W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Su 12.06.2011 23:06
- Paikkakunta: Kuopio
W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Onko antaa niksejä millä saisin pudotettua polttoaineen kulutusta vm-98 väyrysestä?
Taloudellisesta ajosta enää turha puhua, ei pysty enää siinä parantaa =D.
Automaattilaatikko ottaa omansa, mutta luulisin tuon saavan kulkemaan vähemmälläkin polttoaineella.
Pikku turbodieseleihin auttaa lastu paljon, mutta mikäs tähän?
Thanks!
Taloudellisesta ajosta enää turha puhua, ei pysty enää siinä parantaa =D.
Automaattilaatikko ottaa omansa, mutta luulisin tuon saavan kulkemaan vähemmälläkin polttoaineella.
Pikku turbodieseleihin auttaa lastu paljon, mutta mikäs tähän?
Thanks!
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
No paljos se nyt syö?
Vanha esikammiomoottori ei aivan höyryillä kulje.
Vanha esikammiomoottori ei aivan höyryillä kulje.
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Paljonko kulutus on? Millaista ajoa, maantietä vai kaupunkia? Poistutaanko paikalta rauhallisesti vai haastetanko heti naapurikaistan auto?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Su 12.06.2011 23:06
- Paikkakunta: Kuopio
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Kulutus on 8.5-9l/100km...Lähempänä tuota ysiä yhdistetyssä maantie+kaupunki (enemmän maantietä).
Näillä vehkeillä ajellaan arvokkaasti rullaten. Ei enää Escortteja tartte olla haastamassa
.
Näillä vehkeillä ajellaan arvokkaasti rullaten. Ei enää Escortteja tartte olla haastamassa

Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Korimalli on ilmeisesti sedan? Eihän tuo kulutus mitenkään älyttömältä kuullosta mutta ehkä se vähän vähemmälläkin voisi mennä. Minkälaista se sun maantieajo on ja millä nopeudella? Itellä on nyt toinen väyrynen 300TD koneella ja mulla se kulutus on ollut molemmissa siinä kasin paikkeilla maantiepainotteisessa seka-ajossa. Mulla maantieajo on pääasiassa töihin ja takasi 32 kilsaa suuntaansa josta 20 km motaria. Pidemmällä reissulla pääsee alle 7 jos ei pahemmin hurjastele.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Oletko mitannut kulutuksen tankkauksesta vai ajotietokoneesta?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Su 12.06.2011 23:06
- Paikkakunta: Kuopio
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Farkkumallinen väykky.
Moottoritietä n.20km (100km/h) ja moottoriliikennetietä n.15km (80km/h) ja 9km kaupunkia.
Alle seiskaan en ole päässyt tuolla ikinä. Olen laskeskellu kulutuksen tankkauksista. Normi työmatka-ajossa 8,7-9 l/100km.
Kaikki öljyt vaihdeltu koneeseen, vaihdelaatikkoon ja perään jne. Rengaspaineet korkeat. Ajotapa erittäin taloudellinen...
Eli kysymys kuuluu auttaako lastutus tai voiko koneelle tehdä jotain muuta näppärästi, että kuluttais vähemmän. EGR:n hukkaporttitulon olen poistanut pelistä tukkimalla paineilmaohjauksen läpälle. Kuulin, että tuokin vois auttaa, mutta eipä juuri auttanu.
Sais edes maantieajossa alle seiskaan..
Moottoritietä n.20km (100km/h) ja moottoriliikennetietä n.15km (80km/h) ja 9km kaupunkia.
Alle seiskaan en ole päässyt tuolla ikinä. Olen laskeskellu kulutuksen tankkauksista. Normi työmatka-ajossa 8,7-9 l/100km.
Kaikki öljyt vaihdeltu koneeseen, vaihdelaatikkoon ja perään jne. Rengaspaineet korkeat. Ajotapa erittäin taloudellinen...
Eli kysymys kuuluu auttaako lastutus tai voiko koneelle tehdä jotain muuta näppärästi, että kuluttais vähemmän. EGR:n hukkaporttitulon olen poistanut pelistä tukkimalla paineilmaohjauksen läpälle. Kuulin, että tuokin vois auttaa, mutta eipä juuri auttanu.
Sais edes maantieajossa alle seiskaan..
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Meillä tuo E290 TDT lastutettiin, laitettiin vapaavirtaussuodatin ja tulpattiin EGR. Nätissä ajossa kulutus hivenen tippui, mutta paljon saa ajaa, jos mielii saada investoinnin takaisin madaltuneen kulutuksen kautta.
Enemmänkin plussaa tuli ajomukavuuden kasvusta lisääntyneen väännön ansiosta.
Enemmänkin plussaa tuli ajomukavuuden kasvusta lisääntyneen väännön ansiosta.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Jep.C 124 320 kirjoitti:mutta paljon saa ajaa, jos mielii saada investoinnin takaisin madaltuneen kulutuksen kautta.
Enemmänkin plussaa tuli ajomukavuuden kasvusta lisääntyneen väännön ansiosta.
Ei 300sen tapauksessa paljoa ohjelmalla pysty kulutukseen vaikuttamaan kun ohjelmalla ei voi säätää rivipumpun ajoitusta saatikka ruiskutuspainetta ja aikaa.
Ja jos tuota lisääntynyttä tehoa käyttää niin kulutus vaan nousee.
Parhaan tuloksen saa vaihtamalla auton CDI koneiseen vastaavaan.
Kotivirittelijä tosin voi säätää syöttöpumpun ajoitusta kaks-kolme astetta aikasemmalle jolloin se kulutus hieman tipahtaa ja koneen ääni muuttuu vähän karkeammaksi.
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Mitten mahtais vaikuttaa jos vaihtais sinne esim. 320cdi.n turbon?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Niin siis vaihtais CDI autoon... mutta nythän haettiin keinoja 300TD:n kulutuksen pienentämiseen.Jolle kirjoitti:Mitten mahtais vaikuttaa jos vaihtais sinne esim. 320cdi.n turbon?
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Jaa että farkku kyseessä. Sitten kulutus on aivan ok koska farkku vie sedaniin verrattuna melkein litran enemmän. Ilmoitettu yhdistetty kultutus farkulle 8,6 ja sedanille 7,9. Se vaan vie soppaa ei voi mitäänkuusikulma kirjoitti:Farkkumallinen väykky.
Moottoritietä n.20km (100km/h) ja moottoriliikennetietä n.15km (80km/h) ja 9km kaupunkia.
Alle seiskaan en ole päässyt tuolla ikinä. Olen laskeskellu kulutuksen tankkauksista. Normi työmatka-ajossa 8,7-9 l/100km.
Kaikki öljyt vaihdeltu koneeseen, vaihdelaatikkoon ja perään jne. Rengaspaineet korkeat. Ajotapa erittäin taloudellinen...
Eli kysymys kuuluu auttaako lastutus tai voiko koneelle tehdä jotain muuta näppärästi, että kuluttais vähemmän. EGR:n hukkaporttitulon olen poistanut pelistä tukkimalla paineilmaohjauksen läpälle. Kuulin, että tuokin vois auttaa, mutta eipä juuri auttanu.
Sais edes maantieajossa alle seiskaan..

W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Ei oo pre-facelift väykyissä ajotietokonetta.jartuo kirjoitti:Oletko mitannut kulutuksen tankkauksesta vai ajotietokoneesta?
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Oletko tarkastanut termostaatin? Täällä on ollu moneen kertaan juttua (esim cdi203 maininnut ), että nämä nyky termarit ei tahdo kestää. Mulla on kestäny viismukisessa behri vuoden kerrallaan, nyt laitoin Wahlerin ja katotaan... Enivei, jollei se kone käy tasan oikeessa lämpötilassa niin kulutus plompsahtaa puolisen litraa ellei enemmän, varsinkin talvella.
Katoitko sen EGR:n poistamisen yhteydessä missä kunnossa imusarja on? Meinaan jos sitä ei ole ikinä putsattu niin aikas pieneksi voi olla reikä menny ilman kulkea
Samoin se EGR voi olla jumissakin niin että valskaa, laippaamalla sen pois kokonaan pelistä voi olla ainakin varma.
Cdi:hin vaihtaminen on kanssa vähän niin ja näin, kuluttaa se vähemmän. Mutta jos siihen tulee se pakollinen suutinremppa tms murhe eteen niin siihen se säästö jäi pitkäksi aikaa. Nämät kuusmukiset kun on tunnetusti lujia ja jos aloittajalla on muuten mieluinen auto alla niin voi myös huonontuakin vaihtamalla
Katoitko sen EGR:n poistamisen yhteydessä missä kunnossa imusarja on? Meinaan jos sitä ei ole ikinä putsattu niin aikas pieneksi voi olla reikä menny ilman kulkea

Samoin se EGR voi olla jumissakin niin että valskaa, laippaamalla sen pois kokonaan pelistä voi olla ainakin varma.
Cdi:hin vaihtaminen on kanssa vähän niin ja näin, kuluttaa se vähemmän. Mutta jos siihen tulee se pakollinen suutinremppa tms murhe eteen niin siihen se säästö jäi pitkäksi aikaa. Nämät kuusmukiset kun on tunnetusti lujia ja jos aloittajalla on muuten mieluinen auto alla niin voi myös huonontuakin vaihtamalla

Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Kateellisten puhettajpeltoma kirjoitti:
Cdi:hin vaihtaminen on kanssa vähän niin ja näin, kuluttaa se vähemmän. Mutta jos siihen tulee se pakollinen suutinremppa tms murhe eteen niin siihen se säästö jäi pitkäksi aikaa. Nämät kuusmukiset kun on tunnetusti lujia ja jos aloittajalla on muuten mieluinen auto alla niin voi myös huonontuakin vaihtamalla

No ei, eipä taida kannattaa vaihtaa pelkästään sen takia että toinen kuluttaa litran tai 2 enempi mutta kantsii kattoa noi peruspaikat kuntoon. Imusarja saattaa olla aika tukkeessa tuon Egr: takia

Edit:
Tarkistin http://www.mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false; vastaavan auton ilmoitetun kulutuksen niin maantie 7 litraa, kaupunki 11,4 ja yhdistetty 8,6 niin aika hyvin linjassa .
Sitten verrataan 220cdi koneiseen jolla vastaavat arvot on maantie 5,7litraa kaupunki 9,4 ja yhdistetty 7,1 niin auton vaihtamalla voitaisiin päästä tuollaiseen 1,5 litran säästöön per 100 kilometriä. Mutta koska ei tässä autoa vaihtamassa taidettu olla niin jos lopetan tän jauhannan ja keskitytään asiaan

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Su 12.06.2011 23:06
- Paikkakunta: Kuopio
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Autoo ei samanmoiseks kannata tuollaisten kulutuserojen takia vaihdella.
Imusarjaa en ole putsannut...Sen vois jossain vaiheessa tehdä, samoin tuo EGR:n tukkiminen jollain peltilätkällä. venttiilin ohjauksen olen vaan poistanut pelistä.
Joku ehdotti turbonkin vaihtamista, mutta ei kovin vakuuta, että se kulutusta kovinkaan pienentäisi.
Vapaavirtaussuodin on käynyt mielessä.
Imusarjaa en ole putsannut...Sen vois jossain vaiheessa tehdä, samoin tuo EGR:n tukkiminen jollain peltilätkällä. venttiilin ohjauksen olen vaan poistanut pelistä.
Joku ehdotti turbonkin vaihtamista, mutta ei kovin vakuuta, että se kulutusta kovinkaan pienentäisi.
Vapaavirtaussuodin on käynyt mielessä.
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Vapaavirtaussuodatin ei taida kulutussäästöä tuoda eikä vakiokoneessa mitään muutakaan vastaavaa hyötyä. Onko sulla sitä kulutusmittaustietoa nyt kuinka pitkältä ajalta? Mielestäni edelleenkin tuo kulutus on aikalailla kohillaan. Toki jos sitä jollaki konstilla alemmaksi saat niin hyvä 

W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Turbon vaihto ei tuossa autossa pahemmin auta. Kapeakantisessa se auttaa. Varsinkin kun muuttuvasiipisen laitto vaatii rahaa ja työtä eikä välttämättä tuo isoja eroja. Jos imusarja on pahasti tukossa niin sen kyllä huomaa kulkevuudessa mutta voi sen varalta putsata kun se ei monivenassa ole kova homma. Vapaavirtaussuodatin ei tosiaan auta. Pidät alustan ja voimansiirron kunnossa, sopivat rengaspaineet ja käytät talvella lämmitintä niin se auttaa. Lastulla saat kulutuksen korkeintaan nousemaan tuossa koneessa.kuusikulma kirjoitti:Autoo ei samanmoiseks kannata tuollaisten kulutuserojen takia vaihdella.
Imusarjaa en ole putsannut...Sen vois jossain vaiheessa tehdä, samoin tuo EGR:n tukkiminen jollain peltilätkällä. venttiilin ohjauksen olen vaan poistanut pelistä.
Joku ehdotti turbonkin vaihtamista, mutta ei kovin vakuuta, että se kulutusta kovinkaan pienentäisi.
Vapaavirtaussuodin on käynyt mielessä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Polttoaineen kulutukseen vaikuttaa eniten ratin ja penkin välissä oleva muuttuja. Kokonaiskulutusta saa vähennettyä vähentämällä tarpeetonta tai runsaasti polttoainetta (ja autoa) kuluttavaa ajoa. Keskikulutusta saa vähennettyä vähentämällä kaupunkiajoa ja joutokäyntiä sekä pudottamalla keskivauhtia esim. valitsemalla maantien moottoritien asemesta. Kulutus 120 ja 100 km/h on reilusti suurempi kuin 80 km/h.kuusikulma kirjoitti:Onko antaa niksejä millä saisin pudotettua polttoaineen kulutusta vm-98 väyrysestä?
Taloudellisesta ajosta enää turha puhua, ei pysty enää siinä parantaa =D.
Automaattilaatikko ottaa omansa, mutta luulisin tuon saavan kulkemaan vähemmälläkin polttoaineella.
Pikku turbodieseleihin auttaa lastu paljon, mutta mikäs tähän?...
Keskikulutus on kuitenkin vain laskennallinen luku, kukkarossa näkyy todellinen kokonaiskulutus, joten matkanlisäys parempaa reittiä valittaessa pitää optimoida. Jos aikasi on kallista, laske sille myös hinta euroa/tunti, niin saat lisää vertailupohjaa laskelmille.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Omia havaintoja S210 E300TDT: Suutinkärkien uusiminen pienentää kulutusta, jos vanhoilla on ajettu jo jokunen satatuhatta eikä niissä ole enää suihkun muoto ihan parhaimmillaan. Samalla kannattaa tarkistaa pumpun ajoitus, jakoketju kuluu (="venyy") käytössä ja ruiskutushetki alkaa viivästyä.
Rengaspuolella kannattaa unohtaa leveät renkaat ja painavat vanteet. Alkuperäiskoko eli 215/55R16 toimii kulutusmielessä jo aika hyvin. Samoin alkuperäisvanteet ovat ihan ok. 205/60R16 olisi vielä vähän parempi. 235/45R17 painavilla vanteilla nostaa omien kokemusten mukaan 0,5-0,7 l/100 km alkuperäiskokoon verrattuna. Rengastesteistä saa myös apua eri merkkisten renkaiden vierintävastuksesta.
Kun yllä olevat asiat ovat kohdallaan ja auto muutenkin kunnossa niin kesäaikaan pääsee maantieajossa (80 km/h) helposti reilusti alle 7 l/100 km, jos ei käytä ilmastointia. Ilmastointi tuntuu lisäävän noin 0,2-0,5 l/100 km ulkolämpötilasta riippuen. Talviaikaan, kun polttoainetoimista lisälämmitintä käytetään säännöllisesti, tulee kulutukseen tyypillisesti vähintään litra lisää. Silti on vaikea saada sekalaisessa ajossa (noin 1/3 maantie, 1/3 moottoritie, 1/3 kaupunki) menemään yli 9 l/100 km ellei ajotyyli ole kovin pyrkivää.
Rengaspuolella kannattaa unohtaa leveät renkaat ja painavat vanteet. Alkuperäiskoko eli 215/55R16 toimii kulutusmielessä jo aika hyvin. Samoin alkuperäisvanteet ovat ihan ok. 205/60R16 olisi vielä vähän parempi. 235/45R17 painavilla vanteilla nostaa omien kokemusten mukaan 0,5-0,7 l/100 km alkuperäiskokoon verrattuna. Rengastesteistä saa myös apua eri merkkisten renkaiden vierintävastuksesta.
Kun yllä olevat asiat ovat kohdallaan ja auto muutenkin kunnossa niin kesäaikaan pääsee maantieajossa (80 km/h) helposti reilusti alle 7 l/100 km, jos ei käytä ilmastointia. Ilmastointi tuntuu lisäävän noin 0,2-0,5 l/100 km ulkolämpötilasta riippuen. Talviaikaan, kun polttoainetoimista lisälämmitintä käytetään säännöllisesti, tulee kulutukseen tyypillisesti vähintään litra lisää. Silti on vaikea saada sekalaisessa ajossa (noin 1/3 maantie, 1/3 moottoritie, 1/3 kaupunki) menemään yli 9 l/100 km ellei ajotyyli ole kovin pyrkivää.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Su 12.06.2011 23:06
- Paikkakunta: Kuopio
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Toi pumpun ajoitus kannattaa ilmeisesti tarkastaa, samoin tuo imusarja puhtaus.
Termostaatti on vaihdettu viime kevät-talvena ja lämpötilojen mukaan näyttäs toimivalta.
Perus renkaat on alumiinivantein joten niitä ei kauhiasti voi syyttää. Samoin alusta on kunnossa.
Näitä kommentteja kun seuraa niin konsteja tämän kulkupelin kohdalla kovin vähän. Puolilitraa sataselta sais ehkä noilla konsteilla tikistettyä maantieajossa, mutta kovin suuriin ei pysty.
Ihan kuin maantieajossa toi auto kaipailis yhtä lisävaihdetta kun kierrokset on enemmän tai vähemmän yli 2000. Uudemmissa peleissä kierrokset pyrkii olemaan n.1500-1700 tienoilla.
Termostaatti on vaihdettu viime kevät-talvena ja lämpötilojen mukaan näyttäs toimivalta.
Perus renkaat on alumiinivantein joten niitä ei kauhiasti voi syyttää. Samoin alusta on kunnossa.
Näitä kommentteja kun seuraa niin konsteja tämän kulkupelin kohdalla kovin vähän. Puolilitraa sataselta sais ehkä noilla konsteilla tikistettyä maantieajossa, mutta kovin suuriin ei pysty.
Ihan kuin maantieajossa toi auto kaipailis yhtä lisävaihdetta kun kierrokset on enemmän tai vähemmän yli 2000. Uudemmissa peleissä kierrokset pyrkii olemaan n.1500-1700 tienoilla.
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Mersuissa on ollut iänkaiken liian hitaat perävälitykset.kuusikulma kirjoitti: Ihan kuin maantieajossa toi auto kaipailis yhtä lisävaihdetta kun kierrokset on enemmän tai vähemmän yli 2000. Uudemmissa peleissä kierrokset pyrkii olemaan n.1500-1700 tienoilla.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Kova on kulutus dieseliksi, tehoihin ja koneen kokoonkin nähden...mutta onhan tekniikkakin jo vanhaa.
Kyllä se ajotyyli/tapa on ainoa millä sitä kulutusta halvalla voi säätää...rauhalliset lähdöt joissa kierrokset pysyy tasaisesti 2000rpm tienoilla (+\- 200rpm) ja nopeuksien laskeminen aina -20kmh alle rajoituksen, jos sadan alue....muualla rajoitusten mukaan tarkasti. Kaupungissa pysähdyksiä vältellen ja vihreisiin aaltoihin pyrkiminen.
Noilla helpoilla konsteilla jopa bensakasin kulutus pysyy 10:n hujakoilla....jopa reilusti allekin
Niin ja paras tapa ja helpoinkin halvimpana on ajaa kesät munamankelilla mahdollisimman paljon ajoistaan...
.
Kyllä se ajotyyli/tapa on ainoa millä sitä kulutusta halvalla voi säätää...rauhalliset lähdöt joissa kierrokset pysyy tasaisesti 2000rpm tienoilla (+\- 200rpm) ja nopeuksien laskeminen aina -20kmh alle rajoituksen, jos sadan alue....muualla rajoitusten mukaan tarkasti. Kaupungissa pysähdyksiä vältellen ja vihreisiin aaltoihin pyrkiminen.
Noilla helpoilla konsteilla jopa bensakasin kulutus pysyy 10:n hujakoilla....jopa reilusti allekin

Niin ja paras tapa ja helpoinkin halvimpana on ajaa kesät munamankelilla mahdollisimman paljon ajoistaan...

.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:15
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Onko kellään tietoa suuttimista,Fixus antaa tälläisen vaihtoehdon om606: http://www.finjector.com/verkkokauppa/c ... ew/5047/79" onclick="window.open(this.href);return false; onko tuo koko suutin? Avasin tuon muovi kannen venttiilikopan päältä niin takimainen suuttimen syvennys oli täynnä dieseliä,ajattelin vaihtaa kaikki suuttimet kerralla uusiin.Lisäksi joku letku oli tulpattu ruuvilla saman suuttimen takapuolelta,pitäisi selvittää minne tuo kuuluu mennä.
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Pitää ollakin tulpattu, ylivuotoletku. Niistä letkuista se luultavasti vuotaakin.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:15
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
OK,kiitos vastauksesta,joo ne letkut menee uuusiksi.Ajattelin suuttimet uusia kun autolla ajettu kuitenkin 315000.Joku kun tietäisi tuon asian onko nuo pelkät kärjet vai koko suuttimet..
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Hinnasta päätellen kärjet mutta en tiiä mitä tuo nimi meinaa. Tuskin uusia koko suuttimia saa 45 eurolla.walhallahereicome kirjoitti:OK,kiitos vastauksesta,joo ne letkut menee uuusiksi.Ajattelin suuttimet uusia kun autolla ajettu kuitenkin 315000.Joku kun tietäisi tuon asian onko nuo pelkät kärjet vai koko suuttimet..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:15
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Nuo on pelkät käret.Paljonkohan diesel-paja ottaa noitten vaihdosta ja säätämisestä 6kpl. Vai kannattaako jo tilata uudet.Itse olen päässyt tuolla omalla kolmesatasella farkulla seka ajossa 8 litraan. 800km matkalla 400kg lastia kyydissä oli n.8.3l vakkari oli melkein koko matkan päällä 130km/h.Mahdollisimman kevyet vanteet ja orkkis rengastus ja madallus auttaa.. Itsellä putosi yhdessä bensa-autossa n.litran kulutus satkulle madallettuna ja ozin erittäin kevyillä vanteilla..
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Kaikki alle 10L / 100km on kyllä normaalissa ajossa täysin normaalia pitkälle esikammiodieselille farkkuväyrysessä. Mulla vie OM602 koneinen manuaali W124 7,4 - 8 litraa / 100km. Ja matka on 90% matkaa, motaria. Väykky painaa parisataakiloa enemmän, väykyssä on 1 muki enemmän ja ilmeisesti automaatti vielä?
Eli olisin kyllä enemmän kuin tyytyväinen noihin kulutuslukemiin.
Juu ja kyllä, mulla on mynällä säädetty ja huollettu pumppu, ja alle 25tkm vanhat suutinkärjet.
CDI - koneiset menee jonkun verran pienemmällä, mutta aika paljon saat ajaa, jos meinaat meinaat saada vaihdon kannattamaan.
Eli olisin kyllä enemmän kuin tyytyväinen noihin kulutuslukemiin.
Juu ja kyllä, mulla on mynällä säädetty ja huollettu pumppu, ja alle 25tkm vanhat suutinkärjet.
CDI - koneiset menee jonkun verran pienemmällä, mutta aika paljon saat ajaa, jos meinaat meinaat saada vaihdon kannattamaan.
Re: W210 300TD polttoaineen kulutusta pienemmäksi?
Samanlainen -88 jossa pumpusta säädetty kaikki irti kulutti 6-7 välille ajosta riippuen.Mulla vie OM602 koneinen manuaali W124 7,4 - 8 litraa / 100km. Ja matka on 90% matkaa, motaria.
Ei ole kaikki OK jos menee lähelle kahdeksaa litraa.
wiimax.fi