Suoraa ajaessa kaikki ok, jos joutuu tekeemään pienen korjauksen ohjauksessa ohjaus tuntuu normaalilta.
Kun rattia joutuu kääntämään enemmän eli yli 2 senttiä muuttuu ohjauspyörä jäykäksi, mutta kun kääntää reilummin herkkenee taas.
Reilun kääntämisen jälkeen saattaa pelata vähän aikaa ihan normaalisti. Paikallaan ollessa ohjaus toimii normaalisti, eli ei pykällä yhtään.
Tehostajan öljypinta ok ja tehostajan pumppu tuntuu pelaavan, kun kääntää ääriasentoon valittaa niinkuin pitää "suhisee".
Auto on viton alustalla oleva tehdas bussi vm-98
Oiskos jollain kokemuksia vastaavasta ja tietoo mistä lähtee vikaa etsimään?
Vito/V-class ohjaus jumittaa (W638)
Vito/V-class ohjaus jumittaa (W638)
Joka tapauksessa pitää olla mersu, vaikka vähän vanhempikin!
W638 230 TD V-klass -98
W202 230 KOMPRESSOR -98
W638 230 TD V-klass -98
W202 230 KOMPRESSOR -98
Re: Vito/V-class ohjaus jumittaa (W638)
Rattiakselin ristinivel löytyy sieltä renkaan aukosta katsomalla, voipi olla ruosteessa. Moottoripakettia jos jaksaa hitusen laskea niin sen saa irti, torxilla kiinni lukitusruuvi. (tai sitten spruuttaat öljyä sinne ja vääntelet laidasta toiseen)
Oletkos renkaat ilmassa kokeillut väännellä renkaasta, jos sen sitten huomaa mikä tökkii vastaan ?
Oletkos renkaat ilmassa kokeillut väännellä renkaasta, jos sen sitten huomaa mikä tökkii vastaan ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito/V-class ohjaus jumittaa (W638)
Jep!veskola kirjoitti:Rattiakselin ristinivel löytyy sieltä renkaan aukosta katsomalla, voipi olla ruosteessa. Moottoripakettia jos jaksaa hitusen laskea niin sen saa irti, torxilla kiinni lukitusruuvi. (tai sitten spruuttaat öljyä sinne ja vääntelet laidasta toiseen)
Oletkos renkaat ilmassa kokeillut väännellä renkaasta, jos sen sitten huomaa mikä tökkii vastaan ?
vika oli ristinivelessä, mutta rasvaaminen jeesasi vai pari viikkoa ja vika toistui.
Otinpa painepesurin sillä pääsee yläkautta nivelle ja puhalsin pesurilla paskat pois sen jälkeen wurtin pro kliineriä perään samalla tietysti rattia pyörittäen, tuli koko nivel varmasti puhtaaksi. Lopuksi kunnon voitelu moottoripyörän ketjuöljyllä, eli hyytyvää spay öljyä. Nyt on pelannut loistavasti.
Joka tapauksessa pitää olla mersu, vaikka vähän vanhempikin!
W638 230 TD V-klass -98
W202 230 KOMPRESSOR -98
W638 230 TD V-klass -98
W202 230 KOMPRESSOR -98
Re: Vito/V-class ohjaus jumittaa (W638)
Tuolla nimimerkillä Vito500tkm oli jokin vinkki mistä tuollaisen uuden sai pikkurahalla jos tarve tulee. Veholtahan se maksaa maltaita. Tosin se on semmosessa paikassa, että on varmasti täynnä hiekkapölyä ja sontaa, eli puhdistus varmasti auttaa useimiten.
Lisää tietoa: www.skg.fi