W211 A.B.C.D.E-Huollot
W211 A.B.C.D.E-Huollot
Tämä tekniikkapalsta lienee kuitenkn oikeampi kuin "hyvät huollot", seuraavalle asialle:
Minun MB e 220 Cdi vm. 2003 (W211) vilkuttelee että olisi kohtapuoliin tarvetta mennä E-huoltoon. Autolla on ajettu 149tuhatta ja rapiat. Edellisen (aakos)huollon tekivät liikkeessä ennen auton ostoa, joten siitä on vain merkintä huoltokirjassa 130tuhannen kohdalla.
Mitähän tämä E-huolto ( ja muutkin aakkoshuollot) pitää sisällään ja paljonko suurin piirtein maksaisi Veholla, tai jossain Rollen Tähtihuollon kaltaisessa pajassa tehtynä?
Minun Mesessä on saksalainen manuaali ja huoltokirja, joten en sieltä kovin hyvää käsitystä saa sisällöistä. Täältä forumilta löytyy jotain C-huollosta, muttei kovin eksaktia tietoa siitäkään. Mitä voi tehdä itse ja mitä ei voi ilman hallinosturia tehdä.
Tietenkin jos joku kokenut ASIANTUNTIJA räjäyttäisi tietopankkinsa ja osaisi kertoa mitä nämä E-mallin ABCDE-huollot pitävät sisällään siitä hyötyisi moni W211 omistaja. Ei tarvitsisi hakea tiedon siruja yhtä sieltä ja toista täältä, vaan löytyisivät huoltojen sisällöt tästä yhdestä topikista hakusanalla.
Etukäteen nöyrästi kiittäen
Juhana W
Minun MB e 220 Cdi vm. 2003 (W211) vilkuttelee että olisi kohtapuoliin tarvetta mennä E-huoltoon. Autolla on ajettu 149tuhatta ja rapiat. Edellisen (aakos)huollon tekivät liikkeessä ennen auton ostoa, joten siitä on vain merkintä huoltokirjassa 130tuhannen kohdalla.
Mitähän tämä E-huolto ( ja muutkin aakkoshuollot) pitää sisällään ja paljonko suurin piirtein maksaisi Veholla, tai jossain Rollen Tähtihuollon kaltaisessa pajassa tehtynä?
Minun Mesessä on saksalainen manuaali ja huoltokirja, joten en sieltä kovin hyvää käsitystä saa sisällöistä. Täältä forumilta löytyy jotain C-huollosta, muttei kovin eksaktia tietoa siitäkään. Mitä voi tehdä itse ja mitä ei voi ilman hallinosturia tehdä.
Tietenkin jos joku kokenut ASIANTUNTIJA räjäyttäisi tietopankkinsa ja osaisi kertoa mitä nämä E-mallin ABCDE-huollot pitävät sisällään siitä hyötyisi moni W211 omistaja. Ei tarvitsisi hakea tiedon siruja yhtä sieltä ja toista täältä, vaan löytyisivät huoltojen sisällöt tästä yhdestä topikista hakusanalla.
Etukäteen nöyrästi kiittäen
Juhana W
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Re: W211 A.B.C.D.E-Huollot
Oikeastaan vain auto osaa kertoa mitä se E-huolto sisältää. Tuo kirjain viittaa huollon kokonaislaajuuteen tai kuinka kauan huoltoon pitää varata työaikaa. ASSYST systeemi kertoo mitkä yksittäiset huolto-ohjelmat pitää suorittaa. Ohessa US training dokumentti aiheesta ja sikäläinen huoltolipuke (poikkeaa vähän täkäläisestä), noista opiskelemalla pitäisi kohtuullinen käsitys aiheesta saada.
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -16-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -05-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -16-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -05-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 A.B.C.D.E-Huollot
Suurin osa noista huolloista on että huoltomies kiertää auton ja potkii renkaita. Suurimman osan noista tarkistuksista voi tehdä itsekkin.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Re: W211 A.B.C.D.E-Huollot
Tai miksikäs ei kaikkia? Tällä kommentilla varmaan vastasit kysymykseen "paljonko huolto tulisi maksamaan".tempera1 kirjoitti:Suurin osa noista huolloista on että huoltomies kiertää auton ja potkii renkaita. Suurimman osan noista tarkistuksista voi tehdä itsekkin.

Re: W211 A.B.C.D.E-Huollot
Riippuu tietysti minne vie auton huoltoon, kaikkialla ei renkaita potkita. Kaikki huollot voi tehdä myös itse, jos osaa ja on välineet.tempera1 kirjoitti:Suurin osa noista huolloista on että huoltomies kiertää auton ja potkii renkaita. Suurimman osan noista tarkistuksista voi tehdä itsekkin.
Re: W211 A.B.C.D.E-Huollot
Taisi olla muuten TM 21/11 numerossa jotain tarinaa itse tehdyistä huolloista. Kuten myös jokin testi öljynsuodattimia koskien.
E320CDI
211.089
211.089
Re: W211 A.B.C.D.E-Huollot
Taitaa kirjoittajalla mennä sormi suuhun jo siinä vaiheessa kun pitäisi tietää mitä huoltoon kuuluu, saati että huoltaminen onnistuisiSuurin osa noista huolloista on että huoltomies kiertää auton ja potkii renkaita. Suurimman osan noista tarkistuksista voi tehdä itsekkin.

Kyllä.Kaikki huollot voi tehdä myös itse, jos osaa ja on välineet.
Jos lonkalta heitetään arvio niin lähes 100% 211 omistajista ei saavuta noita kahta ehtoa mutta siitähän ei ollutkaan kysymys.
Tässä on muutama juttu mikä pitää huomioida.Tietenkin jos joku kokenut ASIANTUNTIJA räjäyttäisi tietopankkinsa ja osaisi kertoa mitä nämä E-mallin ABCDE-huollot pitävät sisällään siitä hyötyisi moni W211 omistaja. Ei tarvitsisi hakea tiedon siruja yhtä sieltä ja toista täältä, vaan löytyisivät huoltojen sisällöt tästä yhdestä topikista hakusanalla.
Olennaisimpana asiana se ettei huoltoja ole useinkaan tehty sen mukaan mitä auto "pyytää" joten kannattaa huoltaa sen mukaan mitä merkintöjä huoltokirjasta löytyy.
Assyst ei tiedä mitä oikeasti pitäisi tehdä vaan ilmoittelee sen mukaan miten huoltoja on nollailtu aiemmin.
wiimax.fi
Re: W211 A.B.C.D.E-Huollot
Aihe alkoi nyt sattuneesta syystä kiinnostamaan.
Eli kirjain ei tarkoita mitään muuta kuin miten laaja huolto on tulossa.
Huoltolipuke tulostetaan Workshop Coden mukaan joka löytyy huoltovalikosta.
Omassa autossa C-huolto näyttäisi sisältävän jo suunnilleen kaikki huoltolipukkeen numerokohdat mitkä vaan ikinä voi osua kohdalle.
Eli miten päädytään raskaimpaan E-huoltoon ? Voiko esim Service 15 sisältää vaihtelevan määrän toimenpiteitä ?
Toivottavasti joku käytännön huoltotöitä tekevä osaa vastata tähän.
Eli kirjain ei tarkoita mitään muuta kuin miten laaja huolto on tulossa.
Huoltolipuke tulostetaan Workshop Coden mukaan joka löytyy huoltovalikosta.
Omassa autossa C-huolto näyttäisi sisältävän jo suunnilleen kaikki huoltolipukkeen numerokohdat mitkä vaan ikinä voi osua kohdalle.
Eli miten päädytään raskaimpaan E-huoltoon ? Voiko esim Service 15 sisältää vaihtelevan määrän toimenpiteitä ?
Toivottavasti joku käytännön huoltotöitä tekevä osaa vastata tähän.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
-
- Mersumies
- Viestit: 2592
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 A.B.C.D.E-Huollot
Lähes yhtä suuri prosentti taitaa olla merkkihuollon osuus ehtojen täyttymisestä.dealer kirjoitti: Jos lonkalta heitetään arvio niin lähes 100% 211 omistajista ei saavuta noita kahta ehtoa mutta siitähän ei ollutkaan kysymys.
Kokemuksesta kerron, että autosta on MB-huollossa ilmoitettu tarkastetuksi ja toimivaksi havaitut valonpesimet. Autossa ei kuitenkaan sellaisia ole.
Samoin manuaalivaihteistoon on merkitty vaihdetuksi hypoid-öljy.
Perään puolestaan on asiakirjan mukaan laitettu Dexron-automaattiöljy.
Jäähdytysnestettä ei ole vaihdettu vaikka sellaisesta huoltopaketista on maksettu.
Parasta tietämystä auton omistajan kannalta on tietämättömyys koska silloin karkeidenkin virheiden teko
jää huomaamatta.
Re: W211 A.B.C.D.E-Huollot
Mikäli autossa on Mobilo voimassa, niin autoon on "jouduttu" tekemään kaikki mukavuudet mitä huoltokirja/-rekisteri tai auto pyytää (vaatiidealer kirjoitti: Olennaisimpana asiana se ettei huoltoja ole useinkaan tehty sen mukaan mitä auto "pyytää" joten kannattaa huoltaa sen mukaan mitä merkintöjä huoltokirjasta löytyy.
Assyst ei tiedä mitä oikeasti pitäisi tehdä vaan ilmoittelee sen mukaan miten huoltoja on nollailtu aiemmin.

Re: W211 A.B.C.D.E-Huollot
Hyvin mahdollista, en kovin voimakkaasti viitsi ottaa kantaa merkkiliikkeiden toimintaan kun en ole niissä koskaan autojani huollattanut.Lähes yhtä suuri prosentti taitaa olla merkkihuollon osuus ehtojen täyttymisestä.
Kokemuksesta kerron, että autosta on MB-huollossa ilmoitettu tarkastetuksi ja toimivaksi havaitut valonpesimet. Autossa ei kuitenkaan sellaisia ole.
Samoin manuaalivaihteistoon on merkitty vaihdetuksi hypoid-öljy.
Perään puolestaan on asiakirjan mukaan laitettu Dexron-automaattiöljy.
Jäähdytysnestettä ei ole vaihdettu vaikka sellaisesta huoltopaketista on maksettu.
Parasta tietämystä auton omistajan kannalta on tietämättömyys koska silloin karkeidenkin virheiden teko
jää huomaamatta.
Arvelisin kuitenkin että tietoa on keskimäärin paremmin kuin auton omistajalla.
Tarkoitin lähinnä autoilijaa joka huoltoilmoituksen tullessa näyttöön käy lähimmässä "drive-in" öljynvaihdossa ja kuittaa sitten autosta full servicen.Mikäli autossa on Mobilo voimassa, niin autoon on "jouduttu" tekemään kaikki mukavuudet mitä huoltokirja/-rekisteri tai auto pyytää (vaatii).
Näitä pari kertaa ja kas, parasta olisi seuraavalla kerralla tehdä täydellinen huolto vaikkei auto itse kaipaa kuin moottoriöljyn ja ilmansuodattimen vaihtoa.
wiimax.fi