CLK-neuvoja kaivataan

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mun CLK vie 5,5€:n edestä polttoainetta/100 km,mut se johtuukin itä-suomen kohtuullisista polttoaineen hinnoista :D .Mutta tosiaankin,bensakoneisella mesellä voi ajella kohtuullisilla kuluilla :wink: .
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja sonikki »

kilander kirjoitti:Mun CLK vie 5,5€:n edestä polttoainetta/100 km,mut se johtuukin itä-suomen kohtuullisista polttoaineen hinnoista :D
Noh, tuokin kompensoituu sitte sillä ku kone p*skoontuu ennen aikojaa sen naapurin liemen ansiosta :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
McKorhone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 01.05.2011 20:17

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja McKorhone »

sportsman kirjoitti:Sehän on sitten hienoa mutta kun jätetään laskuista kaasulaitteiston hankinnan ja muutostyön hinta niin tuntuu tietysti vielä paremmalta .
Joo, tuli sama mieleen ja laskeskelin että minun ajoillani laitteiston hankinta- ja asennuskulut on kuoletettu 10 kk:n ajon jälkeen (nyt on mennyt 2). Sen jälkeen kaikki ajot ovat 'säästöä' entiseen verrattuna, kone karstaantuu vähemmän, öljyt säilyvät parempina ja mikä parasta, jos ja kun vaihdan autoa, voin siirrättää laitteiston asennuskulujen hinnalla seuraavaan autoon ja jatkaa 'säästämistä' :D
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja kilander »

sonikki kirjoitti:
kilander kirjoitti:Mun CLK vie 5,5€:n edestä polttoainetta/100 km,mut se johtuukin itä-suomen kohtuullisista polttoaineen hinnoista :D
Noh, tuokin kompensoituu sitte sillä ku kone p*skoontuu ennen aikojaa sen naapurin liemen ansiosta :D
Millonhan pitäis alkaa pelätä,omalla autolla käyty jo Neuvostoliiton ajoista asti.Alkuun joutu tankkaamaan epämääräsemmillä asemilla.
Nykyään vain ja ainoastaan Nesteen asemilla.
Ensimmäinen 20 vuotta kun Venäläisellä polttoaineella sujunut hyvin,saa se seuraavalla 20 vuotiskaudella hiukan vastustaakin-ei haittaa mitään.
T.Nimim:yli miljoona km.Venäjän polttoaineilla takana.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
McKorhone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 01.05.2011 20:17

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja McKorhone »

Jos se on halpaa ja se on Venäjältä niin sen täytyy olla huonoa :mrgreen:

Yleinen päätelmä?
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jutelkaa asiasta paikallisten kanssa nii se on kyllä aivan yleinen mielipide sielläkin että rajan takaa saa paremmat bensat äiti venäjältä :) Tuli noiden kanssa itsekkin joskus puljattua ja jostaa syystä oli aina jälkikäyntiä ym... ja nyt tietty joku vetää sen "tankkaa ne venäläisetkin Mersujaa samalla bensalla" valttikortin mutta niille ketkä noilla öky-Mersuilla siellä ajelee on ihan sama missä kunnossa se kone on ku 50tkm kohdalla pistetää kuitenki uusi auto alle :D
Sanoohan ne jotkut kyllä että noilla nesteen asemilla olis parempaa ku muualla tai jopa samaa pesnaa ku suamessa mistä ei kyllä ole kokemusta.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja kilander »

O.T.jatkukoon.Itellä kokemukset pääasiassa dieselistä.
Tämä kompura clk ihme syrjähyppy bensiinikäyttösten pariin...aika tuon näyttää miten bensamersu suhtautuu venäläiseen polttoaineeseen.
Mutta ei tuo maailmanloppu ole vaikka koko pata kajahtaisi,sitten voisi hankkia tekniikan luovuttaja 230 kompuran...tai hakisi Germaaniasta 270 CLK:n :idea:
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
McKorhone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 01.05.2011 20:17

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja McKorhone »

Kilander, erittäin hyvä OT! :D
Olen nimittäin itsekin mietiskellyt että jos vaikka pitäis tän CLK:n pitempään ja vaihtais jossain vaiheessa isomman myllyn. Nyt on tavallinen 200:nen (auto vm. 2000 cabrio). Kysymys: kuka tietää tai mistä saa selville mitkä isommat moottorit menee 'heittämällä' tilalle vai meneekö mikään? Meneekö sama loota ja jarrut? Ei varmaan sinne V8:n asti riitä?

Edit: eihän tää mikään OT ookkaan, otsikkohan on: CLK-neuvoja kaivataan :D
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja kilander »

Varmaan tuo 230 kakssatasen tilalle melko helppo homma ,isompaa pataa vaihtaessa helpottaa jos on koko auto mistä laatikkoa,perää jarrua yms.vaihtelee.
Mutta mites tuo sähköpuoli,jos vaihtaa pykälää isomman kompurakonneen,mitäs muuta,moottorinohjaus siitä autosta kuin konekkin?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eiköhän tuonne mene mikä tahansa tekniikka ja alustan osat ihan heittämällä... AMG:ssä ehkä saattaa olla kardaanitunnelissa ym. eroa mutta saattaa sekin mennä heittämällä.
Mitään järkeähän tuollaisessa tekniikanvaihdossa ei ole taloudelliselta kannalta ajateltuna mutta on siinä tietysti se (h*lvetinmoinen) tekemisen ilo :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
McKorhone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 01.05.2011 20:17

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja McKorhone »

Tässä oo ennenkään autoasioissa järjellä menty joten lienee turha aloittaa nytkään :mrgreen:
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja sonikki »

McKorhone kirjoitti:Tässä oo ennenkään autoasioissa järjellä menty joten lienee turha aloittaa nytkään :mrgreen:
:mrgreen:

Oliskohan tuonne lakipykälien puitteista mahdollista installoida CDI-mosaa... siinä olis jo joku tyyli: w208 400 tai edes softattuna 320 CDI:nä :o
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
McKorhone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 01.05.2011 20:17

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja McKorhone »

sonikki kirjoitti:
McKorhone kirjoitti:Tässä oo ennenkään autoasioissa järjellä menty joten lienee turha aloittaa nytkään :mrgreen:
:mrgreen:

Oliskohan tuonne lakipykälien puitteista mahdollista installoida CDI-mosaa... siinä olis jo joku tyyli: w208 400 tai edes softattuna 320 CDI:nä :o
Eikös se mene jotensakin niin että mallisarjan tehokkaimman koneen saa ylittää max. 25% tehoissa? Jarrujen pitää tietty olla vastaavat. :D
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja sonikki »

McKorhone kirjoitti:Eikös se mene jotensakin niin että mallisarjan tehokkaimman koneen saa ylittää max. 25% tehoissa? Jarrujen pitää tietty olla vastaavat. :D
Niinno tuo käyttövoima tuossa mietityttääkin, noita ku ei tehtaalta oo rullannu dieselinä mut ei kai se mitää meinaa...
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
McKorhone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 01.05.2011 20:17

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja McKorhone »

sonikki kirjoitti:
McKorhone kirjoitti:Eikös se mene jotensakin niin että mallisarjan tehokkaimman koneen saa ylittää max. 25% tehoissa? Jarrujen pitää tietty olla vastaavat. :D
Niinno tuo käyttövoima tuossa mietityttääkin, noita ku ei tehtaalta oo rullannu dieselinä mut ei kai se mitää meinaa...
Laittaa sinne diesel-tekstin taakse niin eivät hokaa mitään :D Hei haloo, diesel-mersu, mitä kummallista siinä on? :mrgreen:

edit: typo
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja karra »

kilander kirjoitti:
sonikki kirjoitti:
kilander kirjoitti:Mun CLK vie 5,5€:n edestä polttoainetta/100 km,mut se johtuukin itä-suomen kohtuullisista polttoaineen hinnoista :D
Noh, tuokin kompensoituu sitte sillä ku kone p*skoontuu ennen aikojaa sen naapurin liemen ansiosta :D
Millonhan pitäis alkaa pelätä,omalla autolla käyty jo Neuvostoliiton ajoista asti.Alkuun joutu tankkaamaan epämääräsemmillä asemilla.
Nykyään vain ja ainoastaan Nesteen asemilla.
Ensimmäinen 20 vuotta kun Venäläisellä polttoaineella sujunut hyvin,saa se seuraavalla 20 vuotiskaudella hiukan vastustaakin-ei haittaa mitään.
T.Nimim:yli miljoona km.Venäjän polttoaineilla takana.
Lyijyä ei ole koskaan vanjan bensassa ollut, muita epäpuhtauksia kylläkin. 1995 lähtien olen itäbensalla ajanut; kattia ja ilman, njet problem :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja kilander »

McKorhone kirjoitti:Tässä oo ennenkään autoasioissa järjellä menty joten lienee turha aloittaa nytkään :mrgreen:
Hyvä harrastusauto mersu kyllä on.Nykyään helppoa kun on käyttöauto erikseen,ja tallissa seisoo mersu mitä voi vähinä vapaa-aikoina harrastella.
Jotenkin onnistuivat tuossa 2000 luvun taitteessa pikku asioilla pilaamaan laatuauton maineen.
Aikasemmin oli käyttöautona vm.2000 E sarjalainen,ihan suomi auto,harmi vaan kun se oli varustettu itselahoavilla johdoilla.Jos olisi silloin ollut testeri ,niin monelta harmilta olisi välttynyt.Esim.ilmamassamittarin,map-anturin,ahtolämpöanturin johdoista kun katosi eristeet,aiheutti kaikenlaisia häiriöitä.
Nyt tämä CLK myös 2000 vm., tästä tullut syynättyä sähköjohtoja erityisen tarkasti,ja ihan ovat kuin tehtaan jäljiltä.
Voisiko olla että Stuttgartissa ollut sitä sekunda johtoa käytössä,Bremenissä taas ihan kelvollista :?:
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

sonikki kirjoitti:No joo ja ässäthän myös tunnetusti menee sitä pienemmällä mitä isompi kone :D
Joo, aikaisempien kokemusteni mukaan (45tkm/1vuosi) W126 420SE menee alle kympillä keskimäärin. Kavereiden puheista olen saanut sen kuvan, että 300:nen vie enemmän...

Nykyään nautiskelen 5:lla alkavilla lukemilla (kesällä likenpänä viis, nyt kuus) , mutta kulkupelinä onkin ilmeisesti 124-mallisarjan pihein, eli 250D. (Tällä päihitin jopa specialsmithin työporukan polttoaineeen pihistyskisassa. Toteutunut kulutus verrattuna normisekalaiseen... :D )
Terveisin
Tero
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja sonikki »

kilander kirjoitti:Aikasemmin oli käyttöautona vm.2000 E sarjalainen,ihan suomi auto,harmi vaan kun se oli varustettu itselahoavilla johdoilla.Jos olisi silloin ollut testeri ,niin monelta harmilta olisi välttynyt.Esim.ilmamassamittarin,map-anturin,ahtolämpöanturin johdoista kun katosi eristeet,aiheutti kaikenlaisia häiriöitä.
Nyt tämä CLK myös 2000 vm., tästä tullut syynättyä sähköjohtoja erityisen tarkasti,ja ihan ovat kuin tehtaan jäljiltä.
Milläköhän logiikalla nuo johdot happanee? Ku ei tuossa -01 kohta 550tkm rullatussa väykyssä ole ollut mitään ongelmia johtojen(kaan) kanssa? Auto on ollu aikanaa "lentokenttä taxina" eli ajettu pääasiallisesti pitkää pätkää eikä jurnutettu kaupungissa joten voiko ajolla olla jotaa tekemistä asian kanssa, kuumuudestahan nuo piuhat tapaa kuitenki ottaa itseensä...
Vaikka taitaa tuo väykky muutenki olla joku maanantaikappale ku ensimmäistä paljon puhuttua vikatilaakin on tässä jo odoteltu 3,5 vuotta mutta ku ei niin ei :D
dieselflosse kirjoitti:Joo, aikaisempien kokemusteni mukaan (45tkm/1vuosi) W126 420SE menee alle kympillä keskimäärin.
Pistä ens kerralla 560 nii johan menee reilusti alle 8L :lol: Mutta joo kyllähän tuollaisen kutvoselle varmasti soppa maistuukin tuollaisen malmikasan liikuttelussa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja kilander »

sonikki kirjoitti:
kilander kirjoitti:Aikasemmin oli käyttöautona vm.2000 E sarjalainen,ihan suomi auto,harmi vaan kun se oli varustettu itselahoavilla johdoilla.Jos olisi silloin ollut testeri ,niin monelta harmilta olisi välttynyt.Esim.ilmamassamittarin,map-anturin,ahtolämpöanturin johdoista kun katosi eristeet,aiheutti kaikenlaisia häiriöitä.
Nyt tämä CLK myös 2000 vm., tästä tullut syynättyä sähköjohtoja erityisen tarkasti,ja ihan ovat kuin tehtaan jäljiltä.
Milläköhän logiikalla nuo johdot happanee?
Ei kai siinä ole muuta kuin vääränlainen eriste ,kovettuu ajastaan ja halkeaa.
Ensimmäisen tapauksen näin W140 korisessa ässässä;heti kun konepellin avasi,kattelin että on kaksivärisiä johtoja siinä moottorin päällä johtosarjassa.Mutta ei ollut,ne tummemmat kohdat oli halkeamia :shock: .
Sitten työkaverin 03- C 220,sama kuin omassa E:ssä,ahtoputkien antureiden johdot alkoivat kuoriutua itse.Ja nuohan ei järin kuumassa paikassa ole.

Nyt vaan tuota CLK:ta tutkiessa kävi mielessä,olisko valmistuspaikalla mitään merkitystä asiaan...tosin nuo mitä ite oon itselahoavia johtoja nähnyt,ollut dieseleissä kaikki,lieneekö sillä mitään vaikutusta.

Mutta ei kai sitä huonoa johtoa ole kaikille riittänyt :D .Varmaan jollakin saattaa olla vielä 2000 luvun väykyissä alkuperäiset ovet paikallaan.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Kulutuksesta...ajeltiin uudenvuodenaattona Joensuuhun ja takaisin...reilu 800 km, keskikulutus 6.9 l/100 km ;)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
specialsmith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
Paikkakunta: Espoo

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

Kulutuksesta...ajeltiin uudenvuodenaattona Joensuuhun ja takaisin...reilu 800 km, keskikulutus 6.9 l/100 km
Kuulostaa mun korvaan aivan oikealta kutosen kulutukselta matka-ajossa. Enemmän vievät ovat rikki. 8)
Veeksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 10.04.2013 20:32

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Tervehdys, piti ihan kirjautua tälle foorumille kun oon miettinyt w209 CLK 55 AMG:n ostoa. E46 M3 oli ensiksi mieleen, mutta mersun vastine kiinnostaisi ehkä siksi että se olisi harvinaisempi/erikoisempi, V8 (äänet ja kenties kestävyys BMW:n S54:ään verrattuna).

Olen yrittänyt etsiä näistä tietoa netistä, mutta ihan hirveän hyvästi ei tietoa löydy. Onko tiedossa jotain tyyppiongelmia tai huomioon otettavaa? Onko moottorissa tai vaihteistossa jotain akilleen kantapäitä? Kestääkö näillä ajella isompiakin kilometrejä?

Ulkomaisilta foorumeilta löytyi jonkun verran tietoa korin ruosteasioista. Jenkkifoorumeilla tuntui, että kellään ei ole ruosteongelmia. Siellä tosin säätkin monissa osavaltioissa tekee auton ruostumisen mahdottomaksi. Brittifoorumilla taas tuli ihan päinvastainen kuva. Siellä tuntui takakontin luukut ja lokarit mätänevän kaikilta. Sitten selvisi, että w209:ssä olisi tehty ruostesuojauksen parannus 2003 vuoden toisellä neljänneksellä. MUTTA silti briteillä tuntui tuota uudemmatkin mätänevän. Suomessa olosuhteet ovat sellaiset, että ruosteongelmat varmasti ilmenevät. Minkälaisia kokemuksia tai tietoa tästä asiasta olisi?
Veeksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 10.04.2013 20:32

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Anteeksi, mutta oliko kysymykseni jotenkin epäasiallisesti esitetty? Vai eikö kellään todellakaan ole mitään tietoa w209:stä tällä foorumilla? Vai kuuluuko mersukulttuurin joku kollektiivinen hiljaisuus, jos joku mainitsee/kysyy mahdollisista ongelmista? En oo vielä muilla merkkifoorumeilla ihan näin jäätävää vastaanottoa vielä saanutkaan. :)
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Veeksi kirjoitti:Anteeksi, mutta oliko kysymykseni jotenkin epäasiallisesti esitetty? Vai eikö kellään todellakaan ole mitään tietoa w209:stä tällä foorumilla? Vai kuuluuko mersukulttuurin joku kollektiivinen hiljaisuus, jos joku mainitsee/kysyy mahdollisista ongelmista? En oo vielä muilla merkkifoorumeilla ihan näin jäätävää vastaanottoa vielä saanutkaan. :)
Tervetuloa foorumille!

Täällä ei taida hirmuisia määriä olla C209/A208-korisen auton omistaneita
varsinkaan viimeisen vuorokauden aikana ja V8:lla.

Moottoreissa on kuulemma ollut jakopään heikkoutta 2004-2006.
http://www.autolatest.ro/news-cars/merc ... n-problem-" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Veeksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 10.04.2013 20:32

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

JarkkoN kirjoitti:
Veeksi kirjoitti:Anteeksi, mutta oliko kysymykseni jotenkin epäasiallisesti esitetty? Vai eikö kellään todellakaan ole mitään tietoa w209:stä tällä foorumilla? Vai kuuluuko mersukulttuurin joku kollektiivinen hiljaisuus, jos joku mainitsee/kysyy mahdollisista ongelmista? En oo vielä muilla merkkifoorumeilla ihan näin jäätävää vastaanottoa vielä saanutkaan. :)
Tervetuloa foorumille!

Täällä ei taida hirmuisia määriä olla C209/A208-korisen auton omistaneita
varsinkaan viimeisen vuorokauden aikana ja V8:lla.

Moottoreissa on kuulemma ollut jakopään heikkoutta 2004-2006.
http://www.autolatest.ro/news-cars/merc ... n-problem-" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos vinkistä! Ongelmaa näkyy olevan m272 ja m273 moottoreissa. Eli koskis vielä CLK 500:sta, mutta AMG:ssä näkyy olevan vanhempaa(?) perua oleva M113 E 55 EVO -moottori. Onkohan näiden jakopäissä sit yhteistä?

Tuota asiaa selvittäessä tuli toinen mielenkiintoinen pointti vastaan:
"The 2004 CLK was the last Mercedes Benz automobile to use the venerable D2B (Digital Data Bus) optical fiber media system introduced a decade earlier. The most obvious problem with this system was the clearly obsolete CD-ROM based navigation system.

The 2005 update included the MOST (Media Oriented Serial Transport) media system used in the rest of the Mercedes Benz line, bringing along a significantly upgrade DVD based navigation system and iPod integration as optional features."
...prkl ku just 2004:sia oon kattonut. '05:ssä alkaa olla jo hintaa taas enemmän ja rupee budjetti rakoilemaan... :/
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja sportsman »

tuskinpa tuo navigointi järjestelmän takia jää hankkimatta, sillä autoissa jää yleensä heti vanhanaikaiseksi navi sekä puhelinjärjestelmät.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Heimonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Heimonen »

Hep! Minulla on C209 ja V8:lla, sillä vanhemmalla 5L M113 myllyllä. Käyttöönotettu 2004, mutta valmistettu jo 2003, ajettu 105 000 km.
Olen toinen omistaja, enkä ole tuolla koskaan ajanut suolatulla tiellä. Ensimmäinen omistaja oli Monacossa. Ostin auton alkutalvella 2008, jolloin mittarissa lienee ollut noin 45000 km. Kovin murheetonta omistamista ja ajoa ollut, juuri maaliskuussa käytin hänet katsastuksessa ilman moitteen häivää.

Ruostetta tässä on tasan ei yhtään. Pohjan suojamuovitkin irrottelin tuossa vuoden vaihteen tietämissä uteliaisuuttani, mutta ei siellä ollut mitään katsottavaa. Nada.

Tuo CD-pohjainen navi (Comand 2) kannattaa heittää romukoppaan. Omassani on Nexus7 tabletti navina ja Alpinen 2DIN headunitti.

Kuvia laitan aina joka paikkaan, enkä ajatellut nytkään tehdä poikkeusta:

Feikkikilvillä
Kuva

Vuorilla alustan säätöjä testaamassa (Bilstein B14 satsi alla ja etujarrut vaihdettuna ja life is good)
Kuva

I'm the man
Kuva

Ei raavi ei
Kuva

M113 iltapesun jälkeen (näissä kuulemas usein venttiillikopan tiivisteet saattaa tihkua öljyä, itselläni ei tätä ongelmaa ole, mutta tuossa M112 V6 sisarkoneisessa C240:ssäni kyllä)
Kuva

Viihdettä ja wifiä sisällä
Kuva

Viimeisten aikojen säätöjä, alcantaralla uusiksi verhoiltu hattuhylly (tyyppika: hattuhyllyn väri muuttuu purppuraksi auringon vaikutuksesta)
Kuva
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Muistutetaan nyt vielä, että ison päästötason mukaan autoverotetusta käytettynä
maahantuodusta autosta tulee luultavasti saamaan valittamalla veronpalautusta,
koska autoveroa kuuluisi kantaa samalla prosentilla kuin aikoinaan uudesta autosta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Veeksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 10.04.2013 20:32

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

sportsman kirjoitti:tuskinpa tuo navigointi järjestelmän takia jää hankkimatta, sillä autoissa jää yleensä heti vanhanaikaiseksi navi sekä puhelinjärjestelmät.
No ei varsinaisesti sen navigoinnin takia. Mutta mitenkäs MB:ssä menee nuo naviin liittyvät asiat. Onko noissa eri tasoisia äänentoistopaketteja ja pärjääkö noilla vakio laitteilla miten pitkälle? Olen esim. BMW:ssä tykännyt korkeamman tason hifi-paketeista. Ei ole tarvinnut jälkiasennella mitään. Tai vaikuttaako ns. näytön löytyminen muihin toimintoihin kuten parkkitutkan toimintaan (näkyy näytöllä)?
Heimonen kirjoitti:Hep! Minulla on C209 ja V8:lla, sillä vanhemmalla 5L M113 myllyllä. Käyttöönotettu 2004, mutta valmistettu jo 2003, ajettu 105 000 km.
Olen toinen omistaja, enkä ole tuolla koskaan ajanut suolatulla tiellä. Ensimmäinen omistaja oli Monacossa. Ostin auton alkutalvella 2008, jolloin mittarissa lienee ollut noin 45000 km. Kovin murheetonta omistamista ja ajoa ollut, juuri maaliskuussa käytin hänet katsastuksessa ilman moitteen häivää.

Ruostetta tässä on tasan ei yhtään. Pohjan suojamuovitkin irrottelin tuossa vuoden vaihteen tietämissä uteliaisuuttani, mutta ei siellä ollut mitään katsottavaa. Nada.

Tuo CD-pohjainen navi (Comand 2) kannattaa heittää romukoppaan. Omassani on Nexus7 tabletti navina ja Alpinen 2DIN headunitti.
Hienolta näyttää ja mukava kuulla, että auto on pelannut! Yksi pointti miksi innostuin tästä mallista verrattuna M3:een oli toivottava huolettomuus tekniikan osalta (M3:n korkeaviritteisissä moottoreissa tuntuu olevan pientä huolta ja kulumista kun autolla on ajettu enemmän). Löytyykö näihin hyviä jo valmiiksi räätälöityjä ja integroitavia soittimia? Minkä kokoiset nuo vanteet ovat ja mikä on ET? Mahtaisiko taakse mahtua vielä leveämpi vanne :)? Paljonko on madallettu?
JarkkoN kirjoitti:Muistutetaan nyt vielä, että ison päästötason mukaan autoverotetusta käytettynä
maahantuodusta autosta tulee luultavasti saamaan valittamalla veronpalautusta,
koska autoveroa kuuluisi kantaa samalla prosentilla kuin aikoinaan uudesta autosta.
Jep. Tätä oon tässä muistellut ja siksi varmasti ajaudunkin Saksasta haettamaan yksilön. Kuopion Avain vaunulla oli yksi CLK 55 AMG myynnissä mitä kävin koeponnistamassa, mutta eilen ainakin väänsivät jonkun Jyväskyläläisen maatilan isännän kanssa siitä kauppaa. Lisäks siinä oli se ongelma, että siinä ei ollut ensimäistäkään lisävarustetta (xenonit, parkkitutkat, navit yms. loisti poissaolollaan).
Vastaa Viestiin