Tuli tuossa ostettua CTEK ZAFIR100 7A akkulaturi. Tarkoituksena olisi aina silloin tällöin ladata akku täyteen, koska webasto tuntuu verottavan melkolailla kapasiteettia pakkasaamuina ja ajoa on välilä niin vähän ettei akku oikein ehdi lataantua.
Onko tietoa minkätyyppinen akku ko. autossa mahtaa olla? MB alkuperäinen akku 100A, joka vaihdettiin juuri syksyllä? Itse epäilisin akun olevan tyypiltään AGM.
Voiko akkua ladata suoraan konehuoneen puolelta apukäynnistys navoista vai pitääkö lataus suorittaa aina suoraan akunnavoista? Apukäynnistysnavoissa maa eli (-) johdetaan suoraan koriin eli ei akun (-) napaan.
Olen nähnyt joskus autokaupoissa ladattavan autoja apukäynnistysnavoista, joten siitä tuli mieleeni tuo kysymys.
W211 E280 vm. 2006 akun lataaminen apukäynnistysnavoista
Re: W211 E280 vm. 2006 akun lataaminen apukäynnistysnavoista
Tein juuri saman joten vastaus on että kyllä voi 

Re: W211 E280 vm. 2006 akun lataaminen apukäynnistysnavoista
No järjellä miettien niin onhan se parempi jokatapauksessa jos lohkiksen johto tulee konepellinalta kuin takaluukusta.
Apukäynnistys pisteissä pitää olla muutenkin paksut piuhat joten se ei tuota ongelmaa vaikka eihän se virta ole suurta.
Vaihtoehto paikkakin voisi olla ihan laturin pää koska työntäähän sekin virtaa järjestelmään.
Laitat vaan sen niin että kestää johdot kiinni.
Apukäynnistys pisteissä pitää olla muutenkin paksut piuhat joten se ei tuota ongelmaa vaikka eihän se virta ole suurta.
Vaihtoehto paikkakin voisi olla ihan laturin pää koska työntäähän sekin virtaa järjestelmään.
Laitat vaan sen niin että kestää johdot kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-