Ml mersu
Ml mersu
Olisi tarkoitus hankkia ml mallin mersu, luultavasti 270cdi ja ehkä 03-05 vuodelta.
Millasia kokemuksia foorumilaisilla on kyseisestä "vekottimesta" ja mitä kannattaa ottaa huomioon autoa ostaessa?
Millasia kokemuksia foorumilaisilla on kyseisestä "vekottimesta" ja mitä kannattaa ottaa huomioon autoa ostaessa?
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Re: Ml mersu
Eikö kenelläkään ole mitään sen ihmeempiä mielipiteitä kyseisestä ajopelistä? 

edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Re: Ml mersu
Olen tainnut sanoa tämän jo monta kertaa aiemminkin, mutta sanon taas. Paljon halvemmalla pääsee, kun ostaa bensakoneella varustetun ML:n. Polttoaine maksaa nykyään saman ja bensaa ei noissa vanhoissa kulu oikeastaan kuin litran pari enemmän satasella. Dieseliin tulee päälle käyttövoimavero, joka on alennuksen jälkeenkin yli 400 vuodessa.
Se todellinen säästö tulee kuitenkin siitä, että valitsemalla bensakoneen saat samalla rahalla vähintään 100 000 kilometriä vähemmän ajetun auton. Tai sitten yhtä paljon ajetun auton vähintään 5000 euroa halvemmalla. Nämä ovat yli kymmennen vuotta vanhoja autoja ja se dieseli kuluu osiltaan ihan yhtä paljon kuin bensavehje, joten itse en ainakaan maksasisi 250 000 ajetusta dieselistä samaa kuin 150 000 ajetusta bensakoneisesta.
Ja ne kuluvat/uusittavat osat ML:ssä ovat yleensä: takajouset, ovien keskuslukitus, sähköikkunoiden painikkeet, katalysaattori ja muut normalit kuluvat osat alustassa. Kiusallisia sähkövikoja voi olla jonkun verran, mitä enemmän ajettu, sen varmemmin joku ABS/ETS/SRS/YMS -valo syttyy ja rahaa kuluu satasesta viiteensataan.
Eli kuuntele takaa jousien varalta kitinöitä. Kokeile kaikkien sähkölaitteiden toiminta ja avaa ja lukitse ovia useita kertoja peränjälkeen. Muita eriyisongelmia ei pitäisi olla. Itsellä jo toinen ML ja kuudes vuosi ML:n kanssa menossa, joten minä ainakin suosittelen Suomen talveen ja miksei kesäänkin. Tavara ja ihmistet liikkuvat sujuvasti ja sukkelaan.
Se todellinen säästö tulee kuitenkin siitä, että valitsemalla bensakoneen saat samalla rahalla vähintään 100 000 kilometriä vähemmän ajetun auton. Tai sitten yhtä paljon ajetun auton vähintään 5000 euroa halvemmalla. Nämä ovat yli kymmennen vuotta vanhoja autoja ja se dieseli kuluu osiltaan ihan yhtä paljon kuin bensavehje, joten itse en ainakaan maksasisi 250 000 ajetusta dieselistä samaa kuin 150 000 ajetusta bensakoneisesta.
Ja ne kuluvat/uusittavat osat ML:ssä ovat yleensä: takajouset, ovien keskuslukitus, sähköikkunoiden painikkeet, katalysaattori ja muut normalit kuluvat osat alustassa. Kiusallisia sähkövikoja voi olla jonkun verran, mitä enemmän ajettu, sen varmemmin joku ABS/ETS/SRS/YMS -valo syttyy ja rahaa kuluu satasesta viiteensataan.
Eli kuuntele takaa jousien varalta kitinöitä. Kokeile kaikkien sähkölaitteiden toiminta ja avaa ja lukitse ovia useita kertoja peränjälkeen. Muita eriyisongelmia ei pitäisi olla. Itsellä jo toinen ML ja kuudes vuosi ML:n kanssa menossa, joten minä ainakin suosittelen Suomen talveen ja miksei kesäänkin. Tavara ja ihmistet liikkuvat sujuvasti ja sukkelaan.
2004 SLK 320 Final Edition
Re: Ml mersu
Kokemuksia vain tuosta yhdestä vanhemmasta ML:stä. Yllättävän hyvin on toiminut vaikka useimmiten painava kärri perässä. (n.2500 kg). 145 000 oli ajettu kun ostin, nyt n. 200 000. Ei oikeastaan jarrupalojen lisäksi muuta kuin kerran jätti tielle kun meni etukardaanin laatikkoon yhdistävästä "holkista" boorit u-käännöstä sulalla tiellä tehdessä. Mitä on muista erilaisista nelivedoista kokemusta niin aika tyypillistä tuokin on. Ai niin katti on kerran vaihdettu. (tarvike, ei paljoa maksanut)
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: Ml mersu
Aika krouvi peli. Niinku traktorilla ajelis. Vaimo tykkää, minä en. Olosuhteiden pakosta hankittu. Tulee tota hevoskärrin vetoa aika lailla. Jos ei veturia tartte niin ei kannata hankkia.
Oma haettu 2v sitten jouluna saksasta, ajettu silloin 63,5tkm. Ekalta omistajalta. Nyt 123,5tkm.
Jarrut oon kerran laittanut ympäri+muut huollot. Luja pelihän tollanen on, kiva jos tykkää.
9-15l/100km.
Oma haettu 2v sitten jouluna saksasta, ajettu silloin 63,5tkm. Ekalta omistajalta. Nyt 123,5tkm.
Jarrut oon kerran laittanut ympäri+muut huollot. Luja pelihän tollanen on, kiva jos tykkää.
9-15l/100km.
Re: Ml mersu
270cdi ehkä järkevin valinta. Lastulla 200 heppaa, samalla lailla kulkee ku 320 bensa ja kuluttaa ainakin 2 litraa vähemmän.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Ml mersu
.
... Enempi lähtee ja paremmin kulkee ...
... Niitä "parhaita" lastutettavia ...
Ehdottomasti -maatilla
... Enempi lähtee ja paremmin kulkee ...
... Niitä "parhaita" lastutettavia ...
Ehdottomasti -maatilla
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Ml mersu
Pomolla bensana ja ollu kuusivuotta ja ei mitään vikaa,hyvä auto.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Ml mersu
Autoliiton sivuilla on hyvä laskuri kaikille polttoaineen kulutuksesta ja kustannuksista kiinnostuneille.S202 kirjoitti:270cdi ehkä järkevin valinta. Lastulla 200 heppaa, samalla lailla kulkee ku 320 bensa ja kuluttaa ainakin 2 litraa vähemmän.
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajon ... l_laskuri/" onclick="window.open(this.href);return false;
Katselin nopeasti, että 2 litraa pienemmällä kulutuksella täytyy diesel ML:llä ajaa vähintään 19 000 kilometriä vuodessa, ennen kuin diesel tulee edes 11 euroa kustannuksiltaan bensavehjettä halvemmaksi nykyisillä veroilla ja polttoaineen hinnoilla. 25 000 kilometrin ajoilla diesel säästää 175 euroa vuodessa. 15 000 kilometrin ajoilla bensavehje on puolestaan satasen vuodessa halvempi.
Järkevyys syntyy siis jostain ihan muusta kuin polttoainetyypin valinnasta. Vanhassa ML:ssä menee parisataa vuodessa äkkiä johonkin pikkukorjaukseen. Voisi jopa väittää, että jos auton hinta, kilometrit ja kunto ovat täsmälleen on sama bensavehkeellä ja dieselillä, niin kannattaa valita se, jossa on paremmat renkaat, jos miettii pelkästään kustannuksia...
2004 SLK 320 Final Edition
Re: Ml mersu
Tutulla tuollainnen 270 cdi -00. Keskikulutus ollut 6 vuoden ajan 7.7 l/100 km.
.Niinköhän 320 bensa menee 9.7 litran kulutuksella kun tuo talvi rankaisee bensaauton kulutusta paljon.Ainakin täällä kun pakkasta on enemmmän kuin 15 yleensä .
Mikä on bensamosan kesk.kul. vuositasolla ?
.Niinköhän 320 bensa menee 9.7 litran kulutuksella kun tuo talvi rankaisee bensaauton kulutusta paljon.Ainakin täällä kun pakkasta on enemmmän kuin 15 yleensä .
Mikä on bensamosan kesk.kul. vuositasolla ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Ml mersu
Nettiauton ilmoituksissa väittävät, että 320:n yhdistetty kulutus olisi 13,8. Aika isolta tuntuu.
Entinen AMG vei minulla keskimäärin 14,5 litraa ja nykyisessä ML:ssä on viimeisen 10 000 kilometrin ajalta vienyt 13,4 litraa, vaikka ajan todella paljon kaupunkiajoa. Maanitellä nykyinen viissatanen vie 10,5-12,5 ajotyylistä riippuen, eli sen mitä tehdas lupaakin.
Jos tuo 320 vie tosiaan melkein saman kuin suuremmat veekasit, niin sittenhän 430 tai 500 ovat huomattavasti kiinnostavampia vaihtoehtoja.
Entinen AMG vei minulla keskimäärin 14,5 litraa ja nykyisessä ML:ssä on viimeisen 10 000 kilometrin ajalta vienyt 13,4 litraa, vaikka ajan todella paljon kaupunkiajoa. Maanitellä nykyinen viissatanen vie 10,5-12,5 ajotyylistä riippuen, eli sen mitä tehdas lupaakin.
Jos tuo 320 vie tosiaan melkein saman kuin suuremmat veekasit, niin sittenhän 430 tai 500 ovat huomattavasti kiinnostavampia vaihtoehtoja.
2004 SLK 320 Final Edition
Re: Ml mersu
Varmasti on joo isolla koneella mukavampi ajella ja luulen ettei tuolla kaikkein pienimmällä neloskoneellakaan ikinä alle kympin ole päässyt. Yleensä reilusti toistakymmentä mutta niin vähän ilman kärriä ajeltu ettei mitään tarkkoja lukemia pelkälle autolle osaa sanoa. Itsellä oli huonoja kokemuksia (muunmerkkisistä) automaateista raskasta kärriä vetäessä ja manuaaleja ei kai olekaan isommissa bensakoneissa. Dieselit taas oli paljon kalliimpia.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: Ml mersu
Pienellä on mennyt. Vaikee uskoa. Omalla ei alle 9l/100km pääse.koyama kirjoitti:Tutulla tuollainnen 270 cdi -00. Keskikulutus ollut 6 vuoden ajan 7.7 l/100 km.
.Niinköhän 320 bensa menee 9.7 litran kulutuksella kun tuo talvi rankaisee bensaauton kulutusta paljon.Ainakin täällä kun pakkasta on enemmmän kuin 15 yleensä .
Mikä on bensamosan kesk.kul. vuositasolla ?
Re: Ml mersu
Ihan mielenkiinnosta kyselen onko kenelläkään todellista kokemusta tuosta pienimmästä neloskoneesta ML:n keulilla? Minkälainen ajaa, laiskempi ku 200D satalankku? 

W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: MB W202, etelän ruosteauto
Ajatellen ml:n mittoja ja että on neliveto niin ei tuo 7,7 keskikulutus voi olla todellista. Ajotietokoneen ilmoittamat lukema se kyllä voi ollaS4Driver kirjoitti:Pienellä on mennyt. Vaikee uskoa. Omalla ei alle 9l/100km pääse.koyama kirjoitti:Tutulla tuollainnen 270 cdi -00. Keskikulutus ollut 6 vuoden ajan 7.7 l/100 km.
.Niinköhän 320 bensa menee 9.7 litran kulutuksella kun tuo talvi rankaisee bensaauton kulutusta paljon.Ainakin täällä kun pakkasta on enemmmän kuin 15 yleensä .
Mikä on bensamosan kesk.kul. vuositasolla ?
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Ml mersu
No ei se laiskempi ole kun 200 d 124. Mutta ei mikään raketti tietenkään, kierroksia saa käyttää reilusti varsinkin kun on yleensä n. 2500 kg kärri perässä. On siis 2,3 bensakone, dieselistä ei kokemusta.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: Ml mersu
erittäin vaikee uskoa. mä taasen en päässyt mitenkään alle 10l/100km normi ajossa.S4Driver kirjoitti:Pienellä on mennyt. Vaikee uskoa. Omalla ei alle 9l/100km pääse.koyama kirjoitti:Tutulla tuollainnen 270 cdi -00. Keskikulutus ollut 6 vuoden ajan 7.7 l/100 km.
.Niinköhän 320 bensa menee 9.7 litran kulutuksella kun tuo talvi rankaisee bensaauton kulutusta paljon.Ainakin täällä kun pakkasta on enemmmän kuin 15 yleensä .
Mikä on bensamosan kesk.kul. vuositasolla ?
Re: Ml mersu
Mikä suurin ilman poikkeuslupaa muutoskatsastettavissa oleva rengaskoko ML:ään?