
- kuparitiiviste ja pultit ostin dieselkorjaamolta, samaa kuparitiivistettä myy myös mersun varaosamyynti.
- puhdistin sekä suuttimen alaosan että pohjalevyn huolellisesti. Kun irrotin suuttimen uudelleen, havaitsin kuitenkin, että pohjassa, joka pitäisi olla ihan sileä, on pari rengasmaista uraa - ei kuitenkaan poikittaisia uria. Uudelleen irrottaessani pultti ei ollut kovinkaan tiukassa.
- dieselkorjaamolta sain kiristystiukkuuden, 7 Nm + 90 astetta. Luin kuitenkin 203 sarjan mersun alfamer-oppaasta, että lisäksi tulee 3. vaihe + 90 astetta. Eiköhän näissä ole sama kone (270 CDI). Voisikohan noi neljän sylinterin pultit vielä kiristää 3. vaiheen mukaisesti eli neljänneskierrosta.
- mittasin kiinnityspultin reiän syvyyden, 62 mm, ja paikoillaan olevan kiinnityshaarukan korkeuden, 17 mm, yhteensä 79 mm. Pultin pituus kannan alareunasta on sama tai hiukan yli.
- olisiko mahdollista, että suuttimen reiän pohjaa olisi kaavittu aiemmin liian sysälle, eli pitäisikö pulttia lyhentää.
- miten saisin tasoitettua pohjan ihan tasaiseksi, kaavinta ei ole, ja toisaalta ei taida olla varaa kaavia lisää.
- huomasin 5. pytyn suuttimen kiinnityspultin reikää puhdistaessani, että paineilma meni vesitilaan. Eihän vesi pääse vesitilasta suuttimen reikään ja sitä kautta sylinteriin.
Neuvoista kiittäen
Mersumatti