No niin!
Vanhasta rouvasta meni kansipahvi.
1. Nyt olen kannen irroituksessa päässyt siihen vaiheeseen, että pitäisi irroittaa nokkaketjunratas. No pultti auki ja pois prikan kanssa. Seuraavaksi meinasin ottaa rattaan irti varoen, ettei nokan ja rattaan väissä oleva kiila putoa koneen sisään, mutta ei hievahtunutkaan. Onko kyseisessä rattaassa pultin lisäksi jokin muu kiristyssysteemi? Vai voiko sille antaa kumivasaraa ja kuinka paljon, kun ei ainakaan käsin hievahdakkaan vai onko joitain muita konsteja? Alfamerin korjauskirjassa lukee vain, että irroita ratas.
2. Jakoketjunkiristin on irti miten saan sen männän pois kiristimenrungosta, kun en sokkia ynnä muita kiinnittimiä nää?
Kiitos etukäteen vastauksista.
W124 230 vm-90 kannentiivisteen vaihto
W124 230 vm-90 kannentiivisteen vaihto
Ex W124 230E -89 (hitto kun menin myymään)
Ex w210 E 230 -96
Ex w210 E 270 -00
W211 E 270 -02
Ex w210 E 230 -96
Ex w210 E 270 -00
W211 E 270 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 230 vm-90 kannentiivisteen vaihto
Menikös se jakoketju löysäksi,ilmeisesti ei jos ei ketjupyörä lähde käsin irti!?
Siinä Alfamerin kirjassa on tuon kiristimen purkuohjeet ja hajoituskuvat,mäntä olisi hyvä ottaa pois ohjeiden mukaan,niin löystyy tuo ketjukin,tuon jälkeen pitäisi nokkaakselilta irrota ketjupyörä helpostikin.
Muista pistää ketju vaikka nippareilla kiinni siihen ketjupyörään niin pysyy jako kohillaan!
Siinä Alfamerin kirjassa on tuon kiristimen purkuohjeet ja hajoituskuvat,mäntä olisi hyvä ottaa pois ohjeiden mukaan,niin löystyy tuo ketjukin,tuon jälkeen pitäisi nokkaakselilta irrota ketjupyörä helpostikin.
Muista pistää ketju vaikka nippareilla kiinni siihen ketjupyörään niin pysyy jako kohillaan!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 230 vm-90 kannentiivisteen vaihto
1. Ratasta irrottaessani ketju oli niin löysällä, mita siinä vaan varaa oli. Ketjunkiristäjä oli jo silloin pois paikoiltaa. Lähtihän se ratas sieltä lopulta, kun sopivalla puutikulla ja kumivasaralla varovasti naputteli juureen.
2. Ketjunkiristäjän männän pois ottaminen oli myös hyvin yksinkertainen juttu. Mäntä piti vain työntää kiristyssuuntaansa, niin sieltähän se plumpsahti pois.
Huomenna kansi paikalleen ja niiden kaikkien v...n letkujen ja johtojen pariin.
2. Ketjunkiristäjän männän pois ottaminen oli myös hyvin yksinkertainen juttu. Mäntä piti vain työntää kiristyssuuntaansa, niin sieltähän se plumpsahti pois.
Huomenna kansi paikalleen ja niiden kaikkien v...n letkujen ja johtojen pariin.
Ex W124 230E -89 (hitto kun menin myymään)
Ex w210 E 230 -96
Ex w210 E 270 -00
W211 E 270 -02
Ex w210 E 230 -96
Ex w210 E 270 -00
W211 E 270 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 230 vm-90 kannentiivisteen vaihto
Näkyikö tiivisteessä selvää vuotokohtaa,esim;ykkösen ja kakkosen kapeassa välissä ja tai oliko joku männän laki puhtaampi kuin muut??
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 230 vm-90 kannentiivisteen vaihto
Tiiviste oli pettänyt nelospytyn pakosarjanpuolelta vesikanavien välimaastosta. Nelosen kansi ja mäntä olivat huomattavasti paskasempi, kuin muut. Meinasin puutikulla raaputtaa paskaa männän päältä pois, mutta se olikin aivan rätillä pyyhittävää tavaraa.
Perhana, kun nämä työt häiritsevät kasaamista. Tekis niin pirusti mieli päästä testaamaan, että toimiiko koko laite enää (ensimmäinen kansiremppa itseltä).
Perhana, kun nämä työt häiritsevät kasaamista. Tekis niin pirusti mieli päästä testaamaan, että toimiiko koko laite enää (ensimmäinen kansiremppa itseltä).
Ex W124 230E -89 (hitto kun menin myymään)
Ex w210 E 230 -96
Ex w210 E 270 -00
W211 E 270 -02
Ex w210 E 230 -96
Ex w210 E 270 -00
W211 E 270 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 230 vm-90 kannentiivisteen vaihto
Mikä ettei toimis rempan jälkeen,kaikki vaan järjesryksessä huolellisesti paikalleen!Joskus muinoin kertoili Vaehon huolto neuvoja ett tuossa 250th km
jälkeen yleensä vakio 230e ssä kannentiivisteen vaihto edessä....Omassa tais olla 245th mittarissa kun tuli ajankohtaiseksi,noin muistelisin.
jälkeen yleensä vakio 230e ssä kannentiivisteen vaihto edessä....Omassa tais olla 245th mittarissa kun tuli ajankohtaiseksi,noin muistelisin.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92