Tehonnälkäinen kärpänen iski myös minuun ja päätinkin suorittaa omaan katiskaani jonkinasteista viritystä.
Autonani toimii w202 c200 Kompressor -96. Eli siis se 191hp Italian vientimalli.
Kohde olikin selkeä, autoon tulisi Kleemann - hihnapyöräsarja(Kampiakselin päähän tuleva), ohjelmointi sekä muuta pientä kikkaretta.
Ongelmani on seuraavanlainen. Hihnapyörän asennuksen jälkeen tehon kasvun huomasi hyvin, mutta keskikierrosalueella(about 2800-3700) "kaasu pohjassa" ajettaessa auto alkaa rykimään reilusti. Tuntuu ikäänkuin seokset menisi pieleen tai autossa olisi ilmavuoto(aikaisemmin oli, jonka korjasin). Alkuun siirsin MAF - anturin lähemmäs kaasuläppää(MAF on siis painepuolella, välijäähdyttimen jälkeen), kuten foorumeilla on kehotettu. Tämä hieman auttoi asiaan, kuitenkin se täyskaasulla ajettaessa pätkii, kun kierrokset ovat keskivaiheilla. Paikallaan, 1 vaihteella tai kun kierrokset ovat yli 3800, tuota ongelmaa ei enää ole.
Olen tehnyt monta erilaista imuputkea MAF - anturin siirtämistä varten ja parhaiten on toiminut ohuin malli, jossa ei ole 90 asteen mutkaa. Asennutin autooni vielä It`s Fun - lastun, mutta mielestäni ongelma ei muuttunut mitenkään. Hiukan auto "herää" aikaisemmin ja tuntuu herkemmältä vastaamaan kaasuun.
Sain seuraavanlaisia vihjeitä: MAF - anturin mittausraja-arvo ylittyy ja sen signaalijohtoon tulisi asentaa 300Ohmin vastus, jolla signaalia saisi pienennettyä n. 4.65V -> 4.43V. Myös olen kuullut sanottavan, että imuputkessa syntyvä ilmanpyörteily sekoittaa MAF - anturin toimisen ja tätä ongelmaa voisi ainakin lievittää rakentamalla ristikko imuputken sisään tasaamaan virtausta,
Osaatteko auttaa mitenkään ogelmassani? Alkaa hiukan aiheuttaa jo harmaita hiuksia minulle

Terv. Joni