Morjesta mersukansa =)
Vihdosta viimein on tullut päästyä vanhasta merkistä eroon, ja hommattua c sportcoupe. Kuitenkin ihmettyttää ajotietokeoneen antama korkea kulutuslukema, matkakulutus lähes aina vähintään 8,5 mutta yleensä vähintään 9ltr, kuuluuko tuommoisen tosiaan imeä noin paljon? Tehoja en oikeen ole talvikeleillä päässyt kokeilemaan, mutta omalla obd mittarilla ei ainakaan vikakoodeja löytynyt.
Toinen asia on kaasupetalin alla oleva nappula, mitä virkaa sillä on? Ei se ainakaan tehoja tunnu tuovan
Kiitokset etukäteen avuista.
Maza
C200 KOMPRESSOR W 203Kulutus ja muuta
Re: C200 KOMPRESSOR W 203Kulutus ja muuta
Lainaan aihetta kylmästi kun osuu niin hyvin kohdilleen. Modet voi siirtää jos aloittaja tästä pahastuu!
Auton vaihto olisi ajankohtaista ja yhtenä vaihtoehtona ajattelin w203 C200 farkkua. Muut vaihtoehdot ovat Bmw e46 320-330 touring ja Audi a4 1.8t quattro. Budjettiin osuu varmaan joku 01-03 ja n.200tkm ajettu ja kysynkin että mitä tuon ikäisistä C mersuista pitäsisi ostohetkellä tarkastaa? Jonkun verran olen ajanut -03 e-sarjalaisella jossa on sama kone ja ilmeisesti sama laatikko ja olenkin moottorin luonteeseen kovasti tykästynyt. Jopa yllättävän hienosti vie tuota isompaakin koria. Tehoa tälläisiin kai saisi hihnapyörän vaihdolla vähän lisää mutta miten automaatti kestää tämän?
Auton vaihto olisi ajankohtaista ja yhtenä vaihtoehtona ajattelin w203 C200 farkkua. Muut vaihtoehdot ovat Bmw e46 320-330 touring ja Audi a4 1.8t quattro. Budjettiin osuu varmaan joku 01-03 ja n.200tkm ajettu ja kysynkin että mitä tuon ikäisistä C mersuista pitäsisi ostohetkellä tarkastaa? Jonkun verran olen ajanut -03 e-sarjalaisella jossa on sama kone ja ilmeisesti sama laatikko ja olenkin moottorin luonteeseen kovasti tykästynyt. Jopa yllättävän hienosti vie tuota isompaakin koria. Tehoa tälläisiin kai saisi hihnapyörän vaihdolla vähän lisää mutta miten automaatti kestää tämän?
Re: C200 KOMPRESSOR W 203Kulutus ja muuta
Kyllä se kompura aika janoinen on. Tosi vaikea päästä alle ysin jos ajelee yhtään enempää kaupungissa. Ne "nappula" vissiin kickdownin nappula. Sama poljin taitaa olla manuaalissakin ja sellaisessa se ei varmaan tee yhtään mitään (tai saattaa se jonkun ilmastoinnin kytkä pois päältä, mutta ei se mitään ihmeitä tee). Bemarin kutonen taitaa napata aika saman verran soppaa. Se 170hv 320 on kyllä ihan jees kone. Niistä vaan saattaa joutua kaikkee pientä remppaamaan. Vanosten tiivisteitä, erinäköisiä antureita jne. Taitaa tosin tuossa kompurassakin olla jotain hajoavia kumiputkia imusarjassa jne.
Viimeksi muokannut Mänis, Ti 10.01.2012 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: C200 KOMPRESSOR W 203Kulutus ja muuta
Unohtuikin mainita että Bmw:t on suht läpikotaisin tuttuja kun on ollut 320d,328i ja 330i joten vanoksen tiivisteet ja disa-venttiilit on kyllä ihan tuttuja. Emännän toiveesta seuraava auto saisi vaan olla automaatti ja jotenkin nuo bemarin automaattilaatikot eivät herätä suurta luottamusta. Syytä tähän en tiedä.
Re: C200 KOMPRESSOR W 203Kulutus ja muuta
Kai ne stepit bensakutosen tehot kestää. Toiminnaltaanhan ne ovat ihan hemmetin loistavia lootia.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: C200 KOMPRESSOR W 203Kulutus ja muuta
Nausteri kirjoitti:Lainaan aihetta kylmästi kun osuu niin hyvin kohdilleen. Modet voi siirtää jos aloittaja tästä pahastuu!
Auton vaihto olisi ajankohtaista ja yhtenä vaihtoehtona ajattelin w203 C200 farkkua. Muut vaihtoehdot ovat Bmw e46 320-330 touring ja Audi a4 1.8t quattro. Budjettiin osuu varmaan joku 01-03 ja n.200tkm ajettu ja kysynkin että mitä tuon ikäisistä C mersuista pitäsisi ostohetkellä tarkastaa? Jonkun verran olen ajanut -03 e-sarjalaisella jossa on sama kone ja ilmeisesti sama laatikko ja olenkin moottorin luonteeseen kovasti tykästynyt. Jopa yllättävän hienosti vie tuota isompaakin koria. Tehoa tälläisiin kai saisi hihnapyörän vaihdolla vähän lisää mutta miten automaatti kestää tämän?
Ihan omasta kokemuksesta, katso ruosteet, mulla oli ihan kamalassa kunnossa, kun ekan kerran pesin auton 3 päivän jälkeen -> Ylimaalattavaksi. (tein vaihtokaupat kamalimmalla mahdollisella kelillä) ja en siis nähnyt ympäri auton olevia ruosteita. Lokarinkaaret, etenkin edessä, etukulmassa, listojen alta, ovien tiivisteiden alta.
Vehohan pesi kätensä, kun viimeisin huolto 7 tkm sitten ei ollu mb:ltä..
Re: C200 KOMPRESSOR W 203Kulutus ja muuta
Ketjun aloittajalle:
Kulutus riiippuu aikapaljon ajotavastasi, mutta aika tyypillinen kulutus tuolle moottorille. Tarkista toki kulutus mitaamalla se oikeasti .
Itsellä CLK 230K automaatti kulutti 7,6-9,8 riippuen ajotavasta.
Jos tarkoitit tuolla kaasupolkimien alla olevaa "nappulaa " niin se on automaattivaihteistolla kickdown ja manuaalilla vain tappi joka ottaa vastaan kaasupolkimen . Toisaalta jos painat aina kaasupolkimen tuota nappulaa vasten niin ei ehkä kannata ihmetellä
kulutusta?
Kulutus riiippuu aikapaljon ajotavastasi, mutta aika tyypillinen kulutus tuolle moottorille. Tarkista toki kulutus mitaamalla se oikeasti .
Itsellä CLK 230K automaatti kulutti 7,6-9,8 riippuen ajotavasta.
Jos tarkoitit tuolla kaasupolkimien alla olevaa "nappulaa " niin se on automaattivaihteistolla kickdown ja manuaalilla vain tappi joka ottaa vastaan kaasupolkimen . Toisaalta jos painat aina kaasupolkimen tuota nappulaa vasten niin ei ehkä kannata ihmetellä
kulutusta?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: C200 KOMPRESSOR W 203Kulutus ja muuta
Bemareiden kanssa ajelleille voi tosiaa tulla yllärinä tuo ruosteen määrä. Pre-faceliftiä en edes katsois, ellei olis ruostesuojattu ja vaikuttaisi jollain tavalla erityisen lupaavalta. Ovissa on ihan varmasti mätää sen alalistan alla. Ainakin jossain niistä listoista. Se on saattanut hyvin edetä maalipinnan alla ulkopintaankin, muttei vaan näy maalin alta. Lokarin kaaret, Oven karmit siitä mistä alkaa lasi Sen koristelistan molemmissa päissä on melko herkästi rupea. Taka-apurunko saarttaa näyttää samalta kuin 20v vanhassa escortissa. Hyvän löytäminen saattaa olla turhauttava prosessi. Siitä kannattaa lähteä, että jotain joudut varmasti korjauttamaan maalarilla.
W204 C180K avantgarde -myyty-