HX35Super vs HX40Super

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Ajattelin vaihtaa nykysen turbon vähän pienempään.
Tarkoitus olis laittaa 602 kylkeen 35superi tai 40superi "cumminsin" pakosarjalla. Tehot pyörii 300-360hv tienoilla.

HX35SUPER
Kompressorisiipi: 54/77mm
Turbiiniakseli: 55/65mm
HX40SUPER
Kompressori 60/86mm
Turbiini 65/76mm
http://www.kkdmotorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko näillä heräämisen suhteen suuriakin eroja esim. 14 pesällä? Tai mikä pesä olisi paras vaihtoehto kyseiseen moottoriin? (Jossain vaiheessa vehkeet siirretään 605:seen)
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

40 ehottomasti. Varsinkin jos vielä lyhyt pakosarja. Noissa supereissahan pitää olla aina isompi pakopesä kun tavallisessa mallissa kun menee muuten äkkiä tukkoon. Superi herää aiemmin ja jaksaa ahtaa pitemmälle kuin tavallinen. Mutta pienemmillä paineilla toimii huonommin kun tavallinen. Vois tuossa koneessa mennä kyllä tuo 35 superikin jollakin 14 tai 16 pesällä. Mutta jatkoa ajatellen kannattaa laittaa suosiolla 40.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

hx 35 superi kyllä silläkin noi tehot saa ja herääkin joskus .tämä on minun mielipede jos tykkää että ryki on 2000 ennen rajoitunta niin sit 40 mutta muuten 35 superi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Jos noi on vaihtoehot nii kyllä laittasin hx40:pin.

Tossakin ois yks vaihtoehto http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=7215
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

HX35superin pakopesä ja akseli on suoraan 4,4 l valmetista kotoisin, olisko vakiona 80heppaa.
Uusinta uutta siis melkein kasaria ettei sanos.
Holset siellä lukee..
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Solmurauta kirjoitti:HX35superin pakopesä ja akseli on suoraan 4,4 l valmetista kotoisin, olisko vakiona 80heppaa.
Uusinta uutta siis melkein kasaria ettei sanos.
Ei kai tuota superia ole noin vanhoissa raktoreissa käytetty? Ja eikös noissa ole samat pakopesät tavallisen kanssa mutta vaan siivissä ja akselissa jotain eroa. En kyllä ole varma. Ainakin -06 vuosimallin 7.2 litran kutos nyykkärissä on tavallinen 35 holsetti.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Siekkinen kirjoitti:
Solmurauta kirjoitti:HX35superin pakopesä ja akseli on suoraan 4,4 l valmetista kotoisin, olisko vakiona 80heppaa.
Uusinta uutta siis melkein kasaria ettei sanos.
Ei kai tuota superia ole noin vanhoissa raktoreissa käytetty? Ja eikös noissa ole samat pakopesät tavallisen kanssa mutta vaan siivissä ja akselissa jotain eroa.
Valmetin H1D mallista on pakopesä sekä 55mm akseli kotoisin jotka sitten on yhdistetty HX35 mallin runkoon, avot ja meillä on hx35"super"

Liki samanlaisia ahtimia on tehty jo vuonna miekka ja kirves ja ahtimet kulkivat tuolloin H1D/E mallimerkinnöillä, ainoa ero oikeastaan laakeripesä ja kompressori.

Ei silti, hyvä turbo se on sopivan pieneen bensavehkeeseen.
Holset siellä lukee..
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

On kai niissä jotain edistystä kuitenkin tapahtunut vuosien varrella. Jotkut osat voi tosin olla samoja. Ei tuo mikään paras turbo ole mersun diesel koneeseen joka vielä kiertää yli 6000 kierrosta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
antonmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 24.08.2004 22:31
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Siekkinen kirjoitti:On kai niissä jotain edistystä kuitenkin tapahtunut vuosien varrella. Jotkut osat voi tosin olla samoja. Ei tuo mikään paras turbo ole mersun diesel koneeseen joka vielä kiertää yli 6000 kierrosta.
Ei sitten minkäänlaista. Runkolaakereita myöden sama, painelaakeri erilainen sitten HX:i nimeämisen jälkeen.
Tai "ei sitten minkäänlaista" on ehkä hivenen huono ilmaisu, onhan niihin tullut joitain uusia kompuroita. Vähän sellainen retroilun maku :D
HEVOSVOIMA.COM MPR viritysturboahtimet, viritysosat ja rakentelutarvikkeet
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Eikös super mallien turbiinikin poikkea tavallisista ja vanhoista malleista?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

no jos tosiaan haluaa oikein saada koneen hengittää niin en laittas kumpaakaan ahdinta . noitten välimuoto 40 superin imusiipi on kapeeseen liian suuri ei se lähde pyörii kunnolla mihin se siipi on tarkoitettu ja 35 superin pakopesä on liian pieni sitten ja 55 siivelle pakopesiä on vähän vaikea saada joutus melkein sorvailee esim kkk pesästä . kyllä 54 mm superin profiilin siipi työntää ilmaa aika hyvin jo 605 koneeseenkin kun vai pakopuolella on tilaa vain . tällä viikolla 606 koneeseen ole sorvaillut ahdinta ja kokeillut montaa eri variaatiota ja nyt näyttäs olevan sellainen mistä minä pidän . Makuja on vain niin monia ja koneen muu koostumus vaikuttaa tietenkin aika lailla miten se voima sieltä lähtee tulemaan. Fysiikan laki sanelee näissä mekaanisissa vehkeissä sen miten se toimii eli hyväähän näistä ei saa mitenkään että veto olis alhaalta ja antas helevetisti tehoa pikkuisella pakopaineella. mittarit kiinni ahtopuolelle ja pakopuolelle ja lämpöjen seuraamista + ahtimen pyörintänopeus kertoo asioita paljon
Avatar
antonmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 24.08.2004 22:31
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Siekkinen kirjoitti:Eikös super mallien turbiinikin poikkea tavallisista ja vanhoista malleista?
Ei mun tietämyksellä. Voin tietty olla väärässäkin. Mutta se sama muhkea keskiosa puhuu omaa kieltään.
HEVOSVOIMA.COM MPR viritysturboahtimet, viritysosat ja rakentelutarvikkeet
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

antonmies kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Eikös super mallien turbiinikin poikkea tavallisista ja vanhoista malleista?
Ei mun tietämyksellä. Voin tietty olla väärässäkin. Mutta se sama muhkea keskiosa puhuu omaa kieltään.
Googletin. Super HX40 -turbiiniakseli on aerodynamiikaltaan perinteistä HX40-sarjan turbiiniakselia selvästi harvempi. Käytännössä se tarkoittaa, että akseli virtaa 10-15 % perinteistä akselia heikommin mutta toisaalta herää (running point) paremmin: näin turbiinikotelon kriittistä aluetta on mahdollista laajentaa turboviiveestä kärsimättä. Uusi siiven profiili ja uusi turbiiniakseli mahdollistivat kompressorin alhaiset massavirrat ja painesuhteen jo hyvin matalilta kierroksilta tietyissä Cumminsin sovelluksissa. Superin profiilia muokattiin myös niin, että hyvin korkeat massavirrat ja painesuhteet voitiin saavuttaa moottorin pyörintänopeutta lisättäessä.

Uusi kompressori löi vanhan HX40-sarjan 60-millisen kompressorin markkinoilla hyvin nopeasti. Vanhan HX40-kompressorin rinnalle oli tullut kooltaan täysin identtinen ratkaisu, joka kuitenkin tuotoiltaan poikkesi suuresti edeltäjästään.

Turbotekniikan sivuilta kopioitu. Kompurassakin näkyy olevan jotain pientä eroa. Ei mitään hirveitä eroja mutta tuntuu silti vaikuttavan :D laakeroinnit sun muut on kuitenkin samat. Ja turhaksi google pätemiseks tämä nyt meni :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
antonmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 24.08.2004 22:31
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Mä olin 35:n 54 aksilassa.
"HX40-sarjan turbiiniakselia selvästi harvempi. Käytännössä se tarkoittaa, että akseli virtaa 10-15 % perinteistä akselia heikommin mutta toisaalta herää (running point) paremmin: näin turbiinikotelon kriittistä aluetta on mahdollista laajentaa turboviiveestä kärsimättä." On harvempi, mutta virtaa huonommin, melkoinen rilla. Toisinsanoen, herää yhtä hyvin kuin perinteinen pienemmässä pakopesässä ja tarvitsee isomman kotelon toimiakseen maksimi massavirralla.
HEVOSVOIMA.COM MPR viritysturboahtimet, viritysosat ja rakentelutarvikkeet
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja napa »

antonmies kirjoitti:Mä olin 35:n 54 aksilassa.
"HX40-sarjan turbiiniakselia selvästi harvempi. Käytännössä se tarkoittaa, että akseli virtaa 10-15 % perinteistä akselia heikommin mutta toisaalta herää (running point) paremmin: näin turbiinikotelon kriittistä aluetta on mahdollista laajentaa turboviiveestä kärsimättä." On harvempi, mutta virtaa huonommin, melkoinen rilla. Toisinsanoen, herää yhtä hyvin kuin perinteinen pienemmässä pakopesässä ja tarvitsee isomman kotelon toimiakseen maksimi massavirralla.
mutta eikös tuo tarkoita sitten myös sitä, että herää yhtä hyvin/aikaisemmin, kuin perinteinen HX 40, mutta ei aiheuta kuitenkaan ihan niin paljon sitä kirottua pakopainetta :wink: tämä tietenkin sellaisessa sovelluksessa, jossa ahdin on "kartalla" edes jotenkin... tungetaanhan näitä 1.5 litraisesta bensakoneesta, aina yli 6 litraisiin dieseleihin...

mua ainakin inhottaa tuon 35 superin 8# pakopesä :sick: varsinkin kun se sattuu olla se ainut vaihtoehto... tietysti ylimitoitetulla hukkaportilla voidaan tilannetta vähän pelastaa, mutta ei se silti oikein innosta... jos turbo saadaan kestämään ylisuuren hukkiksen avulla, niin sitten leviää hukkaportit, kun ne joutuu turhan koville lämpörasituksille jne.

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Taidan suosiolla unohtaa tuon 35:sen ja laitan 40superi 16pakopesällä! :think: Käy ainakin hyvin sitten joskus 605:seen jos tuo 602 antautuu.
Missä kohti suurinpiirtein 40 herää 16pakopesällä kapeekantisessa tuolla lyhyellä sarjalla?
Käykö 602 apulaitteet 605:seen? imu- ja pakosarja?
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itsellä 603 ja pikkuruinen hy35 juuri tuolla 8pesällä. 40tkm varmaan jo huristeltu sillä ilman koneongelmia. Onhan siellä ylhäällä varmasti reilut pakopaineet, mutta ai että kun on mukava 300hv käyttis ajaa! :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

HX35super on vain markkinointinimike HX35 uudemman 7-lapaisen siiven omaavalle ahtimelle johon on vaihdettu valmetin H1D ahtimesta kasin pesä ja 55mm akseli.
Ihan yhtä superin saa kun ottaa hx35 mallin 58mm tai 60mm pakosiivellä jossa on #12, #14 taikka #16 kotelo.
Voi sen kasin pesänkin koneistaa tuolle 60mm siivelle.
HX40superin akselissa on 2 siipeä vähemmin ja erilainen siipiprofiili kuin perinteisessä hx40:ssä mutta siiven R:n hionta on sama joten pesät ovat vaihtokelpoisia keskenään.
Tuo HY35 pesä ei ole vertailukelpoinen vanhan sarjan #8 pesään kun kokoeroa on paljon, lähinnä se vastaa H1D mallin kutosen pesää.
Holset siellä lukee..
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

lekssa kirjoitti: Käykö 602 apulaitteet 605:seen? imu- ja pakosarja?

apulaitteet käy. imu ja pakosarjat ei.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Yleensä nuo hyvin toimivat turbot tarvitsee tehdä "räätälöitynä" :D Neljästä kun yhdisti, niin toimii aikas hyvin: 3,2 baria imusarjasta mitattanu ja 2,7 baria pakosarjasta mitattuna ALKUPERÄISSILLÄ pakosarjalla (valusarja) sekä välijäähdytimellä ( mersun omalla kennolla) 606 kyljessä kiinni.

Orkkis sähköpumppu 7-millisillä (Mynä) ja ohjelma (Karala). Menee mukavasti ja EI sauhuttele. Väyryseen vois saada lähelle vastaavia tehtyä.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Turbo-eemeli kirjoitti:Yleensä nuo hyvin toimivat turbot tarvitsee tehdä "räätälöitynä" :D Neljästä kun yhdisti, niin toimii aikas hyvin: 3,2 baria imusarjasta mitattanu ja 2,7 baria pakosarjasta mitattuna ALKUPERÄISSILLÄ pakosarjalla (valusarja) sekä välijäähdytimellä ( mersun omalla kennolla) 606 kyljessä kiinni.

Orkkis sähköpumppu 7-millisillä (Mynä) ja ohjelma (Karala). Menee mukavasti ja EI sauhuttele. Väyryseen vois saada lähelle vastaavia tehtyä.
Paljonko kulkee ilmaa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Siekkinen kirjoitti:
Turbo-eemeli kirjoitti:Yleensä nuo hyvin toimivat turbot tarvitsee tehdä "räätälöitynä" :D Neljästä kun yhdisti, niin toimii aikas hyvin: 3,2 baria imusarjasta mitattanu ja 2,7 baria pakosarjasta mitattuna ALKUPERÄISSILLÄ pakosarjalla (valusarja) sekä välijäähdytimellä ( mersun omalla kennolla) 606 kyljessä kiinni.

Orkkis sähköpumppu 7-millisillä (Mynä) ja ohjelma (Karala). Menee mukavasti ja EI sauhuttele. Väyryseen vois saada lähelle vastaavia tehtyä.
Paljonko kulkee ilmaa?
Mitä tuollainen nykyprofiilin mallinen n. 56-millin hyvä kompurasiipi nyt tuolla paineella työntää, turbolta lähtevää ahtopainetta ei ole mitattu. Luulisin painetta olevan 3,5-3,8 barin luokkaa, johtuen tukkoisesta coolerista.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

0.4-0.5 kiloa sekunnissa vois olla suunnilleen.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

eemelille kysymyksiä onko pakosarjasta muutettua ahtimen laippa joksikin muuksi.minkä kokoileslla turbiinisiivellä noi paineet otettu
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

jmo2204 kirjoitti:eemelille kysymyksiä onko pakosarjasta muutettua ahtimen laippa joksikin muuksi.minkä kokoileslla turbiinisiivellä noi paineet otettu
Muutettu laipalla nelipulttiseksi ja pakosiipi on ISO suhteessa kuoreen. Valitan ettei voi kaikkea paljastaa, (varo halpoja kopioita) :mrgreen: Oma leipä kyseessä.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Turbo-eemeli kirjoitti:Muutettu laipalla nelipulttiseksi ja pakosiipi on ISO suhteessa kuoreen. Valitan ettei voi kaikkea paljastaa, (varo halpoja kopioita) :mrgreen: Oma leipä kyseessä.
Satutko muuten tietämään saako hx35 holsettiin #14 pakopesää t3 laipalla?

Edit. Taitaa kyllä olla tuon kokoset aina t3 laipalla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

juu ymmärrän .mitä teholuokkaa tuommoisella hyrrällä saa
Avatar
antonmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 24.08.2004 22:31
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja antonmies »

ainahan joku bulvaani voi tilata omaan "projektiin", jos jotain inspiroi tehdä kootut teokset...
HEVOSVOIMA.COM MPR viritysturboahtimet, viritysosat ja rakentelutarvikkeet
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

antonmies kirjoitti:ainahan joku bulvaani voi tilata omaan "projektiin", jos jotain inspiroi tehdä kootut teokset...
Ai tota mun pakopesä ongelmaako tarkotit?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
antonmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 24.08.2004 22:31
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: HX35Super vs HX40Super

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Siekkinen kirjoitti:
antonmies kirjoitti:ainahan joku bulvaani voi tilata omaan "projektiin", jos jotain inspiroi tehdä kootut teokset...
Ai tota mun pakopesä ongelmaako tarkotit?
En ku tota eemelin salamyhkäisyyttä.
HEVOSVOIMA.COM MPR viritysturboahtimet, viritysosat ja rakentelutarvikkeet
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
Vastaa Viestiin