w124:n meteli korkeilla nopeuksilla
w124:n meteli korkeilla nopeuksilla
Tiedän, että syitä tähän voi olla monia, mutta kysyn nyt kuitenkin josko jollain on tullut samanlainen vastaan.
Auto on siis w124, 200E, -90, 338tkm. Auto on huollettu tunnollisesti historiansa aikana.
Yli 100km/h nopeuksissa (kierrokset about 3000 - 4000) moottori pitää todella kovaa meteliä. Aluksi luulin, että ulvonta tulee renkaista mutta kytkimen pohjaan polkaisu rikkoi luuloni. Varsinkin 120km/h tuo moottorista esiin todella kovan ulinan.
Johtuuko tämä
a) siitä, että mallissa on vain 4 vaihdetta
b) moottorissa on jotain todella pielessä
c) moottoria kannattelevat "systeemit" ovat loppu
d) moottori on vaan loppu noiden kilometrien jälkeen
Auto on siis w124, 200E, -90, 338tkm. Auto on huollettu tunnollisesti historiansa aikana.
Yli 100km/h nopeuksissa (kierrokset about 3000 - 4000) moottori pitää todella kovaa meteliä. Aluksi luulin, että ulvonta tulee renkaista mutta kytkimen pohjaan polkaisu rikkoi luuloni. Varsinkin 120km/h tuo moottorista esiin todella kovan ulinan.
Johtuuko tämä
a) siitä, että mallissa on vain 4 vaihdetta
b) moottorissa on jotain todella pielessä
c) moottoria kannattelevat "systeemit" ovat loppu
d) moottori on vaan loppu noiden kilometrien jälkeen
Re: w124:n meteli korkeilla nopeuksilla

Muita?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: w124:n meteli korkeilla nopeuksilla
vesakk kirjoitti: d) moottori on vaan loppu noiden kilometrien jälkeen


DDvesakk kirjoitti:Toi nokka-akseli kuulostaa pelottavalta....Uusi maksaa käsittääkseni alle 200 euroa, mutta mikähän mahtaapi sen työn osuus kustantaa???
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=7900

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Saattaisi olla, että moottorin kumityynyt ovat hiljakseen antaneet myöten ja päästävät jurinat läpi. Ei se nelivaihteisuus tietenkään autoa hiljaisemmaksi tee, mutta ei sen pitäisi enempiä elämöidäkään - kyllä Mersu on ehjänä hiljainen myös vajaalaatikkoisena. Muinoinen 230E oli sekin varsin vaimea, melkein yhtä kuiskaava kuin W126, mutta eipä kilometrejäkään ollut paljoa.
Mutta ei se kone voi olla loppu, jos huollot on kerran tehty säntillisesti. Nokkavaivaa voi tietysti olla, mutta se oireilisi myös aaltoilevana tyhjäkäyntinä ja sivuääninä myös alhaisilla kierroksilla. Nokan osalta oireet ovat kaiketi hyvin samanlaiset sekä M102:ssa että M103:ssa.
Mutta ei se kone voi olla loppu, jos huollot on kerran tehty säntillisesti. Nokkavaivaa voi tietysti olla, mutta se oireilisi myös aaltoilevana tyhjäkäyntinä ja sivuääninä myös alhaisilla kierroksilla. Nokan osalta oireet ovat kaiketi hyvin samanlaiset sekä M102:ssa että M103:ssa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Eipä siinä ihmeempiä poppakonsteja ole, kiesi montulle ja silmä tarkkana alle katsomaan. Jos ovat kovin lintassa / hapertuneet, niin käyttötunnit alkavat olla täynnä. Helpompi konsti ensin alkuun on laittaa kaveri kabiiniin kaasuttelemaan (siis moottoria
) ja seurailla, että kuinka paljon mylly heiluu kaasua painettaessa ja höllättäessä. Jonkin verran masiina saa "elää", mutta jos tyynyt ovat vallan loppu niin voi olla, ettei kone kääntelehdi pehmusteissaan ollenkaan eli alkaa olla rauta rautaa vasten.
PS. edit: samaan vetoon kannattaa katsoa myös vaihdelaatikon kumit. Näppituntumalla ja parin kokemuksen valossa ne saattavat kuoleentua jopa moottorikumeja vikkelämmin. Jurina voi yhtä lailla tulla myös sieltä, ohjaamoon äänen alkuperää on usein vaikea tarkasti paikallistaa.

PS. edit: samaan vetoon kannattaa katsoa myös vaihdelaatikon kumit. Näppituntumalla ja parin kokemuksen valossa ne saattavat kuoleentua jopa moottorikumeja vikkelämmin. Jurina voi yhtä lailla tulla myös sieltä, ohjaamoon äänen alkuperää on usein vaikea tarkasti paikallistaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ja samallahan sit voi silmitellä tuon nenäraudankin. Tosin ei alakautta sitä, vaan venttiilikoppa auki ja sieltä sitä tiirailemaan.Kaapo kirjoitti:Eipä siinä ihmeempiä poppakonsteja ole, kiesi montulle ja silmä tarkkana..
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=7841
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5742
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm