Petterii kirjoitti:heitäs samalla muutama neliö vaimennusmattoa oviin, hyvä hinta/hyötysuhde ainaki ku etuovet vaimentaa
Juu tarkoitus olis edes vähän äänieristää ovia ja samalla peräloorasta varapyöränkotelon ympäristö jos piisaa viittin tippoja
Mikäs äänieriste olisi hyvää stp vai dynamat? vai joku muu??
Ja hyvää uutta vuotta 2012 kaikille foorumin jäsenille
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Se äänieristys ei ole hirveän helppoa. Itse laitoin ex. c43 farkkuun jonkun neliön dynamattia (lattiaan, takapenkistä takalasin alalaitaan), ja täytyy sanoa, etten huomannut juurikaan mitään eroa ajoäänissä. 202 farkun keskimääräistä mersua suurempi melu lienee vaan hyväksyttävä
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Mulla on omassa 202 farkussa äänieristetty nyt takaluukku kokonaisuudessaan, takalattia, takapyöräkupit ja takakyljet. Etupäästä etuovet ja tulipelti ja voin todeta että kyllä on ollut vaikutusta ajomeluun! Erityisesti tulepeltien johtojen läpivienteihin kannattaa laittaa päälle äänieristeet ja se kolmio siinä käsijärrupolkimen takana kannattaa tukkia (w203 korisessa tämä on tehty tehtaan toimesta) ja sama kohta hanttarin puolelta luonnollisesti. Etuovien eristys vaikuttaa myös huomattavasti rengasääniin.
Kevään aikana eristän vielä katon ja takaovet
Lade kirjoitti:Se äänieristys ei ole hirveän helppoa. Itse laitoin ex. c43 farkkuun jonkun neliön dynamattia (lattiaan, takapenkistä takalasin alalaitaan), ja täytyy sanoa, etten huomannut juurikaan mitään eroa ajoäänissä. 202 farkun keskimääräistä mersua suurempi melu lienee vaan hyväksyttävä
Jolle kirjoitti:Mulla on omassa 202 farkussa äänieristetty nyt takaluukku kokonaisuudessaan, takalattia, takapyöräkupit ja takakyljet. Etupäästä etuovet ja tulipelti ja voin todeta että kyllä on ollut vaikutusta ajomeluun! Erityisesti tulepeltien johtojen läpivienteihin kannattaa laittaa päälle äänieristeet ja se kolmio siinä käsijärrupolkimen takana kannattaa tukkia (w203 korisessa tämä on tehty tehtaan toimesta) ja sama kohta hanttarin puolelta luonnollisesti. Etuovien eristys vaikuttaa myös huomattavasti rengasääniin.
Kevään aikana eristän vielä katon ja takaovet
Mukava saada kunnon tietoa tästä farkun äänieristyksestä, että mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon
Taitaa vaan omalla kohdalla siirtyä tämä homma tuonne kevääseen/kesään, kun oman pajan lämmitys-systeemit ei ole vielä valmiina. Eikä viitti pakkasen aikana alkaa tekemään, tietty jos hakis kaverilta lainaan sellaisen polttoainetoimisen lämmittimen. Mutta sitten pitäis rajata hallin sisäpinta-alaa pienemmäksi missä työstää mersua, kun ei ole järkeä alkaa isoa hallia kokonaan lämmittämään turhaan..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Kyllä aika menee nopeasti, just huomasin että tullu tänne foorumille jaariteltua kaikkea turhanpäiväistä jo 3 vuotta.
Piti käydä tänään vähän ajelemas mersulla jääradallakin se kun on tuos kilometrin pääs ja kivaa oli
Tällä kertaa ei mennyt kuin lokarinjatkokappale apukuskin puolelta jääpaakun takia paskaksi onneksi ei mennyt muuta rikki
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Röntän valmistelua ens viikon Lapin reissuun, tuli haettua alkuperäinen kaukalomatto perälootaan ja katolle laitettua kaverin kummallekkin puolelle aukeava suksiboksi joka tuntuu häiritsevän kaikkia bmw kuskia ihmeellisellä tavalla..
No näyttäähän se boksin kans perheautolta jonka ei pitäisi kulkea mihinkään
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Yritin haulla etsiä mutta en löytänyt tälläistä tietoa joten kysyn viisaammilta
Kuinka suuri homma on saada sopimaan 190 cosworthin kitkalukkoperä C:n takakelkkaan? jotain olen lukenut ulkomaisilta foorumeilta asiasta että takakannen vaihdolla menisi.. mutta mikä tieto paikkaansa.. Vetoakselit kun omassa on jo valmiiksi 32mm paksut että käykö ne tuon perän kans vai meneekö nekin vaihtoon samalla.. Ja lisäkysymys löytyykö cosworthin perää 3.07 välityksellä? mikä olisi sama kuin tuo oma vakioperä..
Kun tuli tälläisiä visioita että jos tuollaisen perän saisi laitettua tuohon rönttään ja jäisi turha kuovittelu pois
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Kyllä se sinne menee takakannen vaihdolla. Vähän kapeampi se kyllä taitaa olla. 3.07 välitystä on kossuissa ollut olikohan se -87? Asti. Voithan sää laittaa sinne myös asd perän joka kyllä käy suoraan kun poistat asd-sylinterit ja vaihdat vetarinlaipat vaikka siitä sun vanhasta perästä tai jostakin lukottomasta romu perästä.
Ite aion laittaa w202 koriseen w124/w201 asd perän ja paineella säätää halutun lukon 30-100%,asd putkiin vaan paineliitin niin pitäis pelittää.
Paremmin löytyy noita verrattuna 16venttiilisen periin.
Mielestäni anoppiarkku sopii farkkuceehen hienosti!
Vaihtoehtona on ollut rakentaa juuri tuosta asd perästä jos ei laita cossun kitkalukkoperää sinne..
Juu on sähköohjatulla automaatilla sen takia kysyinkin että löytyykö cossun perästä sitä samaa välitystä kun ei viitsi laatikon boksia kuitenkaan alkaa turhaan vaihtelemaan.. Ja asd perästä ainakin muistaakseni löytyy tuo 3.07 välitys..
Kuinkas löytyykö noista vierasperistä mitään vaihtoehtoa mitä kannattaisi harkita esim. bmw:n kitkalukkoperä?
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Lapin reissu tehtynä, mukana yhteensä 5 henkilöä peräloota ja suksiboksi aivan täynnä tavaraa menomatkalla keskikulutus 10l satasella nopeuden ollessa noin 90-120km/h.. Ja takaisin tullessa vähän reippaampi vauhti ja kulutus yllättäen 8.6l satasella..
Tämähän menee jo melkein ekoauto kategoriaan.. Reissun ainut miinus tuli siitä että saa maalata etulokasuojien kaarien sisäpuolet kokonaan uudestaan, johtuen väkimäärän ja tavaran painosta..
Pyörät otti kirjaimellisesti kiinni ja maalit lähti ja nastat teki komeat jäljet lokarinkaariin..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Tänään tuli lopultakin tilattua ne Bilsteinin Sprintit joka kulmaan, kun alkaa nuo vanhat näyttää sellaisia merkkejä että saa laittaa ne verkon painoksi. Ajo-ominaisuudet kadonnut tyystin no sallittakoon se vanhoille Bilsteineille, on niillä jo kuitenkin rullattu 327tkm ja kohta 14 vuotta ollu auton alla että hyvin kyllä ovat omasta mielestä kestäneet
Edit 28.3 Iskarit saapuivat ja hinta oli 586,50e kuluineen.. Todella nopeaa toimintaa KL-Varaosilta siitä ruusuja paljon
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Iskarit asennettuna ja kaikki verhoilut yms. kasattuna takaisin paikalleen.. Kai nuolla ny taas seuraavat 300tkm päästää
Vielä kun saisi euroja lisää, niin hommaisi ne Eibachin vakaajat
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
C280 kirjoitti:
Vielä kun saisi euroja lisää, niin hommaisi ne Eibachin vakaajat
mittaappa niitten sportin vakaajien vahvuus ja vertaa eibachin tarjontaan.
Pitääpä käydä mittaamas joku päivä kun kerkiää.. meinaa tuo aika mennä töis ja sitte tuon tuvan lämpöjärjestelmän muutoksen kans ku tuloo maalämpö.. No eipä tartte ostaa enää lämmitysöljyä sen jälkeen
Ja autokuumettaki pökkää taas päälle kai se on tuo kevät kun mieli teköö taas ostaa joku 190 tai 124 koppaanen kakkosautoksi..
Viimeksi muokannut C280, Su 15.04.2012 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
C280 kirjoitti:
Vielä kun saisi euroja lisää, niin hommaisi ne Eibachin vakaajat
mittaappa niitten sportin vakaajien vahvuus ja vertaa eibachin tarjontaan.
Ei paksuus kerro kaikkea
Menikös se niin että c36 on samanpaksuiset vakaajat kuin sportissa mutta materiaali on erilaista, sitten c43 on ihan paksummat vakaajat kuin muissa ja ainakin ne ovat eibachin valmistamat.
Takavakaajassa paksuudesta voi päätellä jotain mutta etuvakaajassa vaikuttaa muoto, tuossa verrattu 280 sportin vakaajaa ja c43 vakaajaa
C280 kirjoitti:
Vielä kun saisi euroja lisää, niin hommaisi ne Eibachin vakaajat
mittaappa niitten sportin vakaajien vahvuus ja vertaa eibachin tarjontaan.
Ei paksuus kerro kaikkea
Menikös se niin että c36 on samanpaksuiset vakaajat kuin sportissa mutta materiaali on erilaista, sitten c43 on ihan paksummat vakaajat kuin muissa ja ainakin ne ovat eibachin valmistamat.
Takavakaajassa paksuudesta voi päätellä jotain mutta etuvakaajassa vaikuttaa muoto, tuossa verrattu 280 sportin vakaajaa ja c43 vakaajaa
Tulevan projektiauton vanteiden testausta röntän alla:
Ja välillä näköjään tulee tähänkin vikaa johtuen iästä ja kilometreistä.. Tuulilasinpyyhin mekanismi päätti sanoa työsopimuksen irti kun tulin kaverin hallilta kotia kohti vesisateessa, ilmeisesti ratas lyö ylitte alapäästä kun kuuluu raks raks ääni varrenkiinnitys kohdasta eikä palaudu omaan asentoonsa kuin käsin auttamalla..
Onko se ratas muovia vai mitä materiaalia? kun ei ole tullut itse sellaista vielä purettua koskaan ja saako sinne uutta ratasta?
Siis jos se vika on siinä kun en ole vielä kerinnyt purkaa sitä irti asti..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Tulevana viikonloppuna pitäisi mennä katsomaan yhtä w201 projektia.. Autosta sen verran että perus bensa manuaali..
Manuaali sen takia koska Mosselmanista jäi sellainen kuva että bensaturbo ja automaatti eivät kuulu samaan autoon
Jos kaikki menee niinkuin on suunniteltu ja auto sellainen kuin kehuttu, niin taitaa alkaa taas jonkin sortin rakentaminen mutta se että millä tekniikalla se tehdään niin on vielä täysin auki..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Juu ei nuo Toyotan koneet olisi ollenkaan paha vaihtoehto, sellainen 1 jz-gte oli suunnitteilla jo edelliseen 300e-24:seen mutta auto meni yllättäen kaupan kaverille aikanaan ja sen jälkeen ei ole ollut oikein aihiota mihin sitä olisi laittanut.
Suunnitelmat muuttuivat 190:n haun kanssa kun eräs yksilö joka oli ei vähäpäästöinen olikin sellainen romu että ei kiitos ja sitten katse kääntyi yksilöön joka oli vähäpäästöinen ja tekniikaltaan huono (korvattavissa jollain muulla ) mutta koriltaan todella hyvässä kunnossa ja se kunto ratkaisi sen että se sitten tuotiin trailerin kyydissä pajan kätköihin odottamaan parempia rakentelu aikoja
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Juu näinkin sut kun olit menos siinä rampilla alaspäin, hiace saman värinen ku lepalla mutta tällä kertaa kyseessä työkaverin auto.
Tässä jonkinlainen kuva mersusta autoliikkeen pihassa.. Kaikenlaista pientä laittelua on tekniikan kanssa ja nuo kylkivilkut vaihtuu orkkismallisiin kun vain saan sapluunat kaverilta.. Ja jos nyt tähän saisi laitettua sen C:n keulapalalla olevan konepellin
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
C280 kirjoitti:Juu näinkin sut kun olit menos siinä rampilla alaspäin, hiace saman värinen ku lepalla mutta tällä kertaa kyseessä työkaverin auto.
Tässä jonkinlainen kuva mersusta autoliikkeen pihassa.. Kaikenlaista pientä laittelua on tekniikan kanssa ja nuo kylkivilkut vaihtuu orkkismallisiin kun vain saan sapluunat kaverilta.. Ja jos nyt tähän saisi laitettua sen C:n keulapalalla olevan konepellin
Nettiautosta katsonut, että siinä olisi hyvä korisen näköinen 190. Oliko jossain Itä-Suomessa (muistaakseni Kuopiossa) autoliikkeessä? Ja leima mennyt "hieman" pitkäksi.
Oliko koriltaan niin hyvä mitä kuvissa näytti? Väri on omasta mielestä myös todella hyvä ja vihreä sisusta on omalla tavalla hieno
"Jos tekisimme päätöksiä pelkällä järjellä, kaikki Suomessa ajaisivat saksalaisvalmisteisilla autoilla."-Tiede 5/2012
aleksin kirjoitti: Nettiautosta katsonut, että siinä olisi hyvä korisen näköinen 190. Oliko jossain Itä-Suomessa (muistaakseni Kuopiossa) autoliikkeessä? Ja leima mennyt "hieman" pitkäksi.
Oliko koriltaan niin hyvä mitä kuvissa näytti? Väri on omasta mielestä myös todella hyvä ja vihreä sisusta on omalla tavalla hieno
Juu Kuopiosta hain tuon autoliikkeestä ja oli yritetty katsastaa viime elokuussa jolloin oli tullut hylätty koska vikalistaa oli aika paljon tekniikan osalta, mutta eikö se siitä saada takaisin liikenteeseen Ja koriltaan oli todella hyväkuntoinen ja alla oli vielä samat renkaat mitkä sinne oli laitettu 2003 vuonna kun se oli Saksasta Suomeen tuotu
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97