Vanhempaa vaijerisysteemiä pystyy säätämää käsittääkseeni...
Päivitys 5/2004:
6-Speed manual Gearbox (716.6)
– Gear selection mechanism adapted
– First Gear Synchronization modified
– Reverse gear assembly adapted to new shifter position
Olen ymmärtänyt että pre-faceliftissä on tanko ja vaijeri siirto ja myöhemmin on pelkät tangot. Vanhempaa vaijerisysteemiä pystyy säätämää käsittääkseeni...
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Otettu käyttöön Saksanmaalla 09/2004, facelift, en tiedä onko sitten pre-facelift vai ei?jpeltoma kirjoitti:Onko sulla alkuvuodesta 2004 käyttöönotettu auto? Tää on ilmeisesti "ominaisuus" alkupään W203:ssa. Vaihteensiirtoa on muutettu faceliftin yhteydessä 2004-2005.
Päivitys 5/2004:
6-Speed manual Gearbox (716.6)
– Gear selection mechanism adapted
– First Gear Synchronization modified
– Reverse gear assembly adapted to new shifter position
Olen ymmärtänyt että pre-faceliftissä on tanko ja vaijeri siirto ja myöhemmin on pelkät tangot. Vanhempaa vaijerisysteemiä pystyy säätämää käsittääkseeni...
En huomannut suurta eroa käyttämällä kakkosen kautta.
Osaako joku sanoa suoralta kädeltä kun mietin mikä ero omassani on suurinpaan osaan muita, eniten hämää auton keskikonsoli. Suurin osa tämänikäisten C mersujen on kuten alla olevassa ilmoituksessa.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/4464906 (viimeinen kuva keskikonsolista)
Omassani on kuitenkin nuo ilmastointia säätelevät napit erilaiset, vastaavat kuin autoscoutin esimerkissä. http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wa1s1qkbgffb
Omani on myös Avantgarde, mutta suurin osa Avantgardeista ovat tuon nettiauton esimerkin näköisiä, ja tällä autoscoutin versiolla todella harvassa. Onko vain joku "lisävaruste" vai mitä mitä??
EDIT: Onko itseasiassa ainoa ero että omassani on mikälie "hiukkassuodatus", ei muista tarkemmin, on kuitenkin oikeanpuoleisessa puhallussuunnan säätimessä nappi sille.
-04 w203 C 200cdi facelift
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Sinulla on autossasi automaatti-ilmastointi, joka on ollut lisävaruste. Tuo "hiukkassuodatus"-nappi kierrättää sisäilman aktiivihiilisuodattimen läpi.Osaako joku sanoa suoralta kädeltä kun mietin mikä ero omassani on suurinpaan osaan muita, eniten hämää auton keskikonsoli. Suurin osa tämänikäisten C mersujen on kuten alla olevassa ilmoituksessa.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/4464906 (viimeinen kuva keskikonsolista)
Omassani on kuitenkin nuo ilmastointia säätelevät napit erilaiset, vastaavat kuin autoscoutin esimerkissä. http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wa1s1qkbgffb
Omani on myös Avantgarde, mutta suurin osa Avantgardeista ovat tuon nettiauton esimerkin näköisiä, ja tällä autoscoutin versiolla todella harvassa. Onko vain joku "lisävaruste" vai mitä mitä??
EDIT: Onko itseasiassa ainoa ero että omassani on mikälie "hiukkassuodatus", ei muista tarkemmin, on kuitenkin oikeanpuoleisessa puhallussuunnan säätimessä nappi sille.
ex S202 180 -01
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Okei, no kiitos vastauksesta. Luulin sen olevan vakiokalustoa Mersun tasosessa biilassa noilla vuosiluvuilla.SamiI kirjoitti:Sinulla on autossasi automaatti-ilmastointi, joka on ollut lisävaruste. Tuo "hiukkassuodatus"-nappi kierrättää sisäilman aktiivihiilisuodattimen läpi.Osaako joku sanoa suoralta kädeltä kun mietin mikä ero omassani on suurinpaan osaan muita, eniten hämää auton keskikonsoli. Suurin osa tämänikäisten C mersujen on kuten alla olevassa ilmoituksessa.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/4464906 (viimeinen kuva keskikonsolista)
Omassani on kuitenkin nuo ilmastointia säätelevät napit erilaiset, vastaavat kuin autoscoutin esimerkissä. http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wa1s1qkbgffb
Omani on myös Avantgarde, mutta suurin osa Avantgardeista ovat tuon nettiauton esimerkin näköisiä, ja tällä autoscoutin versiolla todella harvassa. Onko vain joku "lisävaruste" vai mitä mitä??
EDIT: Onko itseasiassa ainoa ero että omassani on mikälie "hiukkassuodatus", ei muista tarkemmin, on kuitenkin oikeanpuoleisessa puhallussuunnan säätimessä nappi sille.
-04 w203 C 200cdi facelift
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Automaatti-ilmastointi on vakiona mutta tuo hienompi digitaalinäyttöinen on lisävarusteMisku kirjoitti:Luulin sen olevan vakiokalustoa Mersun tasosessa biilassa noilla vuosiluvuilla.
230 C 1978
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Kannattaa vaihtaa ne öljyt pariinkin kertaan peräkkäin esim kymppitonnin välillä... Jos sillä on ajettu nyt 200 tkm samoilla öljyillä niin sinne lootaan jää schaissea vaikka ne öljyt vaihtaakin. Omassa oli vähän päälle 200 ja öljyt olivat aivan mustat. Ja vielä seuraavatkin öljyt olivat likaiset pienellä ajolla. Ja mg propussa hilettä taas. Jatkossa voisi vaihtaa vaikka 60 tkm välein jos pitoauto on kyseessä.
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Itselle tuli sportcoupé cl203 220cdi manuaali ehkä jaksanut opetella vaihteen vaihtoa 6-lovisessa> Vaihdoin tilalle tiptronic automaatti laatikon



Joku mersupurkaamo??
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Pitoauto on kyseessä. Pitää budjetoida öljynvaihto tammikuulle kyllä. Riippunee hinnasta niin ehkä sen voi sitten uudemman kerran lyhyllä välillä vaihtaakkin. 60tkm tarkottaisi vaihtoa vuosittain, aika raakaa..jpeltoma kirjoitti:Kannattaa vaihtaa ne öljyt pariinkin kertaan peräkkäin esim kymppitonnin välillä... Jos sillä on ajettu nyt 200 tkm samoilla öljyillä niin sinne lootaan jää schaissea vaikka ne öljyt vaihtaakin. Omassa oli vähän päälle 200 ja öljyt olivat aivan mustat. Ja vielä seuraavatkin öljyt olivat likaiset pienellä ajolla. Ja mg propussa hilettä taas. Jatkossa voisi vaihtaa vaikka 60 tkm välein jos pitoauto on kyseessä.

No vanhemmat hakivat 4 vuotta uudemman automaatilla vähän omani jälkeen, on se kieltämättä helppoa ajamista. On tosin 200 cdi automaatilla, en noin laiskaa ostaisi itselleni tomaatilla. Seuraava auto ei myöskään ole manuaali noin laiskalla koneella, paljon ajaessa kaipaa sitä tehoa/vääntöä mitä ei 200cdi tarjoa.
-04 w203 C 200cdi facelift
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Siis vaihdoit manualin automattiin, tiennytkään että onnistuu noin vain.Aki P kirjoitti:Itselle tuli sportcoupé cl203 220cdi manuaali ehkä jaksanut opetella vaihteen vaihtoa 6-lovisessa> Vaihdoin tilalle tiptronic automaatti laatikon![]()


-04 w203 C 200cdi facelift
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Pohjanmaan miesten juttuja. Oikeasti Akin kolariprojekteja eli auton uudelleen rakentaminen näin kuljettajan näkökulmasta.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Ei ne automaatit ainakaan huolettomampia ole olleet näissä tän ikäisissä...koitappa search:llä hiukan vilkaista minkälaista korttijumppaa yms niitten kanssa on harjoiteltuMisku kirjoitti:Pitoauto on kyseessä. Pitää budjetoida öljynvaihto tammikuulle kyllä. Riippunee hinnasta niin ehkä sen voi sitten uudemman kerran lyhyllä välillä vaihtaakkin. 60tkm tarkottaisi vaihtoa vuosittain, aika raakaa..jpeltoma kirjoitti:Kannattaa vaihtaa ne öljyt pariinkin kertaan peräkkäin esim kymppitonnin välillä... Jos sillä on ajettu nyt 200 tkm samoilla öljyillä niin sinne lootaan jää schaissea vaikka ne öljyt vaihtaakin. Omassa oli vähän päälle 200 ja öljyt olivat aivan mustat. Ja vielä seuraavatkin öljyt olivat likaiset pienellä ajolla. Ja mg propussa hilettä taas. Jatkossa voisi vaihtaa vaikka 60 tkm välein jos pitoauto on kyseessä.
No vanhemmat hakivat 4 vuotta uudemman automaatilla vähän omani jälkeen, on se kieltämättä helppoa ajamista. On tosin 200 cdi automaatilla, en noin laiskaa ostaisi itselleni tomaatilla. Seuraava auto ei myöskään ole manuaali noin laiskalla koneella, paljon ajaessa kaipaa sitä tehoa/vääntöä mitä ei 200cdi tarjoa.

Jos ite tutkit mitkä öljyt tonne manuaali laatikkoon menee ja käyt jossain mobil expressillä vaihtamassa niin ei ole kyllä kummonen kustannus... Se on tietysti ihan itestä kiinni
kuin usein ne laatikon öljyt haluaa vaihtaa, öljyä menee 1,5 litraa eli mutaman kympin öljyt.
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Käytännös niin, tuttukin voisi ne todennäköisesti vaihtaa, tarkastan vielä ton 1,5 litraa, kiitos. Mobil Express on Lahdessa tossa Autoasilla, ei oo hyviä kokemuksia sieltä, pitää kuitenkin hintaa tiedustella tiistaina. Ja niiiii onhan niistä automaateista aina puhe miten ei oo kestäviä, mutta niissä taitaa öljynvaihto kuulua ihan ilmiselvänä asiana huoltoihin, ei toki jokaisessa mutta.. Parhaat luotettavuustarinat lukenu viimeaikoina toki VAG:n DSG-automaateista, ei tunnu olevan se kestävin mahdollinen.jpeltoma kirjoitti:Ei ne automaatit ainakaan huolettomampia ole olleet näissä tän ikäisissä...koitappa search:llä hiukan vilkaista minkälaista korttijumppaa yms niitten kanssa on harjoiteltuMisku kirjoitti:Pitoauto on kyseessä. Pitää budjetoida öljynvaihto tammikuulle kyllä. Riippunee hinnasta niin ehkä sen voi sitten uudemman kerran lyhyllä välillä vaihtaakkin. 60tkm tarkottaisi vaihtoa vuosittain, aika raakaa..jpeltoma kirjoitti:Kannattaa vaihtaa ne öljyt pariinkin kertaan peräkkäin esim kymppitonnin välillä... Jos sillä on ajettu nyt 200 tkm samoilla öljyillä niin sinne lootaan jää schaissea vaikka ne öljyt vaihtaakin. Omassa oli vähän päälle 200 ja öljyt olivat aivan mustat. Ja vielä seuraavatkin öljyt olivat likaiset pienellä ajolla. Ja mg propussa hilettä taas. Jatkossa voisi vaihtaa vaikka 60 tkm välein jos pitoauto on kyseessä.
No vanhemmat hakivat 4 vuotta uudemman automaatilla vähän omani jälkeen, on se kieltämättä helppoa ajamista. On tosin 200 cdi automaatilla, en noin laiskaa ostaisi itselleni tomaatilla. Seuraava auto ei myöskään ole manuaali noin laiskalla koneella, paljon ajaessa kaipaa sitä tehoa/vääntöä mitä ei 200cdi tarjoa.![]()
Jos ite tutkit mitkä öljyt tonne manuaali laatikkoon menee ja käyt jossain mobil expressillä vaihtamassa niin ei ole kyllä kummonen kustannus...Se on tietysti ihan itestä kiinni
kuin usein ne laatikon öljyt haluaa vaihtaa, öljyä menee 1,5 litraa eli mutaman kympin öljyt.
-04 w203 C 200cdi facelift
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Noniin, öljyjen vaihto sovittu laatikkoon ja tasauspyörästöön?. Hinta yllätti positiivisesti, turhaan noita pelkäsin nostaa pöydälle. Kerronpa sitten oliko vaihdolla mitään vaikutusta tuntumaan, jos ei niin sitten perehdyn jossain vaiheessa kepin suojan irrottamiseen ja yläkautta rasvaamiseen. Tänää ois ollu +10 astetta lämmintäkin, ois tarjennu hyvin vaihtaa. 

-04 w203 C 200cdi facelift
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Se määrä ei ole välttämättä 1.5. Siitä on huoltotiedote mb:llä ja mun printti kelpas yhteen autokorjaamoon vaikka oli sitä mieltä että korkkia myöten aina. Määrä on vanhimmissa 1.2 ja sitten 1.5 ja uudemmissa 1.8 mikä lienee korkin tasolle. Väärä öljymäärä saa alemmat vaihteet tökkimään.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Manuaalin vaihdelaatikko ei ota vaihdetta vastaan
Onko kellään kadonnut manuaalista vaihteet ja aikansa hämmennettyään ne sitte löytyy? Työkaverilla 2002 1.8 Kompura manuaali tehnyt sitä kaksi kertaa.
Onko noissa pre-facelifteissä joku monimutkaisempi vaijeri/vipusysteemi, ja uudemmissa sitten vivut? Sprintereissä kuulemma vaijerin lukkokappale voi löystyä ja lakkaa vaihteet kytkeytymästä...
Onko noissa pre-facelifteissä joku monimutkaisempi vaijeri/vipusysteemi, ja uudemmissa sitten vivut? Sprintereissä kuulemma vaijerin lukkokappale voi löystyä ja lakkaa vaihteet kytkeytymästä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224