CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

Minkälaisia lämpötiloja muilla CDI tekniiikalla ajavilla mersu miehillä näyttää lämpömittari ? Itellä jos pihalla on -20 niin nostaa viel lämmöt joten kuten vähää vaille 80 asteeseen, mutta kun on -25 niin ei nouse kuin vajaaseen 60 asteeseen :/. Voisko termostaatti olla uusimis kunnossa kun ei nosta lämpöjä tuon enempää ? Kyseinen mese on w202 220cdi
Diiiiiiiissseli
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Mulla auttoi aikas paljon ex-vitossani(112cdi) kun vaihdoin termarin siihen, ei ole loppupeleissä iso investointi ja korkealta ei
tipu vaikka vaihdosta ei suurta hyötyä olisikaan..... Joskushan termostaatitkin tulevat tiesä päähän.
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
osku280cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 18.06.2010 22:44
Paikkakunta: P-Suomi

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja osku280cdi »

no,ainakin omassa mesessä lämmöt nousee normaaliin vaikka ollut -34 pakkasta, hyvin tarkenee, eikä ole edes webaa jota vois käyttää apuna.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Juha91 kirjoitti:Minkälaisia lämpötiloja muilla CDI tekniiikalla ajavilla mersu miehillä näyttää lämpömittari ? Itellä jos pihalla on -20 niin nostaa viel lämmöt joten kuten vähää vaille 80 asteeseen, mutta kun on -25 niin ei nouse kuin vajaaseen 60 asteeseen :/. Voisko termostaatti olla uusimis kunnossa kun ei nosta lämpöjä tuon enempää ? Kyseinen mese on w202 220cdi
kannatta vaihtaa molemat termarit
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Mites on, onko n. 85C 30km maantieajon jälkeen normaalia näillä keleillä (-27C)? Auto on W211 400CDI. Pienemmillä pakksilla on lämmöt reilu 90C.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos systeemi (termari "rit")on kunnossa lämpö nousee saamaan
pitkässä samanlaisessa ajossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

Pitemmässä ajossa eli noin 35 km matkalla ei nouse kuin vähän yli 60 asteen ja vähää vaille 80 asteeseen saa lämmöt jos raaskii ajaa pitkää matkaa nelosella jolloin kierokset on 2500 rpm.
Diiiiiiiissseli
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja terokoo »

mulla sama tekniikka kun tomp:lla eikä lämmöt nouse kun 80 asteeseen hädin tuskin nurkissa.matkassa jää johki 70 asteen paikkeil.termari tilattu kyl jo kl:stä.katotaan paraneeko sillä.niin ja tyhjäkäynnillä ei lämpee sisältä ensinkään.hienoja pelejä nämä...
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Justiin tuossa tultiin emännän kanssa maakuntakierrokselta takas anoppilaan. Auto näytti parhaillaan -34 astetta ja mesen lämpömittari n. 85 astetta ja lämmintä riitti kapiinissa. Niin tuo ajo oli pääsääntöisesti +80 km/h.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

terokoo kirjoitti:mulla sama tekniikka kun tomp:lla eikä lämmöt nouse kun 80 asteeseen hädin tuskin nurkissa.matkassa jää johki 70 asteen paikkeil.termari tilattu kyl jo kl:stä.katotaan paraneeko sillä.niin ja tyhjäkäynnillä ei lämpee sisältä ensinkään.hienoja pelejä nämä...

laittaa häntä sen kv-pumpun kuntoon niin lämpenee sisukset tyhjäkäynnillä.. :mrgreen:
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja terokoo »

juu h.hartikainen se on seuraavaks ollu ajatus tutkia kun saan sen termarin vaihdettua,jahka se saapuu.kierto sieltä tosiaan uupuu kun ei lämpiä sit vähääkään sisältä ilman kierroksia.ja huonosti kierroksillakaan ku moottorikin käy kylmänä...se oliskin jo ollu ihme jos se pumppu ees olis kunnossa...
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja Tomp »

h.hartikainen kirjoitti:
terokoo kirjoitti:mulla sama tekniikka kun tomp:lla eikä lämmöt nouse kun 80 asteeseen hädin tuskin nurkissa.matkassa jää johki 70 asteen paikkeil.termari tilattu kyl jo kl:stä.katotaan paraneeko sillä.niin ja tyhjäkäynnillä ei lämpee sisältä ensinkään.hienoja pelejä nämä...

laittaa häntä sen kv-pumpun kuntoon niin lämpenee sisukset tyhjäkäynnillä.. :mrgreen:
Omasta hetki sitten kv-pumppu tarkistettu, kunnossa. Sanottiin, ettei kannata vaihtaa jos vanhakin toimii. Kyllä lämpöä piisaa kun pakkasta -15, mutta tää -30 tekee, ettei niin nopeesti lämpene. Se vielä kun kotoa lähtee niin melkeen heti pääsee ajaa sitä 80km/h jolloin kierrokset siinä 1600.
Viimeksi muokannut Tomp, Pe 24.12.2010 09:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JTI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ma 10.07.2006 02:55

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja JTI »

Edellisessä vekottimessa, S203 270cdi, vaikutti termostaatin vaihto vajaan parin vuoden verran, mutta selkeästi vaikutti. MB-huollossa eivät nähneet aiheelliseksi, olivat kovasti sitä mieltä ettei auta mutta olivat käytännössä väärässä.

Nykyinen S211 280cdi on ainakiin vielä ollut lämmin kelillä kun kelillä (-32 astetta ollut tähän mennessä kylmintä), jopa huomattavasti. Moottori lämpiää siihen 88? asteeseen, mikä termari on, 10-25 minuutissa pakkasmäärästä riippuen ja pysyy siinä. Sisällä on jäähdytys/lämmitys ollut kesähelteistä asti ollut 22 astetta automaatilla eikä ole tarvinnut namikoihin koskea. :D
S211 280CDI TA
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Itselläkin lämpöä sisällä riittää, mutta kyllä menee se 30min pikatietä -28c pakkasilla, että koneen lämmöt +90C
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tomp kirjoitti:Itselläkin lämpöä sisällä riittää, mutta kyllä menee se 30min pikatietä -28c pakkasilla, että koneen lämmöt +90C
Omassa V6:ssa menee aika lähelle puolet työmatkasta eli 10 km 80 asteen lämpötilan saavuttamiseen (ilman webastoa) luokkaa -25 asteen pakkasilla. Vähän raskaampi auto mutta myös vähän enemmän lämmitettävää, varmaan ihan vertailukelpoinen 211:n kanssa (ja sama kokemus omasta I6 211:stä).

Ei tuo oma uutenakaan ihan viivalleen 90 asteen lämpöön noussut kovalla pakkasella eikä ikä tilannetta ole parantanut (eikä huonontanut, vielä), nousee kyllä yli 80 asteen. Tosi vähän tulee kyllä pitkää matkaa ajettua nykyään mutta 20 km:n kohdalla tuntuu lämpömittarin nousu jo asettuvan joka tapauksessa.

Tuossa V8:ssahan on cooleri ilma-vesi -tyyppinen, vai muistanko väärin, eikö sen pitäisi vielä parantaa moottorin lämpenemistä? Toisaalta iso kone vaatii myös lämpöä enemmän ja jäähdytyspintaa jne.

Onkohan sen termostaatin toiminnan testaamiseen mitään objektiivisempaa mittari tuon moottorin lämmön seuraamisen sijasta?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti: Onkohan sen termostaatin toiminnan testaamiseen mitään objektiivisempaa mittari tuon moottorin lämmön seuraamisen sijasta?
Ennen muinoin niiten toimintaa testatattin kattilassa vetälämittäen lämpö mittarin kera,

Ei voi kyllä todeta kun että hyvin lämppiä ja lähtee käymään CDI :) (vaikka kierrätys ja sähkövastus on pois toiminasta)
aamulla kun kämpille tuli "harrastus" reissulta berlinin suunnalta ja rupesi käynistelemään "tallista" kuusenalta ilman webastoa ja lohkojohtoa
mittari näytti -28c ainoa ero oli että pikusen pitempään paloi hehkun valo, käynti 3sekuntia karheempaa, 10minutin tyhjä käynnin päästä tuli jo selvästi lämpöä
kun naapuria klonksvaagenia käynistyksessä ajeli auttamaan,

hienosti tuli myös noihin "harrastus" reissula kohteina olleisiin CDI vehkeisiin lämmintä (olihan siellä toki vaan alle -15c) mutta kyllä nopeesti läpisivät
yli 80c (olivat 211 220CDI, 203 320 ja ML 400CDI mitään huomattavia eroja ei lämpenmisen/käyntiin lähdön suhteen ollut)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Oma w202 200cdi maskinsuojalla, uudella termostaatilla lämpeää 80 pikkupakkasilla suht nopeasti, yli 10 astetta kun on pakkasta niin jaa 70 pintaan.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Termaria olen nyt kans alkanut epäilemään syylliseksi. Mistä nämä molemmat löytää?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Tomp kirjoitti:Termaria olen nyt kans alkanut epäilemään syylliseksi. Mistä nämä molemmat löytää?
En minä oikein usko, että mitään "syyllistä" löytyy, tai edes kannattaa etsiä.
Sulla on nyt kokonaan poikeen se kierrätys, se hidastaa moottorin lämpenemistä.
Sitten se sinun autosi moottori ei vaan rasitu ollenkaan millään normaalin kuulosellakaan ajolla.
Se on eri juttu joku nelipyttyinen jossa sama teho tehdään neljään sylinteriin jotka joutuu jo oikeasti tekemään työtä siihen ja niistä jo silloin hukkalämpöä irtoaakin.
Suuri moottori, paljon tehoa, pieni rasitus, suuri nestetila ja puhallin imee sen vähäisenkin lämmön heti nesteestä poikkeen.
Ei se voi mitenkään samaan tahtiin lämmetä, kuin pienemmät.
Paitsi tieten, jos sitä soppaa alat kaasupolkimella tarjoamaan.
Kokeileppa laittaa sellainen länsiafrikan kokoinen kärri perään, niin nousee äkkiä lämmöt.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja terokoo »

mä ainakin tomp tilasin kl varaosista omaan termostaatin.84€ hinta.tosin ei vielä oo saapunu,kuten ei kaasuläppäkotelokaan (405€). tänään otin kiertovesipumpun käteen kun ei pyörinyt ja avasin.täysin yhtä puuta oli ja hiilet viittä vaille loppu.heräs vielä mutta uusi pitää tilata maanantaina,meni tekohengittämiseksi ton kanssa.eli sieltä se syy löyty kunnei sisätilat lämmenneet,niinku kaikki yhessä epäilimme! :)
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Tais olla vaan pakkaset joka piti lämmöt alhaalla. Nyt kun pakkasta -9C niin lämmöt lähellä sataa, samanlaista ajoa kuin kovillakin pakkasilla. Taitaa olla juuri tuo kun tuikku sanoi, että ei se vaan niin hätään lämpeä.
Luka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 26.06.2009 22:25

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja Luka »

Minulla ollut kolme w211T Meseä. Kaikki olleet 6-dieseleitä.
Missään niissä ei ole lämpömittari noussut yli 75. Oli talvi tai kesä.

Nyt kun ollut kovia pakkasia yli -30, lämmöt n.65 raatia.
Ilmastointi edessä 21 ja takana 22 ja puhaltaa kyllä lämmintä ja nopesti - ei siinä mitään ongelmaa. Tulee sisällä jopa kuuma :twisted:

Autossa kyllä tehdas asenteinen Webasto.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja woke »

Niissä on sitten kaikissa ollut rikkinäinen tai matalemmalla avautumislämpötilalla oleva termostaatti
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
rtlp23
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 14.01.2008 22:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja rtlp23 »

Minäkin ajelin melkein vuoden verran niin, ettei lämmöt nousseet talvella koskaan kunnolla edes 60°C. Termarin vaihto nosti lämmöt ajossa (ehkä 5-10 km:n jälkeen) tuonne 90-95°C tasolle. Odottelin kulutuslukemiin myös pudotusta näin ison muutoksen jälkeen, mutta niin ei kylläkään käynyt.

Ja hiukan offtopic: Kulutus on edelleen ensimmäiset 10 yli 10l/100 km, pudoten sitten 10 km:n ajon jälkeen 8-9l/100 km, 20-30 km:n ajon jälkeen mennään sitten 7,5-7,7l/100 km. Muistaakseni kerran pidemmällä reissulla putosi 6,9 l/100 km, mutta se ei ollut talvipakkasilla..
__________________________
S211 320 CDI T -04 nykyinen työkalu (tulossa myyntiin?)
S210 220 CDI T -99 (ex)
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti (ex), tulossa uusi Ford Fiesta 1,0 turbo ecoboost matic
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Minulla nousee ihan samalla tavalla plussakelillä ja -20 asteessa lämpömittari pari viivaa yli 80 asteen.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
antran1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja antran1 »

Näillä pakkasilla (n.28 astetta ja enemmän) pitää kuutosdieselissä n. 25 km moottoritievauhteja ajaa, ennenkuin normaalilämpötila (92 astetta) saavutetaan. Ei sitä hukkalämpöä vaan ole liikaa tarjolla, kun on oikeasti kylmä ulkona..

Mulla on itsellä käytössä ns. jesari-systeemi, eli teipataan maski sisäpuolelta ilmastointiteipillä umpeen. Auttaa varmaan ainakin jonkin verran kylmään ajonviimaan. Eikä näy rumasti ulospäinkään. Vapuksi kun repii teipit pois, niin kestää taas motarillakin ärmäytellä kovempaa... 8)
W164 ML 420 CDI
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja makke10 »

Vm. -02 c-mallin 220 cdi. Termostaatti vaihdettu 92 asteiseksi eikä lämmöt nouse kuin 70-75 asteeseen nolla kelilläkään. :shock: Mikähän neuvoksi?
Henq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 20.03.2011 14:26

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja Henq »

Onko vaihdettu molemmat termarit? Itellä -01 220cdi ja lämmöt nousee 88 asteeseen, tosin ei kylläkään kovin nopeasti
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

makke10 kirjoitti:Vm. -02 c-mallin 220 cdi. Termostaatti vaihdettu 92 asteiseksi eikä lämmöt nouse kuin 70-75 asteeseen nolla kelilläkään. :shock: Mikähän neuvoksi?
Onko molemat termarit vaihdetu?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: CDI koneen lämpötila näillä pakkasilla ?

Viesti Kirjoittaja makke10 »

En oo vaihtanu kuin sen päätermarin. Mistä vois saaha sen pikkutermarin :?: siitäköhän se johtuu?
Vastaa Viestiin