

Noh, tuokin kompensoituu sitte sillä ku kone p*skoontuu ennen aikojaa sen naapurin liemen ansiostakilander kirjoitti:Mun CLK vie 5,5€:n edestä polttoainetta/100 km,mut se johtuukin itä-suomen kohtuullisista polttoaineen hinnoista![]()
Joo, tuli sama mieleen ja laskeskelin että minun ajoillani laitteiston hankinta- ja asennuskulut on kuoletettu 10 kk:n ajon jälkeen (nyt on mennyt 2). Sen jälkeen kaikki ajot ovat 'säästöä' entiseen verrattuna, kone karstaantuu vähemmän, öljyt säilyvät parempina ja mikä parasta, jos ja kun vaihdan autoa, voin siirrättää laitteiston asennuskulujen hinnalla seuraavaan autoon ja jatkaa 'säästämistä'sportsman kirjoitti:Sehän on sitten hienoa mutta kun jätetään laskuista kaasulaitteiston hankinnan ja muutostyön hinta niin tuntuu tietysti vielä paremmalta .
Millonhan pitäis alkaa pelätä,omalla autolla käyty jo Neuvostoliiton ajoista asti.Alkuun joutu tankkaamaan epämääräsemmillä asemilla.sonikki kirjoitti:Noh, tuokin kompensoituu sitte sillä ku kone p*skoontuu ennen aikojaa sen naapurin liemen ansiostakilander kirjoitti:Mun CLK vie 5,5€:n edestä polttoainetta/100 km,mut se johtuukin itä-suomen kohtuullisista polttoaineen hinnoista![]()
McKorhone kirjoitti:Tässä oo ennenkään autoasioissa järjellä menty joten lienee turha aloittaa nytkään
Eikös se mene jotensakin niin että mallisarjan tehokkaimman koneen saa ylittää max. 25% tehoissa? Jarrujen pitää tietty olla vastaavat.sonikki kirjoitti:McKorhone kirjoitti:Tässä oo ennenkään autoasioissa järjellä menty joten lienee turha aloittaa nytkään
Oliskohan tuonne lakipykälien puitteista mahdollista installoida CDI-mosaa... siinä olis jo joku tyyli: w208 400 tai edes softattuna 320 CDI:nä
Niinno tuo käyttövoima tuossa mietityttääkin, noita ku ei tehtaalta oo rullannu dieselinä mut ei kai se mitää meinaa...McKorhone kirjoitti:Eikös se mene jotensakin niin että mallisarjan tehokkaimman koneen saa ylittää max. 25% tehoissa? Jarrujen pitää tietty olla vastaavat.
Laittaa sinne diesel-tekstin taakse niin eivät hokaa mitäänsonikki kirjoitti:Niinno tuo käyttövoima tuossa mietityttääkin, noita ku ei tehtaalta oo rullannu dieselinä mut ei kai se mitää meinaa...McKorhone kirjoitti:Eikös se mene jotensakin niin että mallisarjan tehokkaimman koneen saa ylittää max. 25% tehoissa? Jarrujen pitää tietty olla vastaavat.
Lyijyä ei ole koskaan vanjan bensassa ollut, muita epäpuhtauksia kylläkin. 1995 lähtien olen itäbensalla ajanut; kattia ja ilman, njet problemkilander kirjoitti:Millonhan pitäis alkaa pelätä,omalla autolla käyty jo Neuvostoliiton ajoista asti.Alkuun joutu tankkaamaan epämääräsemmillä asemilla.sonikki kirjoitti:Noh, tuokin kompensoituu sitte sillä ku kone p*skoontuu ennen aikojaa sen naapurin liemen ansiostakilander kirjoitti:Mun CLK vie 5,5€:n edestä polttoainetta/100 km,mut se johtuukin itä-suomen kohtuullisista polttoaineen hinnoista![]()
Nykyään vain ja ainoastaan Nesteen asemilla.
Ensimmäinen 20 vuotta kun Venäläisellä polttoaineella sujunut hyvin,saa se seuraavalla 20 vuotiskaudella hiukan vastustaakin-ei haittaa mitään.
T.Nimim:yli miljoona km.Venäjän polttoaineilla takana.
Hyvä harrastusauto mersu kyllä on.Nykyään helppoa kun on käyttöauto erikseen,ja tallissa seisoo mersu mitä voi vähinä vapaa-aikoina harrastella.McKorhone kirjoitti:Tässä oo ennenkään autoasioissa järjellä menty joten lienee turha aloittaa nytkään
Joo, aikaisempien kokemusteni mukaan (45tkm/1vuosi) W126 420SE menee alle kympillä keskimäärin. Kavereiden puheista olen saanut sen kuvan, että 300:nen vie enemmän...sonikki kirjoitti:No joo ja ässäthän myös tunnetusti menee sitä pienemmällä mitä isompi kone
Milläköhän logiikalla nuo johdot happanee? Ku ei tuossa -01 kohta 550tkm rullatussa väykyssä ole ollut mitään ongelmia johtojen(kaan) kanssa? Auto on ollu aikanaa "lentokenttä taxina" eli ajettu pääasiallisesti pitkää pätkää eikä jurnutettu kaupungissa joten voiko ajolla olla jotaa tekemistä asian kanssa, kuumuudestahan nuo piuhat tapaa kuitenki ottaa itseensä...kilander kirjoitti:Aikasemmin oli käyttöautona vm.2000 E sarjalainen,ihan suomi auto,harmi vaan kun se oli varustettu itselahoavilla johdoilla.Jos olisi silloin ollut testeri ,niin monelta harmilta olisi välttynyt.Esim.ilmamassamittarin,map-anturin,ahtolämpöanturin johdoista kun katosi eristeet,aiheutti kaikenlaisia häiriöitä.
Nyt tämä CLK myös 2000 vm., tästä tullut syynättyä sähköjohtoja erityisen tarkasti,ja ihan ovat kuin tehtaan jäljiltä.
Pistä ens kerralla 560 nii johan menee reilusti alle 8Ldieselflosse kirjoitti:Joo, aikaisempien kokemusteni mukaan (45tkm/1vuosi) W126 420SE menee alle kympillä keskimäärin.
Ei kai siinä ole muuta kuin vääränlainen eriste ,kovettuu ajastaan ja halkeaa.sonikki kirjoitti:Milläköhän logiikalla nuo johdot happanee?kilander kirjoitti:Aikasemmin oli käyttöautona vm.2000 E sarjalainen,ihan suomi auto,harmi vaan kun se oli varustettu itselahoavilla johdoilla.Jos olisi silloin ollut testeri ,niin monelta harmilta olisi välttynyt.Esim.ilmamassamittarin,map-anturin,ahtolämpöanturin johdoista kun katosi eristeet,aiheutti kaikenlaisia häiriöitä.
Nyt tämä CLK myös 2000 vm., tästä tullut syynättyä sähköjohtoja erityisen tarkasti,ja ihan ovat kuin tehtaan jäljiltä.
Kuulostaa mun korvaan aivan oikealta kutosen kulutukselta matka-ajossa. Enemmän vievät ovat rikki.Kulutuksesta...ajeltiin uudenvuodenaattona Joensuuhun ja takaisin...reilu 800 km, keskikulutus 6.9 l/100 km
Tervetuloa foorumille!Veeksi kirjoitti:Anteeksi, mutta oliko kysymykseni jotenkin epäasiallisesti esitetty? Vai eikö kellään todellakaan ole mitään tietoa w209:stä tällä foorumilla? Vai kuuluuko mersukulttuurin joku kollektiivinen hiljaisuus, jos joku mainitsee/kysyy mahdollisista ongelmista? En oo vielä muilla merkkifoorumeilla ihan näin jäätävää vastaanottoa vielä saanutkaan.
Kiitos vinkistä! Ongelmaa näkyy olevan m272 ja m273 moottoreissa. Eli koskis vielä CLK 500:sta, mutta AMG:ssä näkyy olevan vanhempaa(?) perua oleva M113 E 55 EVO -moottori. Onkohan näiden jakopäissä sit yhteistä?JarkkoN kirjoitti:Tervetuloa foorumille!Veeksi kirjoitti:Anteeksi, mutta oliko kysymykseni jotenkin epäasiallisesti esitetty? Vai eikö kellään todellakaan ole mitään tietoa w209:stä tällä foorumilla? Vai kuuluuko mersukulttuurin joku kollektiivinen hiljaisuus, jos joku mainitsee/kysyy mahdollisista ongelmista? En oo vielä muilla merkkifoorumeilla ihan näin jäätävää vastaanottoa vielä saanutkaan.
Täällä ei taida hirmuisia määriä olla C209/A208-korisen auton omistaneita
varsinkaan viimeisen vuorokauden aikana ja V8:lla.
Moottoreissa on kuulemma ollut jakopään heikkoutta 2004-2006.
http://www.autolatest.ro/news-cars/merc ... n-problem-" onclick="window.open(this.href);return false;
No ei varsinaisesti sen navigoinnin takia. Mutta mitenkäs MB:ssä menee nuo naviin liittyvät asiat. Onko noissa eri tasoisia äänentoistopaketteja ja pärjääkö noilla vakio laitteilla miten pitkälle? Olen esim. BMW:ssä tykännyt korkeamman tason hifi-paketeista. Ei ole tarvinnut jälkiasennella mitään. Tai vaikuttaako ns. näytön löytyminen muihin toimintoihin kuten parkkitutkan toimintaan (näkyy näytöllä)?sportsman kirjoitti:tuskinpa tuo navigointi järjestelmän takia jää hankkimatta, sillä autoissa jää yleensä heti vanhanaikaiseksi navi sekä puhelinjärjestelmät.
Hienolta näyttää ja mukava kuulla, että auto on pelannut! Yksi pointti miksi innostuin tästä mallista verrattuna M3:een oli toivottava huolettomuus tekniikan osalta (M3:n korkeaviritteisissä moottoreissa tuntuu olevan pientä huolta ja kulumista kun autolla on ajettu enemmän). Löytyykö näihin hyviä jo valmiiksi räätälöityjä ja integroitavia soittimia? Minkä kokoiset nuo vanteet ovat ja mikä on ET? Mahtaisiko taakse mahtua vielä leveämpi vanneHeimonen kirjoitti:Hep! Minulla on C209 ja V8:lla, sillä vanhemmalla 5L M113 myllyllä. Käyttöönotettu 2004, mutta valmistettu jo 2003, ajettu 105 000 km.
Olen toinen omistaja, enkä ole tuolla koskaan ajanut suolatulla tiellä. Ensimmäinen omistaja oli Monacossa. Ostin auton alkutalvella 2008, jolloin mittarissa lienee ollut noin 45000 km. Kovin murheetonta omistamista ja ajoa ollut, juuri maaliskuussa käytin hänet katsastuksessa ilman moitteen häivää.
Ruostetta tässä on tasan ei yhtään. Pohjan suojamuovitkin irrottelin tuossa vuoden vaihteen tietämissä uteliaisuuttani, mutta ei siellä ollut mitään katsottavaa. Nada.
Tuo CD-pohjainen navi (Comand 2) kannattaa heittää romukoppaan. Omassani on Nexus7 tabletti navina ja Alpinen 2DIN headunitti.
Jep. Tätä oon tässä muistellut ja siksi varmasti ajaudunkin Saksasta haettamaan yksilön. Kuopion Avain vaunulla oli yksi CLK 55 AMG myynnissä mitä kävin koeponnistamassa, mutta eilen ainakin väänsivät jonkun Jyväskyläläisen maatilan isännän kanssa siitä kauppaa. Lisäks siinä oli se ongelma, että siinä ei ollut ensimäistäkään lisävarustetta (xenonit, parkkitutkat, navit yms. loisti poissaolollaan).JarkkoN kirjoitti:Muistutetaan nyt vielä, että ison päästötason mukaan autoverotetusta käytettynä
maahantuodusta autosta tulee luultavasti saamaan valittamalla veronpalautusta,
koska autoveroa kuuluisi kantaa samalla prosentilla kuin aikoinaan uudesta autosta.