C220D -97 (W202) EPC-valo
C220D -97 (W202) EPC-valo
Käytin Mersua Vehon vikakoodin luvussa, kun käynnistettäessä jää EPC-valo palamaan ja ei ota sitten kierroksia. Noh, kun alkuröpötyksen jälkeen sammuttaa ja starttaa uudestaan, niin kaikki on mukamas ok, paitsi että vakionopeudensäädin ei toimi.
Vehon vikakoodissa lukee että : P 1224 Määränsäätö, P 1351 Ruiskutusennakon säätöpiiri, P 1227 Jakaja-akselin asema-anturi Y23/2 2
Sanoivat Veholla että ruiskupumppu (Lucas) pitäisi vaihtaa; hinta n. 2.000 euroa.
Jännä että vikaa ei ilmene kun jättää hehkutuksen puolitiehen ja starttaa ennenkuin hehkun merkkivalo sammuu. Tänään tosin hehkun merkkivalo jäi palamaan ensimmäistä kertaa joksikin aikaa vielä liikkeelle lähtemisen jälkeenkin.
Voisiko vika kuitenkin olla hehkun ohjainyksikössä eikä ruiskupumpussa?
Autolla ajettu 302tkm ja ruiskupumppu on (myyjän mukaan) vaihdettu joskus 150tkm:n paikkeilla.
Mistähän tuollaisen ohjausyksikön voisi hommata ja onko kellään tietoa hinnasta?
Vehon vikakoodissa lukee että : P 1224 Määränsäätö, P 1351 Ruiskutusennakon säätöpiiri, P 1227 Jakaja-akselin asema-anturi Y23/2 2
Sanoivat Veholla että ruiskupumppu (Lucas) pitäisi vaihtaa; hinta n. 2.000 euroa.
Jännä että vikaa ei ilmene kun jättää hehkutuksen puolitiehen ja starttaa ennenkuin hehkun merkkivalo sammuu. Tänään tosin hehkun merkkivalo jäi palamaan ensimmäistä kertaa joksikin aikaa vielä liikkeelle lähtemisen jälkeenkin.
Voisiko vika kuitenkin olla hehkun ohjainyksikössä eikä ruiskupumpussa?
Autolla ajettu 302tkm ja ruiskupumppu on (myyjän mukaan) vaihdettu joskus 150tkm:n paikkeilla.
Mistähän tuollaisen ohjausyksikön voisi hommata ja onko kellään tietoa hinnasta?
Mahtaako tässä olla kyseistä siirtopumppua
Tässä 4-sylinterisessä dieselissä ei ruiskupumpun lisäksi (Alfamerin korjausoppaan mukaan) liene erillistä polttoaineen siirtopumppua (?). 5-sylinterisessä sellainenkin kaiketi löytyy.
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Haulla löytyy paljon juttua Lucaksesta...
Vaikuttaako auton asento käynnistykseen? Takaiskuventtiili voi antaa muutaman lisävuoden pumppu remppaa ajatellen
Ja hehkuvalon päälle jääminen viittais vialliseen hehkuun
Niin ja pa-suodatin kannattaa vaihtaa ensimmäisten toimenpiteiden joukossa!
Vaikuttaako auton asento käynnistykseen? Takaiskuventtiili voi antaa muutaman lisävuoden pumppu remppaa ajatellen

Ja hehkuvalon päälle jääminen viittais vialliseen hehkuun


Niin ja pa-suodatin kannattaa vaihtaa ensimmäisten toimenpiteiden joukossa!
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Isän autossa (C220D -94) oli sama vika, jonka käyntiinlähtöoireet poistuivat takaiskuventtiilin laitolla. Myös yksi hehku oli pimentynyt ja valo jäi silloin tällöin palamaan. Aika todella halpoja laittaa verrattuna pumppuremppaan...
YJ-relekin vaihdettiin uuteen, kun ei lähtenyt käyntiin aina. Mutta en nyt muista oliko sillä vaikutusta muuta kuin sammuttimen toimintaan?

YJ-relekin vaihdettiin uuteen, kun ei lähtenyt käyntiin aina. Mutta en nyt muista oliko sillä vaikutusta muuta kuin sammuttimen toimintaan?


--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
EPC valo
Hehkutus ,virta pois,hehkutus käynnistys kolmannella.
Jos olen oikein ymmärtänyt, nuo vikakoodin aihettajat ovat aivolaatikossa.
Moottoritilassa oikealla ikkunan vieressä, missä sulakkeita ja muuta.
Kansi pitää aukaista ristipäämeisselillä, voiko aivolaatikon vaihtaa suoraan vai pittäkö käyttää lääkärissä?
Siitä ei ole mulla tietoa, joku oli ulkomailta hommannut.
Jos olen oikein ymmärtänyt, nuo vikakoodin aihettajat ovat aivolaatikossa.
Moottoritilassa oikealla ikkunan vieressä, missä sulakkeita ja muuta.
Kansi pitää aukaista ristipäämeisselillä, voiko aivolaatikon vaihtaa suoraan vai pittäkö käyttää lääkärissä?
Siitä ei ole mulla tietoa, joku oli ulkomailta hommannut.
Itellä teki silloin tällöin niin että ajonesto ei lähtenyt pois päältä kun avasi ovet. kun sitten yritti käynnistää nii peilissä vilkkui punainen ja vihreä valo. No kun keskuslukon paino kiinni ja takas auki niin ajonesto meni pois päältä ja auto lähti käyntiin, mutta juuri tämä EPC valo jäi palamaan ja kierrokset rajottu 3000 rpm. No kun antoi auton käydä siinä muutaman minuutin, poltti vaikka röökin ootellessa, ja sammutti sitten ja odotti taas hetken, niin sitten käyntiin ja taas toimi normaalisti viikkokausia.
Yleensä noi luukakset kestää sellasen 300tkm että en usko että sitä on vielä vaihdettu, toisinsanoen voi olla vaihtokunnossakin...
Vaihdon osaa tehdä joku muukin kun veho jolloin hintakin on 1500eur paikkeilla.
Yleensä noi luukakset kestää sellasen 300tkm että en usko että sitä on vielä vaihdettu, toisinsanoen voi olla vaihtokunnossakin...
Vaihdon osaa tehdä joku muukin kun veho jolloin hintakin on 1500eur paikkeilla.
Re: C220D -97 (W202) EPC-valo
Jep, eli minulla kans tuo epc-valo jää päälle ja kone ei ota kierroksia, kun käynnistää auton suoriltaan yhdellä hehkutuksella. Auto kuitenkin käynnistyy ja käy hyvin ja epc valo häviää, kun hehkuttaa kerran --> käyttää virrat nollissa --> käynnistys suoraan ilman hehkutusta.
Vika oli jo auton ostaessani ja ajattelin sen olevan pelkästään harmiton ongelma jossain ohjausyksikössä, mutta mitenkähän lie? Onko tuosta nyt odotettavissa jotain suurempaa ongelmaa? Pumppu vaihtoon?
Ihmekös se niin edullinen oliki!!
Vika oli jo auton ostaessani ja ajattelin sen olevan pelkästään harmiton ongelma jossain ohjausyksikössä, mutta mitenkähän lie? Onko tuosta nyt odotettavissa jotain suurempaa ongelmaa? Pumppu vaihtoon?
Ihmekös se niin edullinen oliki!!
Re: C220D -97 (W202) EPC-valo
Kyllä tuo määränsäädön vikakoodi yleensä on kuulemma sen merkki,että pumpun äly mennyt.Itellä samanlaisessa väkkärässä sama vika ja vikakoodit 1224 ja 1227 kymmeniä kertoja,Porvoon dieselistä peruskorjattu vaihtopumppu (1380€) tilalle ja viat loppu,ei auttanu vippaskonstit...
Re: C220D -97 (W202) EPC-valo
Onko kellään kuitenkaan kokemusta, millälailla seuraava ongelma ilmenee ja kuinka kauan tuo ruiskutuspumppu toimii tuolla tavalla?
Tuleekohan katsastuksessa ongelmia tuon vian kanssa?
Tuleekohan katsastuksessa ongelmia tuon vian kanssa?